= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
quote:MissyMB schreef op 18 augustus 2009 @ 08:57:

Wel slaapt ze s nachts soms helemaal door (zoals ook vannacht van 23 tot 7:30). Wauw! Wat heerlijk! De mijne slaapt de laatste tijd amper 4 uurtjes en ze is alweer wakker (inclusief oorverdovend huilen ).
Chica: heel herkenbaar allemaal over dat slapen en de hik enzo. Voor mij een geruststelling, ben ik iig niet de enige!

Watever: fijn om weer van je te horen. En al helemaal fijn dat het goed gaat. Doe lekker rustig aan!
Goh, zat ik me daar net snel te typen omdat ik gehuil hoorde (echt hysterisch). Kom ik boven, ligt Blogbaby heerlijk te pitten. Deze moeder kan de verschillende huiltjes van de buurtkinderen nog niet goed onderscheiden. We wonen in een nogal kinderrijke wijk en nu het lekker weer is en de deuren openstaan hoor ik van alle kanten gejank. Mijn God, welk huiltje is nu van de mijne?!?!
quote:blogbabe schreef op 18 augustus 2009 @ 12:19:

Goh, zat ik me daar net snel te typen omdat ik gehuil hoorde (echt hysterisch). Kom ik boven, ligt Blogbaby heerlijk te pitten. Deze moeder kan de verschillende huiltjes van de buurtkinderen nog niet goed onderscheiden. We wonen in een nogal kinderrijke wijk en nu het lekker weer is en de deuren openstaan hoor ik van alle kanten gejank. Mijn God, welk huiltje is nu van de mijne?!?!

Herkenbaar zeg. Heb je geen babyfoon dan?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Nou never ending story uit huize Chica

Om half 1 voeding gehad (ze heeft dus in totaal misschien 3/4 uur geslapen) viel in slaap op mijn arm (na 100 scheten) en dus hup weer naar boven naar bed. Daar ligt ze nu weer geluiden te maken met haar ogen open. Nee, geen huilen dat duurt nog ongeveer 4 min dan huitl ze

Never ending story tralalalallalala (echt dat nummer zit nu de hele tijd in mijn hoofd)

Help.....wordt dit beter????? (ja, dat het beter wordt over een maand of 6 dat snap ik maar wordt dit op korte termijn beter?????)

En ja hoor, daar is het huilen alweer.
Chica, maar waarom jezelf zo kwellen? Ik denk echt niet dat je kleintje al zo'n ritme hoeft te krijgen nu. Misschien over een paar weken, maar ze is nog zo klein!

Sorry, geen tips dus. Behalve af en toe een hele dikke knuffel geven.
Pfff, Chica zo huilen daar zou ik echt niet tegen kunnen. Heb ook geen tips voor je, want zoiets nooit geprobeerd bij zo'n kleintje. O ja, wat ik me nog wel afvroeg, kun je haar niet troosten zonder op te pakken? Door bijv. hand op haar buik, strelen over wang/hoofdje of zo? Dat je haar wel in haar bedje laat liggen, maar dan wel bij haar in de buurt blijft.
Watever, fijn om wat van je te horen en super dat jullie weer thuis zijn! Jank maar lekker hoor en we horen laterje verhaal wel een keer. Nu tijd om te genieten van je mannetje!

Vanmorgen even naar de peuterspeelzaal gewandelt om zoon op te geven. Hij mag eerder geplaatst worden omdat de groepen hier in het dorp niet vol zitten dus kan waarschijnlijk in september beginnen. Pff, wat worden ze toch snel groot zeg. Gelukkig heb ik een nieuwe baby, die wordt niet zo snel groot toch?
He daar!

chica: wat ben je aan het bikkelen. Ik heb het ook geprobeerd die 10 minuten. mij was verteld dat je de kleine na 10 minuten niet mag oppakken

(dan zou je ze juist belonen voor huilen?!?!)

Wij hebben een stoel naast het ledikant gezet en daar gaan we op zitten om haar rustig te krijgen. Ik wacht nu geen 10 minuten meer, want ik eb het idee dat ze juist hysterischer wordt van al dat huilen (nieuwe bijnaam? hysterica?)

Dus er naast zitten enhoofdje / buikje strelen. Wij zeggen dan ook niets. ze kan je voelen en ruiken. Ik merk wel dat ze hierdoor rustiger wordt.

Watever: super om te lezen dat je thuis bent. Zorg goed voor jezelf en de kleine! en gooi alles er maar lekker uit. Neem je tijd we zien je later weer!

Pada: wat een luxe geen wachtlijsten!

Blog: herkenbaa, de 4 jarige jongen hiernaast jankt precies hetzelfde en ook ik loop regelmatig de trap voor niets op. Ach dat is misschien goed voor de kilo's.

oja: net naar de heidemarkt geweest (lees braderie) en heb een name-it broekje voor 4,50 gescoord. 2 weken geleden ookal een rokje met legging er aan vast voor het zelfde bedrag van het zelfde merk. Mazzeltjes, volgende week dinsdag ga ik maar weer even kijken.

ok pruttel huilt .. dus slaap tijd!
quote:padababa schreef op 18 augustus 2009 @ 13:28:

Pfff, Chica zo huilen daar zou ik echt niet tegen kunnen. Heb ook geen tips voor je, want zoiets nooit geprobeerd bij zo'n kleintje. O ja, wat ik me nog wel afvroeg, kun je haar niet troosten zonder op te pakken? Door bijv. hand op haar buik, strelen over wang/hoofdje of zo? Dat je haar wel in haar bedje laat liggen, maar dan wel bij haar in de buurt blijft.Ja, dit zou misschien wel werken? Goeie tip van Pada.
Weet je waar Miep trouwens bijna altijd van in slaap valt? Van het Nijntje muziekdoosje van de Etos (met het liedje van The Carpenters, haha). En als ik dan tegelijkertijd met een vinger tussen haar ogen en over haar voorhoofd wrijf, is ze zo weg. Nu ook weer. Waar ze dan ligt, maakt niks uit. In bed, in de box of in de wagen.
[quote]sanloes schreef op 18 augustus 2009 @ 13:57:

Pada: wat een luxe geen wachtlijsten! [quote]

Dat is dan weer het voordeel van het wonen in een klein dorpje!

Onze kleine meid heeft vandaag ook moeite met in slaap komen. Ze was vanmorgen om 7 uur wakker en heeft daarna 2 keer een half uurtje of zo geslapen. Hoor haar nu ook alweer boven. Moet nog even naar de brievenbus dus gooi ze beide maar even in de duowagen, misschien dat ze dan even slaapt.

O ja Ring, hoe gaat het eigenlijk met Miep haar oogje? Hier vanmorgen ook ineens een prutoogje. Heb er in elk geval al een beetje BV in gedaan en maar schoonmaken. Hopen dat het snel weer beter word.
Dat heb ik wel eens vaker gehoord dat in slaap vallen als je ze tussen de ogen wrijft, apart is dat.
Haar oogje is weer helemaal over, dank je. Die antibiotica in combinatie met de oogdruppels werkte als een trein. Na vijf dagen was er niks meer te zien, gelukkig. Sinds die tijd is ze ook weer helemaal haar vrolijke zelf. Fijn. Zo'n zieke baby vond ik toch een partij zielig!

Ik hoop voor je dat het snel weer verdwijnt!

In het kader van de tips... Ik heb nog een poeptip. Als Miep krampjes heeft en daardoor aan het jengelen is, zet ik haar in de wipstoel. Even laten zitten en *PFFFRRRT!* De luier vol... Het werkt echt altijd, ze heeft echt amper krampjes sinds ik deze ontdekking deed. Blijkbaar is die houding lekker voor het poepen, ik weet het niet.

Ik weet nu trouwens ook hoe ik Miep aan het boeren krijg als ze niet wil en het toch dwars zit. Even in de darmkrampjes houding (haar buik op mijn hand en arm, haar hoofd in mijn elleboog), een beetje rechtop en *BURRRP!* Soms komt er ook wat melk mee, daarom leg ik nu een hydrofiel eronder voor de zekerheid. Maar daarna is ze er vanaf!
Ben ik hier nu de enige die weleens tien minuten laat huilen? Hier werkt het ook niet altijd, maar vaak wel. En tien minuten hysterisch huilen doe ik ook niet. Vaak wil ik net naar boven gaan en wordt zoon net stil. Het zal niet bij alle baby's zo werken, maar ik neem aan dat mijn zoon nu ook weer niet uniek hierin is. Maar iedereen moet natuurlijk zijn gevoel volgen! Wat Sanloes aangeeft, doe ik ook wel vaak, maar helpt dan weer minder goed bij ons.

Ring, wat een hoop tips doe jij gaandeweg op met je dochtertje. Heel handig! Wipstoel is hier trouwens ook dé uitvinding, meestal ligt zoon breeduit te lachen als hij erin ligt. Nadeel is dat de box niks meer is...

Hier bijna elke keer een poepluier, dus weer andere uiterste!

Kereltje heeft vannacht goed geslapen, van 21 tot 4 uur en daarna heb ik hem om 9 uur maar wakker gemaakt. En daarna hoefde hij ook pas om half 1 en na half 4 te eten. Heb ik het er net gisteren over, hij heeft het vast gehoord

Vanochtend wezen kijken bij enige kdv waar we terecht kunnen, in stadje waar ik werk. Het is net (opnieuw) opgestart en heel kleinschalig. Grondig gerenoveerd, dus zag er goed uit. Dit gaat 'm (voorlopig) maar worden.

Net een schoonheidsverwenbeurtje genomen en even alleen stad in geweest. Alleen geslaagd bij de Prenatal, haha, niks voor mezelf gekocht.
Shit, ik zit te kloten met mijn dongel-ding. Ik had een heel bericht in Word getypt en gekopieerd naar hier, maar ik had er nog wat aan toegevoegd. Alleen, als ik de pagina, die ik wil lezen, voor me heb, verbreek ik de verbinding, omdat dat MB’s scheelt! Nu druk ik op versturen, maar dat gaat natuurlijk niet zonder verbinding! Kan ik dus alles opnieuw toevoegen, grrr! Maar goed, hier komt ie:

Nerwen: inderdaad een goeie tip van je kraamhulp! Als Evi van slag is en niet kan slapen, ben ik ook altijd blij dat die nieuwe kans er met de volgende voeding weer aan komt!

Sanloes: ik laat Evi geen half uur huilen hoor! Dat kan ik niet en ze raakt er alleen maar overstuur van. Ik geef haar vaak een speentje en ga dan even naast haar bedje zitten om ervoor te zorgen dat ze ‘m goed ‘pakt’. Jouw tip om tussen haar oogjes te aaien, ga ik ook eens uitproberen!

MissBR: hoe is het met je rugpijn? Ik hoop voor je dat ie verdwenen is! Ik mis mijn buikspieren ontzettend, en heb daardoor veel last van lage rugpijn! Ik kan niet wachten tot ik m’n buikspieren weer mag trainen!

Pippa: wat heftig dat junior zoveel voeding eruit werkt! Wel fijn dat hij er niet zo’n last van heeft, maar jij bent er maar druk mee. Zou hij er niet overheen kunnen groeien ofzo?

Evi dronk vorige week erg slecht: steeds maar een halve fles en dan viel ze in slaap. Ze was dan ook niet wakker te krijgen en sliep bij het verschonen ook door. Mijn zus kwam met de briljante ingeving dat het drinken haar misschien wel teveel moeite kost en dat ze daardoor in slaap valt. We hebben nu een doseerspeen: 1 gaat dus te moeilijk voor haar en 2 te snel, dus dan draaien we de speen op 1,5 en nu gaat het goed! Ze drinkt nog steeds maar rond de 600 ml per dag, terwijl ze meer mag, maar goed, dat krijgt ze nog niet weg en ze groeit nog steeds, dus dat komt vanzelf wel.

Maria en CD: fijn dat jullie verlof zo lang duurt omdat je er een vakantie aan vast hebt kunnen plakken.

Ik moet per 1 oktober weer aan het werk en ik heb er eigenlijk best zin in! Ik dacht dat dit heel ‘slecht’ van me was, maar gelukkig lees ik hier meer berichten over zin in werken!

Helaas ga ik per 3 september een opleiding volgen, waarvoor ik vóór de eerste schooldag al huiswerk moet inleveren, dat becijferd wordt, dus ik zit nu tussen de bedrijven door met mijn neus in de boeken.

MissyMB: een pasfoto voor op het paspoort van je baby! Wat een belachelijke regels, voor zo’n kleintje! Kun je kindjes tegenwoordig niet meer gewoon bij laten schrijven op je eigen paspoort? Dat lijkt me een stuk makkelijker!

Ring: wat een handige tips! Ik ga ook eens proberen Evi te laten poepen in haar wipstoeltje. Ze poept het liefst tijdens de fles – heel handig, not! Misschien omdat ze dan ook wat rechter zit, net als in een wipstoeltje!

Ik ben vandaag eindelijk met vriendin die 3 weken eerder bevallen is, een rondje gaan lopen met onze kids. We liepen eerst samen hard, toen wat langzamer tot we door ons dorp waggelden en nu dus heel trots en stoer met 2 kinderwagens. Heerlijk!
Haha, wat een gedoe met die dongel Loeki.

Fijn dat jullie een goede manier hebben gevonden om Evi goed te laten drinken, wel fijn als ze een beetje goed drinken met die warme dagen die eraan komen.

Maria: ik laat meestal geen 10 minuten huilen, soms als ze boven ligt of in de wagen wel even maar zeker niet totdat ze hysterisch wordt. Ik hoor het wel wanneer het overgaat van jammeren naar echt huilen en dan ga ik sowieso heen. Even een toevoeging: het kan dus best wel eens zijn dat ze 10 minuten ligt te mopperen in de kinderwagen/box/wieg, ik luister meer naar haar en ga er in elk geval heen als ze overstuur dreigt te raken en kijk dan niet hoe lang dat is.

Hier vandaag weer ineens veel krampjes. Blijf dat zo sneu vinden! Ze heeft daardoor ook weinig geslapen, steeds maar kort.
anoniem_44269 wijzigde dit bericht op 18-08-2009 19:06
Reden: nog iets toegevoegd
% gewijzigd
hallo!

loekie: mijn rug nog niet echt beter helaas. eigenlijk steeds slechter. ga denk ik morgen even bellen naar fysio, zou eigenlijk pas over drie weken gaan (omdat het beter ging), maar dit voelt echt vervelend.

buikspieren trainen zit er voorlopig echt niet in. nou ja, de schuine wel, maar de rechte zeker niet. zit een enorme richel tussen (opgelopen schade van 6 zwangerschappen zullen we maar denken) en als ik nu ga trainen, wordt die alleen maar groter. moet dius heel voorizichtig aan via schuine buikspieren en dan op zijn snelst half jaar tot een jaar voor het beter is.. geen fijn vooruitzicht.

wat sneu zeg, dat gehuil. Hier rustig kindje, maar als ze zich niet lekker voelt (lees:als ze huilt) neem ik haar lekker bij me hoor. is ze meteen weer rustig en ik vind het ook lekker om haar zo tegen me aan te voelen..

watever: fijn weer even van j ete horen. en mooi dat je verliefd bent! blijf genieten!

nou, ga nu lekker even thee drinken, had lekker dagje met vriend van lang geleden op bezoek. erg gezellig. nu jongste zoon in bed, middelste onder de douche en hummel lekker bij pappa op schoot.
Ring ik ben mezelf misschien aan het martelen maar ik vind dat kindjes wel moeten slapen overdag. Een overgeprikkelde baby is niet goed. Vandaar dat ik de 10 min ben gaan proberen. Niet voor mijzelf, dat hoeft echt niet, maar voor haar en haar gezondheid. Ze slaapt op een dag gewoon te weinig.
Pada, ik hanteer eigenlijk drie gradaties: jammer, huilen en krijsen.

Bij krijsen werkt het tien minuten regime niet meer, maar bij huilen wel. Net was hij zelfs even aan het krijsen, maar toch binnen tien minuten stil. Als ik het niet uitprobeer, weet ik het natuurlijk niet.... Nadat ik overigens eerst ruim een uur met hem had gezeten omdat ik het sneu vond dat hij anders zou gaan huilen... Nu denk ik: had ik hem toch maar eerste keer in zijn bedje laten liggen dan had hij nu misschien al een uur geslapen. Ach ja, we blijven maar een beetje uitproberen wat werkt....
Maria: ik snap wat je bedoelt. Ons meisje krijst eigenlijk alleen maar bij krampjes. Bij het naar bed brengen is het mopperen/jammeren of huilen. En na huilen volgt nooit slapen (tot nu toe in elk geval), na krijsen wel maar dat is volgens mij dan meer van uitputting na de krampjes. Als ze dus begint te huilen als ze in bed/kinderwagen ligt ga ik erheen om even te troosten/speentje ofzo. Maar ik denk dat we in de praktijk wel ongeveer hetzelfde doen, alleen hanteer ik niet de 10 minuten als leidraad maar het kan na 4 minuten zijn of na 15.

En je hebt gelijk, als je het niet probeert dan weet je ook niet of het werkt. Bij elk kind is het toch uitproberen wat voor dat kindje het beste werkt.

Chica: heb je het volgehouden vandaag? En heeft ze nog een beetje geslapen?

Hier een meisje dat heel veel krampjes had vanavond, ze zit nu rustig in de wipstoel. Ze zal straks wel weer eten willen en hopen dat ze dan zonder krampjes in slaap kan komen. Heeft dus ook weinig geslapen vandaag,hopelijk gaat het morgen beter. Ze kreeg de Infacol de laatste tijd nog 2 keer op een dag, maar ga het toch in de loop van de dag ook nog een keer geven.
quote:maria52 schreef op 18 augustus 2009 @ 17:17:

Ben ik hier nu de enige die weleens tien minuten laat huilen? Hier werkt het ook niet altijd, maar vaak wel.

Nee hoor, ik doe het ook en gisteravond zelfs bijna een half uur. Als ik alles al geprobeerd heb en ze zelfs blijft huilen als ik haar oppak, vind ik het wel goed. Heb vandaag weer gezien hoe ze na zo'n huilbui als een blok in slaap valt. Weet niet meer wie dat hier schreef, maar inderdaad, dan slaapt ze veel dieper en langer. Dus Chica, misschien toch een tip. En anders het cb maar eens even bellen voor tips! Wij zijn ook geen deskundigen tenslotte en ieder kindje is weer anders.

Heel fris (sorry), maar ik heb even een ontlastingvraagje. Vandaag had ik baby gebadderd en ik hield haar in haar nakie even omhoog om een droge doek op het waskussen te kunnen leggen. Hoor ik iets vloeibaars op het laminaat kletteren. Dus ik dacht: die plast. Maar nee, het was bruingele waterige poep. Is dat normaal of moet ik de dokter bellen? Ik verwonder me sowieso al over haar ontlasting, want die van haar zus was altijd donkerder en cremiger (lees: dikker).

Ben trouwens bekaf van een dag alleen thuis met twee dochters. Lucia is echt niet te hanteren momenteel met haar hysterische buien, loopt me overal achterna, pakt spuugdoekjes en zoogcompressen af, valt haar knieën open, haalt de keukenlades leeg, etc. Ze mat me totaal af!!!!
Watever, leuk wat van je te horen,en dan vooral dat het goed met jullie gaat!

Je hebt een boel weg te huilen wat vocht betreft, haha!

Chica, hoe is je dag verlopen? Ging het wat beter? Bij Thijs werkte het laten huilen helemaal niet. Bij Nica wel. Ieder kind is dus anders en ook wat hoeveelheid slaap betreft. Hoezo denk je dat Sara te weinig slaapt? Ik heb een beetje hetzelfde als Pada. Ik kijk niet echt op de klok. En omdat hier heel veel word geslapen vind ik het ook heerlijk om haar dicht bij mij te houden.

Missy, bedankt! Wat een mooi kaartje met een geweldige foto!

Toen ik je adres zag staan dacht ik misschien vind je leuk om een keer te lunchen? Maar snap ook heel goed als je daar geen zin in hebt hoor!

Blog, fijn dat Blogbaby lekker gegroeid is. Wel raar dat ze nu net zo zwaar en lang is als Nica bij haar geboorte. Morgen hebben wij een afspraak bij CB. Ben benieuwd...

Loekie, hier was 2 weken geleden hetzelfde verhaal met het slecht drinken. Alleen hadden wij al een speen 2 geprobeerd maar dat maakte niets uit. Uiteindelijk een speen 3 en dat gaat super!

MissBR, balen van je rug zeg. Klinkt echt niet fijn. Hopelijk kan de fysio snel uitkomst bieden!

Jojon,

Pada, ik hoop dat het meeviel met de krampjes vanavond. Zo zielig he?!

Hier een lekker dagje weer eens aan het buitenzwembad hier in het park. Thijs vermaakt zich daar zo goed en ik kan lekker onder de boom in de schaduw. Denk dus dat het mijn plek voor deze zomer wordt bij uitstek! Vanmorgen ook nog 2 afspraken gemaakt om te wennen bij de BSO. Ben wel heel blij dat ik nu verlof heb en hem goed en rustig kan begeleiden bij al deze dingen.
Wyfke, geen idee of die ontlasting vreemd is. Jij geeft bv toch? En anders gewoon bellen als je het niet vertouwd.

Jammer dat je dag zo vermoeiend is verlopen. Het is voor mij wel de hoofdreden om m'n vertier buiten de deur te zoeken. Dan kan ik alles beter aan en Thijs vermaakt zich beter. Als we thuis zijn gaat hij ook aan de haal met spuugdoekjes en als ik een euro krijg voor idere keer dat hij mama roept..... pfoe dan zou ik nooit meer hoeven werken, haha.

Slaap lekker dan maar!
Nou de dag is er niet heel veel beter op geworden. Ze is uiteindelijk gaan slapen om half negen. Nou ja, nieuwe dag, nieuwe kansen, nieuwe ronde.

Ik denk dat ze te weinig slaapt omdat ze van half 2 tot half negen wakker is geweest met een hazeslaapje van drie kwartier ertussen. Volgens mij is dat veel te weinig. Verder is het tussendoor veel huilen. Even weg leggen in de wipper of box wordt steeds lastiger. Ik heb echt het idee dat ze dan gewoon moe is, maar té moe om te slapen.

Ga de 10 min regel toch maar weer invoeren en bij krijsen troosten en bij huilen niet. Heb tevens de wandelwagenbak weer in haar bedje gezet. Ik had het idee dat ze daar misschien beter in sliep (ipv in haar grote ledikant). Ik weet het niet hoor, ik probeer ook maar wat.

De puckababy lijkt niet veel te helpen. Ze wordt driftig omdat ze haar armpjes niet kan laten waar ze wil. Ik vind dat haar armpjes teveel ruimte hebben in de puckababy en te veel voor inbakeren. Als het de komende dagen niet beter gaat met het slapen dan halen we de Pacco van stal.

Nou ja wat ik al zei, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Vannacht heeft ze het wel goed gedaan. Voeding om 23:00 en toen pas om 05:00 en nu ligt ze ook nog te slapen.

Jane: Ik maak me een beetje zorgen om je, zolang hebben we je niet gezien. Alles goed? of was je nu op vakantie ofzo?

Engel: hoe is het eigenlijk bij jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven