Opposites attract

21-08-2009 12:00 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is in bijna alles anders dan ik waardoor wij schijnen te voldoen aan het principe 'opposites attract'. Dit vinden veel mensen toch nog raar, merk ik.

Enkele opvallende verschillen tussen ons:

- Hij is heel avontuurlijk: houdt van raften, klimmen, mountainbiken in de bergen. Ik vind dat allemaal eng en hou van een stukje wandelen :-).

- Hij houdt (dus) ook van spannende reizen: wild kamperen, trektochten door de jungle, natuur, noem maar op. Ik hou van steden en luxe hotels.

- Ik hou van theater, literatuur en filmhuis-films. Hij leest niet en kijkt graag naar spannende films op tv.

- Hij is erg impulsief. Ik hou van orde, ben een echte planner en regeltante.

- Ik ben een familie- en vriendenmens, plan allerlei bezoekjes. Hij vindt dat gezellig, maar vindt alleen (of met mij) thuis zijn stiekem net zo leuk.

Vaak hoor je dat een relatie tussen mensen die zo verschillend zijn, niet werkt op de lange termijn. Bij mij & vriend gaat het toch al jarenlang goed, ik heb juist het idee dat we elkaar fantastisch aanvullen.

Je leert heel goed onderhandelen en compomissen sluiten :P en we leren door elkaar nog eens wat nieuwe zaken in het leven kennen. Ik heb mijn vriend bijvoorbeeld eens meegenomen naar het theater (voor het eerst in zijn leven) waardoor hij dat is gaan waarderen. Vriend heeft mij een keer achterop de motor gezet en meegenomen op een kano-trip wat ik behalve eng totaal onverwacht ook erg gaaf vond. Dus waarom zou het niet werken, een relatie met een tegenpool?!? Ik vind het hartstikke leuk :-).

Wie heeft er ook een relatie met iemand die heel anders is dan jijzelf? Meer succesverhalen?
Als jullie het maar eens zijn over een aantal essentiële zaken, zoals kinderen ja/nee, monogaam ja/nee, etc....Zo niet, dan wordt het vroeg of laat trammelant....
Wauw, na de eerste helft van je OP te lezen, kan ik me bijna niet voorstellen dat dat goed gaat.. Je moet toch ook wel veel gedeelde interesses hebben? Waar praten jullie zoal over bijvoorbeeld?
Ja, over die essentiële zaken zijn we het eens .
De verschillen die je noemt zijn oppervlakkig en zorgen niet voor een wezenlijke tegenstelling qua normen en waarden. Dat laatste, samen met zaken als opleidingsniveau, leeftijd en afkomst, hebben een grotere invloed op de slagingskans van je relatie dan je favoriete vrijetijdsbesteding.
quote:naomi87 schreef op 21 augustus 2009 @ 12:12:

Wauw, na de eerste helft van je OP te lezen, kan ik me bijna niet voorstellen dat dat goed gaat.. Je moet toch ook wel veel gedeelde interesses hebben? Waar praten jullie zoal over bijvoorbeeld?

Nou, het lijkt me juist dat je daardoor elkaar genoeg te vertellen hebt. Als iemand geinteresseerd is in wat je te vertellen hebt en dat ben je (meestal) in een relatie wel, dan vind ik dat alleen maar erg positief.

Ik denk juist dat het niet veel uitmaakt of je veel dingen het zelfde doet en/of voelt, maar juist dat je elkaar vrij kunt en durft te laten om zichzelf te zijn, wat en wie dat dan ook is, binnen die "essentiele" grenzen en morelen, die wel degelijk op 1 lijn moeten zitten, maar dat heeft dan weer niets te maken met wat iemand leuk vindt om te doen!

Maar da's mijn mening.
Inderdaad, wij hebben juist heel veel leuke gesprekken. Wij vinden het interessant over elkaars interesses te horen.

Wuiles, onze 'normen en waarden' of hoe we in het leven staan of waar we vandaan komen of waar we heen willen of hoe je het wilt noemen (vaag...) komen wel overeen ja!
Je zal maar elkaars humor niet hebben, dát zou vervelend zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Hij is heel avontuurlijk, maar vindt alleen (of met mij) thuis zijn stiekem net zo leuk.

Wat waren die verschillen ook alweer behalve dat jij minder avontuurlijk ingesteld bent?

Je geeft zelf al aan dat hij geinteresseerd raakt in wat jij leuk vindt, en andersom. Dus hoe bedoel je verschillend? Jullie stonden anders tegenover dingen, maar dat is al heel wat bij getrokken. Dat noem ik ontwikkeling, niet tegenpolen of opposites atracks.

Verder denk ik ook wel, dat als jullie elkaar dingen heel erg oninteressant waren blijven vinden, jullie net als de meeste tegenpolen gewoon netjes uit elkaar waren gegaan na een paar maanden. Maar onder tegenpolen versta ik een streng gelovige en een atheist. Een vegetariër en een vleeszot, een bejaarde en een baby (niet als in relatie bedoeld), zwakbegaafd en een hoog iq

En verder mogen anderen het zo raar vinden als ze willen toch? Hebben jullie er last van? Dat lijkt me namelijk het belangrijkste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven