Mode & Beauty alle pijlers

Beste ontwerpers van grote-maten-kleding,

24-08-2009 10:12 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms vraag ik me af of u zich wel hebt verdiept in de doelgroep of dat u het er gewoon om doet omdat u eigenlijk een hekel aan ons hebt. Want waarom wordt er voor ons zoveel onflateuze kleding ontworpen? Waarom denkt u dat we eruit willen zien als slonzige moekes of als halve kerels? Mocht u toch het beste met ons voor hebben, laat me u dan een paar tips geven. Wellicht hebben de andere dames hier er ook wel een paar.

1. Maak jurken eens van soepelvallende stoffen en blijf weg van tricot en jersey. Rekbare stoffen zitten wel prettig maar tekenen enorm. Ik heb liever een jurk of rok die geen accent op mijn buik, kont en vetrollen legt.

2. Grote blote ronde halzen, ook niet doen. Een v-hals staat de meesten van ons veel mooier. Schouderbandjes hoeven geen meter uit elkaar te zitten. We zijn dik, geen reuzen.

3. Grote dessins ook liever niet. Een klein patroontje lijkt slanker.

4. Ontwerp eens een bloesje of jasje dat geen happen uit mijn oksel neemt. Kapmouwtjes ook maar niet doen. Iets langere vlindermouw is beter.

5. Welke maat is in vredesnaam XL? Is dat 42? 48? De exacte maat in het kledingstuk vermelden voorkomt teleurstellingen in de paskamer.

Bij voorbaat dank,

Caaf
Ik vind hier dingen van.
Eens! Opsturen naar alle grote winkels en bekende merken!
Heb nog een toevoeging:

6. We zijn dik, niet kinds. Alle truien met beertjes en hondjes zijn echt niet nodig
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 24 augustus 2009 @ 10:18:

6. We zijn dik, niet kinds. Alle truien met beertjes en hondjes zijn echt niet nodigJa, vreselijk......
Nee echt?
7. Heupbroeken zijn dan misschien ontzettend hip, maar veel te laag voor eventuele rolvorming. En broeken tot vlak onder de bh-beugels is ook overdreven. Er bestaat een gulden middenweg! Hetzelfde geldt voor kontzakken. Van die postzegeltjes achterop kleden niet bepaald af!

Toevoeging: we vinden het ook leuk om mooie, sexy lingeriesetjes te kopen. Niet alleen zwart, wit en huidskleur.
quote:ingmagh schreef op 24 augustus 2009 @ 10:23:

7. Heupbroeken zijn dan misschien ontzettend hip, maar veel te laag voor eventuele rolvorming. En broeken tot vlak onder de bh-beugels is ook overdreven. Er bestaat een gulden middenweg! Hetzelfde geldt voor kontzakken. Van die postzegeltjes achterop kleden niet bepaald af!Zo waar. In een heupbroek lijken we net muffins.
8: minirokjes hoef je echt niet in de grote maten te ontwerpen. Die kunnen we toch niet aan en kopen we echt niet. En de mensen die ze wel kopen die zouden er een straf voor moeten krijgen
Oh, en om nog even verder te gaan op die spijkerbroeken: het is niet zo dat bij een kont maat 36 gelijk benen maat 34 horen. Al dat inkorten is niet goed voor het zelfvertrouwen!
Whahaha opsturen is echt een goed idee!
9: waarom ontwerpen jullie geen positiekleding in grotere maten zonder dat het ontzettend duur is of er als een hobbezak uitziet
weg met alle soepjurken!!! En niet alle dikke mensen verhullen zich graag in zwart.
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 24 augustus 2009 @ 10:26:

8: minirokjes hoef je echt niet in de grote maten te ontwerpen. Die kunnen we toch niet aan en kopen we echt niet. En de mensen die ze wel kopen die zouden er een straf voor moeten krijgen
Jullie gaan naar de verkeerde winkels:-))

Ik slaag altijd in de leuke grote maten winkels zoals onderstaande link

http://www.biggiezbest.nl/
10: Kleding mag ook hip zijn, we zijn niet allemaal 50+ er vallen ook jonge meiden in de doelgroep
quote:Munchie schreef op 24 augustus 2009 @ 10:24:

Toevoeging: we vinden het ook leuk om mooie, sexy lingeriesetjes te kopen. Niet alleen zwart, wit en huidskleur.

Die zijn er genoeg hoor.

En over die ronde halzen...ik vind dat nou juist weer wel geweldig:) Ik heb maatje 52.
Graag ook jurkjes mét een beetje taille... Zodat ik niet één grote massa word wanneer ik een jurkje draag! :D Heb ik eindelijk leuke, hippe laarzen in mijn kuitmaat, zijn de jurken/rokken niet om aan te zien ;)
ElleMichelle, hoeveel ben je daar dan kwijt voor een gemiddelde complete outfit?
*
anoniem_53296 wijzigde dit bericht op 24-08-2009 10:32
Reden: 1x is genoeg
% gewijzigd
10. Wie heeft bedacht dat mensen met grote maten, gelijk ook borsten cup G hebben? Er zijn mensen die op deze manier geen badpak meer aan kunnen. En dan nog wat, maar dat is misschien algemener: waarom die voorgevormde cups?
quote:ElleMichelle schreef op 24 augustus 2009 @ 10:30:

Jullie gaan naar de verkeerde winkels:-))

Ik slaag altijd in de leuke grote maten winkels zoals onderstaande link

http://www.biggiezbest.nl/

Ik haal kleding bij Evans( online) en New Look ( Belgie, tegenwoordig ook NL) omdat ik Miss Etam, H&M en alle zgn speciale grote maten kleding echt niet mooi en hip vind.

Ik ben 23, geen 55!
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 24 augustus 2009 @ 10:18:

Heb nog een toevoeging:

6. We zijn dik, niet kinds. Alle truien met beertjes en hondjes zijn echt niet nodigOf mickey mouse bij Ulla Popken :(
We willen mooie blouses dragen. Niet alleen geruite overhemdmodellen met oprolmouwen. En geklede pantalons, niet alleen 3/4 katoenen vrijetijdsbroeken met ritjes en lussen.

De meeste tunieken met verhoogde taille zitten misschien wel lekker, maar ze staan ons niet. Wij willen getailleerde kleding, die staat ons veel beter !

Ook zijn we niet allemaal kort en dik. Sommigen van ons zijn lang en dan moet de taille niet te hoog zitten en de mouwen lang genoeg zijn.

Heren laarzenfabrikanten : graag niet alleen platte zwarte grove modellen, maar graag mét hak ! En liefst in kleuren.

De lingeriefabrikanten schijnen niet te weten dat forse vrouwen niet allemaal cup G hebben. Sommigen hebben kleinere borsten (C/D) en die willen beslist géén minimizer ! Ik wil juist een maximizer ! Graag een push-up in 95 C/D of een t-shirt bh. Die zijn nl. niet te koop !
quote:Flashy schreef op 24 augustus 2009 @ 10:32:

[...]

Ik haal kleding bij Evans( online) en New Look ( Belgie, tegenwoordig ook NL) omdat ik Miss Etam, H&M en alle zgn speciale grote maten kleding echt niet mooi en hip vind.

Ik ben 23, geen 55!Evans FTW....alleen de lingerie al!
Pannetje,

Waar zit New Look in NL?

Heb daar in Londen mooie broeken gekocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven