November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Vana, op daltononderwijs (en volgens mij ook jenaplan) wórdt er juist ook voor je gepland. Wij kregen weektaken en mochten binnen die week dan wel vrij invullen wat we wanneer deden. Als het aan het eind van de week maar af was. Hierdoor leer je zelf juist heel goed met een planning omgaan en ook wel plannen dus, maar wel gekaderd en gestructureerd.

Tsssk, condooms over de datum gebruiken. Da's living on the edge hoor. Living on the edge for moms.

Lala, leuk hoor, zo'n grote speeltuin. En hahahaha, daar ZIJN papa's toch voor? Die zijn toch juist bedoeld om allemaal lichamelijke en actieve dingen te ondernemen met hun kroost?

Chica, Anniek ook een speeldate dus? Hahaha, ze moeten het wel nog helemaal leren hè?

Heb je oefeningen voor je bekken trouwens, zodat je kunt stabiliseren tijdens inspanning (lopen, tillen, etc.)? Ik merk dat het zodra ik mijn buikspier niet aanspan tijdens het lopen, het meteen weer helemaal mis gaat. (En bergwandelen was achteraf gezien ook niet zo'n strak plan dus, al ging het met twee van die sullige wandelstokken wel een stuk beter. ) Maar zo zie je dus maar hoe belangrijk dat is.

Uitvaart was toch nog best emotioneel uiteindelijk. Van degenen die geen directe familie waren moest ik het hardst huilen. Dat was dan wel weer een beetje genant.

Hahaha en omdat mijn ochtendroutine niet strak gehouden werd door Qtie (en ik "dus" dacht dat ik zeeën van tijd had), had ik uiteindelijk dus gewoon enorme haast. Tot zover de voordelen van een kinderloze ochtend.
Ach jee, snikken en tranen.. nou ik hoop dat je niet al te verdrietig bent, je klinkt verder in ieder geval monter.

Ghehehe, yeah, living on the edge! Hoewel - ik hou niet zo van on the edge en al helemaal niet wat dit betreft. Vaantje mag nog wel even 3 worden voor er een evt brusje (haha brusje bweeh) komt (als die er komt).

Ja dat plannen, dat bedoel ik ook hoor, dat je dat juist jong leert dan. Ik heb zelf ooit stage gelopen op een Jenaplan, en die was erg leuk. Maar helaas niet erg in de buurt bij ons. Dat wordt dan weer lastig straks met halen/brengen/zelf naar school/spelen bij vriendjes etc.

Playdates, ja vorige week een strand-playdate. Was heel leuk wel. Op de heenweg achterin de auto zaten ze samen een party te giechelen, zo schattig. En op het strand was het niet echt samen spelen, maar wel bij elkaar in de buurt blijven, en vaantje ging het andere kindje zelfs een keer halen toen hij te ver afdwaalde, schattuug..

Wat ik wel merk is dat vaantje steeds meer verlegen wordt en bij me wegkruipt. Zelfs toen oma er vanmorgen was wilde ze aan me hangen. Voordeeltje is dat ze dus nu niet meer alle kanten op stiert. Goedzo vaantje, er zijn ook een hoop enge en stomme mensen dus daar moet je ook rekening mee houden. Dus tot je 25e bepaalt mama wel met wie je omgaat
25e? Tot d'r 30e mag Qtie haar kamer niet af, dus ik zou niet weten hoe ze dan invloed op die vijf jaar tussen 25 en 30 zou kunnen hebben.

Het verdriet was met name op dat moment, gewoon om de herinnering, om hoe attent ze was voor mij/ons en om het bijzondere mens dat de wereld nu moet missen zeg maar. Het was de uitvaart van de moeder van mijn tante, waar wij ook wel regelmatig contact mee hadden. Met name na het overlijden van mijn eigen oma ben ik wel vaak bij haar en haar al eerder overleden man geweest, bij wijze van surrogaat-grootouders.
haha heb ik jullie al eens verteld van dat winkeltje in mijn woonplaats waar ze mooie modellen stalen kuisheidsgordels verkopen??

Vana je moet kijken hoever je wil gaan voor een school. Wij wonen in een deel van mijn woonplaats waar de dichtstbijzijnde school een white trash/zwarte school redelijk dichtbij is al zouden ze dan nog een hele ringweg over moeten die daarna het dichtstbij is is alsnog zeker 10 minuten fietsen. Ze zitten echter op een school waar ik met de auto een kwartier rij en als ik fiets ongeveer een half uur. Afspreken kan best, gebeurt ook gewoon veel alleen is een auto daarbij wel handig.
owja ik was een tijdje terug een 'life on the edge of motherhood' aan het leven alleen wisten wij het niet Toen was ik ook nog eens een week overtijd terwijl ik normaal heel regelmatig ben (daarna ook gewoon weer regelmatig) dus pas maar op!!
Sowieso geen condooms voor mij, knoop erin of spiraal, eerder wordt er NIET gesext Wil qua motherhood helemaal niet on the edge livven Moet er niet aan denken om nog een derde te krijgen en al helemaal niet nu. Nee hoor, geen polonaise meer aan mijn lijf.

Ik gebruik de term white trash/zwart ook liever niet voor kindjes maar zeker wel voor hun ouders. Met alle respect, maar de mensen hier in de buurt zijn echt white trash hoor, het spijt me maar ze zijn het echt echt echt En zwart is ook niet netjes, laten we ze gekleurd noemen dan. Dus wit afval/gekleurde scholen

Ik wil trouwens ook verhuizen, zullen we samen die mannen eens bewerken Vana??? Of nee, eigenlijk moeten we de economie gaan bewerken. Tenminste, in mijn geval. Man wil best verhuizen maar alleen als huis goed verkocht wordt. Tja dat snap ik ook wel weer. En waar wil ik dan heen verhuizen? Weet ik ook niet. Ik wil alleen maar een huis met een tuin en geen trap meer en smal gangetje en balkonnetje enz enz.

Oh ja, ik wil naar Indonesie verhuizen. Dat is nog steeds een droom, zucht, moet ook maar eens werkelijkheid worden dan.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ja inderdaad naar de dierentuin 50% korting en allerlei extraatjes, fotograaf enz. Als het mooi weer is ga ik samen met de buurvrouw en dr kleine heen.

Laatste kiezen: aan dr linkerkant zijn ze gewoon allebei al door. Ik dacht dat het nog wel ff kon duren. Ik dacht maandag al een wit puntje te zien. Net ff gevoeld en jahoor.

Chica, heb je ook je sos bandje binnen?

Lala het schiet nu op he! Is alles een beetje klaar of moet er nog veel gedaan worden?
Yep, Misty heb hem binnen hoor. Moet alleen dat nr op internet invullen. Volgens mij wel een makkelijk te gebruiken bandje toch?

Vandaag nieuwe babyfoon besteld. De Alecto Parent was kapot. Balen. Maar heb een nieuwe besteld bij een abo op Ouders van Nu. Betaal je even veel maar je krijgt dus én een babyfoon én Ouders een jaar lang. Vond ik wel goede deal haha.
Lijnes, jij weet vast nog niet lang van dat winkeltje

Playdates: Neeltje heeft alleen maar jongetjes van haar leeftijd in haar directe omgeving, dus spelen is vooral: kijken hoe die ventjes al haar speelgoed afbreken.....

Bekken:hier ook nog steeds een ramp. Ik heb alweer 2 nachten met ibuprofen geslapen. Misschien weer tijd voor de fysio. Inderdaad, met veel lopen (zelfs zonder draagdoek of kinderwagen) wordt het erger.

School in de buurt: dat is dus ook mijn afweging: het is wel leuk om vriendjes in de buurt te hebben, altijd maar afspreken met mama met de auto is toch minder. maar ja, een goede school is toch ook beter eigenlijk. Ik weet het ook nog niet.

Babyfoon: die wij hadden voor Neeltje was kapot. Ik wil voor zo'n korte tijd geen nieuwe kopen, dus een goedkope bij eplaza. Helaas, die stoort als een gek. Nu doen we het voor Neeltje maar zonder babyfoon. Kan eigenlijk best. Die kleine kan me een keel opzetten

Ons mannetje is goedgekeurd door CB. Wel is hij nu van reusje onder het gemiddelde gedoken. Goed gevoel wel, dat hij het zo goed deed op mijn voeding en minder op die van nutricia. Maar hij moet nu toch wel gaan leren eten. Hebben jullie moeilijke eters gehad? Ik ben nu 2 weken aan het proberen met potjes, maar er blijft nog geen hap in. Eerst 10 dagen banaan, nu een dag of 3 worteltjes. Maar nee, mannetje slikt niets door. En er moet echt meer in!! Hij mag niet nog meer zakken in de curve vind ik.

Over Neeltje: ze loopt wel wat voor, maar van orthopedagogen weten ze niets af. Mocht ik besluiten het wel te doen, horen ze graag wat het resultaat is. Tja, dat kan ik ook...... Ze gaf wel als advies mee: als Neeltje er geen frustraties van heeft, doe er niets aan. Eigenlijk is dat ook wel zo. De frustraties liggen bij ons, omdat wij steeds dingen moeten/willen aanbieden. Dus we laten het maar even zo. Ons meisje is gelukkig, dus waarom moeilijk doen!
Haha O mijn moeder wist niks van dat winkeltje ik wel hoor al zo'n jaar of 7. Madelief heeft een heel stevig model...

Lastig dat jullie zoveel last hebben van je bekken.. Ik ken dat wel van tijdens de zwangerschappen maar eigenlijk nit zo lang alweer erna. Sterkte ermee!!

Wow Misty nu al de laatste kiezen? Da's volgens mij wel vlot. Mijn kinderen kregen die echt pas bij ongeveer 2 en een half maar goed mijn kinderen doen wel vaker dingen en gekke volgordes..

Chica en Vana, ik hoop dat wij ook binnenkort verhuizen. We hebben nu echt ruimtegebrek en ik wil eigenlijk een beetje weg uit de uithoek waar we nu zitten. Maar goed we zitten nu wel heerlijk groen en veel speelgelegenheid voor de kinderen. Ik wil ook meer richting de school. Eens zien wat er langs komt hier..

En lala heb je nog iets prettigs kunnen afspreken met je gyn? Ben eigenlijk best benieuwd hoe jij het nu ervaart. Aug is toch altijd moeilijk voor je? kies je er nu nog steeds voor om je kleintje uit te broeden tot in september??

O jammer dat ze bij jouw CB niks wisten van orthopedagogen. Ik heb op mijn cb een arts die zelf 2 kinderen heeft waarvan er eentje begaafd is. Misschien dat dat meespeelt en ook op de school van mijn kinders hebben ze een orthopedagoge in dienst Ik heb vaker gesprekken met haar omdat mijn Tijn een LGF heeft. we hebben het regelmatig ook over Madelief inmiddels en ook al over Raf. Moet wel erbij zeggen dat mijn kinderen wel eens gefrustreerd zijn, alledrie.

Maandag gaan wij op vakantie maar we hebben internet in het huis dus zal wel online blijven. We gaan ws met mijn nichtje en haar zoontje van net 2. Heb er zin in!

Owja was de meet nu 26 september? Ik kan dan moeilijk weg want het is hier dan kermis maar het mag ook hier op zich alleen woon ik nog verder weg dan O voor de meeste!!
Lijnes; tja, mijn keuze houd ik nog even geheim (gemeen he?!) maar is wel overwogen gemaakt zal ik maar zeggen. Augustus zal denk ik altijd moeilijk blijven, vooral omdat de gebeurtenissen elkaar zo snel opvolgen in die maand. Maar verder kan ik er nu even niks over zeggen...hahaa..want dan weet je wat er afgesproken is. Zijn jouw kids extra gefrustreerd dan? Of zijn dat gewoon normale kinderfrustraties die wij ook ervaren? Fijne vakantie alvast!

O; wel slecht dat jouw cb daar geen ervaring mee heeft, overigens heb ik je al wel vaker dingen horen zeggen over jouw cb dat je niet zo tevreden was, wel balen! Zolang Neeltje er geen last van heeft of frusty raakt, zou ik denk ik ook ervoor kiezen om niet teveel aandacht te besteden aan haar snelle ontwikkeling. Het enige waar ik op zou letten of de ontwikkeling wel op alle gebieden enigszins gelijkwaardig verloopt door te stimuleren op gebieden waarin ze minder snel ontwikkeld. Bij zeer intelligente kinderen zie je nog weleens dat de fijne motoriek of de sociale intelligentie weinig geprikkeld word. En je bekken is wel vervelend zeg! Daar heb je nu echt al lang last van.

Hier zit ik vanuit de bank even spectakel buiten te volgen en of andere man van tnt staat zeer uitgebreid ruzie te maken door zijn telefoon en te schreeuwen, het is zelfs binnen hoorbaar (niet verstaanbaar want Turks) en hij staat echt 60 meter verder op, dus dan moet je hard schreeuwen.
O, Qtie moest in het begin ook van heel veel dingen niets hebben. Blijf er even alert op dat het BIJvoeding is. Hoeft niet, mag wel. En dat hij even een groeidip krijgt na jouw slagroom, is heel normaal, toch?

Nee, zonder dollen: zoveel calorieën halen ze in het begin niet uit de bijvoeding. Mijn advies zou zijn om het voor hem vooral leuk te maken om te eten. Lekker zelf met het lepeltje spelen, af en toe eens een hapje eraf sabbelen, etc.

Bij Qtie hielp het om de eerste hapjes aan te lengen met moedermelk (en in te dikken met rijstebloem). De smaken van het normale eten waren blijkbaar gewoon veel te heftig voor d'r. Na een paar weken was ze aan de aangelengde prak gewend en kon ik de spullen gewoon puur geven.
Haha Lala groot gelijk hoor dat je het lekker nog even voor je houdt! Als jij er tevreden mee bent kan ik best nog even wachten

En is die TNT man inmiddels klaar met ruzieen? haha ik hoor ook altijd man aankomen. Die heeft dan zijn radio in de auto zo hard dat ik hem binnen hoor...

En ja mijn kinderen zijn wel eens extra gefrustreerd. Tijn vooral dat uit zich vooral bij hem in agressief gedrag. Het is alleen heel moelijk te bepalen of het nu door zijn wat hogere intelligentie of door zijn asperger komt. Madelief heeft er ook wel eens last van die wordt erg hysterisch en kan er maar moeilijk uitkomen. Van Raf weet ik het nog niet. Hij lijkt tot nu toe degene die het lekkerst door het leven gaat. Het boeit hem allemaal niet zo heel erg. Toch heeft ook hij wel eens momenten dat je aan hem ziet dat ie gestresst raakt dat een situatie niet zo verloopt als hij dat graag zou willen maar dat is nog niet buitensporig.

Wat je zegt over fijne motoriek en sociale intelligentie klopt helemaal bij Tijn hoe zeer ik er altijd aandacht aan heb gegeven. Het zal altijd iets blijven dat extra aandacht vraagt maar ook daarvoor geldt dat het moeilijk te bepalen is waar het door komt...
O, ik heb vroeger op een school verder weg gezeten. En mn moeder bracht ons altijd met de fiets. En als er dan een keer een vriendje kwam spelen, dan gingen we lopend met zn allen. Nooit een probleem geweest en als ik bij vriendjes ging spelen, kwam mn moeder me gewoon daar met de fiets weer halen.

Ook wel met de slee en op rolschaatsen naar school geweest.

En ik had ook gewoon vriendjes in de straat, dus dat was ook geen probleem.

Ik vind de keuze van school belangrijker dan de afstand. Maar bv mn buurvrouw begint nu ook al van, je gaat toch wel naar die school want dan kunnen we samen enz.

Maar ik moet me er nog steeds in verdiepen. Ik las wel de inspectie site, maar is er ook een site met bv de uitslag van de citotoets?

Kiesjes, ik dacht ook met 2 jaar. Maar is ze steeds zo vlot geweest dus zal er wel bij horen. Alleen zijn deze nog lastiger te bereiken met een tandenborstel

Ideeen bbq, binnenkort word ik 30 en dan geven we een bbq. Hebben jullie nog simpele en lekkere recepten?

Amber is vanaf vandaag over op de peutergroep van de kdv. Weet niet of het uitmaakt, maar ze kan lekker rennen en buitenspelen.
Wat een gek idee, misty, dat ze amber tot nu toe niet lieten buitenspelen! Maar fijn dat het nu wel kan. Helaas ben ik allerminst een keukenprinses, dus recepten no way

Ik zat ook op een school verder weg, 5 km of zo. Was toch wel jammer hoor, dat de kinderen in de buurt op de school om de hoek zaten. Je kent ze dan toch minder.

Lala, is je turks opgekrikt?

Q, danmk voor je tips. Ik weet dat het bijvoeding is, maar ja, omdat hij opeens zo zakt ga je toch hopen dat hij extra gaat eten. Maar ja, omdat zowel lengte als gewicht gedaald zijn, maken ze zich bij cb geen zorgen, dus dat doe ik ook maar niet.

Lijnes, de frustratie is dan inderdaad wel vervelend. Die fijne motoriek herken ik juist niet bij Neeltje: die is bezig met kralen rijgen, veters rijgen, stickers plakken, etc.Ze is niet zo sociaal intelligent, onze Mussolini Geintje, voor een "bijna 2 jarige" is ze heel sociaal volgens mij. Maar daar kun je echt nog niets over zeggen lijkt me.

Morgen een heerlijk warme dag. Hopelijk zondag ook: gaan we heerlijk met oma/opa/superoma naar de dierentuin. Ze komen bij ons eten, aangezien mijn vader nu in de WW zit
Lala, lekker voor je houden hoor, die datum. Heb ik ook gedaan. Alleen mijn directe familie wist de exacte datum. (Wel zo fijn, want Qlief was de dagen voorafgaand aan de inleiding zo ziek dat hij echt in bed moest blijven en zo konden mijn ouders de dag voordat ik uiteindelijk ingeleid zou worden nog op het laatste moment inspringen, vanuit de gedachte dat ik de laatste zwangere dag niet alleen hoefde te zijn. ) De anderen wisten wel ongeveer wanneer het plaats ging vinden. Mijn inleiding zou overigens op dinsdag 2 oktober plaatsvinden, maar vanwege gebrek aan plek op de NICU werd dat uiteindelijk donderdag 4 oktober. Bovendien zou mijn inleiding dagen gaan duren, maar in plaats daarvan beviel ik dezelfde dag al.

Maar goed. Ik had al heel veel stukjes zwangerschap gedeeld, het voelde wel goed om dat laatste stukje voor mezelf te houden. Zo kon ik even de tijd nemen om me helemaal op mijn nadere bevalling te richten, zonder allemaal aandacht van buitenaf.

Geeft wel rust zeker, dat het vaststaat nu?

O, ik snap wel dat je je toch even zorgen maakt hoor. Maar ik dacht ik relativeer het even. Overigens kan het aanlengen natuurlijk ook gewoon met poedermelk. Ik was een beetje teveel met mijn hoofd bij hoe ík het toen deed. Lekker onattent dus.

Misty, werd er bij jullie kdv dan helemaal niet buitegespeeld in de babygroep? Da's ook jammer dan. Bij Qtie op het kdv worden de kleintjes gewoon in een wagen buiten gestald of zomers lekker op een kleed op het gras.

Dierentuin gaat 'm niet worden denk ik, al klinkt de helft van de prijs wel aantrekkelijk natuurlijk. We hebben een abonnement op Artis, dus op zich is een dagje dierentuin zo al binnen handbereik.

Hier vandaag op het kdv brandmelding, dus de eerste brandoefening van Qtie is achter de rug. Het was gelukkig loos alarm, maar desalniettemin wel goed om te horen dat de ontruiming goed verliep natuurlijk.

Over scholen en afstand: ik heb buiten mijn wijk op school gezeten. Ik merkte wel dat de kinderen in mijn wijk elkaar van school kenden, maar met de kinderen uit mijn eigen straat speelde ik vaak genoeg om er verder niet buiten te vallen ofzo. Speeldates gingen inderdaad met halen en brengen. Vanaf de vierde klas mocht ik zelf fietsen en dat gaf natuurlijk ook wat meer vrijheid. Ik heb er verder niet echt last van gehad dus, terwijl ik wel heel veel baat heb gehad bij het andere schoolsysteem.

Bij ons zijn de omstandigheden natuurlijk al anders, omdat in deze wijk sowieso geen sprake is van samen in de straat spelen ofzo. Maar goed, voor mij weegt het niveau van de school en het leersysteem dan wel weer zwaarder bijvoorbeeld dan de levensovertuiging. (Al zitten daar wel grenzen aan natuurlijk. )

Ibbel, hoe gaat het met jou eigenlijk? Tijd niet gelezen! Mag ik raden naar welke school je jouw kroost wil sturen?
Hehe, heb ook weer even tijd. Zit vlak voor mijn grootste freelance klus van het jaar (lowlands) en dat is altijd extra druk. Ik vertrek dinsdag naar het festivalterrein, heb er zo'n zin in!

Heb even globaal bijgelezen. Zag scholen als onderwerp langskomen. Wij zijn er ook mee bezig. In eerste instantie hadden wij Bintje bij de school hier in de wijk (1 straat verderop) ingeschreven onder het motto makkelijk, lekker dichtbij en straks ook veel kindjes uit de klas in de buurt. Wel een Katholieke school maar daar heb ik vroeger ook op gezeten en dat was niet zo heel streng in de leer zeg maar. Maar nu hoorde ik van een kennis dat er op deze school ouders hebben geprotesteerd tegen het aanbieden van Harry Potter boeken in de hogere groepen, omdat dat ketters was. Verder kwam ik op de site van de school een passage tegen waarin werd aangegeven dat aanwezigheid en deelname aan alle vieringen en godsdienstige activiteiten verplicht is. En dat vond ik niet helemaal prettig. Ik ben wat allergisch voor het woord verplicht en al helemaal in combi met godsdienst.

Dus nu zijn we ons toch nog aan het verdiepen in de openbare school in het dorp. Klinkt goed, zit iets verder weg maar zo groot is dit dorp nou ook weer niet. Dus ik denk toch dat we haar daar gaan inschrijven.

Oh, en ik kreeg wel aangeraden om haar nu vast in te schrijven voor BSO. De scholen bij ons in het dorp hebben geen wachtlijst (wat wil je met 3 scholen in zo'n klein dorp) maar er is maar 1 instelling voor BSO en die heeft weer wel enorme wachtlijsten (is trouwens dezelfde organisatie als het KDV dat wij eerst zouden doen, maar last minute besloot toch maar geen plaats voor Bintje te hebben, dus echt veel vertrouwen heb ik er neit in) Dus dat gaan we binnenkort maar eens uitzoeken.

Zijn jullie van plan je kindje straks ook nog naar een peuterspeelzaal te doen? Wij zijn dat wel van plan, vooral omdat ze 1 dag naar het KDV gaat, dat in een ander dorp staat, en we het wel leuk voor haar vinden om wat meer sociale contacten met leeftijdsgenootjes te hebben. En in dit geval ook nog kindjes uit de buurt. Ben nu aan het uitzoeken hoe dat gaat werken, want PSZ is maar een halve dag, en vaak moet je 2 dagdelen afnemen. Wordt vervolg dus.

Zucht. Moet nog even wat werkdingen afmaken. Hopelijk later dit weekend meer tijd!!
Buitenspelen, op de babygroep ook hoor. Maar daar is het wat kleiner en geen grote toestellen. De afgelopen weken mocht ze steeds al een tijdje meelopen met de peuters en vanaf vandaag zit ze er dan gewoon de hele dag.

PSZ, ik vind het nadeel dat je verplicht 2 dagdelen moet afnemen. En ik weet niet hoe je voor de rest zit met de oppas voor die dag, aangezien ze er maar 3 uur zitten.

Veel plezier op lowlands!!
Ha Binti leuk lowlands!! Geniet ervan, 't zal wel druk zijn maar wel leuk!!

PSZ ja Raf gaat er wel heen maar ja die gaat niet naar een kdv. Ben wel nog aan het dubben waar.We zijn van plan om op korte termijn te verhuizen (nog voordat raf 2 wordt) en dan vervalt de optie op de PSZ waar Tijn en Madelief op hebben gezeten. Gewoon eentje hier in de buurt met leuke leidsters en ook vertrouwd omdat ze de oudste 2 dus ook kennen. Bij de school van Tijn en Madelief hebben ze er eentje op montessorigrondslag, op zich super voor ons ware het niet dat de leidsters van die psz ongeschikt zijn als je het mij vraagt (heeft allerlei redenen waarmee ik jullie niet zal vermoeien). dus moet nog ff bekijken..

hier neem je 2 ker 2,5 uur af, meestal een ochtend en een middag. Als een kindje bijvoorbeeld wat taalachterstand heeft kun je ook 4 keer afnemen, hoe dat precies zit weet ik niet. Ik heb wel de ervaring dat de kinderen vaak toch wel moe zijn na zo'n ochtend of middag maar het zijn vaak wel kinderen die niet naar een KDV gaan.
Psz (doen we trouwens niet), Bso, scholen het is allemaal een beetje ver van mijn bed show op dit moment.

Ik wil dit zeker op redelijk korte termijn gaan regelen maar heb gewoon even de tijd er niet voor. Moet me er even echt in gaan verdiepen.

Hier vandaag alleen met 2 kids. Pffff begint lekker. Sara ligt te huilen en wil niet slapen en ik mag niet weg lopen de kamer uit van Anniek anders begint zij te krijsen. Dus conclusie......2 huilende kids. En wie dan eerst?

Anniek wordt nu dus wel jaloers als ik Saar de fles geef. Wil ze ook ineens op schoot, gaat ze vervelend lopen doen enz enz. Eerste keer dat ik dat zie. Maar ja, is ook de eerste keer dat er niemand anders in de buurt is.

Wilde vandaag beginnen met wat meer rust, ritme en regelmaat in Saar haar programma brengen. Maar ik geloof niet dat ik het mezelf moeilijk moet gaan maken vandaag Even nog maar geen regelmaat dan maar.
Q, dat van die poedermelk had ik wel geraden hoor!!

BSO is hier inderdaad ook schreeuwend. Maar ja, als buitenstaander bij de stichting heb je sowieso geen plaats. Ik ga er dus maar vanuit dat over 2 jaar iedere school zich aan zijn verplichting voldoet en voldoende BSO gaat aanbieden.

Chica, dat wordt na een paar weekjes vanzelf beter, die jaloezie. Heeft Neeltje ook gehad. Dus doe inderdaad relaxed, kies het urgentste kind eerst. Na een minuutje of 10 krijsen houdt het vanzelf een keertje op

PSZ: ze gaan al 2 dagen naar het kdv, lijkt me genoeg inspanning voor die kleintjes. Ook nog eens 2 ochtenden naar de psz dan zijn ze nooit meer thuis! Bij ons op het kdv hebben ze een speciaal programma voor de kinderen als ze bijna naar school gaan. Dus ook daarvoor hoeven ze niet naar de psz.

En nu weer lekker in de zon met een heerlijke lunch......
Psz; gaan wij niet doen. 2 dagen kdv vind ik voldoende. Overigens ter overweging, een peuterspeelzaal kost ook geld om je kind daar op te doen en dat word niet vergoed via de belastingdienst. Wat ik hier vaak hoor is dat kinderen een extra halve/ of twee extra halve dagen naar het kdv gaan als ze maar 1 dag kdv hebben. Mede omdat je hier bij de psz verplicht bent 1 ochtend en 1 middag af te nemen en veel kindjes er eigenlijk nog niet klaar voor zijn om gezellig te blijven zonder middagslaapje.

Q; heeft geeft me idd rust dat ik nu duidelijkheid heb (voor zover je dat tijdens een zwangerschap uberhaupt hebt natuurlijik, want kan natuurlijk altijd nog vandaag ofzo bevallen). Ik heb iets om naartoe te leven en af te tellen. Gisteren mij nicht gesproken die vk is en die is er lekker de hele dag voor me bij, zo heerlijk, continue een prof om me heen die ook nog vertrouwd is.

Lijnes; das op heel korte termijn verhuizen...ben benieuwd...al een projectje lopen voor een koop/huur woning? En je kan Raf toch gewoon naar de psz doen waar jij je zo goed bij voelt, als je hem nu inschrijft woon je nog in het juiste gebied, en ze mogen vanaf 2 jaar komen, aangezien Raf toch zo'n snel jochie is.....

O; wat lekker de dierentuin morgen met je fam. Hoe gaat het met je vader? Heeft hij zich erbij neer kunnen leggen dat hij nu thuis zit?

Misty; bbq; je zou eens op ah.nl kunnen kijken, daar heeft in de allerhande van vorige maand ofzo een heel reeks aan bbq (low budget) recepten gestaan.
Chica; je eerste keer alleen vandaag en dan ook nog huilende kids..oei...das even aanpoten denk ik. En die rust reinheid en regelmaat zou ik dan vandaag ook even laten voor het is hoor, gewoon ff overleven en morgen maar weer structuur aanbrengen als je vriend er is. Je klinkt verder trouwens stukken beter nu je met de bv deels gestopt bent. Fijn om te lezen!

Binti; Lowlands.....ben even groen en geel van jaloezie...volgend jaar doen we daar ff een mini meeting hoor, want dan ben ik zeker weer van de partij..geniet ervan! Jij moet dan wel werken, maar de sfeer daar is zo relaxed.
kdv en buitenspelen, hier spelen de peuters ook meer buiten dan de baby;s, die gaan bijv ook bij slecht weer/regen een tijdje naar buiten om in plassen te stampen en ze gaan ook door de buurt rondjes lopen, diertjes aaien bij een van de leidsters thuis en naar speeltuinen. Echt super leuk allemaal voor die peuters.
Misty, wat leuk dat Amber al naar de peuters is! Hier is dat pas vanaf twee jaar. Tessje gaat nu al wel vaak bij de peuters spelen en dat vindt ze geweldig! Vooral nu veel oudere kindjes over zijn gegaan en Tessje nu bijna het oudste kindje van de groep is merk ik dat het wel een beetje saai begint te worden. Maar dat wordt dan weer opgelost doordat ze haar ook al vaak met de peuters mee laten spelen. Toevallig sprak ik laatst een peuterleidster en die vond dat Tessje er al helemaal tussen paste. En op haar eigen groep gaan er nu ook geluiden op om haar iets eerder over te laten stappen, mede gezien het feit dat het eind november/begin december al zo'n drukke periode is met sinterklaas, kerst etc.

Lala, wat fijn dat er een datum vaststaat! Lijkt me heerlijk om naartoe te leven.

Binti, het is al eens eerder gezegd, maar wat een leuke baan heb jij!!!

Hier ook geen psz, Tessje gaat al drie dagen naar het kdv. En je moet hier geloof ik zelfs 4 dagdelen afnemen (achterstandswijk) en dan is Tessje dus gewoon vijf dagen in de week van huis. Lijkt me geen goed plan.

En verder zit ik maar weinig achter de pc. De vermoeidheid heeft hier toegeslagen, dus ik verslaap veel tijd. En daarnaast natuurlijk ook nog eens lekker weer en dan ga ik ook niet binnen zitten. Tessje heeft afgelopen week drie dagen bij mijn schoonouders gekampeerd en het helemaal geweldig gehad. Ik heb haar wel gemist, maar het was ook wel lekker rustig. Nu weer het normale leven voor Tessje, gelukkig geen grote aanpassingsdrama's. Vandaag een heerlijk dagje in de tuin met een badje en vanavond een lekkere BBQ. Misselijkheid gaat trouwens beter gelukkig! Ik moet wel heel erg opletten wat en wanneer ik eet, maar het is nu goed te handelen. En mijn buik is al aardig gegroeid! Ik heb zelfs mijn zwangerschapskleding alweer van zolder gehaald. Nu is het nog te wijd,maar dat gaat niet lang meer duren ben ik bang...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven