VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Dat is ook zo, Schorrie gaat altijd als een standbeeld staan. Dat heeft hij van de juf geleerd.

Ik ga ook niet als een bezetene heen en weer wapperen, maar ik wil ze in beeld houden. Ik wil ze blijven zien want als ik ze niet zie zitten ze misschien op me, of nog erger, op de kindjes.

En als ik ze doodmaak, kunnen ze niet meer op ons zitten en dat geeft me een geruster gevoel .

Heb laatst gehoord dat als je in de aanvliegroute van het nest zit\staat, ze gelijk steken, zonder verdere reden. Ook zo'n fijn idee. Hoe weet ik nou of ik in de aanvliegroute sta?

Ik heb een lege Bitter Lemon fles, ga het morgen gelijk proberen. Alles wat ik nu vang is er niet meer op Schorries verjaardag.

Ik heb opgeruimd, morgen komt de werkster voor het eerst echt. Moet wel weer even wennen dat je dan alles moet opruimen. Alle kasten zijn hier ook altijd vol. Er is nooit eens een plankje helemaal leeg, zodat je er makkelijk nog wat zooi kwijt kunt.
Wij hebben, ondanks de horren en hordeur, onwijs last van vliegen en muggen binnen en slaan ze dus morsdood! 's Avonds voor we gaan slapen doen we ook een rondje slaapkamer omdat we anders helemaal lek gestoken worden. Vannacht was het weer raak. Ik ben denk ik 15 keer gestoken. Niet fijn.

Morrie, die niet weet of ze in de aanvliegroute staat. Ik heb er even om moeten gniffelen en begrijp je angst.

Net bij de verloskundige vandaan en ze vroeg me meteen te gaan liggen om me gerust te stellen en dat is gelukt. Het hartje was meteen goed hoorbaar! Verder alles goed. Lage bloeddruk en nog maar 1 kilo aangekomen. Verder hebben we een kwartier zitten kletsen (zij was net bevallen van de derde) en was het enorm gezellig!
Ik moet douchen. Of in een fris bad. Volgens mij stink ik gewoon.

Maar ik heb wel de lampen weer boven de tafel gehangen. Zitten we in ieder geval nie in het donker zaterdag.

Heb alleen lelijke snoeren tegen plafond. Daar nog maar iets op verzinnen.
Allereerst: fijn dat het hartje hebt gehoord Wind!

Ik vroeg me net af of het al wel muggen periode is, wij hebben er helemaal geen last van en ook nog niet gehad dit jaar.

Maar ik denk dat het weiland bij jullie voor de deur er wel mee te maken heeft Wind dat jullie er zoveel last van hebben.

Vliegen hebben we soms wel, volgens mijn ouders komt dat door tocht. Maar van vliegen heb ik nooit zo'n last, die laat ik altijd maar.

Nu ga ik naar bed, morgen vast weer vroeg op. Harrie begint met dit weer heel vroeg met werken zodat hij flink wat meters gemaakt heeft als het echt heet wordt. Maar meestal worden de kindjes wakker als hij opstaat.....
Ik ben ook klam. Ik stink niet, maar ben wel plakkerig.
Bakje water met citroen en kruidnagels Morrie en dan wat verderweg de wespenvangers neergooien. En verder is een electrisch racket mijn beste vriend

Fijn Wind dat je hartje even hebt gehoord. Toch weer een geruststelling he?

Pammie/Wind, ik ben ook geinteresseerd in wadden adres!

Verder niets interessants te vertellen aangezien we hebben gehangen in tuin, zwembad en zand. Net het strand

s Middags naar zwemles en zojuist terug van steppen. Warm, maar ben nu fris gedouched en ga zo lekker Dexter kijken. Ben benieuwd.
Ik vind vliegen echt vies. Ze zitten ook op een verse hoop stront en vervolgens op mijn eten. Dan maar dood...

En ik vind het zo vervelend als ze op je gaan zitten (nu je weinig aan hebt en het erg kriebelt). De woonkamer is groot genoeg, maar ze moeten op mijn arm/been/hoofd.

En die muggen. Ik vraag me echt af waar die vandaan komen. Alles zit potdicht. Dat si hun straf... we proberen ze buiten te sluiten, maar wie niet luisteren wil...

Pebbles, ik begrijp helemaal dat je het af wil hebben voor zaterdag! Werkt het weer nog een beetje mee?

Ik ga ook slapen. Morgen met de directeur op stap. Langs twee lokaties zónder airco. Arme ik...
quote:vrolijk schreef op 19 augustus 2009 @ 22:27:

Pammie/Wind, ik ben ook geinteresseerd in wadden adres!

Ik zal hem even op de LP knallen. Leuke website met mooie huizen, maar bij mij loopt de site steeds vast dus ik heb het interieur en de prijzen nog niet gezien
Ik ga slapen.

Hoofdpijn, warm, moe en geen zin in morgen.

GW gaat morgen met de kinderen nog even naar het strand. Hij wel.. Daarom nog minder zin in werk. Oh, en mijn moeder gaat met hem mee. Vind ik zó leuk!
Ik ga morgen spijbelen denk ik met mooie weer

Ik werk morgen in oude woonstek en daar heb ik lunch in heel leuk restaurant aan de haven. Ik denk dat ik daarna weinig tot geen zin meer heb en met Vrolijkerd en kinderen wat leuks ga doen. Het is zijn vrije dag en volgende week gaat Loeder naar school.
Ik had vorige week zo'n bakje met kruidnagelen neergezet. Het werkte wel een beetje, maar niet zo goed als ik had gehoopt.

Wind, las een artikel over slapen op zolder. Wel op de Telegraafsite moet ik erbij zeggen. Maar moest aan jou denken omdat jullie twijfelden of je de kinderen er zou laten slapen.

In ieder geval zit ik er nu over te denken een vluchtladder te kopen voor bij ons.

Vanmiddag noodweer hoopte ik. Ik heb alles open staan thuis, en de loungekussens nog gewoon op het dakterras liggen.

Nu aan het werk!
Hier regende het vanmorgen om kwart voor 8 al Morrie.

En ik dacht precies hetzelfde als jij vanmorgen toen ik hoorde hoe gevaarlijk het is om op zolder te slapen. Mannie slaapt daar sinds kort. Nu hebben we wel rookmelders maar geen vluchtladder, die ga ik ook halen en op zijn kamer leggen.
Bedankt voor de tip! Ik dacht ook meteen dat we die ladder aan gaan schaffen, maar dan hebben we hem en dan heb je het volgende probleem; KW krijgt namelijk de ramen van de dakkapel(len) niet open. En dan zou hij vervolgens de ladder aan het raam (buiten) moeten bevestigen. Geloof niet dat het helemaal realistisch is.

Rookmelders (en koolmonoxidemelders) hebben we al op alledrie de verdiepingen.

Mmmhh...
.
anoniem_40307 wijzigde dit bericht op 20-08-2009 09:52
Reden: dubbel
% gewijzigd
quote:vrolijk schreef op 19 augustus 2009 @ 22:39:

Ik ga morgen spijbelen denk ik met mooie weer

Ik werk morgen in oude woonstek en daar heb ik lunch in heel leuk restaurant aan de haven. Ik denk dat ik daarna weinig tot geen zin meer heb en met Vrolijkerd en kinderen wat leuks ga doen. Het is zijn vrije dag en volgende week gaat Loeder naar school.

Hier een drukke (vergader)dag voor de boeg, maar ik had gisteren ook echt het gevel van 'hoe kom ik er onderuit'. Niet dus

Dit si echt spijbelweer!

Hier regende het net ook eventjes, maar GW is wel met de jongens naar het strand. Strand biedt toch net even meer verkoeling dan tuin.
Slapen op zolder gevaarlijk? Vluchtladder? Wij gaan zelf op zolder slapen over een half jaar ofzo.
quote:Wind schreef op 20 augustus 2009 @ 09:51:

Bedankt voor de tip! Ik dacht ook meteen dat we die ladder aan gaan schaffen, maar dan hebben we hem en dan heb je het volgende probleem; KW krijgt namelijk de ramen van de dakkapel(len) niet open. En dan zou hij vervolgens de ladder aan het raam (buiten) moeten bevestigen. Geloof niet dat het helemaal realistisch is.

Rookmelders (en koolmonoxidemelders) hebben we al op alledrie de verdiepingen.

Mmmhh...

Ik vond het ook een eng verhaal en je gaat wel nadenken over veiligheid. Wij slapen zelf op de zolder dus het is niet helemaal voor ons van toepassing. Waar ik zelf bang voor zou zijn is dat ze met die ladder gaan klooien terwijl er geen brand is. Maar goed dat komt ook wel door het legendarische verhaal dat Aap met 2,5 jaar op het dak van het huis stond. Daar op geklommen met de schildersladders van paps.

Hier is het nu wel wel een beetje zonnig. Ik ben benieuwd naar het onweer. Ze zullen niet voor niets een weeralarm afgeven.
Zoo, ik kom even mijn kop boven de lappenmand uitsteken. Lig al 1,5 week plat met griep (niet de Mexicaanse volgens mij, maar wel rottig genoeg om lang onder de pannen te zijn), maar wilde nu alsnog toch Ely even heel erg feliciteren met de geboorte van haar ongetwijfeld prachtige meid. Heb geen kaartje oid gekregen, maar even hier snel gescrolld om te lezen en je klinkt vreselijk stoer en gelukkig. Naam heb ik evebn geprobeerd via Cheers te lezen (Mijn laatste letter, 2x mijn eerste letter en dan mijn 2e letter?), als ik die goed heb vind ik 'm prachtig!

Kaartje met felicitatie is onderweg, heeft vent gisteren voor me gepost.

En volgens mij is Knorrie 1 geworden: van harte proficiat ook jij grote vent!

(Verder nog verjaardagen gemist? Hoop het niet).

En Wind heeft een kloppend hartje gezien: fijn meid, toch altijd weer bijzonder he!

En Pebbles gaat ook goed volgens mij he? Heb je al eens een buikfoto op LP geplaatst?

Voor de rest heb ik een enorme meltdown, wat een hitte. Van mij mag het noodweer worden als het dan daarna maar afkoelt. Koorts en verhoging werken natuurlijk ook niet mee, ik ben nu een half uurtje op geweest en voel alweer benen van elastiek, dus ik ga er weer in. Hoop snel weer meer op de been te zijn. Kus!
Maar als volwassene heb je toch ook baat bij zo'n ladder Nathje?

En er staat ook bij dat je moet oefenen, met je kinderen. Ik zie mezelf al gaan in de winkelstraat . Schorrie slaapt aan die kant, dat is dan niet op zolder maar wel 3 verdiepingen hoog dus toch wel zinvol om er iets mee te doen. Alleen mag hij inderdaad niet aan het raam komen en wil ik het hem ook niet leren. Lastig. Nou ja, wij slapen gelukkig wel allemaal op dezelfde verdieping en hebben ook een afspraak dat Harrie Schorrie haalt en ik Knorrie als er iets is.

Rookmelders hebben we wel, maar nog niet helemaal naar mijn zin.

Hier is het nog mooi weer.
Beterschap Athena!
Beterschap Athena!
Athena, sjemig, jij bent altijd aan de beurt geloof ik, voor de lappenmand. Beterschap.

Hier productief dagje, ga zo lekker aan de koffie, maar zou eigenlijk moeten opruimen. Heb besloten dat het daarvoor te warm is nu .

Deel A13 Rotterdam is afgesloten geloof ik dit weekend,misschien even rekening mee houden voor degenen die vanaf die kant komen?

Rookmelders e.d. hebben wij niet. Met idee dat overkomt ons niet ofzo. Heel slecht, misschien toch maar eens over nadenken.
Een rookmelder is ook echt heel goedkoop. En makkelijk te bevestigen. Komt geen schroef oid aan te pas. Dat is voor mij meestal een drempel namelijk. Dan koop ik het wel, maar hang het niet op.

En de kans dat het je overkomt is natuurlijk ook heel klein!
Hoe laten jullie eigenlijk je kind de vriendjes voor het partijtje kiezen?

Als ik Schorrie vraag wie hij wil uitnodigen noemt hij T. en N. op, zijn twee vrienden (die nu allebei in groep 2 zitten). Andere kindjes heeft hij geen behoefte aan merk ik, en als ik doorvraag verzint hij maar wat namen. Ik twijfel: zal ik het zo laten en dan met die 3 jongens iets leuks gaan doen. Of zal ik hem toch stimuleren nog wat andere kindjes uit te nodigen (en dan bij voorkeur uit zijn eigen groep). Gevoelsmatig neig ik naar het eerste, dan respecteer ik zijn wens. Maar ik wil hem ook (voorzichtig) stimuleren wat vrienden uit zijn eigen groep te maken.
Doe ik ook zo Morrie. Groot Pebbeltje heet 3 vrienden, die wil hij altijd vragen. Dan zeg ik zoeist van maar je mag 6 kindjes uitnodigen hoor, misschien is het leuk een paar meisjes erbij? En zo zijn er dus meestal ook nog 2 meisjes bij en soms nog een extra jongen. Maar zijn 3 vaste vrienden, dat staat altijd vast. Dar heeft hij ook in de vakantie mee gespeeld en bij gelogeerd.

Klein Pebbeltje is over 4 weken jarig. Dan kan hij eerst nog even weer wennen aan de kindjes in de klas (ik heb altijd het idee dat na de vakantie de onderlinge verhoudingen weer even bepaald moeten worden ofzo) en dan kiezen wie hij op zijn partijtje wil.

En dan kan ik gaan bedenken wat te doen. Met Klein Pebbeltje gewoon thuis, of gezien dikke buik en gemak naar de speeltuin. En GP is een week voordat ik ben uitgerekend jarig, zijn partijtje wordt echt simpel (en laat ik vooral aan Pebblo en schoonouders over). Maar die kinderen zijn allemaal 7 (GP is de oudste en wort dus 8) en misschien is het wel leuk om ze allemaal te laten eten en dan gaan gourmetten ofzo en daarna een filmpje kijken.

Het heeft hier even gespetterd, nu is het zonnig maar wel beetje bedompt. Beetje afkoeling zou wel lekker zijn. Ben wel aan het opruimen en schoonmaken. Werksters (meestal verbeter ik dit naar hulpen, klinkt toch beter) nog op vakantie en veel zooi van klusjes in de kamer. Overal stof, doorgelopen stof en gereedschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven