= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Nerwen: goeie tip van je kraam! Die hou ik ook in gedachten. Dat je af en toe een potje meebrult zou ik ook moeten doen, dat is beter dan te lopen chagrijnen en me af te reageren op m'n vriend. Maar op de één of andere manier heb ik deze keer last van boze hormonen ipv emotionele hormonen
Ik hoop dat Watever en Jasper vandaag lekker naar huis mogen!!

Inderdaad een goed tip Nerwen. Het is ook gewoon zo. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Wat een rust nog hier! Nou hier thuis ook. Man aan het werk, Thijs naar de creche, Nica in haar bed en ik met m'n ontbijt op de bank achter de laptop. Geen wilde plannen voor vandaag!

Wyfke, las op je www dat je man vandaag weer aan het werk moet, maar ook dat hij vanmiddag alweer vrij is Vanaf morgen dus alleen met de kindjes?
Randy: yep, morgen de hele dag alleen met twee kindjes! Vanochtend dus ook, maar eigenlijk weinig aan de hand want de baby heeft alleen maar geslapen! En het is gelukkig mooi weer, want als Lucia de hele dag binnen moet blijven is ze niet te genieten!
Zo, ik heb eindelijk mijn ontbijt / lunch op (12.30 begonnen) en pruttel slaapt.

CD: welkom bij deze eer veel schrijvende, maar erg gezellige groep.

Nerwen: lekker rustig aan heerlijk! en jij ook laat aan het ontbijt zie ik. En ook een goeie tip!

Laten huilen ben ik ook weer mee gestopt. Wat hier goed werkt, is pruttel op haar buik leggen, maar dat is natuurlijk weer en godszonde volgens de deskundigen. Nou ik heb er sch**t aan. Het geeft mij wat rust en ikzelf ben ook een echte buikslaper!

Loeki: als het werkt, werkt het. Ik ben van menign dat je alles moet proberen voor dat je iets definiteif afschrijft. Heerlijk voor de rust en knap dat je het huilen kunt doorstaan!

Randy: jij hebt echt een ontspannend avondje voor je zelf gehad zo te lezen. Heerlijk om zo op de parade te kunnen genieten.

watever en jojon: dikke knuffel!

Pada: wat doe jij al veel zeg. al bedenk ik me nu dat wij gisteren ook 3 uur over de hei hebben gebanjerd. Heerlijk en lekker bruin geworden.
Wyfke, wat een luxe van jouw man zeg! Maar het zal wel weer wennen worden, zo alleen.

Zou Watever al uit het ziekenhuis zijn? Ik hoop het voor haar. En ook dat ze nog wel wat kraamzorg kan krijgen om alles een beetje op de rit te krijgen thuis.

Ik mis inderdaad ook een hoop mensen hier! Ik ben ook wel benieuwd hoe het met ze gaat. De dochter van Coppie is twee weken ouder dan Miep, ik ben zo benieuwd hoe het met haar gaat. Maar ook met de anderen, al zie ik die nog wel eens op Hyves voorbij komen.

Klinkt als een leuke dag, Padababa.

Vandaag heb ik met een collega koffie gedronken op de buitenpolikliniek. Woensdag komt de laatste van de vier dermatologen koffie drinken en donderdagavond komen er drie collega's op visite. Ik moet deze week ook een afspraak gaan maken om mijn uniformen te passen en te laten bestellen... Ik heb verlof, maar ben toch steeds meer met werk bezig. Nog een dikke maand... Dan moet ik toch echt weer aan de bak!
Ik moet ook over ruim een maand weer beginnen. Heb er wel zin aan op zich. Er gaat veel veranderen op mijn werk en vind het toch prettiger om er dan te zijn dan terug te komen terwijl alles anders is. Het zal wel even weer wennen worden met op tijd opstaan, plannen van de voedingen voor het werk enz.

Ik mis ook een aantal mensen hier, hoop dat ze gewoon aan het genieten zijn van hun kleintjes en dat er veder niets aan de hand is.

Sanloes: 3 uur over de hei banjeren is ook best veel toch? Het klinkt wel heel lekker trouwens ik heb natuurlijk een ouder jochie lopen die ook gewoon dingen wil doen en dan gaat de kleine daar wel in mee.

Ons meisje heeft al een paar dagen weer wat vaker krampjes, het duurt niet heel lang per keer maar wel erg sneu. Je merkt ook dat ze steeds meer mee krijgt van wat er om haar heen gebeurd. Zekan zo helder en aandachtig rondkijken en reageert echt gericht op dingen.
Misschien wel iets voor in de tabel... Wanneer het werk weer gaat beginnen! Of vinden jullie dat demotiverend? Kan ik me namelijk ook wel voorstellen, vooral bijvoorbeeld voor degenen die net zijn bevallen. Die hebben nog maanden verlof soms!

Wanneer is jouw eerste werkdag weer, Padababa? Ik begin 29 september weer voor het eerst. En dan elke dinsdag en vrijdag voor vast, de andere dagen op invalbasis en na overleg. Ik ben benieuwd. Heb er ook wel weer zin in, maar aan de andere kant is het ook wel lekker om even geen werkzorgen te hebben. Het was zo druk voor mijn verlof, ik hoop dat het straks weer 'gewoon' zal zijn. Het scheelt denk ik al wel ontzettend dat ik maar 2 dagen ga werken in plaats van fulltime. Heerlijk, dan ben ik niet meer diegene aan wie altijd alles gevraagd en overgedragen wordt (omdat ik er toch altijd was gebeurde dat elke dag wel). Niet dat ik niet betrokken wil zijn. Maar af en toe was het best vervelend dat ik altijd de klusjes van anderen moest gaan doen, omdat ze niet op dezelfde dag konden gebeuren.

De dermatoloog die woensdag zou komen belde net: ze had gehoord dat drie collega's donderdag komen, of zij met ze mee mag. Ja natuurlijk! Dat scheelt alweer een dagdeel visite deze week. Mooi!
hallo allemaal!

rustig dagje vandaag, hier en bij mij thuis ook. oudste twee waren vanochtend aan het spelen (ok, eerst zwemles om half negen). middelste inmiddels weer thuis, oudste mag zowaar mee kamperen met zijn vriendje (bofkont!). hummel heeft de hele ochtend en middag geslapen en begint nu pas weer beetj ete pruttelen en jongste is erg gezellig.

gelukkig maar, want vriendlief hele dag weg, dus als het dan beetje loopt is dat wel fijn!

direct even bezoek (juf van school) en dan hoop ik dat vriendlief er weer is.. (met eten koken is dat wel fijn)

wat minder leuk is, is dat mijn rug de laatste dagen weer erg opspeelt. veel last van heup met lopen en rug voelt heel stijf en ;pijnlijk. ben al paar kee rbij fysio geweest en het leek erg goed te gaan, maar sinds paar dagen is het erg mis. draag band weer veel, maar helpt nog niet veel. jammer jammer.. maar ach: zal wel weer over gaan..

ok, ga even beetje puin ruimen voor de juf komt, staat toch wat gezelliger!
oh ja, ring: ik moet 21 september weer gaan werken. zie er totaal niet tegenop, vind het heerlijk eigenlijk. wordt nu soms beetje kriegel van alleen maar kinderen om me heen en ben jaloers op vriendlief dat ie wel een 'gewoon' leven heeft,

enige jammere is dat ik overga naar een andere afdeling (vanwege reorganisatie die in de tussentijd heeft plaatsgevonden) en daar ken ik nog niemand. ach ja,dat komt snel genoeg weer,

nu echt even opruimen!
Dat heb ik ook wel eens, MissBR. Erg eigenlijk, maar ja. Ik begin nu wel klaar te zijn met 'gezellig thuis zitten.' Iedereen die ik ken werkt, en de meesten zijn er dus gewoon niet om door de week leuke dingen mee te doen. En je kan niet blijven afspreken, haha.

Die twee dagen werken lijken mij in ieder geval een leuke afwisseling met het leven thuis.
Daar ben ik weer eens. Het lukt me op dit moment gewoon niet om het forum bij te houden. Ik doe wel een poging om toch te gaan bijlezen en moet nu nog van 108-138 dus ik heb nog wel even te gaan.

Rust, regelmaat... wij leven volgens de klok die junior aangeeft. Vorige week heb ik de 'hulplijn' van het cb gebeld omdat hij opeens in de nacht heel lang had doorgeslapen (7 uur) terwijl mij was verteld dat er max 6 uur tussen de voedingen mocht zitten ivm bloedsuikerspiegel. Lang verhaal kort: 's nachts mag er max 8 uur tussenzitten als hij overdag wel om de 3 uur een voeding krijgt. En laat dat 'm nou net niet zijn, hier. Volgens de raad die ik kreeg moeten we hem wakker maken als ie dat niet vanzelf wordt. Prettige wedstrijd, dan drinkt ie 30 cc voor ie het uitkotst en in slaap valt, om een uur later te gaan bleren dat hij een fles wil. Wakker maken doen we dus niet, we wachten tot hij komt. Maar dan. Er komt altijd behoorlijk wat voeding terug. Vaak met het boertje, of na een half uur, drie kwartier of een uur. En als we pech hebben na anderhalf of 2 uur ook nog wat. Dat varieert van een klein beetje tot een behoorlijke golf. Overstappen van (normale) Nutrilon naar (normale) Friso heeft het niet verminderd of verergerd, en ik heb het idee dat de overstap van Avent naar Dr. Brown ook niet echt een wereld van verschil is. We leggen ons er dus nog maar even bij neer dat dit de manier is waarop het bij ons gaat maar wat wel vervelend is, is dat we hem zo vaak moeten verschonen terwijl omkleden nou niet echt zijn hobby is. Vanochtend wilde ik hem een schoon truitje aantrekken omdat hij van zich af had gekotst, en ik had dat ding nog niet aan of hij plaste zó door/langs de luier. Dus dan maar weer in de tub. Daar had ik hem net in, huppekee, een nieuw golfje ingedikte melk (zeg maar gerust golf) dus toen konden we dat weer verschonen. Ben toen maar met hem onder de douche gegaan.

Voor de goede orde: de kleine lijkt niet echt last te hebben van al dat gekots, anders dan dat hij heel verdrietig en soms hysterisch wordt van al dat omkeden... maar ik zou het fijn vinden als hij het iets minder frequent zou doen. Hier valt niet tegenop te wassen!
Pippa, zo gaat het hier ook vaak hoor. Troost je, mondjes voeding teruggeven hoort erbij. Zeker als hij er zelf geen last van lijkt te hebben, dat moet je wel in de gaten houden. En het lijkt vaak veel, maar valt echt mee qua hoeveelheid. Als het maar geen projectielbraken is wat hij doet (dus met een krachtige straal). Dan moet je met hem naar de dokter.

Zo doe ik het... Na de voeding probeer ik Miep te laten boeren. Soms lukt dit, soms lukt dit niet. Vervolgens laat ik haar even een tijd rechtop. Of bij mij op schoot, of bij mijn vriend, of in de wipstoel, of in de draagdoek. Dat scheelt echt met spugen. Het klepje tussen slokdarm en maag werkt namelijk nog niet goed bij baby's. Daardoor stroomt de gedronken melk vaak weer terug in de slokdarm als je kindje gelijk weer gaat liggen na het voeden.

Ik hou ook zeker een half uur haar slabbetje om. Dat scheelt weer met kleding vies maken! Van de snackbar hier heb ik een heel handig slabbetje gekregen, die zit gewoon als een truitje over de nek heen. Spuug loopt daardoor nooit in de kleding.

Verder... Spugen hoort er helaas echt bij. Het gaat over zeggen ze, maar dat duurt waarschijnlijk nog wel even.

Succes in ieder geval.
Misschien hebben andere flesvoeders nog wel tips voor je, het schijnt namelijk ook aan de gaatjes in de speen te kunnen liggen en dat je zoon daarom te gulzig drinkt. Maar daar kan ik niet over meepraten...
Jeetje Pippa, dat klinkt best heftig, al dat spugen en omkleden. Mijn meisje spuugt maar heel af en toe en dan meestal over mij heen in plaats van zichzelf :-) Ik pak het precies aan zoals Ring, dus misschien dat dat voor jou ook werkt?

Vannacht heeft onze dochter gewoon 8 uur achter elkaar geslapen. Aangezien er volgens het cb s' nachts niet meer dan 8 uur tussen 2 voedingen mag zitten heb ik haar toen maar wakker gemaakt. En ook omdat mijn borsten bijna ontploften en een melkbed aan het veroorzaken waren :-)

Aan werken moet ik overigens nog niet denken, zeg. Ik heb nog niet het gevoel dat ik daar al aan toe ben. Vooral omdat de hechtingen nog pijn doen, maar ook omdat ik nu nog niet gewend ben aan het nieuwe ritme met een baby. Gelukkig hoef ik ook pas 19 oktober weer te beginnen, omdat ik 3 weken vakantie heb opgenomen na het verlof.
Pippa, goed om weer van je te horen! Het is allemaal wat met zo'n kleine he? En elke baby heeft weer z'n eigen dingetjes. Zo spuugt zoon van mij zo goed als nooit (ook niet een beetje), dus aan een slabbetje heb ik zelfs nog nooit gedacht!

Een kind moeten wakker maken om te voeden, klinkt mij dan weer als muziek in de oren, want overdag haalt zoon de drie uur meestal niet! Hoe is dat bij anderen? Ik zoek naar een manier om de tijd tussen de voedingen wat op te rekken, maar die is er waarschijnlijk niet? Het komt misschien omdat zoon hooguit 8 minuten gulzig drinkt, dat is niet lang, maar hij krijgt wel veel binnen en er gaat dan echt niks meer in! Ik probeer het voeden dan na het verschonen of soms ook nog voordat hij gaat slapen eens, maar hij houdt zijn lipjes dan stijf op elkaar!

's Avonds en 's nachts meldt hij zich meestal rond 21 uur en 5 of 6 uur en soms ook om 2 of 3 uur.

Ik moet trouwens 12 oktober weer werken. Officieel 21 september, maar ik plak er 3 weken vakantie aan vast.
Haha, CD, ik lees bij jou dezelfde aanpak qua verlof, alleen een weekje later dus! Ik vind het ook wel lekker om nog een beetje voor die tijd in een ritme te kunnen komen.
Rechtop houden doen we al. Soms zit of loop ik echt nog een uur (of zelfs langer, ook erg leuk midden in de nacht ) met hem, of we zetten hem in de wipper maar dat maakt allemaal niet uit. Het blijft eruit komen, rechtop of liggend. En soms met echt behoorlijke golven die ik bij mijn nichtjes of andere baby's die ik wel eens een fles heb gegeven, nog nooit heb gezien. Een mondje terug ken ik maar dit is 'kots' en hij is tot op z'n romper volledig doorweekt. Misschien toch maar eens vragen op het consternatiebureau, maar daar hoef ik 1 september pas naartoe.

Jojon, omdat ik nog niet helemaal bijgelezen ben weet ik niet wat er is maar ik heb het idee dat je er een beetje doorheen zit. Niet vreemd, gezien de drukte thuis.

Watever, het verhaal van jouw bevalling is me ook nog niet helemaal duidelijk maar volgens mij was het net als bij mij niet echt een feestje. Dus ook jij sterkte voor jou en de kleine man!
Maria, ook dat ken ik. Als junior vindt dat ie klaar is met eten duwt ie met z'n tong die fles weg als je het nog eens probeert. Dat heb ik dus maar opgegeven, ook door schade en schande wijs geworden. Want op de momenten dat ik 'm dan toch nog verleidde tot een extra 10 cc (als er nog 40 of 50 van de 100 in de fles zit) kwam dat er met dezelfde veel grotere vaart weer uit!
Weer aan het werk? jeetje hebben we het daar al over :-)

Tja ik wordt betaald tot 1 jan dus dat is dan mijn datum. Ondertussen moet ik als een dolle natuurlijk een andere baan zoeken. Maar gaat wel lukken hoor, heb er nog alle vertrouwen in. Ik vind het moeilijker om te bedenken wat ik nu echt voor baan wil.

Soms vind ik het ook wel erg lang tot 1 jan. Ik werk graag (mits het een leuke baan is) en tot 1 jan klinkt in mijn oren juist heeeeeel lang. Nou ja, we zien wel.

Sara heeft weer eens wakker dagje. Ze wil niet slapen vandaag. ja alleen op de arm of in de draagzak/doek. Huilen heb ik geprobeerd maar ze wordt echt overstuur. Nou ja, gewoon maar accepteren. Maar vanaf morgen gaan we anders aanpakken. Ze gaat in slaaptraining. Hihi dat klinkt erger dan het is hoor. Het betekent dat ik haar echt standaard in haar eigen bedje ga leggen bij elke teken van vermoeidheid. Dat betekent voor mij morgen ws 100x de trap op en af om te troosten, maar ik vind het geen goeie ontwikkeling dat ze alleen nog maar slaapt bij ons.

Gister BBQ hier thuis gehad met aantal vrienden. Heerlijk was het om weer veel mensen te zien en te spreken. Voelde me bijna weer mezelf haha. Kids hebben het super gedaan, Sara heeft veel geslapen (gister dus wel) en Anniek is heel zoet geweest. Was echt gezellig.

Ik voel me een stuk beter tegenwoordig. Zeker nog wel dipjes maar niet veel meer.

Vrijdag heeft vriend wat voor ons samen geregeld. De kinderen gaan dan een nachtje uit logeren (altijd erg spannend) De een gaat naar mijn ouders en de ander naar schoonouders. Ben super benieuwd, heb er zin in, maar hoop dat alles met de kinderen goed gaat.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Jee, Pippa, dat klinkt wel heel extreem. Daar kun je erg druk mee zijn, zeker 's nachts ook erg vervelend. Anders consternatiebureau eens bellen? 1 september duurt nog wel lang!
Ach spugen, das zo vervelend. Sara doet het niet veel meer sinds we Friso comfort (tegen spugen en krampjes) gebruiken. Daar zit johannesbroodpitmeel in wat de voeding zwaarder maakt waardoor het moeilijker weer naar boven komt. Is dat een idee Pippa? Je kunt johannesbroodpitmeel ook los in een pak kopen en door de gewone voeding mengen. Misschien helpt het. Verder laat ik haar op de helft van de fles ook boeren. En dan pas weer de rest. Dan klokt ze niet in 1x de hele fles in haar maag.

Maar anders zou ik zeker het CB even bellen hoor, dat kan nooit kwaad.

Ik heb juist het probleem dat Sara alle flessen helemaal leegdrinkt. 120 ml gaat erin als koek en overdag komt ze soms nog om de 2,5 uur en heeft weer heel veel honger. sNachts komt ze eenmaal na 6 uur en dan weer na 3 uur. Dus hier nog steeds 7 voedingen.

Toch zei die mevrouw van de Friso lijn dat ze 150 ml nog niet aan kunnen. Tevens moet je met de hoeveelheden 150, 180 en 200 ml nog doen tot de zesde maand en anders haal je dat niet. (of zoiets)

Zijn er al kindjes die op minder dan 7 voedingen zitten?????
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica, fijn om te horen dat het beter me je gaat!

Zoon is hier ook met de dag wakkerder, maar ik dwing mezelf om hem hooguit een van de dagslaapjes niet in bedje te leggen! Nu ligt hij ook in zijn bedje, maar wordt al weer wakker. Hij slaapt max. 1,5 uur, meestal slechts een uurtje per keer overdag. Klinkt dit bekend?

Lekker dat je met vriend dagje wat gaat doen! Ik ben nog niet echt toe aan een oppas geloof ik. Zus wil wel avondje oppassen, dat is wel lekker, maar vervelende is dat zoon met name in avond onrustig is en dat wil ik haar nog niet aandoen.

Iets anders in dit kader: binnenkort heb ik een bruiloft. Ik ben getuige dus moet er natuurlijk van begin tot eind bij zijn. Dit betekent dat ik minimaal van 13 uur tot 2 uur 's nachts van huis ben. Ik vind dit te lang om een oppas of ouders te vragen, of ben ik dan te zeikerig? We willen dus dat vriend of later komt of eerder weggaat, maar ik weet niet hoe vriendin dit oppakt omdat we natuurlijk al maanden weten dat zij dan gaat trouwen. Zij beschouwt mij als een van haar beste vriendinnen (ik ben natuurlijk ook getuige), maar andersom zie ik dat wat minder (ik heb meer vriendinnen dan zij). Wat zouden jullie doen? Bruiloft is niet dichtbij huis en oppas ook niet (ouders wonen juist aan de andere kant van het land!).
Pippa, dan zou ik toch eens even bellen met het consternatiebureau of de huisarts. Vooral omdat het zo vaak gebeurt, en dan in golven. Miep heeft ook wel eens een enkele golf, maar dat komt dan puur omdat er een boer dwars zit.

Maria, Miep haalt ook de drie uur overdag meestal niet hoor. Een enkele keer zit er zelfs maar anderhalf uur tussen. Maar daarentegen slaapt ze dan wel weer 's nachts door. Dus ik vind het niet erg. Het regelt zich vast vanzelf bij Miep, is mijn mening. En misschien ook wel bij jouw zoon?

Chica, ik hoop dat je een leuke baan vindt.

Jojon, ik hoop dat je het een beetje trekt allemaal.

Ik ga dan wel weer aan het werk 29 september, maar ik ga ook alweer een weekje met vakantie 7 november. En tussen Kerst en Oud&Nieuw ook. Rustig opbouwen!
Pipa: zoontje hier spuugde ook veel. Hij had ook vaak een slabbetje om, dat hielp dan wel iets tegen het steeds moeten omkleden. Je bent net van voeding gewisseld begrijp ik, dus ik weet het niet of het verstandig is om dat nu alweer te doen maar er is speciale voeding tegen spugen. Misschien dat dat helpt? En wel in de gaten houden, als jij denkt dat hij te veel spuugt zou ik even langs de huisarts gaan.

Ring: ik moet 23 september weer beginnen, maar heb van te voren nog een gesprek omdat ik in mijn nieuwe functie ga beginnen. Kan zijn dat ik er dan nog een weekje vakantie achteraan plak. En ik ga juist meer werken nu dus dat zal wel helemaal even weer inkomen zijn.

Maria: hier zit overdag tussen de voedingen ook vaak geen 3 uur hoor. Soms wel 4 uur, soms maar 1,5. Ze komt dan 's avonds vaak tegen een uur of 22, 's nachts om 2/3 uur en dan om 5/6 uur weer. Waarom wil je overdag graag die 3 uur er tussen hebben?

En over die bruiloft: Ik zou in deze kiezen voor wat jullie denken dat het beste is en dan heeft vriendin "pech". Het kan best zijn dat zij dat jammer vind, maar als je het uitlegt moet ze dat toch begrijpen?

En is er geen mogelijkheid om hem mee te nemen? Ik weet niet waar ze de bruiloft houden, maar als er mogelijkheden zijn om zoon op een rustig plekje te slapen te leggen kun je dat ook nog doen. Wij zijn getrouwd toen mijn neefje 3 maanden was en die is de hele dag mee geweest en dat ging prima, ligt wel een beetje aan het kind en de locatie of dat een optie is.

Chica: fijn dat je je wat beter voelt en leuk dat je iets met vriend gaat doen.
Pada: die drie uur geeft wat meer rust in mijn hoofd, dan voel ik me wat minder gebonden zeg maar! Heb ik het op zich nog best luxe omdat voeden weinig tijd in beslag neemt, ik weet het...

Kind meenemen naar bruiloft heb ik ook aan gedacht, maar ziet vriend niet zo zitten helaas. Ook geen idee of het op die locatie een optie is. Bedankt voor je reactie, pada!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven