Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Een kakelvers topic!!

Wilde even vertellen dat ik vannacht nog twee Hurrays had ontvangen, een uit FInland en een uit USA. En je raadt al waar de nieuwe kaartjes naartoe gaan.... exactly!!
Haha, jullie hadden op het oude topic wel even mogen zeggen dat er al een nieuwe was. Ik las dat er een nieuw aangemaakt moest worden, dus heb ik dat gedaan... Later zag ik pas dat die er dus al was

Heb in het oude topic even een link naar dit nieuwe topic gezet.

Gisteren een kaartje gekregen uit Spanje. Wel leuk maar niet iemand die errug veel te melden had

Zelf ook een kaartje mogen sturen naar Portugal, een 9-jarig jongetje die superhelden-kaarten wilde Ahwww! Helaas had ik die eigenlijk geen, dus heb ik hem een van Kikker (Max Velthuis) gestuurd: hij is een held omdat hij juist zo gewoon is.
Teigera: naar Finland en USA........?????

Sorry dat ik het niet heb laten weten, stom van mij.
Haha geeft niet hoor, had ik weer wat te doen Er is echt gewoon helemaal géén werk te doen voor mij nu... Beetje saai.
*zojuist gesport thuis met de Wii-active*

Een hurray uit Egypte, 10 dagen maar, en ze vond het een leuke kaart.

Een tag in de bus uit Mozambique, daar is maar één Unesco site en dan stuurt (hij is een Portugees) hij er een van Portugal. Die had ik gelukkig nog niet maar ik vond het wel jammer om eerlijk te zijn. Maar een kaart is een kaart ook eerlijk te zijn.
Was de Portugese man op vakantie in Mozambique? Tsja, ik ben bang dat het verschilt per persoon wat je leuker vindt om te krijgen. Ik vind het vooral leuk om wat over andere mensen / andere culturen / gebruiken / landen te leren, dus mij had hij juist met vertellen over zijn achtergrond blij gemaakt
quote:Linndaatje schreef op 18 augustus 2009 @ 11:40:

Was de Portugese man op vakantie in Mozambique? Tsja, ik ben bang dat het verschilt per persoon wat je leuker vindt om te krijgen. Ik vind het vooral leuk om wat over andere mensen / andere culturen / gebruiken / landen te leren, dus mij had hij juist met vertellen over zijn achtergrond blij gemaakt Dit was een tag, dan zetten vele (ik niet) er bijna niets op. Hij Woont in Mozambique die Portugees.
Oh okee, dan is het wel jammer ja. Nou, hopelijk komt die uit Mozambique wel ooit een keer nog
Jeeeeuuhhhhh, eindelijk weer een kaartje ontvangen! Na een maand (!) niks.

Een uit noorwegen, het was haar aller-eerste kaartje! Leuke ook, heeft ze zelf gefotografeerd. Ik heb een leuk berichtje in haar hurray gezet.

Wat kun je dan weer blij zijn met zo'n kaartje he...;-)
3 hurrays in twee dagen tijd! Het gaat goed. Ik heb weer een kaartje naar Finland en Litouwen. Derde adres moet ik nog aanvragen.
MIJN 100ste KAARTJE is geregistreerd!! Dus nu mag ik er 10 onderweg hebben .

Ik zei tegen mijn vriend dat ik dat niet ga doen, zegt hij waarom niet? Tja, geld enz. Hij weer dat gaat toch goed........... .

Morgen vraag ik drie adressen aan.
quote:Kozoo schreef op 18 augustus 2009 @ 16:58:

Jeeeeuuhhhhh, eindelijk weer een kaartje ontvangen! Na een maand (!) niks.

Een uit noorwegen, het was haar aller-eerste kaartje! Leuke ook, heeft ze zelf gefotografeerd. Ik heb een leuk berichtje in haar hurray gezet.

Wat kun je dan weer blij zijn met zo'n kaartje he...;-)

Jemig een maand niets ontvangen, zullen wel veel expired kaarten zijn.

Wel leuk zo'n kaartje.

Ik de officiele kaarten is het 6 dagen geleden dat er een hurray was en daarna uiteraard.
quote:steph schreef op 18 augustus 2009 @ 08:58:

Teigera: naar Finland en USA........?????Haha, inderdaad! Niet echt verrassend. Verder geen postcrossing-activiteit bij mij vandaag.
Gefeliciteerd Steph!

Hoelang heb je daar over gedaan?
Weer een kaartje naar Amerika. Of eigenlijk naar Mexico, maar daar duurt de post te lang dus heeft ze een postbus in Amerika. Ben benieuwd hoelang het dan duurt voordat ze hem heeft.
quote:Kristin schreef op 18 augustus 2009 @ 18:16:

Gefeliciteerd Steph!

Hoelang heb je daar over gedaan?

Vanaf 25 januari dit jaar

Kristin: wat aardig van die persoon.
Steph: gefeliciteerd met je 100ste!

Kristin, is dat Lilly uit Mexico? Daar heb ik nl eens een kaart van gehad en snapte niet waarom hij met een amerikaanse postzegel kwam. Ik heb dat toen gevraagd en toen zei ze dat ze vlak bij de grens woonde en dat het vele malen sneller gaat zo.

Wat grappig....
Nee, deze heet Rosa.
Ik kwam vandaag weer aan in Nijmegen.... en werkelijk de hele brievenbus zat vol POST ! :D voor mij !

Via een hyves heb ik zo'n 12 kaarten gekregen, verder nog een paar van familie en ook nog wat PC kaarten. Zal ze hier even vermelden:

6 tag-kaarten

Officiele kaarten uit:

- Nederland, zo'n 10 km bij mij vandaan!

- Nieuw Zeeland

- 2x Rusland

- USA

- Canada

*helemaal blij*
Ik ben ongeveer gelijk met jou begonnen Steph en ik heb er "pas" 55 verstuurd. Wat een verschil he?

Wat gaaf Sweetcandy, zo'n volle brievenbus!

Heb je een leuke verjaardag gehad?

Ik had vandaag een kaart uit Taiwan van een 15 jarige jongen, hij had er een uitgebreid verhaal van gemaakt, veel tekst, hij had er echt zijn best op gedaan.
Een nieuw topic, wat leuk!

Steph gefeliciteerd. Heb je steeds meteen een nieuwe kaart verstuurd als je een hurray had?

Ik moet nog 1 hurray en dan zit ik op 40 kaarten! En dan dus 7 onderweg.

Ik had vandaag een lief kaartje uit Finland in de bus.
Dat is leuk thuiskomen! met zo'n volle brievenbus!!

Ik ben 1 feb begonnen en heb er 92 verzonden en 89 ontvangen kaarten. Vriendin van mij is 24 dagen minder lang lid van PC maar heeft er 117 verzonden en 105 ontvangen.

Ik heb er in het begin niet echt vertrouwen ingehad,,, dus stuurde eerst eens 1, dan er nog 1 bij, zodra die aankwamen nog weer 2 enz. Na een week of wat ging alles tegelijk. Zij wist dat het werkte bij mij, dus vanaf het begin heeft ze alles tegelijk verstuurd.

Vond ze het ook nog vervelend om tegen mij te zeggen dat ze over de 100 was... hahah omdat ik eerder begonnen was en ik nog niet bij de 100 ben. Maakt niets uit.. zolang ze er lol in heeft. hahaha... sommige mensen ook.

Vandaag een erg leuk kaartje ontvangen, een zwart witte kaart, lijkt net een foto uit Finland.
Gefeliciteerd Steph, een mijlpaal. Ik had vandaag geen hurrays en ook geen kaartjes. Snik
Snjókorn falla, á allt og alla
Sweetcandy: wat een volle postbus zeg (was die van mij leuk?).

Het is niet zo dat ik bij elke hurray gelijk een kaart stuur, soms doe ik het wel maar meestal wacht ik op een aantal. Zeker omdat twee vandaag na 1700 waren. Dus morgen adressen aanvragen dan klopt het ook met de dagen onderweg.

Ik begon wel gelijk met 5 adressen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven