Kaetje en de prikbitches

05-08-2009 21:42 1221 berichten
Alle reacties Link kopieren
IEDEREEN DIE OOK EEN KLAP VAN DE MEDISCHE MOLEN HEEFT GEHAD EN MEE WIL SCHRIJVEN IS WELKOM

Superstoere meisjes:

* Kaetje: 31 jaar. na 8 IUI nu bezig met afvallen, daarna verder met IVF

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, 6e IUI gehad. Nu even pauze tot na de zomervakantie.

* Merel29: Korte rustpauze.. Eerst vakantie en dan op voor de laatste keer..Dat zal eind 2009 worden..

* Fleur: 3e IVF/ICSI poging aan het eind van het jaar.

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, Start IVF november.

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI mislukt + 2xIVF mislukt. Nu afwachten hoe we verder gaan.

*Watson: start april 2008, Onlangs kijkoperatie gehad met positieve uitslag. Deze cyclus beginnen met 1e IUI

*Dolfijntje: mei 2006 begonnen, 3 x IUI, endometriose weggelaserd in mei 2009, nu in afwachting van vervolgtraject

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, goede kijkoperatie maar verminderd vruchtbaar zaad, begonnen met IUI in maart 2009. zwanger na IUI nr.2 maar een miskraam in juni.

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Lynn80: begonnen in mei 2007, nu 8e (en laatste) IUI poging. Start IVF per september 2009

*Kanarie: #

3 jaar geleden begonnen met proberen; een jaar geleden een miskraam gehad; sinds twee maanden bezig met IUI

*MagiC:# 36 jaar, begin 2008 begonnen, 10 september 2009 laparoscopie gepland.

*Bankie 34 jaar, Dochter van 3 gekregen na 8 IUI, nu op voor de tweede, via IUI

*Heidss 28 start jan met eerste ICSI poging...

Zouden eerst deze maand al starten maar zijn net alle 2 begonnen bij een nieuwe baas, Daar eerst ff rust mee opbouwen en dan het nieuwe jaar nieuwe kansen

*Yamunamamma van yammini, in afwachting van kaakoperatie en begin 2010 . daarnaweer naar ZH voor een yammini-broertje/zusje.

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test, 24 november uitgerekend

* Sophy: 2 jr bezig, 3 keer ICSI in eigen cyclus, 3e keer raak! Positieve test op 3 mei. Echo op 19 mei

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI). Op 8 juni positieve test! spontane zwangerschap!!

*Zitah: IUI uitgerekend januari 2010

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: zwanger via IUI Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, 06-01-'09. Dochtertje!

* Nicks: Bevallen van een zoontje op 13 april 2009.

* Suzzel: ICSI,

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. zoon

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes op 20 mei een jongetje en een meisje!

* Debgirl1984: PCO 20 mei dochtertje.

* Nicky22: meisje geboren op 06-06-09

* Rebels: Kind 2 jr, Dochtertje geboren op 12 juni.

* Maria 52 (Pierel): Zoontje geboren op 3 juli 2009.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging.

* Blogbabe: IUI Op 10 juli mama geworden van een meisje.

* Carpe Diem: ICSI. Op 14 juli bevallen van een meisje.

* Tornapart: IVF /CRYO 20 augustus een zoon

* Peggysue2: IVF 14 okt bevallen van een tweeling

zoon en dochter. beide kindjes nog in het ziekenhuis.

hier is het oude topic
Arwen: bedankt voor de tip! Ik heb gister gebeld en voor dinsdag avond een afspraak kunnen maken. Voor mijn moeder zou 's ochtends het beste zijn (als ze zich ok voelt), maar dat was idd niet meer mogelijk. Nu hopen dat het lukt om 's avonds te gaan en als dat niet mocht lukken, hebben we iig een dvd. Ben heel benieuwd, want ik vond 3d echo's altijd redelijk freaky Maar voor mijn eigen minibaby is het waarschijnlijk heel anders Tanx voor je support iig!

CD: Dank je voor je mooie compliment (Dolfijn ook!), ik bloos ervan. Weet je, ik vind het ook gewoon belangrijk om te horen hoe het met anderen gaat. Dat houdt me ook een beetje in de realiteit. Moet wel zeggen dat dit irl echt niet altijd geldt hoor. Kijk, jullie ken ik goed, jullie zijn lief en jullie hebben mij zo gesteund afgelopen tijd....dat ik wil weten hoe het met jullie is gaat van nature. En dat geldt ook voor een paar goede vriendinnen. Maar als iemand die wat verder van me afstaat gaat lopen mekkeren over echte non-issues, haak ik snel af. Ben ik ook een stuk makkelijker in geworden de laatste maanden. Ik heb er gewoon geen ruimte voor en luister ook maar half soms Niet als het om echte dingen gaat, maar wel gezemel over niks.....daar heb ik gewoon geen energie voor

Maar dat geldt niet voor jullie, want jullie zijn lief

Dusse: heb je al een afspraak voor je hechtingen?

Yam: hoe is het nu met je klachten? Ben je al wat mobieler? Niet huilen hoor schat, je hebt genoeg aan je hoofd. Heel lief dat je zo meeleeft meid

Merel: Succes vandaag, ik hoop op goed nieuws voor je....iig op duidelijkheid!

Zitah: heel erg jammer dat je afscheid neemt, maar heel begrijpelijk. Ik vind jou ook heel bijzonder en heb heel veel van je geleerd. Bedankt daarvoor! Je doorzettingsvermogen en intuitie zijn bewonderingswaardig. Het lijkt me heel mooi om te horen wat het geworden is rond januari......Heel veel geluk toegewenst!

Kaet: succes met de echo! Ik hoop dat je hoopje uitkomt. Ik duim voor je.

MS: ik weet niet wat je te zeggen. Zo kut dat je je zo beroerd voelt. En dat je de hoop verliest daardoor (wat heel logisch is). Je doet het heel dapper allemaal. Wij hopen gewoon voor je door, ok?

Pegs: wat goed dat de kleintjes het nog goed doen! Houden zo!

Mijn moeder is nog steeds pijnvrij en daardoor heel opgewekt. Wát een verademing. Ze belde me gister speciaal op om te vertellen dat het rompertjesfeest is bij de Hema, lief he

Nou, an die arbeit maar weer Geniet van het mooie weer, meiden die niet hoeven te werken! En werkse voor de zieligerds onder ons

x
Oh: Suzzel: Spannend van het ziekenhuis.....ben benieuwd of het idd galstenen zijn......is geen pretje, maar verklaart dan wel je klachten....

Dolfijn: balen, balen! Ik hoop dat je pijnvrij blijft.......
wat heerlijk dat je moeder pijnvrij is !

dat maakt het allemaal wat dragelijker !
Soof, fijn dat je mama nu pijnvrij is! Dus je hebt vanavond je echo? Of volgende week dinsdagavond?
Kaetje, succes met de echo.

Dolfijntje, hoe gaat het nu met je? Is het al doorgebroken?

Zithah, we zijn benieuwd wat je krijgt, we horen het wel in januari.

Succes met alles!
Nou, nu nog weinig duidelijk. Er zat een grote follikel die ook een cyste kan zijn. Dus bloed laten prikken en vanmiddag kan ik als het goed is bellen voor de uitslag. Maar ze hingen er met de benen uit op het lab dus ik hoop dat het vanmiddag al binnen is. De zuster heeft me ook nog lelijk beetgehad. Eerst rechts en toen dat mislukte heeft ze me ook nog links geprikt en dat deed hartstikke zeer. Maar vooruit, t is voor het goede doel dus het moet....

Merel, succes vandaag bij de spataderdokter.

Suzzel, hopelijk vinden ze de oorzaak en is die makkelijk op te lossen. Of kan je alleen van galstenen af komen door de galblaas te laten verwijderen?

Sophy, leuk dat je de afspraak hebt nu. Hopelijk kan je moeder mee en anders hoop ik dat de dvd heel mooi wordt! Lijkt me wel heel mooi om je kindje 3d te kunnen zien.

Yam, hoe gaat het met jullie? Is Daan nog zo'n tevreden poppetje?

Draaimolen, heb jij niet vandaag je echo? Of zit ik er nou weer naast?
Ik kom net terug uit het ziekenhuis (en van boodschappen doen) 29 september wordt ik gelaeserd, ze branden als het ware de ader weg.. Vervolgens moet ik 1-2 weken een steunkous dragen waarvan de 1e 2 dagen dan en nacht. De kans dat het zeer doet is aanwezig en ik zal we bond en blauw zijn als ik klaar ben. Ik mag zelf niet meer rijden na de ingreep dus ik heb mijn moeder even geregeld dat ze me komt ophalen. In princiepe kan ik de dag erna weer aan het werk maar ik mag niet te lang achter een zitten en zal dus geregeld een wandeling moeten maken.. Ik mag ook niet gelijk op de fiets, niet te lang in de auto.. Ergens in oktober zullen we dus aan de laatste cryo's beginnen..

Kaetje vervelend dat ze je zeer gedaan heeft! Hopelijk weet je vanmiddag wat meer..

Suzzel en weet je al meer?

Sophy fijn dat je as dinsdag al terecht kan, hopelijk kan je moeder mee..

Groetjes Merel
Valt het je mee Merel? Ik had zelf niet gedacht dat je zo snel al aan de beurt zou zijn om geholpen te worden. En gelukkig na de zomer dus hopelijk niet meer te warm voor de steunkous.
Merel: iig gelukkig na de zomer. Die steunkousen lijken me helemaal niets, maar ja... wat moet dat moet. Nou meid, voor je het weet is het alweer oktober!

Kaet: ik duim voor je dat het geen cyste is.

Soof: Fijn dat je mama iig pijnvrij is. (f)
Sophie wat fijn dat je moeder pijnvrij is! En super dat je de echo al gepland hebt.

Kaetje, hopelijk is het geen cyste maar een mooie follikel en is je cyclus "gewoon" een beetje heel erg van slag.

Merel, ik wist niet dat ze spataderen ook al weg konden laseren. Toch fijn dat ze zo'n laser hebben uitgevonden Hopelijk valt de ingreep je mee, heb je er nu nog veel last van?

Ik ben nu aan het "studeren" maar ik kan me moeilijk concentreren. Er zijn een paar mannen boven bezig. We hebben iets te lang gewacht met onze kozijnen verven en nu zijn ze helemaal verrot... Worden nu allemaal latjes uitgehaald en weer nieuwe erin geplaatst. Daarna laten we het gelijk verven, want als we het zelf doen gebeurt het weer niet. Beetje zonde dus want als we gewoon op tijd waren geweest had het een hoop centen gescheeld.

Ben trouwens nog niet ongesteld hoor, het gaat weer op de oude vertrouwde manier (weer vieze meuk) dus waarschijnlijk pas dit weekend... Ben iig flink chagrijnig!
Dolfijntje Laat de chagerijnigheid maar lekker toe, soms moet het er gewoon uit.
Ik denk wel dat het me mee valt.. Jammer vind ik wel dat je plaatselijk verdoofd wordt, aan de andere kant scheelt dat wel weer omdat je dan met een 3 kwartier al weer klaar bent en naar huis kan.. En voor de rest laat ik het maar over me heen komen. Ik ga er vanuit dat het zeer gaat doen en alles wat het minder zeer doet is mee genomen
Zitah, voor jou een hele dikke kus. We hebben niet veel tegen elkaar geschreven maar je kwam altijd op me over als een hele lieve schat.

Dikke kus!!
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik heb weer contact gehad met het ziekenhuis. Het lijkt er op dat mijn cyclus gewoon stil ligt op dit moment. Er zit geen cyste die hormonen aanmaakt, mijn eisprong is niet net geweest en zit er ook niet aan te komen. Morgen ga ik de tabletje ophalen en dan wordt ik binnen drie weken ongesteld.
Jeetje Kaetje, wat een gedoe allemaal. Hoe kan dat nou opeens?

Merel, mijn schoonmoeder is meerdere keren aan spataders geholpen. Laatstekeer was ook via laseren, en ze was hier echt heel enthousiast over. Ze is heel snel hersteld.
Kaetje hoe kan dat nou ineens? Hebben ze er een verklaring voor? Vreemd hoor, hopelijk komt het weer helemaal in orde als je de Provera hebt gehad. Wordt je volgende cyclus extra in de gaten gehouden? Extra bloedprikken of follikelmetingen?
Hoe het komt is niet duidelijk. Mijn lichaam is een beetje van de leg. Ik denk dat het komt door de hormooninjecties tijdens de laatste geslaagde IUI en de daaropvolgende vaginale tabletjes (hoe heten die bolletjes ook al weer). De keer daarna had ik toen 3 eicellen waarvan er eentje wel/niet een cyste was. Sindsdien is het op de hobbel. De arts denkt dat het na een kuur Provera wel weer goed zal zijn. Ik moet bellen als ik ongesteld ben geworden en dan gaat ze weer een echo maken. Ze wil graag een cyclus volgen maar ik denk dat ze het liefst een volledig natuurlijke cyclsu volgt dus niet eentje die is opgewekt door de tabletten. Maar goed, dat zie ik tegen die tijd wel. Over een week of drie, als ik ongesteld ben geworden, zal ik me ook wel in kunnen schrijven voor de studie.
Dolfijntje en Kaetje
Kaetje, wat klote dat het nu zo in de war is allemaal. Hopelijk gaat het nu met de tabletjes goed. Mijn lichaam is ook heel onregelmatig hoor. Veel te lange periode tussen eisprong en menstruatie en zo. Ik denk zelf dat die hormoonspuiten alles in de war hebben gegooid.

Soof, goed om te lezen dat je moeder pijnvrij is!!

Merel, wel fijn toch, zo snel. Maar wel spannend inderdaad plaatselijke verdoving.

Dolfijntje, heb jij ook zo'n lange aanloop naar je menstruatie dan?
Wat hormonen wel niet met je lichaam doen dan he? Ik bedoel dan niet alleen je normale hormonen, maar juist de hormonen bij de behandelingen. Ik hoop dat de pillen snel zullen werken Kaetje!

Hoe is het met jou Sammy? Moest laatst aan je denken. Alles goed met jullie? Ben zo benieuwd.

Ik heb idd altijd wel een lange aanloop naar mijn menstruatie. Meestal ongeveer 6 dagen vooraf begint het al een beetje en dan zet het pas echt door. Lekker hoor, zo'n 12 dagen tampons etc. Maar nu is het dus wel heel erg, begon dus al 5 dagen na mijn eisprong. Heb jij het ook dan? Tot nu toe heb ik alleen Kaetje gehoord die er ook last van heeft, anderen dus niet?
Kaetje, jeetje wat een gedoe. Hoop dat de volgende cyclus wel weer normaal verloopt dan.

Dolfijntje, bah zo'n aanloop naar de menstruatie. Hoop niet dat je er juist in jullie weekendje weg veel last van hebt.

Soof, goed zeg nog steeds pijnvrij. Hopelijk blijft dat nog een tijd zo.

Merel, mooi dat je nu meer weet en het al aardig snel kan gebeuren. En dan in okt voor de cryo's. Ik hoop zo voor jullie dat dit gaat lukken!

In het ziekenhuis bleken het inderdaad galstenen te zijn. Een beetje dubbel, maar ben wel blij dat ze nu iets gevonden hebben. Loop er al een half jaar mee dus nu kan er misschien ook iets gedaan worden. Weet niet precies wat ze er aan doen, want opereren doen ze niet meer zo snel (vind ik niet zo heel erg want heb het niet zo op operaties...). Maar heb begrepen dat je met opletten met bepaalde voedingsmiddelen ook al veel kunt bereiken. Nou ja, over 2 dagen is de uitslag bij de dokter en ga dan maar eens overleggen.
Oh Suzzel, niet best, galstenen! Over 2 dagen hoor je dus meer? Hopelijk is het niet al te moeilijk dieet wat je moet volgen dan.

Net even ge-googled, en je moet dus vooral vezelrijk eten en veel drinken lees ik. (vlgs het Flevoziekenhuis iig) Hopelijk helpt het en ben je snel klachtenvrij.
Dikke knuffel voor Dolfijntje, Suzzel en Kaetje!

Kaet: echt heel vervelend dat de boel zo overhoop ligt. Bah!
Dolfijntje, ik heb daar altijd (al sinds mijn 18e of zo) last van gehad. Soms zelfs vanaf de eisprong al gepruttel. Gynaeocoloog snapte er toen al niets van. En nu is het telkens verschillend. Tja, het zal wel. Verder goed, maar wel spannende tijd. Het wachten kan niet snel genoeg gaan! (lekker cryptisch, maar jullie snappen me wel)
Sammy: heb een vraag over de cryptische omschrijving op hyves.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven