2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
lekker gezwommen Teddy?? wat leuk dat je met brood mag beginnen, hopelijk vind mini het lekker!!

het is zo leuk om te fietsen met die kleintjes, wij hebben meteen ook maar een mama fiets aangeschaft, voelt wel stoer hoor fiets ze!!
rustig hier.

iedereen weggewaaid?

missc hoe is het bij jou? gaat alles goed met jou en jullie kleine meid?

mamadeb ik ben erg benieuwd hoe het nu met je is. De laatste keer dat je hier was zat je niet zo lekker in je vel. hopelijk gaat het nu beter met je en kom je binnenkort vertellen hoe het met jou en je mannen gaat.
Dag meiden, even een korte update hier want de dagen vliegen voorbij met voeden, luiers, zelf eten, rusten, bezoek (1x per dag), en weet ik het wat, maar tijd of rust om even lekker te forummen is er niet. Nouja, jullie zullen het wel begrijpen toch?

Het gaat goed hier, maar ik vind het best heftig. Vooral dat we ook 's nachts om de 3 uur voeden is zwaar, je stapt 's morgens niet echt fris en fruitig je bed uit. Maar ik klaag niet hoor, onze dame doet t super en is een heerlijk moppie. Verder worden we verwend met kaarten en kadootjes. En MissC-man helpt waar hij kan en is ook al helemaal bedreven in luiers verschonen en haar troosten. Vanmorgen zijn ze samen onder de douche geweest; een groot succes itt het badje, dat is brullen geblazen.

Ik ga even een foto op de mail gooien, het verhaal volgt later want ik ga lekker mijn bed in.

Ik hoop snel weer op jullie verhalen te reageren, voor nu veel liefs van mij!
Hee hallo!

Rossia, wat lekker dat je van die vieze flessen af bent. Een mijlpaal bereikt! Met 1 koffer op vakantie? Realiseer je je wel dat dat je laatste kans zal zijn? Vanaf straks wordt het een complete volksverhuizing.

Laatste dagje werken morgen. Wanneer vertrekken jullie precies?

Maki, babypubertijd? Heb je dat ook al? Haha! Dat piepen ken ik. Maar ik dacht dat het aan haar tandjes lag.

Floor, las net je mail. Beterschap! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Mimpje, heb je genoten van je momentje voor jezelf? Lekker is dat he? Maar poetsen op een warme zomerdag? Ik heb gisteren geen klap uitgevoerd! Hoe was het bij schoonmama vandaag?

Hier trouwens (nog steeds!) geen ongesteldheid hoor. Zit nu op 48 dagen, net als de vorige cyclus. Pffff..... Ik voel het wel aankomen. Hopelijk snel, want anders zit ik er op vakantie mee.

Teddy, gaat mini echt uit zichzelf staan? Ze kan ook al zo goed zitten! Die kleine van ons begint nu steeds beter te zitten, maar staan vindt ze toch wel een stukje leuker.

Hoe ga je het nu aanpakken, met het voedingsschema?

Ik mag maandag weer naar het cb. Ben zo benieuwd hoeveel ze is gegroeid. Kijkende naar jullie mini schat ik tussen de 7.5 en 8 kilo. En qua lengte gok ik 68-69 cm. We zullen zien of ik gelijk heb.

Gorgi, heb je al gemaild? Zou leuk zijn om jou ook in het echt te zien.

Ellein, je hebt weekend!!! Heerlijk zeg. Leuke dingen op de planning?

OGG, niet leuk die eenkennigheid. Onze mini was vandaag blijkbaar erg zeurderig bij opa en oma. Toen ze thuis was, niks aan de hand. Mmmm.... hopelijk ook geen eenkennigheid aan het opbouwen...

Angel, lekkere mama-dag achter de rug?

Missc, ooooh spannend, ik ga snel naar de mail! Goed te horen dat alles zo goed gaat met jullie. En ja, er komt zoveel op je af, helemaal niet raar dat het heftig is. Maar het komt goed. Je zult het niet geloven, maar je hebt over een tijdje zelfs weer tijd om te forummen! Nu niet, en dat begrijpen wij als geen ander!

Hier alles okee. Morgen nog een dagje werken en dan 3 dagen vrij. Dan 3 dagen werken (ik heb met mijn mama-dag geschoven wegens wat afspraken thuis en op werk) en dan op vakantie. We hebben gehoord dat we om 3:45 vliegen. Slik! Dat betekent dat de kleine doodmoe mee moet. Als dat maar goed gaat! En terug vliegen we ook al tegen middernacht. Wel lekker een extra vakantiedagje, maar niet erg fijne tijden met een baby.
missc, wat leuk!! fijn dat alles goed gaat. De eerste weken zijn zwaar en vermoeiend en vliegen voorbij. Zodra je in een ritme komt komt er ook wat rust. Ga snel foto kijken, ben erg benieuwd

vera mini gaat niet uit zichzelf staan hoor. Dat zou wel erg vlot zijn. Nee ze strekt haar beentjes als ze op schoot zit en geeft daarmee aan dat ze omhoog wil. Dan blijft ze staan als je een hand in haar rug legt of haar bij haar handjes pakt.

Ben benieuwd of we inderdaad 'gelijk' opgaan met gewicht en lengte.

Het nieuwe schema wordt als volgt:

7.30 180 ml fles,

10.30/11.00 fruit,

12.00/12.30 boterham + 90 ml fles

15.00/15.30 rijstewafel/soepstengel + thee

18.00/18.30 warm eten

19.00/19.30 pap

Die pap van 1900 wordt straks een bakje yoghurt. Als de rest van de dag goed gaat.

Vanmiddag heeft ze al een fles minder gehad. Vanmorgen door het zwemmen geen fruit gegeven dus die heeft ze vanmiddag gehad. een uurtje later een rijstewafel (welke ze heel heel lekker vond) met wat venkelthee. Gewoon uit een beker gedronken. Daar heeft ze het goed op gedaan tot etenstijd.

We zien wel hoe het gaat, gewoon proberen.

hmmm die vluchttijden zijn niet echt ideaal nee.... zul je altijd zien he?

nu snel foto kijken!
goeiemorgen meiden!!

Vera lekker vakantie, das vroeg je bedje uit maar voor een goed doel hopelijk gaat t goed met mini!!

Teddy, we hebben bijna net zo'n schema, alleen is de laatste fles al yoghurt geworden. De fles vind uk niets, maar yoghurt smult ie van!! en meneer eet al twee boterhammen tegenwoordig.

missc. fijn dat alles goed gaat!! we snappen helemaal dat je weinig tjid hebt hoor, het is allemaal nog hectisch en ga maar eerst heerlijk wennen als gezin dat ritme komt vanzelf weer. op een gegeven ogenblik denk je weer, he we gaan weer een soort van normaal leven draaien

nu snel even mail kijken
hoi meiden

ben ik toch nog even hier hoewel ik op de mail wat anders zei.

Ik heb me dus gisteren ziek gemeld, had geloof ik iets verkeerds gegeten want wc en ik waren dikke vrienden. Nu vooral nog pijn in mijn buik, maar is ook van ongesteldheid die nog niet over is.

Maar ik voel me gewoon niet fijn, buikpijn, hoofdpijn en ben erg moe. Batterij is geloof ik een beetje leeg na alles van de laatste tijd.

En dan gisteren ook nog heel slecht nieuws. Neefje van manlief ligt op de ic en dat gaat helemaal niet goed, ws komt hij zelfs te overlijden. Zal er later in de mail wel wat meer over schrijven. Ik zie gewoon even door de bomen het bos niet meer.

Wat zouden jullie nou doen, vandaag nog ziek melden of toch maar gaan werken. Op zich kan ik denk ik best werken, alleen tja voel me wel zwaar kut. Maar goed ik weet niet wat een extra dag thuis daar nog aan gaat veranderen.

even ego meiden, maar ik probeer later nog even te reageren.

x Floortje
Floortje neem gewoon nog een dagje vrij. Even bijtanken. Wat een vreselijk nieuws van je neefje zeg. Bah. Ga zo je mail lezen.
Floor lekker nog een dag ziek melden hoor, even rust voor jezelf en je batterijtje opladen!!! met zulk naar nieuws erbij helemaal. goed op jezelf letten

dus hup ziek melden *kijkt streng*
He shit, wil ik mini wat laten zeggen, drukt hij net een knopje teveel in en is heel mijn verhaal weg.....Opnieuw dan maar!

He bah Floor, wat vreselijk van je neefje! Als ik jou zo hoor, heb je dat dagje ziek thuis blijven nog wel even nodig. Ff bijtanken zoals Teddy al zegt. Het is ook niet niks wat er allemaal weer op je af is gekomen de laatste tijd.

Teddy, wauw, nu al terug naar 2 flessen! Mini zit er nog steeds op 4. Ik ben wel aan het proberen om terug te gaan naar 3, maar heb nog niet echt een mooi nieuw schema kunnen maken. Vandaag poging 3, haha!

Missc, wat fijn om te horen dat alles zo goed gaat! Ennuh, heel herkenbaar hoor, dat je even wat minder tijd hebt voor het forum. We zijn allang blij om te horen dat het goed gaat en over een tijdje kom je hier vast wel weer wat vaker!

Hmmm...ik had gehoopt dat mini zijn darmpjes inmiddels weer rustig waren, gisteren was er nl. niks aan de hand. Maar nu net zat hij weer tot zijn nek vol. Gelukkig had ik net weer al zijn vieze rompers gewassen, dus we kunnen er weer tegenaan, haha!
OGG we gaan afbouwen richting 2 flessen. Niet meteen 2 afschaffen hoor. We proberen naar het schema toe te werken en geef mini daar gewoon de tijd voor. Ben nu haar fruithap aan het uitstellen tot 10.30. Ze zit in haar racemobiel, dus die vermaakt zich wel even.
Teddy, hoe vaak slaapt mini dan nog per dag? Ons schema ziet er (bij 3 flessen) ongeveer als volgt uit:

+/- 07.30u: fles bv 170 ml

+/- 09.30u: fruit + water

+/- 10.00u: slapen

+/- 11.30u: 1 1/2 boterham + 100 ml poedermelk

+/- 14.00u: slapen tot ca 16.00u

+/- 16.00u: pakje liga tweede stap + water (soms sap)

+/- 18.30u: groente + yopghurt + water

+/- 20.30u: fles bv 170 ml

=/- 21.00u: slapen

Ik blijf zo'n dagindeling toch lastig vinden hoor...
Goedemorgen!!

Missc, wat leuk om weer van je te horen en dat het zo goed gaat. Heb je prachtige foto gezien. Ga maar lekker genieten met z'n 3-tjes!

Vera, wij vliegen morgenmiddag. Wat betere tijden dan die van jou zo te lezen. Mijn hemel, maar ja, daarna tijd om daar bij te slapen en te relaxen!

Teddy, reageerd mini goed op het nieuwe schema? Nog even en ze eet volledig met jullie pot mee!

Floortje, heb je mail gelezen, wat heftig allemaal. Blijf maar lekker thuis vandaag. Niemand zal dat erg vinden en is zeer begrijpelijk. Ik hoop dat er snel betere tijden voor jullie allemaal aankomen !

OGG, hahaha, ja je blijft wassen he. Hoop dat zijn darmpjes straks weer wat rustiger worden.

Ellein, je hebt weeeeeeeekend! Ben je weggeregend gisteren of niet? Nog leuke plannen voor deze dag?

Maki, aan het werk of heb je ook mamadag??

Zo, ik ben enorm aan het aftellen. Deze dag voorbij en dan even lekker een weekje niets. Wat ben ik daar aan toe zeg!
Morning!

Floor, ziekmelden zeg ik! Wat een nare situatie met floormans neefje. Sterkte.

Rossia, het einde is in zicht! Van de werkweek voor de vakantie bedoel ik dan . Minuutjes aan het afstrepen? Het viel hier reuze mee met de regen. Bijna geen onweer gehad ook. We hadden ons voorbereid op het ergste, maar dat was dus niet nodig . Weinig plannen voor het weekend. We hebben een nieuwe bbq gekocht, die oude was het rooster van dood, en die kunnen we maandag ophalen, na de opruiming. Vriendlief heeft een showmodel gescoord met veel korting maar die moet wel blijven staan tot het eind van de opruiming. Ik ga even bellen of we hem niet morgen aan het eind van de middag kunnen ophalen zodat we zondag nog even kunnen bbq-en. Lijkt me wel een strak plan

Teddy, jouw mini is lekker bezig! Zitten, staan, flessen eraf. Lekker tempootjes houdt ze aan . En mama helemaal trots natuurlijk . Ik heb ook besloten om de papfles van 19.30 af te gaan bouwen. Ga er steeds een schep minder pap in doen, tot het gewoon een beker drinken wordt. En daarmee gaan we de yoghurt na het eten opvoeren. Ben benieuwd.

Heb je al gefietst met mini? Fietsen is hier echt een hit.

OGG, wij hebben ongeveer hetzelfde schema als jij. Wij doen:

7.30/8.00 fles pap 230 ml water (hongerlapje , en dan nog schreeuwen als het op is )

9.30 fruit, circa 1,5 stuk

10.00 slapen, tot 11.00 of 12.00, maar net wat hij doet

12.30 1,5 boterham met 120ml fles melk

ca 14.30 slapen tot 15.30/16.00

16.00 liga/rijstewafel/soepstengel en drinken (water meestal, of diksap)

18.30 warm eten

19.30 papfles

19.45 naar bed

Die laatste papfles ga ik eraf halen en dan na het eten de yoghurt wat opvoeren. Ben benieuwd.

Maki, jouw uk kan dus ook eten als een grote kerel! Ik dacht al dat mijn ukje abnormaal was met zijn eetbehoefte maar het valt dus mee

Vera, wat een vluchttijd zeg. Pfffff, kan me voorstellen dat je er wat tegenop ziet. Maar die kleintjes kunnen toch best wat hebben merk ik steeds. Misschien een dagje jengelig, maar met zoveel "oppas" om jullie heen moet een jengeldagje ook wel door te komen zijn. HOe laat vliegen jullie terug?

Net even beneden gepoetst, wasje gedraaid, opgehangen, boven poetsen kan niet, want de wc-eend is op . Goed excuus om de badkamer even te laten voor wat ie is! Oh ja, ik heb wat besloten, zet het even op de mail......
OGG mini slaapt 's morgens van 8.00/8.30 tot ong 9.30. Voorheen was het dan zo dat ze na de fles van 11.00 weer ging slapen van 12.00 tot ong 14.00. Dan vaak van 16.00 tot 18.00. En vanaf 19.45 tot 7.30. Nu heeft ze om 10.45 fruit gehad (1 perzik met 2/3 banaan) en daarna heb ik haar in bad gedaan en nu slaapt ze. Dus ik hoop tot een uur of 12.30/13.00 zodat ze dan haar eerste boterham gaan eten. Hoe het slapen daarna gaat zie ik wel. Moet nog boodschappen doen en even naar de stad, dus dan slaapt ze waarschijnlijk wel in haar wagen. Ze slaapt zo alleen als ze thuis is hoor. op het kdv houdt ze een heel ander slaapschema aan en slaapt ze soms alleen maar hazeslaapjes.

ellein ik heb nog niet gefietst. dit weekend maar eens proberen. ik ga je mail even lezen

Als het goed weer is willen me met mini naar de dierentuin morgen. Misschien wel dezelfde als waar angel heen gaat, dus wie weet komen we mekaar daar tegen hihi.

rossia, wat heerlijk zeg, nog zo'n vakantievooruitzicht.

ik ga ook maar even aan de poets...bah
anoniem_62387 wijzigde dit bericht op 21-08-2009 12:07
Reden: al die tijden ook...
% gewijzigd
Ellein, Teddy, helder, die schema's! Schema van Ellein-uk is idd bijna hetzelfde als dat van OGGmini. Alleen gaat OGGmini wat later naar bed. Is trouwens ook net zo'n vreetlapje hoor. Tis dat niet elk bakje afgekolfde melk even vol zit, anders zou hij 's ochtends en 's avonds ook veel meer drinken. En vandaag 2 boterhammen op! (en ook nog eens helemaal zonder hulp van mama. Nou, ok dan, ik heb ze gesmeerd ) Alleen wilde hij toen zijn melk niet echt meer. Die wil hij sowieso meestal niet meer na een boterham.

Rossia, lekker hoor, een weekje vrij!

De schilder is net eindelijk vertrokken, alles zit weer strak in de verf. (wat een verschil!) Mini ligt in bed, manlief is over een uurtje ofzo klaar met werken en ik heb barstende koppijn (verflucht?!) Ik ga dus maar eens even kort mini achterna
hoi meiden,

mini maki vind de flessen melk dus helemaaaaaaal niets meer. 's ochtends zijn papfles gaat super, maar zijn middagfles onder veel en luid protest en die laastste hebben we dus maar vervangen door yoghurt.. vinden jullie minis t nog wat?

Rossia, helaas aan het werk en super druk, nog een weekje en dan gaan we op vakantie heerlijk!!!!

Teddy die dierentuin is een aanrader!! vind alleen de kaartjes altijd zoo duur, maar dat is bij iedere dierentuin geloof ik..

Ellein, wat een eetmonstertjes hebben we he

OGG lekker even een dutje doen, lekker kan dat zijn!!

kus meiden!!!
Vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kom vanavond nog even gedag zeggen....
Rossia hele fijne vakantie!!!!

Hier ook nog goed nieuws (gelukkig dat kan ook nog)

Ik mag op gesprek voor onze spannende plannen!!!!!!! Heel binnenkort al, ik ben 1 van de 2 kandidaten voor 4 vacatures. Oftewel ik maak een hele goede kans.

Ohhhhhhhhh ik vind het zo spannend, zou onze droom nou toch gaan uitkomen??

Kom morgenavond even uitgebreid terug!

x Floor
oh floor wat spannend!!! gaat goed komen, weet het zeker. Wanneer is het gesprek?

De boterham was vanmiddag een groot succes. Mini vond het heerlijk en heeft bijna een hele opgegeten. zelf. beetje een smeerboel, maar dat geeft niets, Uiteindelijk kwam alles in haar mondje terecht, Daarna een klein flesje gehad en toen naar de stad. Ze heeft heerlijk geslapen en vanmiddag nog wat thee met een rijstewafel gehad. nu slaapt ze weer, dus ze vind het prima. De papfles van vanavond houden we er nog even in. Ben bang dat ze anders te weinig krijgt.

Rossia ik wens je een hele fijne vakantie. ga lekker genieten. Tis er ontzettend warm nu, dus hoop dat je het een beetje uithoudt. Veel plezier.

Vanavond is het hier feest in de stad. allemaal muziek en podia. De kermis is er nog, dus daar ga ik ff heen vanavond. Ben woendagavond al in mijn favo attractie geweest. De booster! kennen jullie die. Zo'n lange arm met 2 bakjes eraan, boven en onder. Die slingert dan 45 meter omhoog en in de rondte. Geweldig. Wat een uitzicht heb je dan over de stad. Het gaat loeihard en je weet op een gegeven moment niet meer wat boven en onder is, maar het is zo geweldig gevoel, Vorig jaar kon ik er niet in omdat ik toen zwanger was, dus dit jaar moest ik. Alleen ik was met 2 vriendinnen die echt niet durfden, dus heb ik een willekeurige jongeman die stond te kijken gevraagd of hij mee wilde. Was erg gezellig.

Ga mini maar eens wakker maken voor haar bloemkoolprutje. Dat ging er gisteren ook goed in.

tot later!
Floortje wat goed zeg! Ik duim dat het wat wordt en jullie snel jullie dromen waar kunnen maken.

Teddy wat een vreetzakje . Fijn toch dat ze zo goed eet. Mini hier wil niks meer weten van potjes maar wel van wat er op onze bord ligt. Enne wij gaan niet meer naar de dierentuin, helaas. Misschien naar de kinderboerderij, mini ziet het verschil toch niet :-)

Maki mini wil de fles ook niet meer! `S morgens lukt het nog maar de rest van de dag is echt een gevecht. Wij hebben een trucje; we wachten tot ze half slaapt en dan wisselen we snel de speen voor fles om.

Rossia helel fijne vakantie, geniet er lekker van.

Iedereen fijn weekend
Oh Floortje, wat een goed nieuws. Hartstikke spannend zeg. Ik ga voor je duimen. Komt vast goed. Wie wil jou nou niet in dienst nemen?

OGG, hoe is het met de hoofdpijn? Is het wat gezakt. Prettig dat de schilders weer weg zijn. Scheelt toch weer he.

Maki, ook een heerlijk vooruitzicht van vakantie. Dat weekje gaat vast hartstikke snel en dan kan jij ook lekker genieten.

Teddy, klinkt gezellig. Ik ben niet zo van dat soort kermisattracties, dus je mag voor mij een extra rondje! Super dat mini zo lekker eet zeg!

Angel, veel plezier op de kinderboerderij morgen.

Ellein, ik ga je mail even lezen en beantwoorden. Heb hem snel gelezen vanmiddag, dus heb nu de tijd om even te reageren.

Voor de rest even een *zwaai*

Koffer is gepakt en ga even een schoon dekbedje op bed leggen en dan kruip ik er lekker onder. Morgen rond 10.30 uur richting Schiphol. Ik meld me weer vanuit het warme Spaanse land!!
Even snel voor Rossia: fijne vakantie! Geniet ervan!

En voor Floor: wat een goed nieuws!!!!!!

Ik kom later nog terug, moet nu even werken (ja, op zaterdagochtend.... ).
Rossia, te laat, maar heeeeeeeel veel plezier . Je hebt de laptop vast mee toch ?

Floor, wat een goed nieuws tussen al het nare nieuws door. Als ik even naar het aantal vacatures en het aantal kandidaten kijk zeg ik: kat in 't bakkie!

Iedereen even snel

Net een heel eind gefietst met uk, en precies voor de regen thuis! Hij ligt nu lekker in zijn bedje, en ik ga ook even een powernapje doen
Hey Meiden,

Goed aangekomen. Zitten hier weer prima in een prachtig appartement en net heerlijk gegeten. Morgen lekker naar het strand met een boekje!

Ging het goed fietsen met uk? Binnenkort een fotootje op jullie nieuwe fietsen??

Zo schuif weer even naast Rossiaman op de bank. Echt balen dat ik niet een lekker koud coronaatje met hem kan drinken. Heb dus maar een alcoholvrij biertje gekocht. Weet niet of dat weg te hakken is, maar we gaan het proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven