Ik word oma!

18-02-2009 11:06 1206 berichten
Mijn grijze poes is zwanger!

Ik denk een week of drie, vier, 21 of 28 dagen dus en dan moet ze tussen de 59ste en 70ste dag bevallen las ik.

Hoewel ik 40 ben en al mijn hele leven katten heb, is er nog nooit een nest poezen in mijn nabijheid geboren en al helemaal niet bij mij in huis. Ik vind het dus ontzettend spannend.

Wat kan ik doen voor mijn zwangere lieve dier? Waar moet ik op letten? Do's en dont's, voeding, voorbereidingen en omgang met de andere 4 katten.

Kunnen jullie met me meedenken?
Alle reacties Link kopieren
AnnLiv, hier nog een foto van het mooie witte dingeske:

Het lukt me niet goed de ogen precies op de foto te krijgen, maar ze zijn écht azuurblauw, prachtig!
.
Die kop in die zak! Ofwel een kat in de zak!

Klopt, AnnLiv, wij hadden vorig jaar ook een nestje. Dat was toen gepland, deze keer helaas niet. Moederpoes zou gesteriliseerd worden, werd ziek, sterilisatie moest uitgesteld worden en we zouden haar in de tussentijd wel heel goed binnen houden (hmmm) en ineens bleek ze zwanger, dus dat goed binnen houden was flink mislukt.
.
Zo, das een mooie die witte. Ik zou het zelf eerder cremekleur noemen, past perfect bij ons interieur trouwens.

An Liv, tis net of die kat uit de vriezer komt.

Ik moet ophouden met hier te komen.
Cum non tum age
Noa: ik krijg de dame niet goed op de foto. In het echie is ze écht wit, met iets grijs in haar staart, en 1 grijs oor. Verder spierwit, met die ogen als juwelen dus. T is een schoonheid :-).
.
quote:noa schreef op 15 augustus 2009 @ 21:27:

An Liv, tis net of die kat uit de vriezer komt.

Het gebeurt hier ook regelmatig dat we een kat vinden met een (lege) zak chips op het hoofd: hebben ze geprobeerd die tot in de puntjes uit te likken. Zijn wij de enigen bij wie dit soort dingen gebeuren?

Mariannanas, die witte/crème-kleurige poes is écht een mooi beest, ik snap dat je zoon haar het liefst wil houden. Ik hoop dat nog meer harten smelten bij het zien van de foto's van je katertjes en dat zich nu wel een lief baasje aandient. Wat sneu voor jullie dat je moederpoes ziek was. Is ze nu opgeknapt en kan ze snel onder het mes?
Het lijkt inderdaad op de foto's alsof ze een zweem rood over zich heeft. Je zou haar bijna binnenhouden zo mooi als ze is.
Mooi beestje hoor Mariannanas, daar zit vast een beetje ragdoll of Heilige birmaan in, dat kan niet anders. Die van mij heeft ook van die mooie blauwe ogen.
Stressed is just desserts spelled backwards
AnnLiv: moederpoes wordt nu zeer streng bewaakt ter voorkoming dat ze naar buiten gaat en ze gaat volgende week onder het mes. Ze is allang weer opgeknapt, hoor, maar ze was destijds echt Heel Erg Ziek en tegen de tijd dat ze voldoende opgeknapt was om gesteriliseerd te worden, bleek ze alweer zwanger. We hielden haar binnen maar waren druk bezig met een verhuizing en dus moet de slettebak in een onbewaakt moment naar buiten zijn geglipt. Ontzettend stom. Godzijdank kan dat nu niet meer gebeuren want de katten kunnen de tuin niet uit in het nieuwe huis (en geen buurkatten erin ) maar voor de zekerheid letten we continu op als ze in de tuin loopt en wordt ze volgende week dus toch maar even gesteriliseerd.

Ik hoop ook dat we nieuwe baasjes vinden voor de 2 kittens (de zwart/witte is een katertje, de donkere is een poesje) en zo niet dan is het heel simpel: dan houd ik ze gewoon zelf.
.
quote:Maleficent schreef op 15 augustus 2009 @ 21:37:

Mooi beestje hoor Mariannanas, daar zit vast een beetje ragdoll of Heilige birmaan in, dat kan niet anders. Die van mij heeft ook van die mooie blauwe ogen.Ja, zoiets dacht ik ook al; hoewel haar broertjes/zusjes heel "gewone" katjes zijn. Nou ja, heilige birmaan of niet, ik vind haar prachtig!
.
Fijn dat de mogelijkheid er is om ze te houden, maar zouden hier geen forummers meelezen die héél graag zo'n knapperd in huis zouden nemen? Stonden er niet meer mensen op leo's lijstje die graag een poes/kater wilden hebben?
Dat zou helemaal fijn zijn, AnnLiv! Ik heb ook een oproep op het prikbord geplakt, dus wie weet!
.
Och ik wil alle katjes van de wereld wel hebben, vind het zo'n mooi spul. Maar bij mij gaan er morgen 2 weg en maandag de laatste 2 bengels

Ben wel eigenlijk ook wel blij dat ze gaan want ze zetten me echt de boel op stelten maar ze zijn ook zo lief, kan ze niet missen.

Dan Mika binnenkort laten steriliseren wil geen nestje meer hebben.

Die wit/creme is echt een heel mooi exemplaar Marian, net als die Muisje van mij die is zo mooi. Zal ff een foto van hem plaatsen
M'rie, het moet gewoon lukken een fijn huis voor je konijnen. Ik zal vandaag hier en daar eens wat roepen en anders zetten we het in ons motto! Ja! Dat is een goeie!

Mika, ik herken het hoor, triest dat ze weg moeten maar ook dat ze de hut afbreken. Nu hou ik de schade binnen de perken door ze 's nachts in het trappenhuis te laten slapen maar als ik ze hun gang zou laten gaan dan zouden ze de hele dag in de gordijnen zwaaien en de bank aan vellen trekken.
wat een mooie beestjes Marianna's. Heerlijk dat spul.

Hier werd ik vannacht wakker van gepiep???

Moederpoes met kroost is verhuisd en ik denk naar onze slaapkamer. Hahaha ik dacht eerst dat manlief lag te piepen.

Nou ja..... en daarna kon ik niet meer slapen. Ik kan natuurlijk ook niet op mijn gemakje mijn slaapkamer uitpluizen als hij ligt te slapen.

Pfff, wat moet ik dáár nou weer mee gaan doen?
Laat ze maar even Nicky. Moeder verhuist de boel zo nu en dan. Lotje deed dat ook regelmatig, soms wel een keer per dag. Dan vindt ze haar plek niet veilig meer.

Je kunt ze het beste even laten liggen nu, straks als je man wakker is kun je het hele nest verhuizen en de deur van je slaapkamer dichtdoen. De kans bestaat wel dat moeder de hele club vervolgens weer ergens anders neer gaat leggen maar goed, zolang je de plekken waar jij haar niet wil hebben met de kroost maar dichthoudt is er niks aan de hand natuurlijk
Ja, Leo, haha eigenlijk best gezellig dat kroost op de slaapkamer, hadden we vroeger met de kids ook Nostalgie......

Ik had het gisteren wel al aan haar gemerkt hoor, ze liep stresserig te kijken en vragend te mauwen.

Tja, hahaha die deuren dichthouden... gaat lastig worden met 4 kids die alles open laten staan. Ach, ver weg zal ze niet gaan neem ik aan.

(zo en nu zelf maar weer eens proberen in slaap te kukelen, want echt lekker is het nou ook niet om om 6 uur beneden te zitten ;), maar wel weer lekker dat het forum er is)
Wij hebben de eerste nacht erop zitten. Allebei gebroken jaja, we hebben weer een baby in huis. Mijn man is zo'n beetje de hele nacht besprongen en die andere 2 lagen heerlijk te slapen boven tot er 1 om half 3 dacht dat Julius ook op bed lag ofzo dus een hoop geblaas en gespring om niks. Mijn man was liever wel boven gaan slapen maar als je die kleine alleen laat gaat hij keihard zitten roepen om zijn moeder. En naar boven gaan durft hij nog niet. De andere 2 eten nu wel zijn voer op waar hij naast zit, en blazen naar Julius. Ze kijken nu op afstand wel wat langer naar elkaar. Dus ik ben niet ontevreden.

Hier kijkt hij naar zijn nieuwe kleine baasje wat een mooie staart he!
Heeeel erg mooie kat, Male! Lief ook dat je man beneden bleef slapen voor hem.

Nicky: dat verplaatsen van haar nest deed onze poes ook regelmatig. Daar werd ik soms nerveus van want was bang dat we het nestje niet meer konden vinden (moeder was heeeel goed in het vinden van plaatsen die voor ons bijna onvindbaar waren!).

Leo: lief als jij hier en daar wat wilt roepen! Ik heb een oproepje op het prikbord geplaatst maar krijg daar alweer een reactie, dat ik erbij moet zetten waarom ik mijn moederpoes een nest heb laten krijgen want mensen krijgen jeuk van pretnestjes. Dat trek ik me dan toch aan, alsof ik een soort dierenbeul ben die voor haar eigen lol maar nestjes fokt. Dat is gewoon niet waar; maar goed. Ik denk dat ik het oproepje maar weer verwijder, ik heb niet zo'n zin om tot de orde te worden geroepen.
.
Niks van aantrekken van dat commentaar, ik ben zelf echt een dierenliefhebber, maar ik heb dat geen moment gedacht hoor, Mariannas.

Je bent zelfs bereid om de poesjes evt. zelf te houden, tis niet zo dat je ze ergens in een bos neerzet he.

Ik zeg negeren die hap.
Cum non tum age
Mariannanas, niks van aantrekken. Mensen hebben altijd commentaar. Als je een kitten koopt krijg je ook te horen dat er zoveel lieverds in het asiel zitten. Dat weet ik heus wel, maar wij hebben juist voor dit ras gekozen omdat ons zoontje een verstandelijke handicap heeft. Je hebt er overal van die zuurpruimen bij zitten.
Is het trouwens goed voor de acceptatie dat de oudste 2 wel Julius zijn voer zitten te eten en en uit zijn waterbakje drinken?

Vanmorgen zat de kater te eten uit Julius zijn bakje en Julius zat er vlak naast en dat ging allemaal goed. Dan blaast de ouwe wel een paar keer, maar ze slaan niet naar elkaar. En zo gaat het nu ook met de poes.
Ik denk dat dat goed is, Male, laat de dames/heren het maar even zelf uitzoeken. Gewoon in de gaten houden of Julius wel voldoende te eten en drinken binnen krijgt en voor de rest zou ik het kattengrut de rangorde maar even lekker zelf laten bepalen.

Hoe vindt je zoon Julius? Is-ie blij?

Noa: thanks, je hebt helemaal gelijk. Ik bén geen dierenbeul en moet commentaar gewoon van me af laten glijden.
.
Mariannanas, wat denken sommige mensen wel niet, meteen commentaar leveren op een situatie waar je niets vanaf weet. Héél vermoeiend en steek er alsjeblieft geen energie in. Wie weet vindt iemand je advertentie wel en heb je een fijn huis voor je katers. Ik houd mijn oren en ogen voor je open.

Wauw, Maleficent, het is inderdaad een prachtkat. Die plumeau-staart is heel gaaf. Mijn vuilnisbakjes steken wat magertjes af tegen die van jullie, maar voor mij zijn ze het móóíst van allemaal. Ik ben ook benieuwd wat je zoon van de nieuwste kattenaanwinst vindt. Klikt het met die twee?
De laatste 2 kittens nu de deur uit Had niet gedacht dat het zo'n impact op mij zou hebben. 14 weken waren ze dan ga je toch aan die beestjes hechten. Ik hoop dat ze het bij de anderen naar de zin hebben. Wil nooit geen nestje meer, te veel verdriet erom
Hè wat leeg en rustig moet dat zijn Mika. Hoe vindt de moederkat het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven