Mode & Beauty alle pijlers

Beste ontwerpers van grote-maten-kleding,

24-08-2009 10:12 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms vraag ik me af of u zich wel hebt verdiept in de doelgroep of dat u het er gewoon om doet omdat u eigenlijk een hekel aan ons hebt. Want waarom wordt er voor ons zoveel onflateuze kleding ontworpen? Waarom denkt u dat we eruit willen zien als slonzige moekes of als halve kerels? Mocht u toch het beste met ons voor hebben, laat me u dan een paar tips geven. Wellicht hebben de andere dames hier er ook wel een paar.

1. Maak jurken eens van soepelvallende stoffen en blijf weg van tricot en jersey. Rekbare stoffen zitten wel prettig maar tekenen enorm. Ik heb liever een jurk of rok die geen accent op mijn buik, kont en vetrollen legt.

2. Grote blote ronde halzen, ook niet doen. Een v-hals staat de meesten van ons veel mooier. Schouderbandjes hoeven geen meter uit elkaar te zitten. We zijn dik, geen reuzen.

3. Grote dessins ook liever niet. Een klein patroontje lijkt slanker.

4. Ontwerp eens een bloesje of jasje dat geen happen uit mijn oksel neemt. Kapmouwtjes ook maar niet doen. Iets langere vlindermouw is beter.

5. Welke maat is in vredesnaam XL? Is dat 42? 48? De exacte maat in het kledingstuk vermelden voorkomt teleurstellingen in de paskamer.

Bij voorbaat dank,

Caaf
Ik vind hier dingen van.
quote:amarna schreef op 24 augustus 2009 @ 10:33:

Heren laarzenfabrikanten : graag niet alleen platte zwarte grove modellen, maar graag mét hak ! En liefst in kleuren.

Even eens kijken bij DuoBoots... Hakken tot 10 cm onder je laarzen. En in kleur Kost wel wat, maar dan heb je ook wat!

En ontopic... Wie bedenkt er bij Ulla Popken dat je bij een cupC/D nog van die softcups nodig hebt? Ik heb al genoeg van mezelf in die cup zitten...
Cavia, kun je de punten die goedgekeurd worden, toevoegen aan de lijst?
Je kunt beter een paar mooie grote maat merkkleding kopen dan tientallen 10 euro kledingstukken die na 3 wasbeurten de vuilniszak inkunnen.

Ik heb veel duurdere zwarte basiskledingstukken die ik combineer met goedkope trendshirts,pas nog een donkerpaars gilet gekocht bij Ulla Popken voor 9,95,en daar koop ik dan een leuke paarse/zwarte ketting bij.
Maggy,

Het merk Bladelli heeft ook mooie laarzen. Maar ik wil er niet stad en land voor af moeten.
quote:ElleMichelle schreef op 24 augustus 2009 @ 10:30:

Jullie gaan naar de verkeerde winkels:-))

Ik slaag altijd in de leuke grote maten winkels zoals onderstaande link

http://www.biggiezbest.nl/

Dan moeten ze voor de gein eens hun kleding showen op dikke modellen. En maatje 42 is geen plus size...

Nog een tip voor ontwerpers, je kunt niet zomaar een maatje 42 opblazen tot 52 en dan verwachten dat het er hetzelfde uitziet....
quote:amarna schreef op 24 augustus 2009 @ 10:39:

Maggy,

Het merk Bladelli heeft ook mooie laarzen. Maar ik wil er niet stad en land voor af moeten.

Heb ik inderdaad ook een hekel aan... dat ze dan ook maar 2 modellen hebben, die ze dan nog voor je moeten bestellen... zucht...

Ik ben normaal niet zo'n schrijver, maar een meelezer, maar op dit onderwerp ga ik los hoor ;)

Wat te denken van fatsoenlijke sportkleding? We willen ook sporten in kleding met van die fijne dry-fit stofjes enzo. Is hartstikke gezond... beetje bewegen... maar dan heb je eindelijk die stap genomen, wil je naar de sportschool... kun je geen fatsoenlijke sportkleding vinden (maat 52/54 hebben we het hier nu over)
De grote maten MERKkleding word speciaal voor de grotere maten gemaakt.

Als je naar Miss Etam,C&A ed gaat dan heb je slechte pasvormen,die worden gewoon van maat 38 uitvergroot naar maat 52.

Als je met maat 38 leuke kleding wilt moet je ook niet naar C&A gaan.

Wil je aparte kinderkleding dan kom je ook meestal bij merkkleding uit,ze zijn niet voor niets duurder,er worden betere stoffen gebruikt en geen massaproduktie zoals in chinese hallen door onderbetaalde vrouwen en kinderarbeid.
quote:Pannetje schreef op 24 augustus 2009 @ 10:34:

[...]

Evans FTW....alleen de lingerie al!Ik heb even gekeken op de site, maar er staan toch voornamelijk witte, zwarte en omakleur onderbroeken en bh's op. Maar misschien kijk ik verkeerd.
ElleMichelle, ik denk zomaar dat niet iedereen geld heeft voor een merkkleding.

Je betaald (ook bij C&A, miss Etam enz) al meer dan de gewone maten.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Als je sexy lingerie wilt in grote maten

http://www.xl4you.nl/
of deze

http://www.syldesign.nl/
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 24 augustus 2009 @ 10:52:

ElleMichelle, ik denk zomaar dat niet iedereen geld heeft voor een merkkleding.

Je betaald (ook bij C&A, miss Etam enz) al meer dan de gewone maten.Kijk dan eens bij grote matenkleding op marktplaats,ik zet daar ook vaak grote maten merkkleding op,het verkoopt hardstikke goed
quote:ElleMichelle schreef op 24 augustus 2009 @ 10:54:

Als je sexy lingerie wilt in grote maten

http://www.xl4you.nl/Toevallig heb ik daar vanmorgen nog gekeken en iets besteld.
quote:ElleMichelle schreef op 24 augustus 2009 @ 10:59:

[...]

Kijk dan eens bij grote matenkleding op marktplaats,ik zet daar ook vaak grote maten merkkleding op,het verkoopt hardstikke goed Ik kijk er regelmatig, maar kan niet echt zeggen dat ik er enthousiast van word. (zie er vooral veel Miss etam spul trouwens)
Promiss heeft vaak leuke, wat vrouwelijker, kleding.

Evenals Ulla Popken. Heb er een mooi suede jasje gekocht een een feestelijke lange bloes. Zowaar getailleerd !

In Breda zitten een paar leuke grotematen winkel. Weet er jammer genoeg de naam niet meer van.

Bij H&M en C&A alleen ongetailleerde tenten.

Bij M&S is bijna alles me te kort en zit de taille te hoog.

Soms zit er in de Miss Etam collectie iets leuks. Maar over het algemeen teveel van dezelfde casual katoenlook. Maar hun jeans model Sophie is geweldig. Niet te groot kopen, ze lopen erg uit.
In een woord: HULDE!
Beste winkels van grote-maten-Merkkleding,

Adverteer eens wat meer zodat we u kunnen vinden. En vestig u wat dichter bij mij in de buurt a.u.b.
Ik vind hier dingen van.
New Look zit in Rotterdam,

Helaas voor mij maar 1 uur dichterbij dan Antwerpen ( woon in Groningen) dus voor mij maakt het nog niet uit. Ze gaan tot maat 54. Evans gaat groter, weet alleen niet hoe groot.

Bij New Look is het wel zo dat de kleren soms ook in maat 36 worden verkocht en de pasvorm niet altijd goed is, maar vaak ook wel, wisselt echt per kleding stuk, online bestellen doe ik dus niet. Evans valt groot uit vaak, op zich wel fijn want je hebt veel dubbelmaten zoals 54/56 maar dat wisselt ook weer per kleding stuk.

Ja ik ben fan!! en nee ik heb geen aandelen maar ik baal gewoon van die lelijke kleding die ik in Nederland geacht word aan te trekken met een grote maat!
Bij de kledingzaak waar ik heen ga kan ik ook gewoon doorgeven welk kledingstuk ik van de website van een bepaald merk graag wil en zij bestellen het daar dan van mij,de websites van die merken staan op hun eigen website vermeld.Ze kunnen ook niet alles van een merk inkopen maar als je iets ziet wat ze niet ingekocht hebben bestellen ze het gewoon voor je,ideaal.
Beste modeontwerper,

Als u een broek ontwerpt met stretch, doe dit dan niet alleen in de broekspijpen maar ook in de band. Mijn buik-omgeving is nl niet 2 maten kleiner dan mijn benen.

Oh en als u dan toch bezig bent maak dan de broek meteen op maat. Een grote maat betekend niet meteen dat ik 2.04 meter lang ben.

Dank u wel.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 24 augustus 2009 @ 11:01:

[...]

Ik kijk er regelmatig, maar kan niet echt zeggen dat ik er enthousiast van word. (zie er vooral veel Miss etam spul trouwens)Grote maten merkkleding zoals Yoek,Head over heals,Twister ed is er ook zo weg,ik zet het er op en soms is het binnen een uur al verkocht,sommigen kijken volgens mij de hele dag door.Laatst zag ik ook nog een MaiK De Boer jurk in maat 52 erop staan.
Tja, dat verklaard een boel. Heb geen tijd om de hele dag op marktplaats te zitten (moet hier al de hele dag alles in de gaten houden )
New Look in Rotterdam !

Wat super, dat wist ik niet.

Ik woon zelf in Rotterdam. Heb gevonden waar de winkel is en ben er denk ik al tig keer langsgelopen zonder er erg in te hebben. Ik ben wég van hun broeken en schoenen. Ga er vanmiddag meteen kijken.

Ik las dat hun doelgroep tot 30 jaar is. Ik ben 50 en heb er in Londen leuke kleding gekocht. Van die 30 max trek ik me niks aan....
@ Amarna: Je weet de naam niet meer van die grote maten winkels in Breda, maar zou je me wel kunnen vertellen waar ze ongeveer zitten? Ik loop standaard alle winkels voorbij tot ik bij een Miss Etam of M&S ben. Laatst ontdekte ik pas voor het eerst dat Promiss ook grotere maten verkoopt...

Ik ben helemaal niet op de hoogte van waar je leuke grote maten kleding kunt kopen, dus alle tips zijn welkom.

Bij mij is de H&M één grote ergernis: de grootste maat van de gewone afdeling pas ik niet en de kleinste maat van de big and beautiful afdeling is net een aardappelzak om mn lijf! GRUWELIJK.
Google is ook wonderlijk!:

Colori Belli

Halstraat 12

4811 HW BREDA

tel. 076-5152320

http://www.coloribelli.nl/

Dameskleding waar u weer vrolijk van wordt. Makkelijk te dragen en te combineren, comfortabel en vrouwelijk. Ook exotisch door deels import uit Thailand. Je portemonnaie is je dankbaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven