Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hoi,

Ellen, moeilijk he? 1e keer heb ik het een paar dagen stil weten te houden en toen aan mijn familie verteld (ouders, oma, zussen), vond ik errug leuk om te doen. Ook op mijn werk snel verteld. 2e keer wat langer gewacht, ging toen ook makkelijker. Toen na ongeveer 10 weken aan ouders en schoonouders, zussen en wat goede vrienden. En toen was de echo niet goed :(. Heb ik weer iedereen gemaild dat ik een miskraam kreeg. Bah! Nou weet ik het nog niet zo goed. Ik denk pas na een goede echo, maar mijn vriend heeft het er al uitgeflapt naar een goede vriend die vertelde dat hij weer vader werd. Wel leuk want dan lopen we haast gelijk op.

Linda wat akelig toch, ik ben vaak vaag misselijk en vind dat al niet fijn. Heb nog niet 1x overgegeven. Bij de zwangerschap van mijn dochter ben ik helemaal niet misselijk geweest en er is toch een gezond kind uitgekomen. Toen ik een miskraam kreeg ben ik ook niet misselijk geweest, nu is de eerste keer. Jongetje, dan??

Judat, leuk dat je zus zo blij en emo was, lief!

Hallo! Geen tijd om te reageren, ik kopieer even hoe het met Ties gaat, en met mij en het wurmpie dus...

Kon om 16.30 uur bij huisarts terecht gelukkig. Had een co-assisitent die dacht dat het geen kwaad kon, op internet (zo'n speciale site voor hun zeg maar) stond ook dat het geen kwaad kon. Toch maar even de "echte" dokter erbij. Die dacht het ook, maar tsja... helemaal zeker wisten ze het niet dus dokter vond toch dat hij het na moest vragen. Dus gyn gebeld en die gingen ook eerst nazoeken (blijkbaar komt dit dus echt niet vaak voor...) En al met al kwamen ze erachter dat de kans enorm groot is dat ik de antistoffen toen wel heb gemaakt, maar misschien niet genoeg zodat ik het toen ooit nog een keer zou kunnen krijgen. Risico is dus echt enorm klein, en het was zeker niet nodig om Ties uit logeren te doen of zo. Moet er wel heel vooorzichtig mee om gaan, dus wel zorgen dat ik niet in aanraking kom met het vocht, maar zelfs dan is de kans enorm klein. Ga morgen bloed prikken, dan kunnen ze het nakijken. Heb ik nu niets aan, maar dan weet ik volgende week in ieder geval zeker of ik me wel/geen zorgen had moeten mnaken. Wel fijn om te weten.

Dus... even erg voorzichtig (tsja wat is voorzichtig...) niet badderen en zo. Kan hem wel optillen, zeker als wij alletwee goed bedekt zijn. Bridgesman maar laten aankleden zoveel mogelijk en verder kunnen we niets doen. Heb mijn kleine man wel lekker op schoot genomen vandaag, en zeker als hij aangekleed is kan dat wel. Maar niet met onze hoofden langs elkaar strijken en zo. Allemaal toch beetje uit voorzorg... Maar als ik anti-stoffen heb, kan/kon het dus zeker geen kwaad! Ben wel enigzins gerustgesteld, al is het niet voor de volle honderd procent... Tsja... we wachten het maar af.

Verder nog even geen nieuws. Meld me later nog even, ga nu naar bed...

Enne Maartje, gefeliciteerd met je zwangerschap. Leuke verrassing was dat! Maar kun je niet beter met de januari-mama's gaan meekleppen, dan? Dan loop je wat meer gelijk op.

Phoenix, is wel leuk met die kleurtjes om en om, maar als je 1 regel tussenvoegt heb je 2 dezelfde onder elkaar. En ik heb die kleuren groen niet in mijn Exell. En zie dat ik per ongeluk gewist had dat het Meis' haar 1e is. Ik mail hem je weer terug.

quote:

Phoenix, is wel leuk met die kleurtjes om en om, maar als je 1 regel tussenvoegt heb je 2 dezelfde onder elkaar. En ik heb die kleuren groen niet in mijn Exell. En zie dat ik per ongeluk gewist had dat het Meis' haar 1e is. Ik mail hem je weer terug.

Als het goed is worden die kleurtjes automatisch met het bestand meegezonden. Als je dan op bijvoorbeeld een leeg vakje zonder kleur staat en je doet rechtermuisknop -> celeigenschappen. Dan kun je de kleur aanpassen en heb je net wat meer kleuren staan. Dan zie je als het goed de 4 gebruikte kleuren van het schema.

En je kunt heel eenvoudig een stuk kopieren wat wel de goede kleur combi heeft en dan paste special doen. Dan vink je aan dat ie alleen de formats moet kopieren en voila! Het schema is weer in de juiste kleuren.

Maar goed als je het echt heel irritant vind dan moet je er maar weer iets van maken wat je wel handig vind. Mij maakt het niet uit (nou ja eigenlijk wel maar ik weet ook dat ik een miereneuker kan zijn wat betreft vormgeving :$ aangezien dat mijn vakgebied is...).
Oh ja nog even iets anders. Dok jij mailde me dat je een besloten groep op msn wil aanmaken/hebt gemaakt (?). Alleen werd ik bij de novembermoeders (en velen met mij) niet bepaald gelukkig van die msn groep omdat het niet echt lekker functioneerde.

Nu is er nog een andere optie om een privestuk te krijgen en dat is dat we op www.hangmoeders.nl een privehangplek aanmaken. (Is mijn eigen forum dus dat is vrij eenvoudig ;)) We hoeven niet helemaal over hoor, maar voor het plaatsen van foto's en eventueel wat meer privedetails uitwisselen als daar behoefte aan is kan dan op het privestukje waar verder niemand meeleest.

Ik weet niet hoe de ervaringen van de andere dames met een msn groep zijn? Maar goed als jullie willen kunnen we dus ook op hangmoeders een eigen stekkie maken.

quote:

hi lieve februari en januari moeders!!!!

Is er nog een plaatsje mee om mee te kletsen.

Ik zal me even voorstellen, ik ben Maartje 29, en net getrouwd

Twee weken voor de bruiloft komen lief en ik erachter dat het echt zo is zwanger!!!!!! Helemaal verbaasd, we hadden nl niet bedacht dat het de eerste keer raak zou zijn ;) Ik kom nu pas voor het eerst op het forum om te kijken of er al een topic was.

Ik ben uitgerekend op 14 januari maar aangezien het de eerste is wordt het vast februari....Ik heb morgen mijn eerste controle en ben HeeL ERG benieuwd. Ik weet niet of jullie dat gevoel kennen maar ik vraag me af, of het echt zo kan zijn dat er een kindje in me groeit. Zo´n streepje op zon test maakt het niet echt tastbaar.

Hoe is dat bij jullie? Ik probeer het nog echt wel voor me te houden maar soms lukt het echt niet... valt ook niet mee als je af en toe groen aanloopt van de misselijkheid

Nou dames ik hoop dat ik er nog bij pas in jullie forum en ik kijkernar uit om jullie allemaal te leren kennen

Mamaartje ik las net op het januari topic dat je een tweeling verwacht! Van harte! Maar ik denk dat je er nu zeker wel van uit mag gaan dat je in januari bevalt :D
Zo ben ik ook weer even. Wat wordt er veel geschreven zeg!

Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd!

Winterbeebie, wat vreselijk dat je je dochtertje hebt verloren. En dan ook nog een miskraam. Ik kan me voorstellen dat je pas echt kan genieten als je vrijdag een kloppend hartje hebt gezien. Ik zal aan je denken!

Dextro, ik heb precies hetzelfde. Kan ook eigenlijk niet geloven dat ik zwanger ben. Ik denk dat het gevoel pas komt als ik een echo heb gehad. Ik weet trouwens ook niet wanneer ik die krijg. Ik moet de 20e naar de vk voor een intake, en dan hoor ik wanneer ik naar het ziekenhuis mag voor een echo. Zal zo tussen de 10 en 12 weken zijn, misschien iets eerder omdat mijn cylus onregelmatig was, ik moet dus nog even geduld hebben.

San, lucybelle, meis en Judat, ik was een paar dagen een beetje misselijk, maar heb nu ook nergens last van. Ik maak me er niet echt druk om. Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook nergens last van, heel af een toe een dagje niet lekker, en dat is ook goed gegaan.

Ellen, het verschilt per verloskundige of er een echo gemaakt wordt. Onze vk maakt dus geen echo's en ik moet dus echt nog een paar weekjes wachten op het hartje. Wachten duurt langgggg!!!

In onze omgeving weet nog echt niemand van onze zwangerschap. Mijn man en ik vinden het eigenlijk stiekem wel leuk zo'n geheimpje.

Linda, hoe gaat het nu met de misselijkheid. Zit er nog steeds een stijgende lijn in? Lijkt me zo vervelend als je je zo beroerd voelt, ik hoop dat je wel een beetje kan genieten van je zwangerschap zo. Hopelijk is het met 12 weken over. Ik zie in het schema dat je morgen al een echo krijgt. Spannend. Ik duim voor je!

Bridges, wat vervelend die onzekerheid over de waterpokken. Hopelijk heb je gewoon antistoffen en zijn alle zorgen voor niets! Heeft Ties erg veel last van jeuk? Naast alle zorgen over besmetting is het natuurlijk ook gewoon heel zielig dat je kleine man ziek is. Eeen dikke *;.

Dok, wat vervelend dat je iedereen moest gaan vertellen over je miskraam. En bij 10 weken zou je ook wel denken dat het goed is.

Wij wachten ook idd eerst de echo af, en misschien zelf tot 12 weken, als we dat kunnen.

Phoenix, leuke site! Ik ben wel voor een prive hangplek:D!

Ik heb verder eigenlijk weinig te melden. Alles gaat zijn gangetje. Ik ben erg moe, maar dat ben ik ook wel eens als ik niet zwanger ben hihi, dus dat zegt eigenlijk niets. Heb wel wat weinig eetlust heb ik gemerkt. Van het weekend keken mijn schoonouders al een beetje raar toen ik wat liet staan, terwijl ik normaal een grote eter ben. Misschien hebben ze nu een vermoeden, want dat had ik met de eerste ook. Maar ja, niks aan te doen.

groetjes Juul

Even een heel kort berichtje tijdens mijn werk (foei!)

Net de verloskundige gebeld en een afspraak gemaakt: woensdag 27 juni

Dan zit ik in de 10e week.

Groetjes, San
Susan hoe was je afspraak bij de huisarts?

En LH voor jou wordt het helemaal spannend! Morgen de echo! Veel plezier en laat je weten hoe het was?

Hoi meiden,

Hier gaat het weer wat beter.

Ben vandaag zelfs alweer op pad geweest voor mijn werk. Ben nu weer lekker thuis.

Ben zooooooo blij dat het beter gaat, hoop niet dat ik zometeen weer een terugval krijg, maar dat zal toch niet???

Morgen de echo. Kun je met 8 weken al een hartje horen?

Ik las dat Mamaartje een tweeling gaat krijgen. Da's leuk maar kan me voorstellen dat het in 1e instantie effe schrikken is.

Zou hier ook wel passen, we hebben al 2 honden en 2 katten, daarbij zouden ook 2 kinderen horen, hihi. Pfff lijkt me best heftig hoor, een tweeling, maar ook wel leuk.

Ik ga eens even kijken op de hangmoeders site. Misschien is het inderdaad wel leuk om daar op te zitten. Zit ook niet op MSN. Heb het eraf gegooid.

Juul, knap van je hoor dat je je mond kunt houden. Wij hadden het er toch wel moeilijk mee.

Ellen1982, waarom vind je het achteraf niet zo leuk dat een paar mensen het al weten?

Nou, ik ga weer effe verder struinen. Zit vast aan de laptop om allemaal informatie op te zoeken. Het kan me niet genoeg zijn.

groetjes,

Linda
Linda met 8 weken moeten ze met een echo zeker in ieder geval het hartje zien kloppen. Met zon doptone vanaf de buitenkant lukt meestal pas vanaf een week of twaalf, maar bij een echo zien ze dat dan zeker hoor. Als het goed is gaat een hartje halverwege de 6de week kloppen, dus met 5 weken en nog wat dagen.
Hoi meiden,

@Linda:

Fijn dat het weer wat beter gaat met je. Houden zo!

Spannend hoor, morgen de echo.

Ik vind het achteraf niet zo leuk dat bepaalde mensen het al weten omdat mijn ouders het nog niet weten. En ik wil het voor hun echt geheim houden tot NA de echo, want ik weet voor 99% zeker dat ze hun mond niet kunnen houden (tzijn schatten hoor, ik hou heel veel van ze, vooral van mn vader) en daar heb ik het soms moeilijk mee, ik heb het gevoel dat ik ze nu benadeel. Ons kindje is hun eerste kleinkindje.

Ben een sentimentele muts nu, mn schoonouders weten het al wel sinds gisteravond, die zijn nu voor 4 weken op vakantie, dus die heb ik het even 'meegegeven' . En blij dat ze zijn!!!

Ons kindje wordt voor hun het 8e kleinkindje als alles goed mag gaan .

Ik kom net uit mn bed, kon rond 2 uur mn ogen niet meer openhouden en ben dr lekker ingekropen. Zo moe, en ik heb heerlijk geslapen.

Wel droom ik raar, afgelopen nacht over een getinte (ik heb een blanke man) man, en het was nog niet eens een vervelende droom ook ;). Eigenlijk heel grappig wat die hormonen met je kunnen doen want die geef ik de schuld ;). En daar komt bij dat ik prive en zakelijk niemand ken die getint/negroide is hihi . Mn man moest er nogal om lachen, dat maakte het voor mij nog leuker :P.

Nu drink ik lekker een glas cola, daar had ik zo een zin in.

Gisteren ook met het avondeten: spinazie met aardappelen en kip en 2 glazen taksi. Hmmmmm.

Oja, vanmorgen heb ik nog een afspraak gemaakt voor naar de verloskundige op dinsdag 3 juli om 13:45 uur.

En voor de echo op dinsdag 24 juli om 08:45 uur.

Duurt nog zo lang :(;).

Groetjes!!

Daag Dames,

Bridges wist je dat mijn Juud mijn beste vriendinnetje is, grappig he?

gefelicteerd met je zwangerschap en beterschap met zoonlief!

Luccybelle toch fijn dat die roze wolk er is he? Dat je er toch van moet lachen!

Ellen/ 1s9a7n7 leuk dat je afspraken hebben gemaakt!! spannend he.

het duurt voor mijn gevoel nog eeuwen!

Dextro, Judat,  ik vind het ook heel moeilijk mijn mond te houden.

we hebben onze naaste familie en goede vrienden wel verteld.

Toch fijn om het al met ze te delen. Iedereen is ook zo lief voor me!

Dok ik vind het ook spannend en ook het is ook een risico om zo vroeg te vertellen.

Wel leuk dat vrienden gelijk oplopen. In mijn omgeving zijn er ook een paar zwanger, erg leuk.

Verder ben ik net als iedereen aan het eind van de dag helemaal op en zou wel gelijk kunnen slapen.

Gister vrouw van MvM op bezoek gehad, ik heb de dvd uitgezocht. Die krijg ik de volgende keer.

Moeten jullie er ''s avonds ook zo vaak uit om te plassen??

Kunnen ze bij MvM in iedergeval niet zeggen dat ik niet mijn best heb gedaan.

groetjes
Dok

bedankt!! voor het bijwerken van lijstje.

Ik ben 26 jaar en heb 11 juli heb ik mijn eerste afspraak met de verloskundige en mijn eerste echo.

Aha Phoenix, vormgeving! Vandaar de hippe tabel ;). Op die suffe MSN groep is het ook niet gelukt met de tabel opslaan, dus als dat op een prive-hangplek kan is dat prima. Ik ga er even kijken. 

Hé Meis, dat is leuk! Wist ik inderdaad niet! Ken je maleficent dan ook?

Oh ja dok: eerste afspraak vk op 17 juli. (maar ik ga proberen om hem te vervroegen misschien, of in ieder geval de echo...)
Tja, wil ik reageren, ben ik alweer vergeten wat bij wie hoorde. Ik moet echt weer een blocnootje naast de comp leggen of met 2 vensters gaan werken.

Wie was er nou bezorgd over misselijkheid en miskramen? San? Een tegenovergesteld bericht: mijn moeder was elke zwangerschap maandenlang kotsmisselijk en heeft toch 3 miskramen gekregen (en 3 dochters) Ga maar af op de verloskundige en probeer er niet te veel bij na te denken.

Mijn zus had bij de 1e zoon megaveel pukkels en bij de 2e was ze 15 weken doodziek van de misselijkheid. Wij dachten dus gelijk dat het dit keer een meid zou worden omdat het zo'nandere zwangerschap was. Toch was het weer een zoon.

Ik moet er trouwens ook 1 a 2 keer uit per nacht om te plassen.

Zo en nu ga ik zo naar bed. Welterusten.
Hallo allemaal,

Het wordt alweer bijna gewoon om zwanger te zijn! Dat had ik een week geleden niet durven denken.Niet dat ik het nu ineens heel normaal vind, maar het lijkt er al helemaal bij te horen. Ik denk er nog maar 60% van mijn vrije tijd aan en geen 90% meer ;)

Ik heb nog steeds de verloskundige niet gebeld maar ik heb er in ieder geval  één uitgezocht nu dus morgen moet het gaan gebeuren. Ik zit momenteel 2 weken op cursus en het is lastig om even rustig te kunnen bellen op tijden dat ze open zijn.

Maar nu ga ik naar bed want ik had mezelf beloofd op tijd naar bed te gaan vandaag en het is alweer 11 uur geweest (nog steeds geen moe- of misselijkheid hier...)

Morgen 6 weken!
quote:

Hé Meis, dat is leuk! Wist ik inderdaad niet! Ken je maleficent dan ook?

Oh ja dok: eerste afspraak vk op 17 juli. (maar ik ga proberen om hem te vervroegen misschien, of in ieder geval de echo...)Wel even af en toe F5-en he bridge? ;) Dat  had ik er al lang en breed ingezet  :P
Dok ik zag iets bij google wat docs.google heet en dat zag eruit als iets wat wij precies nodig hebben. Daar kun je een spreadsheet online zetten en met meerdere mensen tegelijk aan werken. Dus dat ga ik morgen eens uitzoeken. Je hoort nog van me.

me wi

dth='

500'

heigh

t='30

0' fr

amebo

rder=

'0' s

rc='h

ttp:/

/spre

adshe

ets.g

oogle

.com/

pub?k

ey=pG

Ob63r

woC0r

qwE6G

0m-pf

A&out

put=h

tml&w

idget

=true

'>wbr>frame>

Even kijken of dit werkt hoor...

[quote=

quote: Phoenix reageerde

]

Even kijken of dit werkt hoor...

[/quote]

nee dus...

Nou ik pruts morgen nog wel even verder...

Trusten dames!

Ik ben al twee dagen flink zenuwachtig voor mijn echo van morgenmiddag. Ik hoop dat we een hartje kunnen zien, maar ja ik weet niet of dat al kan bij 6 weken. In ieder geval hebben we ook nog een echo staan op 25 juni en dan moet het zeker te zien zijn volgens de echoscopist. Ik ben via IUI zwanger geworden dus dan krijg je 'standaard' een aantal echo's in de beginperiode van de zwangerschap (stuk of 4). Ik hoop morgen ook mijn uitrekendatum te horen. Volgens de schema's is het 2 februari, volgens weer een andere telling is het 9 februari. Ach we merken het wel, ben meestal toch 2 weken overtijd (tenminste van mijn 2 zonen wel!).

Ik heb verder weinig last van kwaaltjes, met uitzondering van de moeheid en af en toe wat misselijk. Ik merk wel dat mijn  broeken al wat strakker gaan zitten . Hebben jullie daar al last van? Ik vind het zo vroeg!

Groetjes en zwanger ze!

Tess

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven