wat verwarrend allemaal

21-08-2009 16:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde graag jullie mening horen over het volgende, ik ben na 25 jaar een oude vriend tegen gekomen op internet.Hij is degene die toen het contact verbrak omdat nu blijkt hij vreselijk verliefd op mij was en niet wist hoe ik zou reageren. We hebben nu een paar dagen zeer intensief contact gehad via zo een chatgebeuren en we zijn er achter dat dit hernieuwde contact meer indruk heeft gehmaakt dan we ons hadden kunnen voorstellen. Hij vertelde dat het thuis niet helemaal lekker ging en ik wilde hem eigenlijk een berichtje sturen om te vertellen dat het misschien beter was om het contact op een laag pitje te zetten omdat ik niet de oorzaak wil zijn van nog meer problemen tussen hun.

Ik heb nu al een week niets meer van hem gehoord, heb hem nog een bericht gestuurd om te vragen waarom niet en dat ik het fijn zou vinden als er iets is dat hij even emailed zodat we het erover kunnen hebben. Het andere berichtje heb ik dus nog niet kunnen versturen. Ik vind dit allemaal heel verwarrrend ik ben bang als hij te lang wacht met contact opnemen dat hij niet meer durft maar om nou weer een berichtje te sturen om te zeggen dat hij altijd contact kan opnemen vind ik ook opdringerig staan, ik wil ook niet tussen hem en zijn vrouw komen maar wil ook wel weten waar ik aan toe ben. Ik denk namelijk dat hij zijn gevoelens op een rijtje aan het zetten is en dat ik daarom oppeens niets meer hoor, anders zou ik het ook niet weten.
Je wilt het contact op een laag pitje zetten toch? Nou, dat gebeurt dus nu vanzelf.....
quote:ergverwarrend schreef op 21 augustus 2009 @ 16:21:

Ik wilde graag jullie mening horen over het volgende, ik ben na 25 jaar een oude vriend tegen gekomen op internet.Hij is degene die toen het contact verbrak omdat nu blijkt hij vreselijk verliefd op mij was en niet wist hoe ik zou reageren. We hebben nu een paar dagen zeer intensief contact gehad via zo een chatgebeuren en we zijn er achter dat dit hernieuwde contact meer indruk heeft gehmaakt dan we ons hadden kunnen voorstellen. Hij vertelde dat het thuis niet helemaal lekker ging en ik wilde hem eigenlijk een berichtje sturen om te vertellen dat het misschien beter was om het contact op een laag pitje te zetten omdat ik niet de oorzaak wil zijn van nog meer problemen tussen hun.

Ik heb nu al een week niets meer van hem gehoord, heb hem nog een bericht gestuurd om te vragen waarom niet en dat ik het fijn zou vinden als er iets is dat hij even emailed zodat we het erover kunnen hebben. Het andere berichtje heb ik dus nog niet kunnen versturen. Ik vind dit allemaal heel verwarrrend ik ben bang als hij te lang wacht met contact opnemen dat hij niet meer durft maar om nou weer een berichtje te sturen om te zeggen dat hij altijd contact kan opnemen vind ik ook opdringerig staan, ik wil ook niet tussen hem en zijn vrouw komen maar wil ook wel weten waar ik aan toe ben. Ik denk namelijk dat hij zijn gevoelens op een rijtje aan het zetten is en dat ik daarom oppeens niets meer hoor, anders zou ik het ook niet weten.Als je oprecht respect hebt voor zijn relatie dan laat je hem verder met rust. De man heeft een relatie en daarmee klaar. Mocht hij van mening zjin dat jij de aangewezen persoon bent om zijn echtgenote op te volgen dan zal hij toch eerst een einde moeten maken aan zijn huidige relatie. Of ambieer je de kansloze positie van de bijslaap?
Misschien doet ie dit uit een soort zelfbescherming. Is hij bang de fout in te gaan met jou, terwijl hij nog getrouwd is. Of zn vrouw heeft de email gelezen en de computer en de gsm het raam uit gegooid. Als het je lukt om er niet meer aan te denken zou dat heel knap zijn.
quote:wuiles schreef op 21 augustus 2009 @ 16:28:

[...]

Of ambieer je de kansloze positie van de bijslaap?Oneens! Niet altijd kansloos
Erg verwarrend idd, je wilt het contact op een laag pitje zetten maar nu hij dat heeft gedaan wil je contact om te weten waarom?

Of wil jij gewoon degene zijn die het wijze besluit neemt ipv dat hij dat nu doet...
Waar je aan toe bent?

Nergens ben ik bang

een oude vriend die contact zoekt omdat t thuis niet goed gaat.

En jij denkt dat hij zijn gevoelens op een rijtje aan het zetten is, Of hoop je dat en dan wel gevoelens die jouw kant opdraaien?

Dat zou kunnen, wat ook kan is dat die gevoelens wel een hele lange tijd op een rijtje gezet moeten worden , en tenslotte toch de kant van zijn vrouw opgaan.

Misschien hoor je ook niks meer , omdat die gevoelens al weer bij zn vrouw liggen , maar dat hij dat niet durft te vertellen.

En zo kun je wel meer verzinnen, net hoe je het hebben wilt, voor of tegen.

En helaas de glazen bol zal wel ergens anders op het forum rondzwerven, dus kan je niet verder helpen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
En hoezo wil je weten waar je aan toe bent? Hij heeft zijn hart uitgestort bij jou, omdat het thuis niet lekker ging. Maar misschien is de thuissituatie wel verbeterd en heeft hij zijn gedachten dáár waar ze horen...bij zijn vrouw!
quote:ergverwarrend schreef op 21 augustus 2009 @ 16:21:

... Hij vertelde dat het thuis niet helemaal lekker ging en ik wilde hem eigenlijk een berichtje sturen om te vertellen dat het misschien beter was om het contact op een laag pitje te zetten omdat ik niet de oorzaak wil zijn van nog meer problemen tussen hun.

...., ik wil ook niet tussen hem en zijn vrouw komen maar wil ook wel weten waar ik aan toe ben. Ik denk namelijk dat hij zijn gevoelens op een rijtje aan het zetten is en dat ik daarom oppeens niets meer hoor, anders zou ik het ook niet weten.

Blijkbaar heeft hij zelf al bedacht dat het slimmer was het contact even op een laag pitje te zetten. Dat is zijn goed recht en alleen maar heel erg verstandig.

Dat vul je zelf eigenlijk ook al aan, geef hem dus maar lekker de tijd. Misschien hoor je nooit meer wat van hem (waarschijnlijk), misschien mailt hij je over een tijdje dat hij gescheiden is (....), misschien.... Kom op, je hebt een paar dagen chatcontact gehad, t is toch niet alsof je de liefde van je leven verliest!
Waarom moet het zo zijn dat als iemand toevallig van het andere geslacht is dat er meteen aan relaties gedacht wordt. Ik ben hoe dan ook niet op zoek naar een relatie.

Ik vind het alleen erg styleloos en frustrerend dat iemand dan gewoon maar niets meer van zich laat horen, en wat dat betreft zou ik het fijn vinden een berichtje te krijgen. Iedereen struikelt over het feit dat ik wil weten waar ik aan toe ben, je zou denken dat iedereen het de normaalste zaak van de wereld vinden als mensen maar oppeens niets meer van zich laten horen. Lekkere maatschappij leven wij in,

Inderdaad zoals gezegd ben ik niet van plan om tussen hem en zijn vrouw te komen, maar dat is dus waarom het allemaal zo verwarrend is, laten we eerlijk wezen je gevoelens en je hersens zitten niet altijd op 1 lijn en er kan wel eens een tijdelijke kink in de kabel komen. Jullie zijn allemaal rationele denkers natuurlijk die dat niet kennen. Maar ookal is het tijdelijk verwarrend, betekent niet dat je niet gewoon vrienden kan blijven en vanuit dat oogpunt vind ik het zo jammer dat hij maar niets meer van zich laat horen.

ik had wat reacties gelezen op problemen en ik dacht dat ik hier normale antwoorden zou krijgen, iets genuanceerder en niet meteen dat iedereen op zijn achterste poten zou beginnen te schreeuwen alsof ik erop uit ben om een huwelijk stuk te maken, een "wat jammer maar wellicht dat het nu wat beter gaat tussen hem en zijn vrouw dus ik zou het gewoon laten rusten" klinkt al veel vriendelijker dan "misschien is zijn thuissituatie wel verbeterd en heeft hij zijn gedachten waar ze horen...daar bij zijn vrouw"

1 troost jullie hoeven niet verder meer te reageren en helemaal in de stress te schieten want ik ben hier weg. Als jullie alle problemen op deze manier te lijf gaan dan blijft er weinig gzelligs en leuks op dit forum over.
Ok dan, hier een gewenst antwoord:

Inderdaad zeg, ontzettend verwarrend voor je! En wat jammer ook! Ik hoop dat je gauw wat van hem hoort, want het is niet leuk om zo in onzekerheid te zitten...

Zoiets???
quote:ergverwarrend schreef op 21 augustus 2009 @ 17:28:

Waarom moet het zo zijn dat als iemand toevallig van het andere geslacht is dat er meteen aan relaties gedacht wordt. Ik ben hoe dan ook niet op zoek naar een relatie.

Ik vind het alleen erg styleloos en frustrerend dat iemand dan gewoon maar niets meer van zich laat horen, en wat dat betreft zou ik het fijn vinden een berichtje te krijgen. Iedereen struikelt over het feit dat ik wil weten waar ik aan toe ben, je zou denken dat iedereen het de normaalste zaak van de wereld vinden als mensen maar oppeens niets meer van zich laten horen. Lekkere maatschappij leven wij in,

Inderdaad zoals gezegd ben ik niet van plan om tussen hem en zijn vrouw te komen, maar dat is dus waarom het allemaal zo verwarrend is, laten we eerlijk wezen je gevoelens en je hersens zitten niet altijd op 1 lijn en er kan wel eens een tijdelijke kink in de kabel komen. Jullie zijn allemaal rationele denkers natuurlijk die dat niet kennen. Maar ookal is het tijdelijk verwarrend, betekent niet dat je niet gewoon vrienden kan blijven en vanuit dat oogpunt vind ik het zo jammer dat hij maar niets meer van zich laat horen.

ik had wat reacties gelezen op problemen en ik dacht dat ik hier normale antwoorden zou krijgen, iets genuanceerder en niet meteen dat iedereen op zijn achterste poten zou beginnen te schreeuwen alsof ik erop uit ben om een huwelijk stuk te maken, een "wat jammer maar wellicht dat het nu wat beter gaat tussen hem en zijn vrouw dus ik zou het gewoon laten rusten" klinkt al veel vriendelijker dan "misschien is zijn thuissituatie wel verbeterd en heeft hij zijn gedachten waar ze horen...daar bij zijn vrouw"

1 troost jullie hoeven niet verder meer te reageren en helemaal in de stress te schieten want ik ben hier weg. Als jullie alle problemen op deze manier te lijf gaan dan blijft er weinig gzelligs en leuks op dit forum over. Ik begin te begrijpen waarom hij het contact heeft laten doodbloeden.
Je zegt zelf dat hij vreselijk verliefd op je was vroeger en je insinueert dat jullie contact hem nu weer in de war heeft gebracht.

Is zijn relatie met zijn vrouw niet veel belangrijker dan jullie hernieuwde contact? Ik zou de stilte van zijn kant gewoon respecteren...
quote:wuiles schreef op 21 augustus 2009 @ 17:33:

[...]

Ik begin te begrijpen waarom hij het contact heeft laten doodbloeden.

ik ook...

typisch gevalletje van half leeg en half vol
Oppeens?
En ik vind de meeste reacties hier nog vrij normaal hoor, heb ze wel eens erger meegemaakt
kortom..... erg verwarrend allemaal
@ergverwarrend

Je reageert erg fel. Dit is nu eenmaal een forum waar iedereen zijn zegje kan doen. Soms leuke reaktie, soms minder leuke reaktie. Zo werkt het nu eenmaal. Net zoals in het echte leven.

Ik begrijp niet waarom je een mail klaar heb staan dat je het kontakt op een laag pitje wil zetten. Maar nu hij niet meer reageert ben je boos. Er kunnen meerdere redenen zijn, hij kan ziek zijn, zijn vrouw kan het kontakt (ook al is het platonisch) niet waarderen, etc.

Misschien moet je het laten zoals het is. Je hebt even leuk kontakt gehad en nu is het voorbij. Meer is het niet.
quote:[message=3769682,noline]ergverwarrend schreef op 21

Oke: Wat jammer maar wellicht dat het nu wat beter gaat tussen hem en zijn vrouw, dus ik zou het gewoon laten rusten.

Voel je je nu weer beter?
Oookeeee dan...

Hier heeft iemand heule lange tenen!
25 jaar geleden was hij verliefd, en nu heb je een paar dagen intensief gemaild en gechat en "wil je weten waar je aan toe bent", want "in wat voor maatschappij leven we anders als niemand van zich laat horen."

Ehm, maak je verder nog wat mee? Wat een hysterisch gedoe over een paar mailtjes met een oude bekende.
djieeezzz doe ff normaal
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Maar 't is wel een aandoenlijk tiep, toch? Na 25 jaar kom je er gelukkig toch nog achter dat ie je toen liet barsten omdat ie verliefd op je was!! Omdat ie niet wist hoe je zou reageren, ik vind het schattig.

En toevallig kom je weer op zijn pad, net op het moment dat zijn relatie niet al te best gaat, en laat ie je weer barsten. Denk dat ie weer verliefd op je is, het zijn vrouw ondanks de ellendige relatie niet durft te vertellen en jou ook niet.

Ik zou er van genieten, van zo'n kerel die geen ballen heeft.

He, je doet niet meer mee, wat moeten wij hier nou van denken? Niet leuk voor ons maar misschien over een jaar of 25.
quote:ergverwarrend schreef op 21 augustus 2009 @ 17:28:

Ik vind het alleen erg styleloos en frustrerend dat iemand dan gewoon maar niets meer van zich laat horen, en wat dat betreft zou ik het fijn vinden een berichtje te krijgen. Iedereen struikelt over het feit dat ik wil weten waar ik aan toe ben dat weet je nu toch? Hij wil nu geen contact met je anders had hij dat wel. , je zou denken dat iedereen het de normaalste zaak van de wereld vinden als mensen maar oppeens niets meer van zich laten horen. Lekkere maatschappij leven wij in,

Jij wil iets horen zodat je kunt zeggen dat je beter geen contact meer hebt. Ego kwestie. Lekkere maatschappij leven wij in.

Inderdaad zoals gezegd ben ik niet van plan om tussen hem en zijn vrouw te komen, maar dat is dus waarom het allemaal zo verwarrend is, laten we eerlijk wezen je gevoelens en je hersens zitten niet altijd op 1 lijn en er kan wel eens een tijdelijke kink in de kabel komen. Dus is het beter dat je je ver van hem houdt, zodat je én hun relatie respecteert én jezelf. Jullie zijn allemaal rationele denkers natuurlijk die dat niet kennen. Ik wist niet dat je niet meer normaal en logisch kunt denken als er gevoelens zijn. Weer iets nieuws geleerd vandaag. Maar ookal is het tijdelijk verwarrend, betekent niet dat je niet gewoon vrienden kan blijven en vanuit dat oogpunt vind ik het zo jammer dat hij maar niets meer van zich laat horen.

Geloof je het zelf? Jij wilt aandacht. Hij was ooit verliefd op je, maar nu kiest hij voor zijn vrouw. En terecht. Meerdere redenen.

Ze is zijn vrouw

Jij bent erg egoistisch bezig, kan hij beter bij zijn vrouw blijven.

1 troost jullie hoeven niet verder meer te reageren en helemaal in de stress te schieten want ik ben hier weg. Als jullie alle problemen op deze manier te lijf gaan dan blijft er weinig gzelligs en leuks op dit forum over.Doei.
*zingt* Ik word elke morgen wakker met een liedje in mijn hoofd, loop de hele dag te zingen en te fluiten. Elke morgen wakker met een (nata)liedje in mijn hoofd.. blabla.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven