Weet iemand...

17-08-2009 10:48 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe wij iets in het openbaar kunnen brengen? Behalve dan op dit viva forum?

Wij hebben nogal een gedoetje met onze zoon (zie mijn topic) en lopen overal met onze kop tegen muur, bij jeugdhulpverlening, politie, jeugdzorg.

Ik denk dan aan de krant of van mij part het SBS nieuws.

We moeten iets doen. We zijn zo rusteloos, het gaat niet goed met onze zoon. Ook al denkt hij daar heel anders over.

Bedankt alvast voor het meedenken.
Your Guide, jouw verhaal had ik eerder al op de andere peiler gelezen.

De vrouw waarbij zoon woont, is totaal niet kies bezig (understatement)...ze lijkt hem wel gehersenspoeld te hebben.

Er werd ook door een poster sekte geopperd, en er lijken toch wel overeenkomsten te zitten tussen een sekteleider en de schoonwitch.

Ben wat gaan googlen naar deprogrammeurs van (ex-) sektenleden en las dat de kritiek op deprogrammeurs is: dat zij van dezelfde methoden gebruik maken als de sekteleider/ster zelf en soms buiten de mazen van de wet werken (ontvoering).

Blijkbaar zijn er een ander soort hulpverleners, die ethischer (denk dat je t zo kan noemen ) te werk gaan.

Als je googlet op exitcounseling dan kan je daar meer over vinden. (ben er zelf niet bekend mee)
welke opties heb je nog ?

ff denken:

*niets doen, het als een verloren zaak beschouwen dat je zoon ooit onder de invloed van schoonwitch vandaan krijgt. (emotioneel niet haalbaar)

* doorgaan op hetzelfde pad als nu, zoon laten weten dat de deur altijd voor hem openstaat en het contact met hem blijven zoeken.

*media inschakelen zoals je opperde (niet verstandig, doet de zaak meer kwaad dan goed)

* druk opvoeren op politie en instanties...wat kan je daadwerkelijk van ze verwachten, wat zijn zij bereid te doen?

komen ze hun afspraken na, staat het op hun agenda, welke wettelijke handvaten hebben zij om zoon daar weg te halen en/ of schoonmoeder buiten spel te zetten ?

* of zoon bij kop en kont pakken en hem of mee naar huis nemen of een tijd naar het buitenland brengen (sowieso in therapie lijkt me, als hij zo beinvloed kan worden, dan zou t wijs zijn om hem wat dat betreft steviger ter laten worden dmv therapie om op zichzelf te leren vertrouwen ipv op anderen.

* met schoonmoeder praten en motieven achterhalen.

waar ben je bang voor als je zoon naar huis neemt ? dat hij het je kwalijk neemt ? dat hij teruggaat naar de schoonmoeder ?

dat je hem helemaal kwijt bent ? dat het je gezin nog verder gaat ontwrichten ?

ben je m feitelijk al niet kwijt als hij 18 wordt ?

wat denk jij dat de motieven zijn van zoon, waarom hij daar nu woont ? (get in his mind)

wil je heel veel sterkte wensen, het lijkt me verschrikkelijk
quote:YourGuide schreef op 17 augustus 2009 @ 13:50:

Het zou ook een domme actie zijn, om de media in te schakelen. Nuchter nagedacht zou het ook niets oplossen.

Maar er moet toch iets zijn, wat ons zou kunnen helpen?

Ik weet niet wie het schreef, maar IK voel me geen slachtoffer hoor, De enige slachtoffer in dit verhaal is mijn zoon, ook al ziet hij het zelf totaal anders.

Ik ga aan de slag met alle tips, bedankt!

@Roosies...ik ga het even laten bezinken en mail je!

Een groot nadeel van de media is ook dat je de controle verliest, zij kunnen de situatie op hun eigen manier voorspiegelen zonder dat je daar verder wat over te zeggen hebt.

Maar, ik begrijp dat je onder media vooral TV verstaat. Is een ingezonden brief bij een krant geen tussenoplossing? Geen idee of dat werkt, en of dat ook niet het bovenstaande nadeel heeft, maar misschien als je iets schrijft en 1000 keer laat lezen door verschillende mensen je misschien ook een stap verder komt.

Ik weet het niet, het is maar een gedachte, direct de politiek benaderen is misschien nog beter. Ik wil je vooral veel sterkte wensen
quote:Calder schreef op 17 augustus 2009 @ 14:44:

Als je googlet op exit counseling dan kan je daar meer over vinden. (ben er zelf niet bekend mee)Hier kan ik iets mee, dank je!
Hoop dat je er iets aan hebt, ik ken t niet, weet niet of het zuiver op de graat is (kan zijn dat exitcounseling een nieuw jasje is van deprogrammering) maar jezelf informeren over hetgeen wat er nu gebeurd met je zoon, dus hoe iemand zo een macht over hem krijgt, is (lijkt mij) altijd welkom.
We hebben exitcounseling geprobeerd.

Het was vooral fijn dat zij ons kon bevestigen dat we goed bezig waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven