ik zie zo op tegen de bevalling !!!

17-08-2009 12:12 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal ik zie zo op tegen de bevalling ik ben nu 38 +4 dagen zwanger ik heb nu 2 kids maar ik was nog jong ik was net 18 van de 1e en van de 2e 20 voor mijn gevoel niet echt bewust mee gemaakt ik heb nu 6 jaar een nieuwe relatie en mijn vriend word voor de eerste keer papa dus voor hem ook erg spannend !!!!! ik ben bang dat er iets fout gaat bij de andere 2 ging ik naar een gyneceloog nu zit ik bij een verloskundigen vind ik toch anders is toch allemaal nieuw voor mij is al 9 jaar geleden !! zijn er nog meer mensen die tegen de bevalling op zitten ??? veeel liefs silleke
Je bent al 2x bevallen, dus blijkbaar kun je het. De kans is niet groter dat er iets fout gaat omdat je bij een verloskundige zit. Ik zou maar proberen de bevalling met vertrouwen tegemoet te zien, meestal gaat het goed.

Succes!
Ik hoorde van mijn VK dat veel vrouwen juist/pas bij de derde echt tegen de bevalling gaan opzien, omdat ze zich veel beter realiseren wat het inhoudt, wat er mis kan gaan etc. Je angst is dus heel gewoon! Als ervaren baarster weet je inmiddels hoe heftig het is. Ik heb nu 2 kinderen maar zie nu al tegen een evt. 3e bevalling op (en wil een zwangerschap echt nog jaren uitstellen, maar denk er regelmatig aan!). Misschien helpt het om te bedenken dat het voor je hoofd moeilijker is, maar voor je lijf makkelijker. Deze angst uitgebreid bespreken met je VK helpt. Ik heb dat bij de 2e bevalling ook gedaan en we hadden afgesproken dat ik heel duidelijke en gedetailleerde aanwijzingen zou krijgen tijdens de bevalling. Dat idee hielp me erg en hielp ook tijdens de bevalling.

Vertrouwen hebben in jezelf, in de vk, in de baby... moeilijk maar het kan! Sterkte!
helemaal eens met MissMara.

Ik denk trouwens dat niemand graag bevalt en er wel tegen op ziet? Ik bedoel... het is toch een heftig iets ook al gaat het in verhouding makkelijk.

Sterkte silleke! Je kan het!
Zeer herkenbaar! Toch zul je er doorheen moeten, je kunt nu eenmaal niet meer terug. Die gedachte hielp mij bij mijn derde, het was goed om te relativeren.

Je hebt het al twee keer gedaan en de derde keer zal je ook zeker lukken. Heb vertrouwen in je VK, verloskundigen doen veel meer normale bevallingen dan gyneacologen. En bij een eventuele complicatie kom je snel genoeg bij de gyn. Bespreek inderdaad je angsten tijdens de volgende controle. Maak samen met je vriend een bevallingsplan. Heb je "Veilige bevallen" van Beatrijs Smulders gelezen? Ik hoor van veel vrouwen en mannen (er staat ook een hoofdstuk in voor de aanstaande vader!) dat ze daar veel aan gehad hebben, het boek gaf mij ook veel vertrouwen.

Heel veel succes!

O ja, mijn derde bevalling was met stip de makkelijkste en leukste...
hahaha wat leuk om allemaal te horen van jullie ik ben benieuwd hoor hahahah ja ik weet dat ik het kan omdat ik er 2 heb maar toch is het spannend mijn dochter is al helemaal zenuwachtig hahaha ik hou jullie op de hoogte veel liefs xxx silleke
Ben zelf ondertussen 3 keer bevallen, de eerste was alles spannend bij de tweede was ik wel wat zenuwachtig maar bij de derde pfff ik zag er zó vreselijk tegenop!

Maar ontkomen doe je er toch niet meer aan, probeer jezelf er niet tegen te 'verzetten', blijkbaar kun je het inderdaad dus zal het nu ook wel goed gaan.

Heel veel succes alvast met je bevalling! het voordeel van al 2 kinderen hebben is dat je wel erg goed bewust bent waar je het voor doet en dat de bevalling zelf maar 'even' is toch.
In mijn omgeving gaan derde bevalingen vlotter, ongecompliceerder en pijnlozer dan eerste en tweede. Na twee gestresste ziekenhuisbevallingen was de supervlotte, vrijwel pijnloze thuisbevalling van mijn derde een geweldige ervaring. Als er al ontsluitingsweeën waren, moet ik ze in mijn slaap hebben gehad. Ik heb toen meteen gezegd dat ik best nog een vierde wilde als ik de garantie kreeg dat het precies zo'n bevalling als van de derde zou worden Wens iedereen zo'n bevalling toe
Tja gaat er lekkerder in als dat het eruit komt

Maarre veel succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven