Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:

Phoenix, het kan wel zijn dat de verloskundige van LH andere (oudere/goedkopere) apparatuur heeft waardoor er niet altijd in zo'n vroeg stadium een hartje te zien is.

In het ziekenhuis hebben ze hele nauwkeurige appartuur wat het dus wel goed kan zien. Misschien dat dat het is.

Bij mij is de echo ook gewoon bij de verloskundige gemaakt en niet in het ziekenhuis. Maar goed misschien dat het inderdaad aan de apparatuur ligt. Ik ben ook verder geen expert.
Alle nieuwe FEB moeders welkom! Wat zijn we met veel zeg. Hartstikke leuk. Vandaag is onze zoon 1 geworden. Ben nu wel erg moe, dus houd het kort! x
Mooi hoor die eerste echo's! Zo ieniemienie en dan al een hartje kloppen.....
ahahah you didn't say the magic word
Hoi allemaal,

Weer even een berichtje van mij.

Het echo apparaat was zowiezo een heel klein apparaatje. Weet niet hoe de andere apparaten zijn. Ze zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dat het wel vaker voorkwam.

Het zag er allemaal goed uit volgens haar. Ik zal haar nog wel eens bellen, want nu maak ik me wel een beetje zorgen als ik jullie zo lees... Dat er al krachtig een hartje te horen is met 6,5 week... ik ben toch 1 week verder...

Ik laat het vandaag nog weten.

groetjes,

Linda
Ze zei dat ze 2 streepjes naar elkaar toe ziet trekken als het hartje zichtbaar zou zijn.

Het vruchtje lag helemaal onderin het vruchtzakje waardoor het niet goed te zien was, vandaar kon ze ook geen streepjes zien.

Ik lees overigens vaak dat er een vaginale echo wordt gemaakt in zo'n vroeg stadium omdat je daarmee meer kunt zien. Ik heb een buikecho gehad.

Maakt de VK ook de vaginale echo's dan? Als er over 1,5 week weer weinig te zien zou zijn, kan ik haar misschien om een vaginale echo vragen.

Het echo apparaatje zag er overigens uit als de allereerste computer van de wereld. Weet niet hoe modernere apparaten eruit zien???
He allemaal,

Fijn dat ik nog mee kon schrijven, dan staat ineens je naam in een tabel, wat echt zeg :D

Wat leuk de echo's die jullie al hebben gehad! Leuk Phoenix, dat je je foto geplaatst hebt, echt mooi om te zien.

En Linda, volgens mij hoef je je geen zorgen te maken hoor. Zoals je schreef zat het vruchtje op een plek waar de vk het niet goed kon zien (onderin het vruchtzakje). Dat betekent niet dat er geen hartje is natuurlijk! Ze kon het alleen niet goed zien. Hopelijk volgende keer beter, kan me wel voorstellen dat je nu ook een hartje wil zien! (dat wil ik al, en dat kan nog geeneens met bijna 5 weken, hihi)
Wat een gezellige drukte!

Voor alle nieuwkomers: welkom en gefeliciteerd!!!

En Phoenix, wat een heerlijk plaatje

Ik wil ook!! Ben wel blij dat de afspraken bij de vk en voor de eerste echo staan. Geeft me toch weer een 'echter' gevoel. Nog steeds besef ik me niet goed dat ik echt zwanger ben. Heel gek.

Phoenix, kun jij mijn gegevens in het schema bijwerken?

Afspraak VK: 4 juli

Afspraak echo: 11 juli

Voorlopige uitrekendatum: 9 feb.

Dank!! (als ik het goed heb gelezen, 'ga' jij over het schema. toch?)

Voel me verder ook nog behoorlijk goed. Af en toe een beetje misselijk, maar meer is er niet aan de hand. Pijn aan de memmen trekt gelukkig ook langzaam weg.

Zo, ik ben blij dat ik weekend heb. Echt zin om he-le-maal niks te doen. :D Het allerbeste allemaal!

Liefs,

Lucybelle
Ik heb even gebeld met het echo-bureau en ze kunnen een hartje zien met 6 weken en 3 dagen (moet je natuurlijk wel precies weten hoe ver je bent.., en is het maar de vraag of het goed ligt en je het dus kunt zien, zoals bij LH). Dus ik heb een afspraak gemaakt voor als ik 7 weken ben. Ik kan/wil eigenlijk niet tot 10 a 12 weken wachten (dan maakt de VK een echo). Dus deze echo moeten we dan zelf betalen, maar dat heb ik er wel voor over. Wel spannend!!

Bloem: gefeliciteerd met je zoon!
Hallo allemaal,

Vanmorgen om 11 uur heb ik een beetje bloedverlies gehad. Het was geen helder bloed (zoals bij menstrueren) maar meer doorzichtig slijm met bloederige draden erin. Dit heb ik 1x gehad bij het afvegen na het plassen.

Verder niks in slipje en ook niks in wc pot.

Daarna heb ik de dokter gebeld hierover, hij kon me uiteraard geen zekerheid geven. Het kan onschuldig zijn maar het kan ook een voorteken zijn van een miskraam.

Voor mijn gevoel staat mn baarmoedermond ook iets open...

Hierna helemaal niks meer gehad wat ook maar enigzins roze/rood was.

Op mn werk kon ik me nog aardig goed houden maar net toen ik thuiskwam heb ik toch echt even gesnikt tegen manlief aan.

Je gaat automatisch van het ergste uit..

Nu duren die 5 weken voordat de echo is nog langer.

Misschien dat ik nog meer ga vloeien, dan is het een miskraam, maar misschien vloei ik niet en is het alsnog niet goed.

Misschien vloei ik niet meer en is het alsnog goed vanbinnen.

Ik vind het erg spannend :?;(.

Groetjes!
Hoi Ellen, volgens mij hoeft zo'n klein beetje bloedverlies niet veel te betekenen. En er zit weinig anders op dan afwachten... lastig he. Zo'n spannende tijd voor iedereen tot je een beetje zekerheid hebt dat het goed gaat. Sterkte! Mir
ahahah you didn't say the magic word
Ik denk dat de 1e 3 maanden het ergst zijn van de hele zwangerschap.

Je bent zo onzeker, bang dat het mis gaat.

Volgens mij kunnen we allemaal niet wachten tot we die 1e 3 maanden voorbij zijn.

En ik denk dat de daarop volgende 6 maanden voorbíj vliegen...

Ellen, probeer je niet te druk te maken meid. Volgens mij is licht bloedverlies heel normaal tijdens de eerste maanden. Maar ik kan me je angst wel voorstellen. Misschien kun je bij de VK vragen of je al eerder terecht kunt voor een echo. Als je zo ongerust bent, dan maken ze volgens mij wel een uitzondering.
Ellen: jemig wat schrikken meid! Hopelijk valt het mee, en vloei je niet meer! Ik duim voor je hoor!
Phoenix en Bridge, van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe zwangerschappen!!!!!

Liefs van Esbabe (december2005-topic, dat nu verhuist is naar de zeer beroemde hangmoedersite :P)
Dank je wel Esbabe! Ik "mis" jullie wel hier hoor!

MVM is weer weg, kan meedoen! Ben een serviesje en een boek rijker dus dat is ook leuk! Ben benieuwd!
Wat een gezellige drukte hier zeg! Wel erg moeilijk om alles bij te houden zo, en we zijn nog maar halverwege februari!

@Ellen, wat eng zeg! Ik hoop dat alles goed blijft gaan. ik blijf ook maar zeggen; 'als alles goedgaat en we daadwerkelijk een baby gaan krijgen' tegen vriend. Ik zal ook blij zijn als die eerste drie maanden voorbij zijn, de eerste echo binnen is en nog blijer als het gaat bewegen en ik echt een buikje ga krijgen!

@Phoenix, geweldig die echos! Toch bijzonder dat je die al gehad hebt. Ik heb trouwens 4 juli een afspraak bij de verloskundige en kan daarna pas een afspraak maken voor een echo.

Hoe doen jullie het eigenlijk met jullie werk? Hebben jullie het al verteld. Lijkt me namelijk lastig om niet te vertellen als je zo misselijk bent steeds. Zelf houd ik het nog even stil want ik ben net twee weken geleden met een nieuwe baan en heb nog nergens last van. Als alles zo goed blijft gaan vertel ik het pas als ik na twee maanden de proeftijd doorben. Dan ben ik ook 12 weken ofzo.

Ik kwam er op de eerste werkdag achter dat ik zwanger ben, niet zo'n ideale timing dus!

Aan alle nieuwe zwangeren; GEFELICITEERD

Hoi allemaal!

Wat een drukte! Ik kan het allemaal niet bijhouden hoor ;) Net terug van een weekje vakantie en gisteren de echo en................ het klopt!!!! Ik ben nu 7 weken en 2 dagen zwanger en zal net als iedereen blij zijn als de eerste 12 weken voorbij zijn! Maar de eerste horde is genomen en ik weet zeker dat ik er nu al meer vam kan gaan genieten!

Groetjes!
He Ellen, inderdaad schrikken zeg! Hoe voel je je vandaag? En heb je nog bloedverlies gehad? Kan me voorstellen dat je je er echt rot van voelt, maar wat ik allemaal lees komt het best vaak voor in het begin van een zwangerschap dat er bloedverlies is. Had het zelf vorig weekend ook (en best veel vond ik zelf) maar de dokter zei dat je er niet zoveel over kan zeggen, het is gewoon afwachten die 1e 3 maanden. Zal inderdaad ook heel blij zijn als die voorbij zijn, heb vanochtend zelfs nog maar een keer een test gedaan voor de zekerheid ;) (die overigens positief was :D)

Guppie, fijn dat je weet dat het hartje klopt! Heerlijk zeg! Geeft zeker wel een gerust gevoel?

Wij gaan vandaag naar ouders van Vriend. Ik heb boekjes gekocht voor opa en oma, die geven we kado en dan kijken of ze de hint snappen ;) Morgen hetzelfde bij mijn ouders. Ben zo benieuwd hoe ze reageren! Dat wordt echt huilen van blijdschap denk ik! We wilden eerst wachten met vertellen, maar ik merk dat ik er zo graag met mijn moeder over wil praten, dus we gaan het toch maar nu al vertellen. Hoe hebben jullie dat gedaan? Wanneer vertellen jullie het? Fijn weekend iedereen!
Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties.

Tot op dit moment geen bloedverlies meer gehad.

Het was idd ook maar een klein beetje maar naar mijn idee hoort dat gewoon niet...

@Fenne: ben jij er nu nog wel gerust op?

Gisteravond waren we bij mijn ouders en ik was heel de avond echt naar. Erg misselijk, ik heb alleen maar wat gedronken en een klein beetje taart op.

Mn borsten doen ook nog steeds hardstikke pijn.

Maar goed, het is inderdaad afwachten.

Groetjes!!!
Gefeliciteerd Guppie! Hartstikke fijn!

Fenne en Ellen± het hoeft inderdaad niets te betekenen! Komt vast goed, blijf voor jullie duimen hoor! Ellen, misselijk is vast goed± ik hoor altijd maar hoe misselijker hoe beter...

Hier begint de misselijkheid weer toe te slaan. De hele dag in vlagen zo´n wee gevoel. Trek, geen trek, en zo. Erg vervelend. En onwijs moe. Bij Ties heeft dit allemaal tot 22 weken geduurd dus ik bereid me maar voor... Ik had gehoopt dat ik er deze keer toch fluitend doorheen zou komen... Stom stom stom ;) Maar maakt niet uit, het is voor een goed doel en het hoort er maar even bij. Het stelt me wel enigzins gerust, dan is het vast allemaal wel goed!
@Bridges:

Ik had ook geen helderrood bloed (wat dus wel een alarmpje is) maar gewoon doorzichtig slijm met bloeddraadjes erin. Echt apart, het was ook zo weinig, en heel anders dan als mn menstruatie bijvoorbeeld gaat beginnen.

Nu doen mn borsten ook weer zoveel pijn...

Ik ben net nog naar de winkel gescheurd om sate van Mora, en dat heb ik opgewarmd en op 2 bruine boterhammen gedaan en opgefreten gewoon. Met 2 danoontjes als toetje. En lekker dat het was .En nog wat druiven na.

Nu voel ik me alweer zo slap en leeg.

Maar eens kijken wat er nog meer ligt hihi.

Groetjes!
Trouwens, mn tepels veranderen. Ze worden groter en donkerder en dat vind ik helemaal niet erg.. hihi
Leuke naam, Ties.

(ik ken een man die Ties heet en dat is een schat, misschien leg ik die link met de naam :P)
Dank je wel Ellen, vonden wij ook!

Zie je allemaal tekenen dat het goed komt! En zolang het geen helder bloed is, zit het vast goed!

Haha vreetbuien... Bekend... Komen er nog veel meer van!
Fenne,

Ben je al bij de opa's en oma's geweest met de boekjes? Snapten ze de hints?

Wij hebben dat 2 wkn geleden ook gedaan met opa en oma boekjes. Mijn vader had echt zoiets van; wat is dit??? Waar slaat dit boekje op? Haha hij had geen idee. Gelukkig kreeg m'n moeder de hint wel door.

En mijn schoonouders de dag erna in het restaurant. Wat heeft zij gebruld zeg. We hadden een beetje spijt dat we het in het restaurant hebben gezegd.

Hier trouwens ook zin in rare dingen. Heb steeds onwijze zin in chocoladetaart.Vriend had al een chocolade cake meegenomen gisteren in de supermarkt,maar die is inmiddels op.

Ik heb vannacht gewoon gedroomd van vlaaien (Limburgse, die zijn het lekkerst want daar komen we vandaan, hihi) en chocoladetaarten. Erg he. En daarna midden in de nacht kokhalzend wakker worden...

Mijn misselijkheid duurt tot na het avondeten. Daarna gaat het wel weer beter. En ook erg moe. Maar er gebeurt nu zoveel in onze lijven, geen wonder dat we van de kaart zijn.

Inderdaad, alles voor een goed doel.
Ik drink geen druppel alcohol, maar ik voel me toch brak!

Echt een kater, maar dan eentje die dagen duurt (gelukkig zonder hoofdpijn!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven