Viva kattenvraagbaak deel 6

donderdag 13 augustus 2009 om 21:36
Parasol, als ik jou was zou ik het eten afwegen (aan de dierenarts de hoeveelheid vragen).
Mijn kat is ook een ex-zwerver, ze was heel erg mager toen ze werd gevonden. Ik dacht er niet bij na (nog van de school :"katten-weten-zelf-hoeveel-ze-moeten-eten" ) en zorgde dat er altijd wat eten in haar bakje zat. Volgens mij dacht poes iedere keer weer dat het misschien wel de laatste keer was dat ze kon eten, en zo werd ze dus te dik. Inmiddels weer afgevallen maar dat duurde erg lang en is natuurlijk ook niet gezond!
Mijn kat is ook een ex-zwerver, ze was heel erg mager toen ze werd gevonden. Ik dacht er niet bij na (nog van de school :"katten-weten-zelf-hoeveel-ze-moeten-eten" ) en zorgde dat er altijd wat eten in haar bakje zat. Volgens mij dacht poes iedere keer weer dat het misschien wel de laatste keer was dat ze kon eten, en zo werd ze dus te dik. Inmiddels weer afgevallen maar dat duurde erg lang en is natuurlijk ook niet gezond!
donderdag 13 augustus 2009 om 23:31
Nou jullie zullen het niet geloven....maar nog geen uur nadat ik mijn foto heb geplaatst is die langharige van het balkon gevallen. De onderbuurman kwam vragen of we een kat misten:( Heb de dierenarts gebeld en die zei morgenochtend maar even lnags te komen voor de zekerheid. Hij heeft alweer wat gegeten en is al op de bank gesprongen. Hij is niet benauwd en heeft geen bloed bij zijn otnlasting (moesten we op letten van de DA. Hij loopt alleen als een oude kerel.....vind het zo zielig, maar ik geloof dat hij bijzonder veel geluk heeft gehad! 'Gelukkig' hoorde de onderbuurman hem vallen.
donderdag 13 augustus 2009 om 23:41
Uiteraard Fladder! De DA adviseerde om gewoon morgen even langs te komen tenzij hij ineens benauwd werd. Hij gaf wel al aan dat hij wel blauwe plekken zou hebben en genoeg spierpijn zou hebben. Logisch als je 2 verdiepingen naar beneden valt! Maar het feit dat hij gewoon bij ons komt liggen en zijn dingen doet stelt me wel gerust dat hij nu niet in acute nood verkeert. En morgenochtend gaan we gewoon even voor de zekerheid:) Hij heeft een oogoperatie gehad en ik heb het vermoeden dat hij niet meer zo goed ziet en daardoor zijn evenwicht is verloren.

zaterdag 15 augustus 2009 om 11:47
zaterdag 15 augustus 2009 om 16:24
Ratteke, wat ontzettend lief!!!!! Die laat je inderdaad niet meer gaan. Gaat het nog steeds goed?
Parasol, hoe is het nu met poezebeestje? Kan me je opluchting dat hij weer lekker naast je ligt levendig voorstellen. Beterschap!
Heerlijk die (blije) poezentopics! Wij hebben onze poes vorige week moeten laten inslapen. Ik mis haar enorm maar gelukkig kan ik wel tegen al jullie verhalen, het maakt me niet verdrietiger of zo.
Parasol, hoe is het nu met poezebeestje? Kan me je opluchting dat hij weer lekker naast je ligt levendig voorstellen. Beterschap!
Heerlijk die (blije) poezentopics! Wij hebben onze poes vorige week moeten laten inslapen. Ik mis haar enorm maar gelukkig kan ik wel tegen al jullie verhalen, het maakt me niet verdrietiger of zo.

zaterdag 15 augustus 2009 om 16:48

zaterdag 15 augustus 2009 om 23:17
quote:panienka schreef op 15 augustus 2009 @ 17:00:
we hebben haar zojuist opgehaald uit het asiel, geen idee dus hoeveel ze weegt. We schatten tussen de 3 en de 5 kilo, ze lijkt evenveel (of meer) te wegen als onze twee konijntjes samen!
Wat is er aan de hand met jouw schatje, Ratteke?Ze heeft een overactieve schilkdklier. Daar ben ik helaas een beetje laat achter gekomen. Ik dacht dat ze gewoon nog speels was voor een oudere kat. Niet dus. Ze staat altijd in superoverdrive. Niet goed voor dr hartje maar helemaal niet voor de rest van haar lichaam. Die eet zichzelf op zeg maar. 2 kilo schoon aan de haak. Ach, ze doet het nog prima, heeft het hier erg naar dr zin en ligt nog elke avond doodirritant dwars naast me op bed!
we hebben haar zojuist opgehaald uit het asiel, geen idee dus hoeveel ze weegt. We schatten tussen de 3 en de 5 kilo, ze lijkt evenveel (of meer) te wegen als onze twee konijntjes samen!
Wat is er aan de hand met jouw schatje, Ratteke?Ze heeft een overactieve schilkdklier. Daar ben ik helaas een beetje laat achter gekomen. Ik dacht dat ze gewoon nog speels was voor een oudere kat. Niet dus. Ze staat altijd in superoverdrive. Niet goed voor dr hartje maar helemaal niet voor de rest van haar lichaam. Die eet zichzelf op zeg maar. 2 kilo schoon aan de haak. Ach, ze doet het nog prima, heeft het hier erg naar dr zin en ligt nog elke avond doodirritant dwars naast me op bed!
zondag 16 augustus 2009 om 14:02
Ocherm, Ratteke, wat zielig! Is er wat te doen tegen haar schildklier?
Ons Boefje heeft ook een flink verleden, begrepen we uit het asiel. Ze is als zwervertje binnen gebracht bij ze en daar was e erg ziek. Veel last van niezen en snotterigheid. Twee maanden lang heeft ze allerlei medicijnen binnen gekregen en nu gaat het alweer een paar maanden goed!
Gisteren heb ik ook noodgedwongen haar nageltjes een klein stukje moeten afknippen omdat ze ons pijn deed. Ze taalde er niet naar en vond alles best! Alleen eten doet ze nog niet veel, maar het natte prutje was wel OK.
Ons Boefje heeft ook een flink verleden, begrepen we uit het asiel. Ze is als zwervertje binnen gebracht bij ze en daar was e erg ziek. Veel last van niezen en snotterigheid. Twee maanden lang heeft ze allerlei medicijnen binnen gekregen en nu gaat het alweer een paar maanden goed!
Gisteren heb ik ook noodgedwongen haar nageltjes een klein stukje moeten afknippen omdat ze ons pijn deed. Ze taalde er niet naar en vond alles best! Alleen eten doet ze nog niet veel, maar het natte prutje was wel OK.
zondag 16 augustus 2009 om 14:08
Hai allemaal! Wij hebben vrijdag onze twee kittens opgehaald, ze zijn zooooo lief Ze moesten even een half dagje wennen, maar oooh wat spelen ze leuk Met elkaar en met álles wat ze tegen komen Ik ben niet zo'n ervaren kittenhoudster, hoeveel moet ik ze nu te eten geven? Ze eten veel joh! Maar ze zijn dan ook echt de hele dag aan het rennen en stoeien. Ik zorg nu gewoon dat het bakje niet leeg is, of moet ik drie keer (of vaker/minder vaak) per dag een hoeveelheid geven?
zondag 16 augustus 2009 om 16:24
Ik heb ook een vraag voor de ervaren kattenliefhebbers. Ik heb nu ruim een jaar een kat en hij doet nauwelijks iets anders dan slapen. Eigenlijk de hele dag en nacht. Alleen voor eten of drinken staat hij paar keer per dag op en 1x per dag voor de kattenbank. Soms zit hij even een binnen paar minuten rechtop en dan ligt hij alweer in een krul. Hij ligt voornamelijk in de tuin nu het mooi weer is en gaat zelden op pad. Mag het misschien niet zeggen maar vind het zo saai. Hij is pas 1 jaar!! Hij gaat niet op pad, alleen om het huis én hij is op een paar kopjes per dag na ook allerminst een knuffelkat. Alleen als ik hem niet direct eten geeft in de ochtend blijft hij alert en waakzaam en miauwt ook. Maar heeft hij eten gehad (eet meestal de 80 gram per dag in 5 minuten op) dan hoor of zie je hem niet meer. Hij ligt ook vaak op plaatsen waar je net niet makkelijk bij komt. 's avonds is hij vaker binnen geeft een kopje, wacht op aaitje en gaat dan weer uren achtereen liggen pitten. Herkenbaar zo'n kat voor iemand??
zondag 16 augustus 2009 om 16:30
73snoopy, wij hebben ooit eens een kat gehad met suikerziekte, die sliep ook héél veel. Ik denk niet dat het normaal is dat een jonge kat alleen maar slaapt. Misschien eens langs de dierenarts?
Achybreaky, geen ervaring met dove katten. Is dat lastig in de praktijk? Hou je hem binnen? Dat moet trouwens wel natuurlijk. Lijkt me behoorlijk ingewikkeld.
Achybreaky, geen ervaring met dove katten. Is dat lastig in de praktijk? Hou je hem binnen? Dat moet trouwens wel natuurlijk. Lijkt me behoorlijk ingewikkeld.