VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Oh, ik wilde voorstellen om Nathje op te pikken maar dan moet ik over de A13. Nu ga ik binnendoor.Fijn dat ik daarop kan inspelen. Of kan ik dan ook makkelijk bij jou komen? Vrolijk, kom jij ook?

Athena, beterschap! Jij krijgt echt iedere griep mee hé? Als het de mexicaanse maar neit is Enniewee... vervelend voor je!

Hier dus wel rook- en monoxidemelders.

Zo gepiept! Nu nog een blusdeken aanschaffen.

Zo, één verdagering gehad en zo door naar Den Haag voor de volgende. En dan snel naar huis, want weet nog niet wat weeralarm met de spoorwegen gaat doen.
Dit is geen weer om schoon te maken in huis, Pebbles en Lien!

Dus of even globaal en rest laten liggen voor hulp(en) of de mannen laten doen. Dat doe ik. Beide opties

Ik zou hem die twee vriendjes uit laten nodigen. KW wilde ook jongetjes waar hij nooit mee speelde maar daar heb ik een stokje voor gestoken. vond ik echt onzin. Voelde als vulling ofzo.

Dus ik zou lekker met drie knullen iets gaan doen. Een grotere groep komt volgend jaar wel (misschien). Als je het nu gaat vragen zal hij toch zomaar kinderen kiezen. Misschien L. van de creche?
Ik heb ivm de vakantie van de Pebbeltjes de afgelopen weken ontzettend weinig gewerkt op de zaak. En laat daarmee al heel veel voor Pebblo liggen. Als ik dan ook nog huishouden ga laten liggen wordt het er hier niet gezelliger op Wind. Maar ik doe rustig aan, pauzeer veel en beperk me tot beneden. Overigens verwacht Pebblo ook niet dat ik me uit de naad werk hoor, hij is wel realistisch.

Ben benieuwd of we noodweer krijgen. Hoop wel dat ik om 17.30 droog naar zwemles kan fietsen.

Boodschappen doe ik vandaag niet. We eten patat ofzo.
Mmmhhh.. wij hadden gisteren geen zin om te koken en hebben toen patat gegeten. Lekker met een Kwekeboom kroket

Vanavond denk ik prutje met boontjes, tomaatjes, champignons, rozemarijn en aardappeltjes.

Was een grapje Pebbles, dat je het Pebblo moet laten doen.

quote:Wind schreef op 20 augustus 2009 @ 12:50:

Was een grapje Pebbles, dat je het Pebblo moet laten doen.

Oke. Ik ben niet zo goed in grapjes. Zwanger. Vraag maar aan Pebblo. Hij maakt een grap, ik ga huilen.

Vind jij het leuk Wind? Zwanger zijn?

Oh, en al heel de tijd wil ik tegen je zeggen dat je placenta misschien voor ligt (an de kant van jouw buik dus) en daardoor kan het zo zijn dat je je kindje minder snel voelt. Ik heb ook placenta voorin en voelde het met een week of 16 denk ik heel af en toe en vanaf 20 weken heel veel. En vannacht werd ik er wakker van.
quote:Pebbles schreef op 20 augustus 2009 @ 12:32:

Klein Pebbeltje is over 4 weken jarig. Dan kan hij eerst nog even weer wennen aan de kindjes in de klas (ik heb altijd het idee dat na de vakantie de onderlinge verhoudingen weer even bepaald moeten worden ofzo) en dan kiezen wie hij op zijn partijtje wil.Om die reden houden wij het partijtje wat later dan ik anders misschien zou doen. Schorrie is volgende week jarig maar ik heb het idee dat hij nu nog niet goed kan weten wie hij wil vragen, school is net een paar dagen bezig. Dus ik ga volgende week definitief vragen wie hij wil uitnodigen en dan het partijtje over een week of 3 houden.
(ik probeer gewoon toch weer even hoe het is om nog een keer uit bed te gaan)

Ik laat Boef straks gewoon 4/5 namen noemen van vriendjes die hij wil meevragen. Was in zijn vorige klas geen enkel probleem. Nu komt hij na zijn vakantie nog bij maar 3 kinderen uit zijn vorige klas terug; de rest van de vriendjes waarmee hij altijd speelde gaan allemaal naar groep 2 of zelfs 3. Ben dus wel blij dat hij pas in november jarig is, zodat hij de tijd heeft om te zien wie hij leuk vindt. Kan me voorstellen dat dat met kinderen van aug-sept veel lastiger is!

Wind: ik ga ome huisarts binnenkort eens bellen met de vraag of ik neit een griepprik kan krijgen in het najaar, want ik begin het meepakken van elk virusje echt zo zat te worden. Al moet ik zeggen dat ik momenteel niet echt only the lonely ben: mijn moeder en schoonmoeder zijn ziek, Boef en Schurk en Neef kwakkelen al een paar weken, op het werk ligt een aantal mensen plat, dus gedeelde smart is nu gelukkig ff halve smart.

Hier wordt noodweer voorspeld vanaf 13:00, maar ik zie nog echt he-le-maal niets!

Trouwens, nog even een vraagje over naar het strand gaan met de kinderen: hoe doen degenen met 2/meer kinderen zonder zwemdiploma dat? Ik zat gisteren (los van brakke gesteldheid) heel even theoretisch te overwegen of ik met de monstertjes naar een randmeer zou rijden, maar durf dat dan uiteindelijk gewoon niet aan in mijn eentje. Boef is redelijk voorzichtig, maar kun je toch gewoon niet alleen laten (het blijft water en dus gewoon gevaarlijk) en Schurk ziet nergens gevaar en moet je dus volcontinue in den gaten houden. Ik durf dat soort zwemacties dus voorlopig gewoon niet in mijn uppie aan. Hoe doen/deden jullie dat eigenlijk? Ben ik nou een enorme tuthola hierin?
Ik doe Schorrie zwembandjes om, dat geeft mij wel meer rust. Zonder is het onverantwoord vind ik, ook al ziet Schorrie heel goed het gevaar. Bij het strand mag hij alleen in het 'voorzeetje' en dan alleen als het overzichtelijk is, en in de plassen hier mag hij er niet te ver in. Knorrie kruipt alle kanten op dus ik kan niet de hele tijd mijn blik op Schorrie houden, al zou ik dat het liefst doen. Vandaar dus de bandjes, terwijl ik dat niet altijd nodig vind als ik alleen met hem ben en er continue naast sta.

Ik was laatst met een moeder van school, ook met twee kinderen en die had geen zwembandjes mee. Dat vond ik echt gevaarlijk, het meisje verdween ook een keer bijna onder water en moeder is toen ook naar huis gegaan.
Ja, zwembandjes worden hier sowieso gedragen, dat staat vast en is ook geen punt van discussie. Maar dan nog: Boef heeft (als íe ook nog een zwemband om zijn middel heeft) het idee dat hij het allemaal helemaal alleen kan en duikt dan ook gewoon diep(er) water in. Hij blijft goed drijvend met die dingen, weet op zich wel dat hij niet diep mag, maar verliest zo'n afspraak in het vuur van het spel dan toch weer snel uit het oog, waardoor ik het dan toch wel weer griezelig vind.

Wow, ik ben nu echt lang op geweest, heb zelfs een wasje weggevouwen (ja, oké, de strijk ligt er nog. Daarvoor heb ik het te warm en teveel hoofdpijn) en de vaatwasser uitgeruimd.

Over verjaardagen gesproken, wij moeten ook eens gaan nadenken wat Schurk voor zijn verjaardag krijgt. Ze hebben al zoveel, hij speelt met vanalles, maar nergens nou weer zo intensief mee dat dat biijvoorbeeld om uitbreiding vraagt. Luxeprobleem, vind het lastig.
Wat ik wel altijd doen is bij de waterkant mijn kamp opslaan. Als ik naar het strand ga, dan zit ik aan de waterlijn, geen rij bedjes oid voor me. Ik wil echt het overzicht hebben. Knorrie slaapt nog wel veel, dus dan heb ik alleen Schorrie in de gaten te houden, dat scheelt ook, je hoeft niet continue je focus op twee kinderen te hebben. Maar Schorrie is erg voorzichtig en ziet goed het gevaar van water in.

Ik denk dat dit soort dingen per kind verschillen. Zo hebben wij weer wat moeite met fietsen op de weg. Vorige week zelfs besloten het niet meer te doen met Schorrie. Deze week toch wel weer een paar keer op de fiets naar school geweest maar ik vind hem er eigenlijk nog iets te speels voor als we wat verder gaan. Over het fietspad is prima maar echt het drukke centrum van het dorp in met voorsorteren e.d. dat is toch wel link vind ik. 1 verkeerde beweging en....

Wij weten ook nog niet wat Schorrie gaat krijgen, en hij is volgende week al jarig .
Ik weet het voor Klein Pebbeltje ook nog niet. Groot Pebbeltje krijgt een nieuwe fiets. Hij kon een paar weken geleden kiezen, of toen een 2e-hands, of wachten tot zijn verjaardag en dan een nieuwe. Hij koos voor het laatste.

Groot Pebbeltje heeft 2 diploma's nu, dus dat is een makkie. Maar ik ging ook nooit alleen zwemmen toen ze allebei klein waren. Pebblo wel toen GP eenmaal op zwemles zat trouwens, die ziet veel minder beren op de weg.

Groot Pebbeltje is nu al een paar keer gaan zwemmen zonder dat wij erbij waren. Dat is pas gek! Eerst een dag bij een vriendje op een woonboot aan een meer. En eergisteren bij een vriendje met achtertuin aan zwemwater. Dan worden ze echt groot! Op woonboot was KP ook mee, met vleugeltjes. Maar hij heeft ook al zwemles en er was dus wel een moeder bij. Maar toen wij aankwamen was het wel gek hoor, al die zwemmende kinderen die van die boot afsprongen, met een luchtbed aan het klooien waren en met een rubberbootje. En dan écht diep water, hè. Zucht. Pebbeltjes worden groot.

Maar, Pebbeltjes zijn nooit onbezonnen en onbesuisd geweest. Beheerst ook, en redelijk nadenkend. Heb altijd goed afspraken met ze kunnen maken en nu nog, als de vriendjes van Groot Pebbeltje iets gaan doen wat hij van mij niet mag komt hij naar huis en gaat niet stiekem mee. Voor zover ik weet dan hè, hij is wel eens een keer bij een speeltuin gespot zonder dat ik wist dat hij daar was. Maar was dan wel weer erg onder de indruk dat ik dat wist. "Zo zie je maar, GP, mama's weten álles. Niet altijd meteen, maar uiteindelijk kom ik er toch achter. En dan ben ik bozer omdat je het stiekem hebt gedaan, dan dat ik boos ben omdat je in die speeltuin was!'

En dan ben ik net mijn eigen moeder.

waar blijft het noodweer?
Meis krijgt volgende week met haar verjaardag 2 goudvissen(met kom en toebehoren) en ws roze rolschaatsen van ons.

Ik vind het moeilijker om voor de mensen om ons heen iets te verzinnen.Als het maar roze of glitters heeft is ook zo beperkt,he?

Ik ga ook niet met allebei de kinderen tegelijk zwemmen.Bij ons in de buurt een horrorverhaal van een kindje dat verdronken is,toen de ouders hem even uit het oog waren verloren.Ze hebben wel altijd bandjes om en meis een duikbrilletje.

Ik heb meis opgegeven voor zwemles na de schoolvakantie.Ben benieuwd wanneer we daar bericht van krijgen of anders van de week maar even bellen.

Meis heeft twee liefste vriendinnetjes(zoals ze zelf zegt)Met de een trouwt ze en op de andere is ze verliefd.Zo lief.

Maar goed,die twee meisjes komen op haar feestje.Ze hoeft voor mij echt nog niet meer kinderen uit te nodigen.Komt op latere leeftijd toch vanzelf wel.

Hier is het echt benauwd en is het binnen beter uit te houden dan buiten.Nog geen noodweer in zicht.Zon staat hier nog stralend in de lucht.

Vorige keer bij een weeralarm gebeurde er toch ook niets?
quote:Pebbles schreef op 20 augustus 2009 @ 12:56:

[...]

Oke. Ik ben niet zo goed in grapjes. Zwanger. Vraag maar aan Pebblo. Hij maakt een grap, ik ga huilen.

Vind jij het leuk Wind? Zwanger zijn?

Oh, en al heel de tijd wil ik tegen je zeggen dat je placenta misschien voor ligt (an de kant van jouw buik dus) en daardoor kan het zo zijn dat je je kindje minder snel voelt. Ik heb ook placenta voorin en voelde het met een week of 16 denk ik heel af en toe en vanaf 20 weken heel veel. En vannacht werd ik er wakker van.

Ik vind zwanger zijn onwijs leuk! Alweer..

Ik geniet van mijn buik en de aandacht die het met zich meebrengt. I know, maar ik geniet Vandaag ook weer tig keer te horen gekregen van collega´s dat ik er zo goed uit zie en straal. Dat doet een mens ook goed. Dus ja, ik vind zwanger zijn leuk.

De vorige twee keren lag mijn placenta voor en toen voelde ik ze dus al heel snel. Daarom vond ik het juist zo gek, maar de vk wist me gisteren te vertellen dat het een mogelijkheid is dat de baby met zijn rus tegen mijn buik aan ligt en naar binnen schopt.

Ach, ik heb het hartje gehoord dus ben goed gerust gesteld. En grote kans dat de placenta weer voor ligt deze keer.
Afgelopen vakantie veel gesnorkeld en af en toe heb ik dan zo'n kronkel omdat ik bang ben om een haai tegen te komen. Onzin zegt GW dan altijd. Nu las ik dit net op nu.nl

Brrrr....
Waar zíjn jullie?
Ik ben hier! Net thuis van mijn werk.

Leuke opdracht voor mensen bij ons in de buurt dus 's avonds afspreken is dan ook niet heel erg, 2 min wandelen en je bent weer terug.

Wat fijn dat jij een lekkere zwangerschap hebt Wind! Wat kan dat per persoon en zelfs per zwangerschap verschillen he?

Ik herken Pebbles wel hoor. Bij Japie had ik geen fijne zwangerschap en werkte ik vanaf 20 wk al minder uren. Vrolijk kan het beamen dat ik eruit zag alsof er een vrachtwagen over me heen was gereden. Geen stralende zwangere dus.

Maar de dag dat Japie geboren was voelde ik me al beter (zelfs toen ik net een KS achter de rug had, kun je nagaan)

Hej Athena is er weer! Meid, wat heb jij een pech met griep enzo. Hoop dat je snel helemaal weer op de been bent!

Oja Morrie, dat wilde ik nog zeggen. Ik vond je berichtje zo lief! Ik denk ook vaak aan jullie en heb ook zin om jullie weer te zien!

Gelukkig valt het mee hè met het weer? Wie weet wat vannacht nog gaat brengen maar dan is iedereen veilig thuis dat scheelt.

Ik weet wel dat ik jaren terug op Lowlands was en dat we op de laatste avond naar huis werden gestuurd vanwege het weer. Puberaal als ik was ben ik natuurlijk gebleven en lag vervolgens te trillen als een rietje in mijn tentje. En dan is onweer echt NIET leuk, ook niet als je dronken bent
Net terug van spinnen

Bij Loeder ook placenta voor en voelde ik haar met 14/15 weken al en Vrolijkerd voelde haar al met 18 weken schoppen. Met Mormel was het zelfs nog iets eerder, maar lag placenta niet voor.

Athena, sterkte weer met griep. Niet leuk he en wat ben je toch vaak getroffen door die lappenmand joh. Blegh, arme jij.

Moeilijk dan om wat leuks te verzinnen voor Schurk!

Ik zou het ook moeilijk vinden met beide kinderen tegelijk te gaan zwemmen zonder diploma. Weet eerlijk gezegd niet of ik dat waard zou vinden aangezien ik dan niet relaxed daar zit.
Ik was pilatessen Wind.

Ik vond zwanger zijn ook zo leuk. De eerste 3 maanden was ik megadepressief, en daarna sloeg ik door de andere kant op en genoot ik er van. Ik zag er ook altijd goed uit, mijn huid is bijvoorbeeld heel zuiver als ik zwanger ben.

Maar ik kan me voorstellen dat jij dat anders ervaart Pebbles, volgens mij is het bij jou niet zo dat na het eerste trimester de sombere gevoelens echt verdwenen zijn.

Ik denk dat Schorrie het politiebureau van Lego gaat krijgen.
hej Vrolijk!

Sport vraagje: wat kost maandabo van sporten per volwassene ook alweer inclusief abo kind en leszwemmen?

Ik wil dat Apie snel gaat leszwemmen maar in dit dorp zijn er wachtlijsten tot ze 16 jaar is ofzo...
Wind, ik rijd zelf naar Pebbles maar bedankt voor het aanbod. Ik breng eerst Apie en Japie naar mijn ouders en rijd dan door.

Vrolijk, kwam jij nou ook of had jij iets anders?
Per volwassene geloof ik 82 euro en dan per kind iets van 17 euro.

Zwemles is voor lid 32 euro per maand voor 1 keer in de week. Gezinsabbo voor 2 volwassenen kost geloof ik 140 euro ofzo.

Ik weet het niet meer zo goed aangezien ik per jaar betaal, maar zal het zaterdag ff voor je navragen ok?

Ik vond zwanger zijn gewoon ruk.
O ja, ik ben zo blij! Ik heb de DVD-s van Kinderen voor KInderen besteld voor de kinderen. Niet te geloven dat ze nog 40 euro durven te vragen voor de retromeuk, maar ok. KInderen zitten de hele dag te zingen en Ik vind het zelf ook zo leuk
Volgens mij heb je wel gelijk Vrolijk ik kan me die bedragen nog enigszins herinneren Twijfel twijfel, het is zo'n mooie sportschool maar het is zo veel geld! En dat Apie kan leszwemmen en ik tegelijkertijd kan sporten is ook aantrekkelijk!

Gaat Loeder trouw elke week dansen of sla je ook wel eens een week over?
Leuk trouwens KvK! Retromeuk
Overigens werden wij gestalkt door DL maar nu ik er serieus weer aan zit te denken ontvang ik geen mailtjes meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven