2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
even een snelle

drukke dag gehad, morgen kom ik reageren

rossia, geniet van je alcoholvrije biertje!
Rossia hmmm denk dat ik liever helemaal geen alcohol drink ipv een alcoholvrij biertje, lijkt me nou echt niets aan.

Geniet van je vakantie!

x Floortje
goedemorgen

het het wordt een mooie dag vandaag!

gisteren toch maar niet naar de dierentuin geweest. We hebben heerlijk gelunched in de stad. Gistermiddag klein rondje gefietst op het plein achter ons huis. Mini vind het erg leuk. Alleen vertrouw ik het nog niet. De riempjes zijn nog te lang voor mini. Ook als je ze helemaal kort maakt zit ze er niet strak in. Ben veels te bang dat ze eruit valt. Dus nog maar flink wat broodjes eten zodat ze wat groter wordt.

Verder reageert ze erg goed op haar nieuwe schema. ze vindt brood er lekker. Gistermiddag helemaal druk geweest met koken voor haar. worteltjes, rijst en vis...nou mevrouw bliefde het niet hoor. 2 happen en toen hield ze haar lippen stijf op elkaar, zucht... naja dan maar weer een bakje sperzieboontjes (haar favoriet) uit de vriezer getrokken, Vanavond nieuwe wortelpoging.

Vanmiddag nog een verjaardag. tis mooi weer, dus dat wordt buiten zitten.

Alles gaat hier dus supergoed. Mini is erg druk bezig met groter worden. Ze staat al heel stevig en doet dan elke keer haar armpjes in de lucht. soort hoera. Ze is harstikke vrolijk en lacht naar iedereen. Verder slaapt ze tegenwoordig op haar zij. heel schattig. Haar loopwagen is een hit en daarmee scheurt ze door de kamer. Achteruit of opzij welliswaar. Ze rijdt naar de kast om aan de knopjes te zitten of aan snoertjes te trekken of ze ziet haar spiegelbeeld in de deurtjes. De kat moet het ook vaak ontgelden. hihi. Die vindt ze geweldig. Hij vindt het allemaal prima en denkt vast; och het is maar een baby, trek maar even aan mijn oren hoor...'

goed genoeg over ons...

missc hoe gaat het bij jullie?

michigan meid, voel je je alweer wat beter?

vera hoe is het met de kleine meid? hoe ziet jullie schema er eigenlijk nu uit?

Ellein wat leuk dat uk het fietsen zo super vind. Dat is genieten met dit mooie weer.

Floortje hoe is het met je neefje?

ah mini is wakker...tot later
Morning

Rossia, geniet lekker met je boekje op het strand. Wat ga je lezen? Hoe smaakte je alcoholvrije biertje?

Teddy, uk heeft de riempjes nu op het strakst en dat is perfect voor met een t-shirt, maar met een jasje er overheen moeten ze wel wat losser. Genoeg broodjes naar binnen voor mini en dan komt dat helemaal goed! Heeft de kat al eens uitgehaald naar mini of doet ze dat niet?

Vera, hoe is het met je borsten? Ben je er al helemaal vanaf of nog niet?

Michigan, hoe is het nu met jou? Heb je lekker kunnen slapen en weer wat bij kunnen komen van de afgelopen nare week?

Missc, geniet je lekker van jullie kleine popje ? Hoe is het lichamelijk met je? Knap je alweer wat op?

Floor, hoe is het met floormans neefje?

Wij hebben gisteren zo'n leuke avond gehad. Onverwacht met vrienden in de stad wezen eten. Uk kon naar mijn ouders. Het was erg leuk. Daarna nog lekker op het terras gezeten. Zelfs met een kind kun je best flexibel zijn . Nu een beetje brak, maar dat mag de pret niet drukken. Straks weer even een stukje fietsen om een lekker ijsje te scoren. Heerlijk zulke zondagen!
hoi meiden,

ik zet ivm herkenbaarheid wel even een update op de mail. Gaat helaas nog steeds niet goed en de prognose is volgens mij somber. Morgen gaan we er denk ik even langs, maar manlief vindt dat heel eng.

Ellein klinkt als een gezellige avond!

Teddy lijkt me ook eng als je bang bent dan je kleine meid eruit valt idd. Nog maar even geduld dan.

Voor de rest van de meiden, goedemorgen en een fijne dag gewenst!

x Floortje
ellein dat klinkt gezellig!

de kat haalt niet uit naar mini. Ze laat alles toe. Ik blijf er altijd wel bij hoor, je weet immers maar nooit.

floortje ga je mail even lezen
jeetje wat is het rustig hier, iedereen in de zon ofzo?

Ik de halve dag al in de keuken pfff warm. Krijgen vrienden te eten, heb mousaka gemaakt. Zo nog even tzatziki (hoe schrijf je dat???) maken, dat eten we vooraf met wat brood. Bij de mousaka komt nog een salade, volgens mij mogen ze niet klagen dan?? Zijn vrienden die echt megaveel eten, verbaas me er elke keer weer over. Altijd is alles op, terwijl ik recepten voor 6 personen aanhoudt. Nou ja kennelijk is het lekker

zo nu even uitpuffen hoor.

xx Floortje

ps nog geen verder nieuws van neefje
Inderdaad in de zon Floor . Klinkt lekker jouw maaltje. Lekkere hongerlapjes zijn die vrienden van jullie dan! Eetze voor straks.

Teddy, gelukkig laat de kat mini met rust. Maar je weet natuurlijk nooit of ze ineens uithaalt. Miaaaauuuuuuw
Hi meiden,

even snel Rossia een hele fijne vakantie wensen bij deze.. Geniet lekker!

Hier gaat t redelijk.. ik geniet en vind t tegelijkertijd zwaar. En voel me dan weer schuldig als ik dat denk. Lastig he? Op zich is het een makkelijk grietje, maar ze wil erg veel drinken en begint zelfs dan nog te huilen en te smakken als ik haar na een nachtvoeding weer terugleg in haar wiegje dat naast ons staat. Pfff.. wordt er erg onzeker van. Is mijn bv wel toereikend genoeg? Heeft ze ergens last van?

Verder zijn er 2 rare bulten/uitstulpingen boven mijn hechtingen verschenen. Heb direct zkh gebeld, en moet contact opnemen als het rood wordt, gaat kloppen of wanneer ik koorts krijg. Dit alles heb ik niet en toch maakt ook dit me weer onzeker. Kortom, ik gooi er regelmatig een flinke huilbui tegenaan en prijs mezelf gelukkig met mijn liefste die me zo goed helpt . Het leven van een kraamvrouw gaat niet over rozen hahaha..

Sorry, even heel ego. Maar jullie weten als geen ander (denk ik) hoe ik me voel en wilde het er graag even uitgooien hier.
Hey Meiden,

Teddy, ik zou dat ook wat eng vinden als de riempjes wat los zitten. Inderdaad nog wat broodjes erin doen en net wat Ellein zegt, straks met een wat dikker jasje. Wel super dat mini het leuk vondt!!

Ellein, leuk zo'n spontane aktie om even gezellig de stad in te gaan en te eten. Wel top dat je ouders konden oppassen. Dat is wel heel fijn dat ze in de buurt wonen he? Het boek wat ik lees heet Drift leven van Loes den Hollander. Ben al over de helft. Interessant verhaal en redelijk spannend.

Floortje, wow jij kokkin. Klinkt goed de Moussaka en Tzaziki. Daar zullen jullie enorm van smikkelen. Waarschijnlijk al op, dus heeft het gesmaakt?

Missc, thanks!! Lekker janken af en toe hoor. Het is niet niks en het is allemaal nieuw en allemaal wennen. Echt super dat Misscman zo behulpzaam is. Hou die bulten maar even goed in de gaten.

Alcoholvrij biertje smaakt prima met een limoentje erin. Op en top genieten. Doe rustig aan met het zonnetje en heb goed ingesmeer onder een parasolletje gelegen. Op en top vakantie!!
missc, die uitstulpingen komen me bekend voor. ik had het ook na een week of 2 ofzo. De vlos zei dat er waarschijnlijk een hechting had losgelaten binnenin.Doordat je huid wil genezen staat er spanning op en wil het wel eens loslaten. Zat bij mij aan de zijkant trouwens. Inderdaad even in de gaten houden, maar waarschijnlijk is het iets onschuldigs.

En die onzekerheid snap ik wel hoor. je moet het allemaal op gevoel doen. Dat komt vanzelf. Maar je gaat vanalles denken. Doe ik het wel goed? heeft ze nog honger? heeft ze kramp?

fijn dat misterC je zo goed helpt en goed voor jullie zorgt.

rossia. lekker aan het genieten dus? hoest met buukie?
Hee meiden,

Ik heb helemaal bijgelezen maar ben geloof ik de helft alweer vergeten. Ik ben zo druk in mijn hoofd, ik slaap slecht dus ben doodop en ben nog steeds niet ongesteld, al voel ik me al weken alsof ik het wel ben. Bah dus!

Ik heb ook niet echt veel puf om te reageren. Voel me niet zo lekker in mijn vel. Morgen ben ik vrij, misschien dan even tijd. Ik moet wel naar het ziekenhuis voor mezelf en naar het cb, maar hopelijk even tijd tussendoor.

Wel even een hart onder de riem voor Missc: meid, die onzekerheid is heel normaal. Niemand kan je vertellen hoe zwaar het is om moeder te worden, dat weet je pas als het zover is. Je doet het hartstikke goed!
Goeiemorgen meiden!!!

Rossia, fijne vakantie!!!! geniet er lekker van

Floor, wat goed nieuws, dat klinkt heel goed!! en als ze slim zijn kiezen ze jou En een dikke knuf voor jou, wat moet het moeilijk zijn meis. knuffel!!

Teddy succes met de wortels, soms kunnen ze heeeul eigenwijs zijn die kleine mensjes

MIssc, doe maar lekker rustig aan en wen goed aan elkaar. Het is zo spannend en nieuw nog allemaal in het begin, enne die hormonen maken je heeeul labiel nu, lekker af en toe huilen let goed op je hechtingen hoor, het kan snel een klein ontstekinkje zijn.

Vera, doe rustig aan hoor, balen dat je cyclus nog niet op orde is, maar het kan wel ff duren hoor voordat dat weer loopt!!

Zo hier het laatste werkweekje, alles overdragen en dan heerlijk op vakantie. Mini lijkt over zijn ergste babypubertijd heen en speelt en rommelt weer lekker. wel twee(!!!) tanden in aantocht!!!

kus Maki
Ha meiden,

Ik heb net heel verdrietig bericht gekregen; de vader van een vriendinnetje is overleden. Hij was al langer ziek, dus het is niet heel onverwachts. Wat het echter zo extra k*t maakt, is dat dit vriendinnetje eind vorige week is bevallen van haar eerste kindje en dus nog midden in de kraamtijd zit. Gelukkig heeft haar vader zijn kleinkind nog meegemaakt, maar men wat is het leven dan hard zeg! En wat liggen leven en dood dan dicht bij elkaar...

Sorry, ik kan even alleen maar denken aan hoe zwaar kl*te haar situatie nu is en heb dus even geen puf om verder te reageren.

Liefs OGG
OGG, wat een verdrietige situatie. Die vader had vast zoveel wilskracht om zijn kleinkind nog te kunnen zien, en dat heeft hij nog kunnen doen. Maar oh, wat moet dat voor je vriendin moeilijk zijn. Blij en zo intens verdrietig tegelijk. Ik hoop wel dat ze kan genieten van haar baby, want deze tijd duurt maar zo kort.

Missc, heeeeeel herkenbaar allemaal. Er gebeurt zoveel met je, lichamelijk en geestelijk. Je bent ineens moeder! Als je je gevoel volgt dan doe je het goed hoor. En als ze vaak en veel wil drinken, laat haar maar vaak drinken. Ik heb dat toen wat minder op mijn gevoel gedaan en achteraf heb ik daar spijt van. Super dan Misscman zo'n goede hulp is. Samen doen jullie het perfect! En lekker genieten van mini

Rossia, ik ken dat boek niet, maar het is dus een aanrader? Geniet lekker onder je parasol. Heerlijk........

Maki, het 9 maanden sprongetje schijnt een hele heftige te zijn en heel lang te kunnen duren. Ik geloof dat uk daar ook best last van heeft gehad, maar sinds 1,5 week is hij ook weer altijd in opperbeste stemming. Hier zijn nu 3 tanden door, en 3 die er binnenkort ook door gaan komen. Hij vindt het maar raar, dan gaat het zo met zijn tong over zijn tanden en dan hoor je hem denken: wat is dat nou dan ?

Vera, denk aan je zelf meid. Het klinkt alsof je het niet allemaal op de rit hebt. Probeer tijd voor jezelf vrij te maken, probeer ruimte in je hoofd te krijgen, probeer volop te genieten van mini....... en ik weet dat het heeeeel moeilijk is, maar als je alles relativeert dan ziet het er ook weer zo makkelijk en logisch uit. Ik hoop dat je snel de rust weer terug kunt vinden. In ieder geval staat jullie vakantie voor de deur. Even weg van alles. Dikke

Teddy, lekker aan het werk? Ben je druk of valt het mee?
oh OGG wat erg. en wat verschrikkelijk voor je vriendin. Net een kleintje en dan overlijdt je vader. Toch een kleine troost dat hij zijn kleinkind nog heeft kunnen zien. Wel vreselijk dat hij er niet meer van kan genieten. Soms is het leven zo hard.
Hee meiden, ben ik weer even. Voel me nog steeds niet geweldig, maar ietsjepietsje beter. Vandaag naar het cb geweest en de kleine is nu 7370 gram. Iets minder dan ik dacht, maar ze volgt precies de "iets onder gemiddelde" lijn. Lengte is nog steeds iets boven gemiddeld, 69 cm. Dus Teddy, jouw mini gaat haar straks inhalen!

Ons schema is nog steeds een beetje hetzelfde als een maand geleden. Na de vakantie gaan we brood, pap en yoghurt introduceren, voor nu houden we het nog even zo. Misschien in de vakantie al even oefenen met brood, we zien wel.

Ons schema is dus nog:

7:15 Fles 180/6

10:00 Fruithapje met beetje water/diksap

11:30 a 12:00 Fles 180/6

15:30 a 16:00 Fles 180/6

18:30 Groenten met beetje water/diksap

20:00 Fles 180/6

Ze drinkt niet alle flessen leeg. Ze geeft met alles heel duidelijk aan wanneer ze genoeg heeft.

Na de vakantie wil ik 's ochtends pap geven, rond 12:00 brood met ruim een halve fles, 's middags tussendoortje met ruim een halve fles en 's avonds yoghurt. Volgens het cb moest ik wel 500 ml melk geven.

Rossia, geniet je lekker van het Spaanse leven?

Teddy, klinkt alsof het erg goed gaat met mini-Teddy. Ze maakt grote sprongen!

Ellein, klinkt leuk zo'n spontane actie. Lekker flexibel met zulke ouders!

Floor, ik ga zo even de mail lezen.

Missc, gaat het alweer een beetje? Lastig he, aan de ene kant ben je supergelukkig, aan de andere kant superonzeker. En supervermoeid.

OGG, wat een verdrietig nieuws zeg. Kan me voorstellen dat je er steeds aan moet denken. Heel veel sterkte!

Ik ga even door naar de mail.
Hoi meiden,

Alles goed?

MissC: wat goed van jou dat je gewoon schrijft hoe jij je voelt en wat je denkt en doet. Ik kan er veel van leren. Jammer genoeg kan ik er niets over zeggen, maar de meiden hier helpen je goed genoeg, lees ik. Blijf in jezelf geloven,hoor en ik denk dat het goed is, om gewoon open te staan door je vragen te stellen aan anderen. Je moet je er niet voor schamen,hoor. Maar ja, ik heb makkelijk praten...is nog niet zover bij mij..maar ik zou het ook benauwd krijgen,hoor en onzeker worden.

Teddy: ik heb nog niet gemaild,hoor. Ik twijfel nog even. Ik ben in november heel erg dik en weet niet of ik dan nog zin heb om weg te gaan. Kijk nog wel even...is dat goed?

Meiden: even iets leuks...

Gister had ik een suprise-party voor mijn vriend. Zijn ouders en zussen hebben dit voor hem geregeld. Ik zat ook in het complot. Maar wat ik niet wist, was dat zijn ouders en zussen een babyshower aan het voorbereiden waren voor mij. Zij hadden allemaal mensen uitgenodigd en toen ik met mijn vriend bij het feest kwam (met moeite kon ik hem daar krijgen, maar het lukte...), was het dus ook een feestje voor mij. De tafel zat onder de cadeautjes....Ik heb zoveel gekregen...echt niet te geloven. Heel mijn huiskamer staat nu vol...Ik hoef nu niet zoveel spullen meer te kopen, terwijl dat niet eens een babyshower was van mijn vrienden en familie...Echt heel lief,hoor.

Hebben jullie ook een babyshower gehouden? En met hoeveel maanden?

Verder ben ik vandaag begonnen met werken. Dat valt wel tegen, maar ja. Nog even..op 5 dec begint mijn verlof (Teddy, iets voor het schema??).

Nou meiden, hopelijk gata het goed met jullie en tot gauw.

Groetjes,

Gorgi
oh wat leuk gorgi. Wat een verrassing! Wij hebben geen babyshower gehouden. Zag zoveel mensen teglijk in huis niet zo zitten.

En je moet zelf beslissen of je mee wilt of niet hoor. kan me voorstellen dat je tegen die tijd misschien niet meer weg wilt. Laat het tegen die tijd maar weten, of eerder, je kan altijd mee!
vera denk niet dat mini haar gaat inhalen hoor, das nog wel een grote sprong. Dat van die 500 ml wist ik niet, heeft het cb hier niets over gezegd. mini krijgt nu 420 ml.

ik hoop dat die vakantie je goed zal doen en je je daarna weer helemaal happy de peppie voelt.
Gorgi, wat een leuke verrassing! Ik heb niet zo'n feestje gehad, Lijkt me er leuk als mensen dat voor je organiseren.

Teddy, ze zeiden dat ik 500 ml moest aanhouden, dan hoefde ik geen vit D bij te geven. Ik zat me net al rot te rekenen hoe ik dan aan 500 ml kom. Ik denk dat ik voorlopig de laatste fles er maar even in hou.

Ik hoop ook dat de vakantie me goed zal doen. Ik denk het haast wel. Ik kijk zo uit naar 2 weken full time met onze kleine meid. Ik zal jullie wel missen, er is daar geen internet helaas.

Ellein, je vroeg nog over mijn borsten. Na die ene keer stuwing heb ik geen last meer gehad. Ze worden slapper en slapper... Dus ik ben er helemaal vanaf. Voor mij ook een geruststelling dat ik dus inderdaad geen enorme produktie meer had en dat ze heel erg snel reageren op verminderde vraag.
Morning!

Gorgi, wat een superleuke verrassing zeg! Zelf in het complot, en dan zo ontzettend verrasd worden. Je bent van harte welkom op onze meeting, maar als je niet wilt komen dan is het ook goed. Kijk maar!

Vera, en nog meer hangen, en hangen en hangen en slap . Ach, het was voor een goed doel zeggen we maar. Ik denk dat jullie zo gaan genieten de komende twee weken. Heerlijk! En dan maar niet denken aan daarna.....

Het schema zoals jij beschrijft deden wij ook. En dan kun je vanzelf de fles van 16.00 eraf gaan halen en vervangen door water/diksap. WIj gaan nu de laatste papfles afbouwen. Gister heeft hij redelijk wat yoghurt na het eten gehad en nog maar 120 ml water met 3 melk en 3 pap. Niet zoveel bijzonders dus. Volgens mij maakt het hem niet uit.

Iedereen een snelle zwaai! Ik ga weer aan de slag.
jeetje zeg wat is het hier rustig.....

Gorgi, je mag ook mailen ook al wil je niet perse naar de meeting gaan. Op de mail bespreken we soms wat meer prive zaken, en er staan leuke foto's op enzo. Nou ja kijk maar.

Ellein en Vera, niet wanhopen hoor, het duurt een tijdje maar je borsten gaan zich nog wel meer herstellen. Er moet weer nieuws vetweefsel heen nu het klierweefsel slinkt. Het wordt heus nog beter.

Rossia heb je het naar je zin?

Hier weinig nieuws, laatste dagen werken daarna ben ik even vrij maar ik heb wel tijdelijk werk gevonden. Niet als verloskundige maar iets anders. Wel iets dat ik ook leuk vind, het is wel even goed zo. Als G-land doorgaat heb ik ook daar veel aandacht voor nodig, zeker om de taal te leren.

Nog 2,5 week en dan gaan we ook lekker op vakantie, kan eerlijk gezegd niet wachten!

Qua neefje helaas nog geen nieuws, we zijn er gisteren geweest en de prognose blijft helaas heel somber. Hij blijft zuurstofbehoefte houden en dat is geen goed teken. Arme jongen.

Nou ga zo maar een mezelf omkleden, moet vanavond weer werken.

x Floortje
hey Teddy jij ook online zie ik!
ik ben altijd online floortje...wel aan het werk, maar sta gewoon ingelogd om af en toe te kunnen spieken

goed dat je weer werk hebt gevonden. Wat ga je doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven