November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Ik heb destijds ook gedacht aan die maxicosidrager en ik heb hem niet gekocht. Ik heb een mamafiets en Seppe zit achterop. Je kan van Steco bagagedragerverlengers kopen zodat je fietstassen goed blijven zitten. Als je ook nog een buggy mee wil nemen ben je echt een enorm gevaarte. Zelfs met een mamafiets.

Ik fiets ook met twee kinderen, Mila in de doek en Seppe achterop. Mensen zeggen wel eens dat het gevaarlijk zou zijn, maar eerlijk gezegd lijkt zo'n combinatie als boven beschreven mij gevaarlijker...
Tess, Qtie heeft dat ook gehad, dat ze eerst juist heel graag wilde lopen, maar daarna juist weer even niet (toen had ze ontdekt dat ze er moe van werd volgens mij ). Ik heb haar toen wat vaker in de buggy gezet / in de doek genomen. Als ik wel wilde lopen, probeerde ik het voor haar zo interessant mogelijk te maken. Dus wèl trappetje op trappetje af bij de portieken die we op de route tegenkomen, stukjes rennen, haar lekker maken met het doel (naar huis en daar eten, naar de speeltuin, etc.) als dat voor haar althans een leuke bestemming is. Wat ik nog niet gedaan heb, maar wel achter de hand hou zeg maar, is de poppenbuggy mee. In het ergste geval moet ik beiden sjouwen, maar zo'n opvouwbare poppenbuggy weegt niets, dus dat kan ik er wel bij hebben.

Bij langere einden gaat hier trouwens wel nog altijd de buggy, de rugdrager of de doek mee. Zúlke einden loopt ze nou ook weer niet, dus ik heb wel altijd een back-up plan.

Hebben jullie trouwens ook zoveel aanspraak als je met je kind over straat loopt? Hier kijkt echt íedereen om, worden zowel Qtie als ik regelmatig aangesproken en is het "oh wat scháttig!" niet van de lucht.

Qtie krijgt trouwens al van begin af aan een boterham 's ochtends. Pap hebben we bijna niet gegeven en geven we ook nu maar slechts sporadisch en dan ook altijd gewoon in een bord. Pap uit de fles heb ik ooit wel geprobeerd, maar dat snapte ze niet en dat bliefte ze ook niet dus.

Beleg is 's ochtends altijd zoet (jam of appelstroop). Tussen de middag krijgt ze altijd eerst een boterham met hartig beleg (tartex of kalkoenfilet) en daarna de rest met zoet. We hebben niet zo veel keuze hier in het broodbeleg, omdat het meeste óf melk óf varkensvlees bevat en beiden krijgt ze nog niet. Vandaar dus maar veel zoet.

Chica, dat zou wel lekker zijn als je straks beide dames op de fiets kunt vervoeren! Ik zie ze hier wel eens rijden met zo'n maxicosi-drager. Het ziet er altijd erg wiebelig uit, maar ik heb begrepen dat dat is vanwege de kwetsbare rug van die kleintjes. Volgens mij werkt het wel.

Ik zou zelf weer minder snel voor een doek o.i.d. kiezen. Als je iets overkomt, zit er niets van bescherming tussen je kind en je stuur. Dat vind ik toch wel een heel naar idee. Tenzij je je kind op je rug draagt, dan vang je eerst zelf de klap op als je valt.
Veel lopen: Ik vind het zo heerlijk dat ik eindelijk een kind heb dat loopt! Echt, je bent zoveel mobieler. Gisteren ook: lekker even snel naar de winkel (met de fiets, ging helemaal goed ) en dan samen door de winkel lopen. meisje loopt ongeveer mijn tempo, dus dat is relaxed! Niet meer een winkelwagentje of thuis laten, maar samen dingen ondernemen. Ik vind het geweldig!!!! En ze loopt inderdaad al best veel voor zo'n opdondertje.

Aanspraak: ja, leuk he? Omdat ze zo weinig haartjes heeft, wordt ze (zelfs in een paarsig vlinderjurkje) nog voor een jongen aangezien......

Hier sinds ze een jaar is 's ochtends pap uit een bakje. Als ze uit bed komt en Nelis is nog niet op of klaar met zijn fles, wordt ze gezellig geholpen. Als ze alleen moet eten omdat Nelis zijn flesje krijgt, is het een grote plakzooi. Maar wel lekker

Chica, beiden op de fiets! Dat is gezellig. Maar wij hebben geen echte maxi cosy maar 1 van kiddy of zoiets. Duits merk. Kan dus op niet 1 houder. Maar ja, nog 2 maandjes, dan kan hij wel in het stoeltje denk ik. En fietstassen: ik heb ook de fietstassen van bobike. Die zitten zo dat het stoeltje achterop alle ruimte heeft. Een buggy ga ik niet meenemen hoor. Ik neem voor Nelis wel een draagdoek mee en ons meisje kan dat soort stukjes wel lopen. Ik ga toch niet met 2 kinderen in mijn eentje zo hele dagen weg. Dan ga ik met de auto.

Wij hebben weer een nieuw project, nu voor het voorjaar. Gisteren is ons meisje heel lichtjes gestruikeld buiten en nu liggen voor de zoveelste keer haar knietjes open. We gaan dus de tuin op de schop gooien. Want deze tegels zijn echt veel te ruw voor de kleine knietjes. Dus dat wordt weer vrije dagen opnemen in maart We gaan het wel helemaal uitbesteden hoor, want met stenen en zand sjouwen: daar zijn wij kantoormensen niet op gebouwd.

En nu naar de zon en vanmiddag lekker een bbq!
Ibbel: Ik geloof niet dat ik én de MC drager én de buggy mee zou nemen. Dat lijkt me iets teveel van het goede, dan kieper ik om haha. Nee Anniek voorop en Sara achterop lijkt me meer dan genoeg. Ik ga wel zon dubbele standaard erop zetten want dat vind ik wel nodig. En ach, dan maar geen fietstassen.

Zat ik net te bedenken dat het zo handig is dat Anniek dan loopt en dan de MC met Sara op de fiets en de Beco mee en dan lekker naar de stad. Echter..............je kunt de lege MC natuurlijk niet op de fiets laten zitten Wat gaan we daar dan weer op verzinnen?????
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Even thuis want dinsdag gesprek over nieuwe woning. Morgen komt de enecotour hier langs en verwachten we chaos dus al een beetje eerder thuis. Gaat om een huurhuis nog. Wij willen ooit wel kopen maar pas als we beide werken en dat is nu nog even niet zo.

Verder niet alles bijgelezen alleen de laatste blz over fietsen. Als jullie weten hoe ik op mijn fiets heb gezeten dan zou je schrikken denk ik vroegah had je zo'n reclame van een biermerk waar je een moeder met twee kinderen op de fiets zag met fietstassen en een buggy. Nou zo was het bij mij ook. Ik heb een hele poos elke dag mijn twee oudsten naar school gebracht door weer en wind op de fiets. Omdat Tijn pas laat zonder zijwieltjes kon fietsen had ik Madelief ook lang voorop zitten. Echt zwaar beladen was ik dan. Ging eigenlijk best wel. Ik heb Raf nu ook nog steeds voorop en denk er voorlopig niet over om hem naar achteren te zetten. Heb een Bobike maar hij maakt zo alle bandjes los en klimt eruit. Dat wil ik voor me zien gebeuren en niet achter mijn rug zodat ik hem straks ergens verlies...

Ik heb nu nog steeds fietstassen maar de buggy neem ik eigenlijk nooit mee Raf wandelt gewoon zelf en al wilde ik hem erin doen dan is het drama groter dan wanneer ik hem "los laat"

Dus Tess nee Raf wil echt nooit in de buggy hij loopt ook gewoon goed en ook best snel voor zo'n klein mannetje. We stimuleren dat ook en dragen doen we ook maar zelden. Ja soms bij grote stukken wandelen maar dan gaat ie gewoon in de nek.
Oh, op de nek dragen doen wij ook wel ja. Of eigenlijk doet Qlief dat vooral. Ik heb immers een doek, dus ik heb mijn nek niet nodig.

Hahaha, Chica, wat doe je dan met die lege Maxicosi inderdaad?!

Misschien toch een onderstel mee waar je de MC op vast kan klikken? En dan goed oefenen om te fietsen zonder om te vallen?

O, Neeltje heeft dan wel een heel grote inhaalslag gemaakt zeg! Qtie loopt nog wel een tikkie langzamer dan ik (en ze wil ook bij ALLES stilstaan om even te kijken en er liefst ook even aan te zitten ). Maar goed, ik loop zelf best veel en ben gewend er stevig de pas in te zetten. Misschien dat dat ook nog wel uitmaakt. (Ik werd laatst door een zwangere vriendin ook al teruggefloten, dat ze me niet bij kon houden. )

Wij hadden vanmiddag een acht maanden oud baby'tje te spelen. Och zo liefffff! En Qtie was er ook zo lief voor. Die ging speeltjes aangeven en bij vertrek kusjes geven. Dan breekt mijn hart toch wel een beetje hoor. Ze zou zo'n lieve grote zus zijn...
Lijnes, spannend hoor, gesprekken over een nieuw huis!

Heb je het een beetje naar je zin verder, op vakantie?
Ha ja Q t'is ook wel spannend. We zijn echt toe aan een wat ruimere woning maar de geschiktste kandidaat wordt eruit gekozen en ik kan alleen maar hopen dat wij dat zijn.. dus ook wel een beetje stress.

En ja vakantie bevalt wonderwel goed. Eerdere jaren zijn we nogal eens eerder terug gekomen omdat het Tijn teveel werd maar dat is tot nu toe niet aan de orde geweest. Disdagmiddag gaan we weer terug en gaan dan samen met mijn nichtje met haar zoontje van net 2 dus dat zal vast ook super zijn. Het enige "jammere" is dat het echt zo heet was steeds dat we nog niet echt aan wandelen zijn toegekomen maar goed dat is een luxeprobleem als je het mij vraagt!
Ja p'cies Chica, waar laat je dan de MC. Dus toch maar met de Beco op de fiets?

Lijnes, leuk een nieuw huis, in Lijnesstad?

Q, kan me voorstellen dat je hart breekt, knuffel voor jou.
Dank je, Ibbel.

'k Begin toch aardig aan het idee gewend te raken, maar bij zoiets hakt het er best wel in natuurlijk.

Lijnes, luxeprobleem inderdaad, van die hitte. Behalve als je juist kwam om te wandelen. (Wij hadden er ook last van hoor, op onze vakantie. Véél te heet om te wandelen. Veel te heet voor het strand ook trouwens. Veel te heet voor alles behalve ijsjes. )
Och Q over je laatste stukje heengelezen Zulke dingen zullen vast heel moeilijk zijn...

Ja Ibbel in lijnesdorp alleen in een andere wijk dichter bij de school van T en M en meer in de weilanden, ideaal voor Tijn
Q, hier ook een knuffel voor jou! Tessje is zo eigenwijs dat ze zelfs niet te lijmen is met een ijsje bij de ijssalon drie straten verderop. Terwijl dat echt haar favoriet is. Toen ze net liep, liep ze dat stuk makkelijk... Papa's nek is ook favoriet. Vriend vond het grappig om haar aan zijn oren te laten vasthouden. Daar is hij nu van teruggekomen, maar Tessje grijpt nog steeds zijn oren stevig beet haha .

Lijnes, spannend zeg, een nieuw huis! Klinkt goed! Ik ga voor je duimen. En daarna weer snel verder genieten van de vakantie! Volgens mij gaat het komende week perfect wandelweer worden. Enne, ik zie je al fietsen . Ik denk dat ik er over een jaartje ook zo bij fiets.

Chica, je moet gewoon vriend mee laten fietsen naar de stad, de maxi cosi aan hem mee terug geven, als je klaar bent hem weer bellen of hij de maxi cosi weer kan komen brengen . Nee hoor, geintje. Bij ons in de stad heb je en gratis bewaakte fietsenstalling, waar brommerrijders hun helm in bewaring kunnen geven, misschien hebben ze zoiets bij jou ook, dan willen ze vast ook wel de maxi cosi in bewaring geven. En anders het onderstel van de Quinny zapp meenemen, daar kun je de maxi cosi opklikken. Overigens vind ik een dubbele standaard helemaal niet stabiel. Die zat standaard op mijn mama fiets en die heeft de fietsenmaker al voordat ik mijn fiets kon ophalen voor een extra lange, stevige zijstandaard. Dat is echt stabieler. Bovendien moet je bij een middenstandaard je fiets een stukje optillen, en dat is zwaar!!!!

Ik denk dat zo'n maxi cosi drager voor mij de enige oplossing is. Met de auto mag ik namelijk niet naar mijn werk, met het openbaar vervoer is geen optie en ik moet natuurlijk eerste de kindjes naar het kdv brengen. Daarna moet ik nog ruim 25 minuten fietsen over een heel winderig en steil stuk en dat zie ik niet zitten met bijvoorbeeld een lege fietskar.

Heerlijk rustig weekend gehad, nu weer aan het werk!
Ohhhh Tess dat is wel een goed idee, een bewaakte stalling. Heb je die in Utrecht in het centrum? Zal wel ergens en daar willen ze natuurlijk wel die MC in bewaring nemen. Probleem opgelost haha

Knuffel voor Q, altijd lastig als je met je neus weer eens op de feiten gedrukt wordt.

Ibbel: Ik weet dat jij fietst met de doek maar ik vind het echt te gevaarlijk hoor. Brrrr eng. Ik zie je vanmiddag gezellig, tot dan.
Ibbel, fietsen met doek zie je mij ook niet doen hoor.

Q, je krijgt toch even de confrontatie. Maar het klinkt gezellig!

Lijnes, spannend!!!

Heeft iemand van jullie een super eenkennig kind gehad? Ik kan het me niet herinneren. Nelis wil dus al vanaf zijn geboorte nergens anders drinken dan bij mama en papa. Na veel moeite drinkt hij nu op het kdv halve flessen. En logeren/oppas kunnen we helemaal wel vergeten. Hij heeft afgelopen week opa en oma 3 keer heel lang gezien, maar ze kunnen net naar hem kijken als hij bij paps of mams zit. Dragen oid is brullen!!!! Dat is nu dus ca 3 maanden voordat de eenkennigheid begint! Graag tips, want we zouden het al zo leuk vinden als opa of oma hem een keer op schoot zoudn kunnen hebben, laat staan andere dingen met hem doen.
Q , het zal altijd wel een moeilijk punt blijven, moeilijk hoor. Alle mogelijkheden zijn dus verder uitgesloten? Wel lief hoor, dat Qtie zo zorgzaam is, schattig.

MC drager geen ervaring mee. Hebben ze op het station/bewaakte stalling geen kluisjes waar een MC in past? Geen idee hoor, maarja, waar laat je zo'n ding. Om nou ook nog een Zapp aan je fiets te hangen... Sowieso lijkt me een Zapp lastig om aan de fiets te hangen. Ik ben er ook wel eens naar aan het kijken geweest (heb ook een Zapp), maar de meesten zijn over de fietsdrager ervan niet echt over te spreken geloof ik.

Ik ben alvast maar even voor een achterzitje aan het kijken. In draagzak op de fiets lijkt me ook wel eng, maar ik kan niet beloven dat ik het nooit ga doen om Suzy van het kdv te halen.

Eenkennigheid heb ik (gelukkig) geen ervaring mee, lijkt me ook superlastig.

Lijnes; succes, spannend!!!

Lopen met een loslopende Suzy doe ik eigenlijk niet echt veel, ik heb haar toch meestal wel in de buggy/tandemwagen. Het is mij een te ongeleid projectiel om los mee te nemen, zeker als ik Suzoon dan ook nog bij me heb. Kost me nu even te veel energie vrees ik.
fff kort reageren, proberen bij te lezen...maar...pfff wij hebben een spook gekregen die vannacht van 1 tot 7 heeft liggen brullen (en ik vind 'r nog steeds lief..hihi).

Chica; er is een buggyonderstel te krijgen waar de (originele) maxicosi op past. Dat ding is gelijk qua grootte en gewicht van een gewone buggy en speciaal voor de mc..dus dan is het probleem van waar laat je het ding zo opgelost.

Q; ik kan me je gebroken hart goed voorstellen
Lala, heel veel sterkte met je lieve maar niet slapende meisje. Heb je een goede kraam die je alles uit handen neemt?
Lala; fijn om van je te horen, succes met je lieve spookje! Hopelijk kun je overdag weer even bijtanken en vertoeteld worden door je kraamhulp.
Lala, bedankt voor je mooie kaart!

En dames, niet geloven wat Chica verkondigt over Sara hoor, ik heb 'er maar heel even horen jammeren en daarna viel ze lekker bij mama op de borst in de doek in slaap. Een zoeteke is het, met superlange donkere haren. Echt een klein popje vergeleken met mijn grote kale baby.

Vandaag heb ik officieel afscheid genomen op mijn oude werk. We zijn gaan lunchen bij De Kas en ik heb ter aandenken een mooi boekwerkje gekregen van al mijn collega's op de foto met Artisdepartis (zie avatar). Er staat ook een foto in van Artis die op het VivaForum aan het kletsen is

Pas thuis las ik het kaartje waarop iedereen iets liefs geschreven heeft en toen kwamen de waterlanders alsnog. Echt het einde van een periode. Mijn leven hier in de Achterhoek is zo anders...
Haha Ibbel ik overdrijf toch altijd, dat weet je toch. Ik heb ook de liefste en mooiste baby van de wereld. (die echter van 6 tot 9 gebruld heeft, maar goed, 3 uur huiluurtjeas, het wordt al beter )

Lieve schat het is ook een ander leven geweest. Een leven zonder kids in de grote stad óf een leven met 2 schatten van kinderen in een dorp. Dat kun je bijna niet vergelijken. En ik weet het, beide hebben voor- en nadelen. Het leven zonder kids was zo gemakkelijk, maar het leven met kids zoveel rijker. Soms mis ik het één en soms het ander. Ik zou graag alleen de voordelen willen van beide maar dat gaat niet.

En als je echt diep in je hart kijkt dan wil je het liefste het leven wat je nu hebt, dat weet ik zeker

Maar laat die waterlanders maar lekker komen hoor, het is toch een afscheid van een mooie tijd en daar horen tranen bij.
Tesstannetje:

Lala mooie kaart hoor, bedankt bedankt.
Och Ibbel ben het helemaal met Chica eens hoor al snap ik ook heel goed dat er momenten zijn waarop je het even anders ziet. Ook hier, heb een heerlijke tijd altijd gehad in chicastad en kan er echt met weemoed aan terugdenken, zo heerlijk ontspannen en maar denken hoe druk je het wel niet had. Knuffel je grote kale baby en je lieve kleine mannetje maar eens extra goed...

Leuk hoor Chica om Ibbel te horen over jouw kleine popje.. Ben heel benieuwd naar d'r!!

Lala bedankt voor het kaartje van jullie meisje! Erg leuk! Geniet maar van je huilende spookje.

O eenkennig? En dan heb je het over Nelis? Bij ons is nl Raf op het moment eenkennig. Die wil echt alleen maar mama. Papa is ook niet goed genoeg t'is alleen maar mamamamama wat de klok slaat. Het kan toch wel dat ie er nu al last van heeft? Het ene kind is het andere niet en Nelis is wel je tweede, die gaan vaak wat sneller juist met dit soort dingen.

hihi Suzy een ongeleid projectiel. Mooi benoemd . Ik heb hier ook zo' n exemplaar maar laat hem juist lopen, op plaatsen waar het kan natuurlijk. Nu woon ik in een wat kleinere gemeente dus misschien is de gelegenheid er dan ook wat vaker naar. Maar ik geloof wel dat het werkt, hij snapt nu steeds beter dat wanneer hij een andere kant op rent dan waar mama naartoe gaat hij alleen komt te staan en dat wil ie toch echt niet. Opletten blijft het wel en ik kan me voorstellen dat het met nog een kleintje wat lastiger is.
ok ook nog even voor Tess dat geloof ik dat jij over een poosje er ook zo bij zult zitten op je fiets maar nog niet over een jaar denk ik?? Ik heb trouwens een gewone standaard en een gewone fiets en die houdt het al best een tijd goed uit. Die dubbele standaard leek mij ook niet zo handig precies om dat optillen. (tel maar eens op wat het allemaal bij elkaar weegt 2 kinderen een buggy en dan nog die fietstassen )

haha en Tessje ik zie haar al zitten met haar handen om je vriend zijn oren.
Ok dubbelel standaard schrappen we van het menu af. Jullie hebben gelijk dat is niet te tillen natuurlijk.

Lekker weertje vandaag. (zo dat was mijn nuttige bijdrage voor vandaag)
Lala, dank voor je kaartje!

Ibbel, weer een nieuwe fase. Je nieuwe leven is heel leuk, maar afscheid nemen doet altijd pijn.

Chica, 3 huiluurtjes! Hoe hou je dat vol? Dat is officieel een huilbaby, waar je hulp voor krijgt hoor.

Lopen: neeltje heeft vanochtend heerlijk babbelend naar het kdv gelopen.

Over kdv: ze hadden het echt gemist, die 2 weken dat het dicht was. Neeltje komt binnen en gaat stralend dansen met de andere kindjes. Nelis gaat bij de leider op de arm, nestelt zich daar heerlijk in en stralend lachend kijkt hij de groep rond! Baby's onthouden dus meer dan je denkt wat een heerlijkheid als je kinderen zo goed onderdak zijn.

En nu sleur ik mezelf weer aan het werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven