= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Wyfke: Echt het is een faaaaase met Lucia. Hier heb ik het met Anniek ook. Ik denk elke keer maar: ach arme meid, er is ook zoveel veranderd in haar leventje. Maar ja, dat wil niet zeggen dat mama af en toe streng moet optreden. Anniek is echt op zoek naar grenzen, en soms zou ik dt behangplaksel even willen hebben

Ontlasting: Nog even aankijken vandaag en anders zou ik ook even het Cb bellen.

Buitenzwembad: Das een goed idee om eens te doen. Vergeet ik eigenlijk altijd. Gister lekker in het park gezeten. Anniek vermaakt zichzelf alleen niet heel makkelijk.

Pada"Aaaahhh die krampjes zijn altijd zo vervelend en zielig. Hier ook een miesje dat op en af gaat met de krampjes. Ene dag een stuk meer dan de andere. Het is zo vervelend dat je er niks aan kan doen. Alleen maar heel veel knuffelen enzo.

Anniek heeft trouwens wéér last van haar ene oor. Het doet weer pijn en er komt weer allemaal troep uit en ze wordt weer wakker snachts. We zijn weer begonnen met de antibiotica druppels. Vandaag ga ik de KNO arts maar eens bellen of dat normaal is ofzo.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik heb gisteren een kleine nachtmerrie gemaakt en voel me enorm schuldig. Ik kwam met dametje van CB thuis en de wagen stond voor de voordeur op de stoep. Ik zet hem dan altijd op de rem en probeerde dat nu ook, ging niet in 1 keer (had slippers aan) en dacht ach... is misschien ook wel wat overdreven. Ik doe mijn sleutel in de deur en neeeeee wagen rolt naar achteren en valt met ukkie erin, Ze begon te huilen (ze was aan het slapen) en ik pakte haar meteen op, geen zichtbare schade, Ik probeerde steeds te construeren hoe ze nou precies gevallen is. Waarschijnlijk is ze eerst naar beneden gegleden en daarna gegleden/gevallen op handvat/tas/parasol. Ouders meteen laten komen. We hadden en hebben het idee dat ik uiteindelijk meer geschrokken ben dan zij. Meteen erna keek ze gewoon heel alert en lachte ook. Ze heeft gisteren gewoon gedronken, gehuild en geslapen. Vannacht heb ik uiteraard erg slecht geslapen, steeds geluisterd en me onwijs schuldig en dom gevoeld.

Aarghhh, wat is het toch verschrikkelijk om moeder te zijn.....

Vandaag maar weer een rustig dagje en kijken of ze nog in de wagen wil.

Slapen, ik laat ukkie ook huilen maar luister wel naar type huil (gisteren uiteraard ander beleid). Bij mij slaapt ze dus ook over algemeen weinig. Ik probeer haar na de ochtendvoeding nu standaard weer in bed te leggen. Ze ligt dan wel tijdje te steunen en mopperen (zo ook nu), maar gisteren viel ze toen in elk geval wel weer goed in slaap.

Ontlasting, hier dus erg weinig, maar als het komt is erg dun en mosterdgeel, soms schuimend. Ik zou het Wyfke even aankijken. Poept ze vaak?? Als ze zo poept na paar dagen niet poepen en nu ook niet vaak hoeft lijkt mij er weinig aan de hand. Als ze opeens een paar keer iop een dag zo dun poept heeft ze wellicht wel beetje diarree.

Wyfke, het weer helpt ook niet mee he met die grote kleintjes. Het is behoorlijk zeurweer! Zoontje kan er zo nu en dan ook wat van.

Randy, dank en ja had ik ook al zitten denken eigenlijk, maar wist niet of jij dat wilde. Ik hyve je even.
MissyMB: da's even schrikken, zeg! Goh, dat zo'n wagen zo snel valt?!?! Daar sta ik eerlijk gezegd ook niet zo bij stil. Volgens mij heb ik dat ding echt nog nooit op de rem gezet. Loopt die stoep bij jullie dan schuin af ofzo? Nou ja, gelukkig gaat het weer goed met jullie kindje en ben jij vooral geschrokken.
Wat schrikken zeg, Missy. Brrr. Gelukkig is het met een sisser afgelopen.

Wyfke, Miep poept ook wel eens zo dun. Vanmorgen bijvoorbeeld, stond haar luier echt helemaal bol ervan. Als ze normaal poept is het trouwens ook niet dik hoor. Dan is het misschien net zo dik als douchegel. Zou het misschien met de warmte te maken kunnen hebben? Kijk het anders even aan. Als ze verder wel goed drinkt en alert is, zal het wel goed zijn toch?
Ik ben juist een onwijze Miep met mijn wagen. Altijd op de rem, en het bandje om mijn pols. Dat voelt gewoon goed.

Ik heb dat verhaal van dat zeven weken oude kindje in Bretagne nog vers in mijn geheugen, brrr.
Och Missy, wat zul je geschrokken zijn. Niet te lang schuldig over voelen hoor, iedereen doet wel eens iets waarvan hij later denkt dat hij het beter anders had kunnen doen. En het is goed afgelopen, dat is het belangrijkste!

Hoe was het verder op het CB met het naveltje en de groei?

Wyfke: dochter poept hier ook dun en mosterdgeel. Maar ik zou in deze jou gevoel volgen, wij kunnen de ontlasting niet zien en zijn geen deskundigen. Als jij het niet vertrouwd gewoon even langs de huisarts

Chica: wat balen dat Anniek nu alweer last heeft van haar oor. Zou inderdaad de KNO arts even bellen.

En succes vandaag met de slaaptraining. Begrijp ik het nu goed dat Sara ook niet doorslaapt als ze bij jullie in slaap gevallen is en je haar dan daarna weglegt? Word ze dan weer wakker?

Ik hoop voor je dat het helpt die 10 minuten, het lijkt mij echt vreselijk moeilijk om dat vol te houden. Kinderwagenbak is inderdaad ook wel een slim idee. Je hoort toch wel vaak dat die kleintjes een ledikant nog te veel ruimte vinden.

Randy: buitenzwembad klinkt erg goed!En inderdaad fijn dat je nu thuis bent voor Thijs. Ik hoop dat zoon nog voor mijn einde verlof kan beginnen op de peuterspeelzaal, dan kan ik hem de eerste keren ook zelf brengen en halen. Voor de eerste keer neem ik anders wel vrij, maar dat is dan maar 1 keer.

Wyfke: ik plan trouwens ook net als Randy vaak minimaal 1 activiteit in op een dag. Zoon slaapt hier nog tussen de middag en de ochtenden zijn vaak het langst. Als ik dan thuis ben is het voor hem lastiger om zich te hele tijd te vermaken, we gaan dan vaak even koffie drinken bij opa en oma, of even een boodschap doen of zo. Of zoals gisteren een wandeling maken, soms even naar de kinderboerderij. Dat breekt even en ze vermaken zich veel beter dan de hele tijd thuis.

Gisteravond tot 22.30 uur ongeveer met de krampjes in de weer geweest. Daarna is ze rustig gaan slapen, om 23.00 uur werd ze nog even wakker voor een slok drinken en toen geslapen tot 4 uur en daarna weer tot 7.30. Nu is ze zo vrolijk, ligt te lachen en geluidjes te maken. Een werel van verschil met gisteren!

Haar oogje lijkt ook al weer wat beter, heb het een paar keer schoongemaakt met afgekoeld gekookt water en moedermelk erin gedaan.
[quote]Ring1981 schreef op 19 augustus 2009 @ 09:41:

Ik ben juist een onwijze Miep met mijn wagen. Altijd op de rem, en het bandje om mijn pols. Dat voelt gewoon goed.

[quote]

Ik moest dit echt 4 keer lezen voordat ik door had dat je een andere soort miep bedoelde dan je eigen kleine Miep
Oh ja verder op CB alles prima. Naveltje was goed ingedroogd en dame was weer bijna 250 gr in een week gegroeid, 5285 gr bij 5 weken.
Halloooo!

hier zijn we weer, volledig uitgerust terug uit het kindervriendelijke paradijs dat Center Parcs heet!

En het was leuk! Ergens boven in Duitsland, dus geen zon gezien (gingen weg met 25 graden en kwamen terug met 25 graden thuis, haha..) maar we zijn heerlijk uitgerust. En daar gingen we voor.

Wauw, Watever, gefeliciteerd met je mooie mannetje!

Fijn dat jullie weer thuis zijn. Geniet maar lekker van hem!

Hier is het ook een gemiep met slapen hoor! Chica, ik heb exact hetzelfde als jij. Al ben ik er al wel achter dat als hij in de auto gezeten heeft hij makkelijker doorslaapt als dat ik thuis rondjes loop met hem in de kinderwagen... En het verschil is natuurlijk dat ik hem niet in zijn eigen bedje durf te leggen, maar dat hij beneden in de kinderwagen ligt en ook heel vaak in de maxi cosi omdat ie daar rechtop in zit.

Heel stiekum moet ik bekennen dat ik van de week ook, na talloze huilsessies een rondje met hem ben gaan rijden, en dan slaapt ie weer lekker een paar uurtjes. Is natuurlijk niet iets om hem aan te laten wennen, dat begrijp ik ook wel, maar misschien een tip voor jou!

Nog even een vraagje; hier zit mannetje nu op 7 voedingen.. Geven jullie dan overdag om de 3uur een voeding zodat hij 's nachts langer door kan slapen?

Zo, we gaan het zwembad vullen.. fijne dag allemaal in de zon!
Oh ja, en Jojon, dikke knuffel voor jou!!
Missy, wat voel je je dan kut he?! Er gaat van alles door je hoofd. Is je wagen dan van de stoep af gereden? Hij kan toch niet zomaar omvallen? Ik heb Thijs ooit een keer laten vallen toen hij nog klein was. Ik 3 dagen gehuild. Gelukkig had hij er ook niets aan over gehouden. Nou ik hoop dat je het vandaag los kan laten en lekker kan genieten. Dit gebeurt je niet nog een keer!!

Ik ga je zo even hyven....

Pada, toch nog tot 22.30 krampjes. Gelukkig heeft ze goed geslapen en ziet vandaag alles er anders uit.

Succes Chica vandaag. Ik denk dat als je die 10 minuten regel wil proberen, je het inderdaad een paar dagen vol moet houden. Maar wees niet te streng voor jezelf. Je gevoel zegt je heel veel!

En dan Anniek weeeer last van d'r oortje. Houdt het dan nooit op?

Jane en Quintie, gaat alles goed met jullie?

En met Engel?

Watever heeft het filmpje en een foto op onze hyves geplaatst.
Welkom terug Sas. Fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad!
Oh missy, ik snap het heel erg! gelukkig is er niets gebeurd en liep alles goed af. Wij hebben ook al het een en ander meegemaakt en gelukkig lopen die dingen bijna altijd goed af. ben je meer geschrokken van wat er had kunnen gebeuren...

Vorig jaar heb ik mijn jongste zoon (toen 4 maanden) met wagen en al in de zee laten kiepen (op zijn kop). was gelukkig niet zo diep en vriendlief was ook in het water en had m binnen 1o sec weer boven water. Oudste jongens helemaal overstuur (en wij ook erg geschrokken) en jongste zoon maar lachen (nu vind ik het grappig, toen niet hoor)

en oudste zoon is wel eens uit zijn badje op de grond gekukeld (toen was ie al weer wta groter en kon ie al gaan staan, maar is toch best hoog om te vallen).

ik wil maar zeggen: voel je niet te schuldig, die dingen gebeuren gewoon! (kindjes die van bed rollen of van het aankleedkusen bv)

Sas: welkom terug en mooi dat de vakantie lekker was! (ik wil ook! ben al wel huisjes aan het kijken voor de herfstvakantie, voorpret is het halve werk tenslotte!)

en nog even brijdrage in het poepverhaal dame hier poept lang niet elke dag. eens ine twee/drie dagen maar. maar dan wel mooi van dikte en genoeg, dus maak me geen zorgen. (ik poep zelf ook niet zo vaak, of is dat teveel informatie voor jullie? )

nou, ga even wat opruimen en dan even in de zon. wta ene heerlijke dag!
Bedoel natuurlijk 6 voedingen!!
oh ja, en mijn meissie zit ook op 6 voedingen (elke 4 uur en 'snachts zit er iets meer tussen)
[quote]MissBR schreef op 19 augustus 2009 @ 10:49:

(ik poep zelf ook niet zo vaak, of is dat teveel informatie voor jullie? )

quote]

Nee, dat is juist te weinig info! Hoe vaak dan precies en wat is de kleur. En natuurlijk de dikte.... alles wil ik weten
randy: ik zal ht laten weten als het weer eens gebeurd, dan kun je even komen kijken..
Volgens mij heeft onze vent last van de warmte en krampjes. Van blije baby is af en toe niks meer over. Zielig.

Maandag hebben we hem maar eens laten wegen op het cb (eerste afspraak staat pas over 2,5 week) en meneertje weegt 5350 gram... Bij 3 weken en 3 dagen dus...... Dat is 560 gram per week. Ik denk dat ik 'm slagroom voer.
Oh ja, de dikte van de poep varieert hier ook. Geel of groenig, soms heel dun en meestal inderdaad shampoo-dikte. Met stukjes.

Missy, je zal zeker niet de enige blijven waarbij zoiets een keer gebeurt. Gelukkig is het met een sisser afgelopen.

voor alle mama's en baby's met krampjes
Nou voor jou ook een Nerwen! Mannetje word vast weer snel een blije baby!!

En wauw! Dat betekent dus anderhalve kilo in 3 weken. Snap er niks meer van. Van de een hoor je dat 200 gram per week de bovengrens is en van een ander weer juist te weinig....

Wij mogen zo naar het CB. Ben benieuwd.

MissBr, bedankt voor de uitnodiging!
ohhh ik ben dus niet de enige die last heeft van een baby met krampen! (krampjes is een understatement).

Pruttel is zo zielig en slaapt nu eindelijk. Ikzelf heb sinds 3 uur vanochtend niet geslapen. Toen was ik zo blij dat ze voor het eerst een langere nacht dan 3,5h had gemaakt.

Geven jullie kleintjes ook zo over? vanochtend een soort "spuitkots" (sorrie voor de details) een waterige doorzichtige vloeistof met stukjes wit. Vond het zoveel dat ik op de terugweg van het ziekenhuis (nacontrole gyneacoloog: lul) spontaan een tussenstop bij het CB heb gemaakt.

Daar denken ze aan een virusje...daar kan je wat mee?!?!?!?

Pruttel is wel gewogen, en dat is na 3 weken niets weten fijn. Al had ik wel het gevoel (letterlijk lammere armen) dat e goed groeide....na 4 weken woog ze 3500gram..nu bijna 7 weken: 4320 gram....800gram in 3 weken, weinig dames die daar blij mee zijn.

Dus ook ik produceer een soort slagroomvla of zo iets.

Poep: luxe 1 luier per week. Hier denk ik zo'n 4 a 5 poepluiers per dag. Vndag iig al 3! en dan ook spuiters: geel met stukjes en vloeibaar. Ik heb begrepen dat de kleur en substantie te maken heeft met bv.

ik heb geen idee van het aantal voedingen per dag, omdat ze de laatste dagen soms maar een slokje neemt en dan een uur later weer komt. "normaal" denk ik nu zo'n 7 voedingen per dag.

ok even van mijn rust genieten en zelf proberen wat uit te rusten.
Met warm weer is het ook vrij normaal he, dat ze wat meer willen drinken. Ik merk het vandaag ook aan Miep. Ze is wat dorstiger dan normaal. Krampjes horen er in zeker mate bij. Omdat de darmpjes nog niet volgroeid zijn. Ik merk nu dat Miep ze steeds minder heeft, hoera! Maar het blijft klote, want je voelt je zo hulpeloos als ze zo liggen te trappelen en zo hartverscheurend aan het huilen zijn. Sterkte voor iedereen die nu midden in de krampjes zitten!

Ik snap ook niets van die regels van het consternatiebureau! Wat ik op Hyves ook al zei... Miep groeit zo'n 200 gram per week. Bij de geboorte was ze 3045 gram en de laatste keer bij het consternatiebureau 4020 gram. Wat kreeg ik te horen? 'Ze groeit wel hard hoor, het is echt de bovengrens!' Terwijl ik hier dus lees dat er ook wel kindjes zijn die 500 gram per week groeien?! Wat zegt het consternatiebureau daar dan van?

Zo krijg je dus dat gevoel van: 'laat ze maar praten.'

Ik hou trouwens zelf ook een groeicurve bij voor Miep op borstvoeding.com. Daar zit ze prima net onder de middelste lijn. Keurig.
K*t, doe ik weer hetzelfde fout, met die dongel… En dit keer had ik het niet in Word getypt, grr.

Een ezel stoot zich in ’t gemeen… Jaja, ik dus wel.

Even de verkorte versie dan maar:

Evi huilen vanmorgen, niet in slaap want te onrustig en schrikt steeds wakker, uren naast haar bedje gezeten, toch maar in de bakerzak (heet nu puckababy, geloof ik?! Mocht niet van cb ivm stijf linkerheupje. Zeikerds.), geen effect, mama moe, tranen en paniek, manlief gebeld:

ik sta enorm onder druk omdat ik over 2 weken met mijn bewindvoerdersopleiding moet gaan starten en daarvoor heeeel veel moet voorbereiden en huiswerk moet maken. Ik voel me schuldig naar Evi toe, omdat ik er voor mijn gevoel niet 100% voor haar ben. Steeds spookt al dat werk maar door mijn hoofd en ik vraag me onzeker af of ik het wel op tijd af krijg, of ik het wel kan, of ik goede cijfers ga halen en of ik mijn examen überhaupt wel haal en hoe het moet als manlief over 2 weken ook weer 3 avonden in de week naar school moet en zijn eindproject moet uitvoeren. Aaaarggghhh!

opgehangen, mijn moeder belde gelijk daarna: zal ik vanmiddag al op Evi passen ipv vrijdag pas?

Thank God!

Graag! Nu zit ik in de achtertuin eerst maar eens even dit allemaal van me af te typen en ik duik zo meteen met mijn neus in de boeken. Ik voel me nog wel een beetje rot, maar ja, het moet maar even zo.

Alle moeders met baby’s met krampjes of baby’s die last hebben van de warmte:

Enne… al die cb mensen die het allemaal zo goed denken te weten en in elke stad/dorp weer wat anders verkondigen: lekker laten lullen, denk ik steeds vaker… Wij komen er als moeder en met elkaar ook wel uit

Fijne middag allemaal!
Precies, dat is een goeie instelling!

Maar waarom moet je in vredesnaam over twee weken al met een opleiding starten? Dan heb je toch nog zwangerschapsverlof? Is daar geen mouw aan te passen, misschien neem je alles onder invloed van hormonen wel minder goed op, daar heb je toch niks aan?

Tenminste, ik ben nog steeds erg postnataal dement. Het schijnt over te gaan... Maar wanneer he?
Bedankt voor al jullie steunbetuigingen, voel me alweer stukje minder slecht!

En MissBR, wat een verhaal over de zee.... brrrrrr!

Ik ging net even een draagdoek uitproberen die ik van de buurvrouw heb geleend... en je raadt het nooit, werkelijk binnen 5 seconden onder zeil!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven