Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
Wat zijn jullie allemaal al lang samen zeg! Ik moet er ook nog niet aan denken om nu al zwanger te raken, maar weet eigenlijk ook nog niet zo goed wanneer wel. Wanneer wisten jullie het van, nu wil ik! Afgezien van wat jullie vriendjes/mannen willen. Gewoon jullie gevoel.
Toen ik 15 was had ik dat gevoel al.....droomde ik dat ik toch makkelijk een wiegje op mijn kamer kon hebben en dat mijn moeder op zou passen als ik naar school was

En dat ik er serieus over denk is eigenlijk al sinds het begin van onze relatie maar toen kon ik er beter mee omgaan dat het nog niet ging omdat de omstandigheden niet optimaal waren voor een kind. We waren allebei nog student met weinig geld enzo. Nu werk ik twee jaar en kan ik me financieel goed redden. Nu is de enige belemmering echt mijn vriend!
Heb mezelf 'later' altijd al als moeder gezien en de mensen om mij heen ook wel (iedereen vond het wel bij mij 'passen' ofzo). Maar goed, dan is het ineens later... En wordt iedereen om je heen zwanger. Toen kreeg ik het besef dat ik het ook echt heel graag wilde en dat we dan dus ook niet meer al te lang zouden moeten wachten. Op het laatst was het echt vreselijk na een paar zwangerschapsaankondigingen in mijn buurt zat ik thuis te janken. Nou dan weet je wel dat je het echt graag wil. En als gesprekken met vriendinnen er steeds meer overgaan, en als je op een forum er met anderen over kletst ;-)! Ik voel me af en toe wel een muts dat ik zo graag moeder wil worden maar het is echt een sterk gevoel! Gelukkig heeft vriend dat gevoel nu ook.
Dag meiden,

Wat een herkenbare verhalen! (heb natuurlijk niet alles gelezen, maar de laatste paar pagina´s...)

Zou leuk zijn als ik hier ook gezellig mee mag praten. Ook hier namelijk al vanaf mijn 15e een grote kinderwens Vorige week stelde ik vriend voor een groot dilemma (hij wil heel graag kinderen hoor): maar wanneer? Toen schrok ie toch wel een beetje. Daarna heb ik ´m maar even met rust gelaten en nu begint ie er zelf steeds voorzichtig over... Ben benieuwd dus en even afwachten. Net als jullie houd ik maar eventjes verstandig mijn mond.

@Boefje... jullie huisje, wat leuk! Eerlijk gezegd klinkt het alsof wij ons hebben ingeschreven voor hetzelfde project. Gaan ook volgende week tekenen, dec 2009 start bouw en oplevering dec 2010/jan2011. En ook in Utrecht...

Wij zijn trouwens 4,5 jaar samen en wonen 2,5 jaar samen.

Is iedereen hier nog bezig zijn vriend te overtuigen, of zijn er ook al meiden daadwerkelijk bezig met zwanger proberen te worden?
Welkom Ikke!

Dat je vriend er uit zichzelf over begint, lijkt me een goed teken, toch? Klinkt alsof het bij jullie een kwestie is van afspreken wanneer je ervoor gaat, of is dat te simpel gedacht?

Wij gaan over ruim een half jaar beginnen. Mijn vriend is dus 'om'. Maar van mij had het dus wel eerder gemogen dus we hebben er de jaren hiervoor wel een aantal pittige gesprekken over gehad.

Vind het het nu al spannend!
Hey ikke...welkom hier!!!!

Dat klinkt inderdaad als hetzelfde haha.... ons project is in Leidsche Rijn.....die van jullie ook??? wie weet worden we wel buren....

X Boef
En om antwoord te geven op je vraag...ik ben mijn vriend nog aan het overtuigen om het te doen!

We zijn beide 28 en hij had het in z'n hoofd om na z'n 30ste te beginnen en ik ben er nu wel klaar voor...
Hoi meiden, dank voor het warme welkom :-D

Pipo, wat fijn dat je vriend 'om' is. Over een half jaar dus! En nu maar hopen dat dat half jaar een beetje snel om is ;).

Bij ons is het inderdaad een kwestie van afspreken wanneer. Maar, er is ook al weer nieuws van het front ;): We doen het vanaf nu zonder bescherming (ik ben al een tijdje van de pil, gewoon omdat ik van die hormonen af wilde), behalve de dag van mijn eisprong zeg maar. Over een maand of 3 laten we dan ook die beperking van ons afvallen. Dit omdat het nu 100% welkom is, maar we over drie maanden voor zijn gevoel écht alles op een rijtje hebben voor wat betreft huis, werk etc. Blijkbaar geeft dat hem een goed gevoel: nou prima :-)

Boefje, dat klinkt inderdaad precies hetzelfde! Tis inderdaad in Leidsche Rijn (daar wonen wij nu ook al). Het project wat nu in de verkoop gaat bestaat uit 30 woningen. Als dat bij jou ook zo is, kan het nie missen! En dan worden we inderdaad misschien wel buren. (En kunnen we samen met de kids naar de kinderboerderij :P) haha

Wat zijn precies de redenen van jouw vriend om nog even te willen wachten?
Mijn vriend is voor z'n gevoel er nog niet aan toe....hij vindt zichzelf nog te jong....

Ehhhh Singelkwartier?
Hoi allemaal

vind het heel wat dat ik eindelijk mee kan gaan schrijven,

er zijn hier hele hard rammelende eierstokken aanwezig en een vriend die eindelijk ook rammelende zaadleiders heeft....

we zijn dit jaar 11 jaar samen,we zijn allebei 26 ik werk fulltime en vriend 3 dagen en een deeltijdstudie..

We hebben van de week echt naar elkaar uitgesproken hoe we het zouden willen doen qua opvoeding etc...en we zitten helemaal op 1 lijn!!

Ik zou het liefst vanavond nog stoppen met de pil maar om m'n vriend niet teveel 'op te jagen'( je moet ze toch een beetje voorzichtig benaderen op dit gebied ) heb ik tegen hem gezegd dat hij het moet aangeven wanneer hij wil dat de pil uit het raam gegooid mag worden....vermoedelijk gebeurt dat binnen nu en 6 maanden dat hebben we zelf voor ogen qua planning...

Zo....even een heel verhaal maar ben zo blij dat ik het even kwijt moest!!
@Boefje. Jep, singelkwartier :-) haha. Wel jammer dat je vriend zichzelf nog te jong vindt. Ik heb het 'voordeel' dat ik iets jonger ben dan m'n vriend.

@Purplehaze Fijn dat jullie het eens zijn over de opvoeding! Wij hebben dat de afgelopen jaren ook al op verschillende momenten met elkaar besproken en ik denk dat het toch wel erg belangrijk is dat je daar hetzelfde over denkt. Spannend, dat die pil binnen nu en 6 maanden de deur uitgaat!

Grappig dat wij allemaal tegen hetzelfde aanlopen: we moeten de mannen voorzichtig benaderen op dit gebied :-)
@ Purplehaze: leuk dat jullie op 1 lijn zitten, heeft dat lang geduurd?

@ Ikke: volgens mij wordt dit het langste half jaar van mijn leven... Het is zelfs nog langer dan een half jaar, maar ik heb er een half jaar van gemaakt zodat het nog een beetje te over zien is!

Over opvoeding hebben we het echt nog niet gehad hoor! Dat zien we tegen die tijd wel weer.. Bovendien valt er het eerste jaar sowieso nog niet zoveel op te voeden. Wij gaan binnenkort ons huis te koop zetten en ik hoop daarna een huis met een babykamer te vinden Leuk dat jullie bij elkaar in de buurt gaan wonen. Beetje bizar ook!
He...

Idd grappig dat we al die mannen hetzelfde moeten benaderen....

We wisten allebei dat we kinderen met elkaar wilden en we hebben in de loop der jaren er altijd wel veel over gepraat alleen is nu de tijd echt rijp (of m'n eieren eigenlijk) om er echt aan te beginnen,het is nu afwachten....

wij moeten ook wel verhuizen want in dit huisje gaat het niet lukken,ben al aan 't rond kijken voor koophuizen en ook nog woonbonnen aan 't insturen voor een huurhuis...gelukkig gaat dat ook best snel...

hopelijk kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden,vind het leuk om de ervaring te kunnen delen aangezien ik dat niet met mensen om heen doe...

groetjes...
Oh oh.....

ben zoals jullie weten gestopt met de pil met de afspraak om het totdat hij er ook voor wil gaan met condoom te doen.

Afgelopen vrijdag is dat dus al misgegaan....verjaardag...veel gedronken....je kent het wel! Ik heb meerdere malen aangegeven dat ie een condoom om moest doen. Ja maar dan voel ik niks meer...dus zonder condoom. Hij is wel voor het zingen de kerk uitgegaan maar ja....ik kan dus nu zwanger zijn.

Ben ik blij?? Mwah...de dag erna voelde hij zich dus kut omdat het voor hem veel te snel zou zijn als ik nu zwanger ben. En ik vind het natuurlijk een stuk minder leuk als hij niet blij is...

Voel nu ineens van alles borrelen in mijn buik...

@ ikke zit jij ook op Hyves?? Is misschien wel leuk om mijn toekomstige buuf te kunnen zien.
hoi allemaal

allemaal heel herkenbaar... ik heb rammelende eierstokken.. heb altijd gedacht dat overkomt me niet.. toch wel. Een paar jaar geleden heb ik te horen gekregen dat ik minder vruchtbaar ben (pcos, cystes in eierstokken). Maar door alternatieve geneeskunde en betere voeding heb ik dat onder de knie gekregen (ben iig weer regelmatig ongesteld). Alleen weet ik dat ik ook nog eens een dubbele baarmoeder heb (hoeft op zich geen probleem te zijn, misschien meer kans op keizersnede)...

Nu dit jaar 30 geworden.. en tja, dan keldert je vruchtbaarheid toch aanzienlijk. Maar ja, vriend is er nog niet aan toe.. wil zelf ook nog wel even wachten maar moet ook niet weer te lang duren. En daarbij hebben we beide geen vaste baan (allebei tijdelijk)... aarrghhh.. maar ondertussen rammelen die dingen zo ernstig.. wordt gek bij elke zwangere vrouw, huilende baby etc. Ik weet misschien dat ik minder snel zwanger zal worden en misschien rammelt het daarom wel zo extreem..

Vriend pushen wil ik eigenlijk niet, maar ik heb hem wel voorgesteld zodra een van twee een vast contract heeft er toch maar eens te voor gaan.. als hij instemt.. en dat zal volgend jaar september zijn.. ik hoop het zoo!! ben zo bang dat het heel lang gaat duren namelijk.

x
@Pipo Hopelijk kun je dat lánge half jaar een beetje doorkomen. Heb niet al neefjes of nichtjes o.i.d. waar je je gevoelens kwijt kan?

@Boefje Oef.. kan me voorstellen dat je met gemengde gevoelens zit. Maar belangrijk: in welke fase van je cyclus zat je vrijdag? En dat borrelen in je buik.. haha.. ik herken het. :-) Wij hebben het nu een paar keer (in overleg) zonder condoom gedaan. Ook al was het volgens mijn gemiddelde cyclus ruim vóór de eisprong, tóch denk ik van alles te voelen in mijn buik. Maar ik weet dat ik dat mezelf aanpraat... Heb geen Hyves trouwens ;-(

@janine Wat een moeilijke situatie. Hoe reageert je vriend als jij zegt dat je bang bent dat het lang gaat duren? Ik kan me eerlijk gezegd goed voorstellen dat je het idee hebt dat je haast hebt... Zou fijn zijn als je vriend dat een beetje gaat begrijpen!
Hey, wat is het hier ineens gezellig!

En boefje, wat ben je toch een boef! Ga je wel foliumzuur slikken voor het geval zich vaker van dit soort ongelukjes voor gaan doen?

Ik ben trouwens na 15 jaar pil slikken voor het eerst weer gewoon ongesteld geworden. Cyclus van 26 dagen, lijkt dus allemaal nog goed te werken 'down under'.

@Ikke: zusje en schoonzusje allebei binnenkort uitgerekend dus ik ben regelmatig in babyzaken te vinden voor leuke cadeaus en ik kan je vertellen dat mij ei.stokken daar NOG harder van gaan rammelen, haha.

@Janine: herkenbaar wat je zegt over dat het erger wordt als je een baby/zwangere ziet. En ineens zijn ze dan ook echt all over the place!
@ikke_ikke

Mijn vriend reageert wel lief.. maar beetje meer met verstand denk ik (typisch mannen misschien?) dan gevoel. Ik voel dat de tijd dringt.. hihi.. misschien onderbuik, intuitie gevoel ofzo..

Maar wil hem niet pushen.. hij is gewoon ook een beetje een laatbloeier. Begint net met het 'echte' werk.. was student. Terwijl ik al 8 jaar werk.. ik wacht geduldig af. maar zodra er groen licht is....

dank voor je reactie.
@ Janine: is het voor je vriend geen argument dat jij misschien wat meer haast hebt dan een ander i.v.m. die problemen die je gehad hebt?

@ Blont, ben je daar nog ergens?
@Pipo: Tuurlijk is dat een argument, maar hij is volgens mij nog steeds in veronderstelling dat het wel 1,2,3 gaat lukken.. Ik weet het niet.. het lijkt wel of het niet doordringt. Maar er spelen nog meer zaken.. we willen graag in de toekomst een huis kopen.. en dan is het minder handig als ik 'maar' 24 uur werk ipv 36.. en we hebben beide nog geen vast contract.. ook niet handig lijkt me..
@Pipo, ja ik ben er nog! Ben weer aan het werk na lange vakantie dus druk druk druk..haha.

Vrijdag mijn laatste pil ingenomen en nu aan het wachten op mijn laatste door de pil gestuurde menstruatie.

Wij hebben natuurlijk ook de afspraak om het voorlopig met condoom te gaan doen maar ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik zie al Boefje-scenarios opdoemen bij ons...

Maar wat gezellig purplehaze, ikke en janine...hoe meer zielen hoe meer vreugd!
@ blont,lijkt me een heerlijk gevoel om je laatste pil te slikken :-) kan niet wachten tot het hier ook zo ver is...

denk je niet dat het 'verleidelijk' is om te zeggen laat die condooms maar zitten,we gaan ervoor..
@Blont, Purplehaze, ikke,Pipo & boefje,

Ik slik al 2 jaar geen pil meer.. omdat ik er niet goed op reageer.. of heel veel hoofdpijn bij ene pilsoort of heel veel spotting (tussentijds bloedverlies).. Mijn cyclus is nu rond de 31 dagen dus redelijk normaal. Maar ik kan weer niet wachten totdat de condooms de deur uit worden gesmeten..:)
Slikken degene die al gestopt zijn met de pil al foliumzuur?

Ik zit te twijfelen of ik het al moet gaan kopen.....

maarja, je kan het maar alvast in huis hebben toch
Nou...tot zover de illusie dat ik al zwanger ben .... Ging even op internet zoeken en het schijnt dat je van het stoppen met de pil dezelfde symptomen kan hebben als bij een zwangerschap. Borrelende en opgezette buik en een beetje hoofdpijn enz. Ik ben natuurlijk net twee weken gestopt Dus ga ik er maar niet vanuit dat het die ene x zonder condoom (en voor het zingen...) meteen raak is. Vriend reageerde gisteren toen ik zei dat ik me er wel druk om maakte gelukkig een stuk relaxter dus dat scheelt!

Boefje-scenario's......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven