Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
quote:Quirijn schreef op 24 augustus 2009 @ 15:28:

Waar woont GOV?In het buitenland (en meer zeg ik niet, anders verraad ik mijn andere nick als dat niet al gebeurd is)
het buitenland is inderdaad helaas niet bij mij in de buurt..
pff ik heb eindelijk een afspraak gemaakt voor een keuring bij de bloedbank.. die arme mensen hebben me echt al 100 keer gebeld.. haha.. ze dachten vast dat het nooit meer zou gaan gebeuren!

Knap, bloedbank. Ik durf het niet (weet ook niet of ze dat hier hebben, maar vast wel )
De mevrouw aan de telefoon stelde wat medische vragen.. de laatste was: Bent u boven de 50 kilo.. whaaaaa ik denk: mens je moest eens weten!
Ook nog vanaf hier een Livre.

Ik vind het toch eigenlijk wel heel bijzonder dat dit topic echt een plek is waar iedereen zichzelf laat zien zoals zij zich voelt. Echt heel bijzonder voor mij. Dank daarvoor, beste dames!
Ik ben normaal ook bloeddonor, maar mag een heel jaar geen bloed geven omdat ik begin dit jaar geopereerd ben.

Hemera, het is idd een heel bijzonder topic dit en ik ben ook blij dat ik er deel van uit maak.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Voor iedereen een hele dikke
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Quirijn schreef op 24 augustus 2009 @ 15:46:

De mevrouw aan de telefoon stelde wat medische vragen.. de laatste was: Bent u boven de 50 kilo.. whaaaaa ik denk: mens je moest eens weten!

quote:Hemera schreef op 24 augustus 2009 @ 15:47:

Ook nog vanaf hier een Livre.

Ik vind het toch eigenlijk wel heel bijzonder dat dit topic echt een plek is waar iedereen zichzelf laat zien zoals zij zich voelt. Echt heel bijzonder voor mij. Dank daarvoor, beste dames!

Vind ik ook. Ik ben heel blij dat ik hier mee mag schrijven

Even iets heel anders; ik lees geregeld mee met een ander topic (deze Heel veel afvallen, wie doet er mee?) en daar hadden ze het over maten opmeten. Nu heb ik voor de grap mijn middelmaat opgemeten en vond het nogal veel Dat is dus nog maar eens een bewijs dat ik niet weet wat normaal is. Nouja, normaal is ook wel betrekkelijk natuurlijk....

Ik kwam in elk geval uit bij 105 cm. Hebben mensen zin om hun maat te delen? Niet als wedstrijdje ofzo uiteraard, maar meer ter vergelijking (hoewel ik ook wel weer weet dat dat niet helemaal op gaat, ivm alle diverse lengtes enzo.)
Toen ik begon met afvallen zat ik ver boven de meter.. inmiddels is het 73 cm.

Wel op het goede punt meten he GOV, want anders dan gaan de regels (<80) niet meer op.
Ja ik heb je aanwijzing daar ook gelezen Q
Wat is het goede punt? Mijn centimeter past daar vast niet omheen.

Groepsknuffel
haha... goedzo.. (de meesten meten namelijk het dikste gedeelte.. en schrikken zich dan lam, hoewel ik me ook lam schrok toen ik begin dit jaar het 'dunste' gedeelte ging meten hoor!)
we worden wel heel klef hoor jongens! al die groepsknuffels..

nou vooruit dan maar,, we doen samen nog even een dansje!

Het goede punt is op de plaats tussen de onderste rib en de bovenkant van het bekken. Dat is meestal twee vingers boven je navel, het dunste punt van de buik (je taille dus)
Q, Wat onwijs fijn dat je huisarts echt goed de tijd voor je heeft genomen en ik denk dat de adviezen die je hebt gekregen ook echt wel goede zijn waar je verder mee kunt. En we hebben geloof ik allemaal al wel eens iets aangegeven over de hoeveelheid die je sport... Maar als je straks weer gaat werken en niet meer thuis werkt zul je ongetwijfeld al minder tijd ervoor krijgen en komt dat vast goed. En idd vervang de light producten voor wat vettere/calorierijke en dan uiteindelijk zal je lichaam wel een balans moeten vinden zodat je gelijk blijft. En kom je dan een keertje aan..zoals al eerder gezegd dan weet je het nu gelijk aan te pakken. ZO zit je wel in elkaar... Dus het gaat echt wel goed komen met jou om niet meer aan te komen dus prent dat maar even goed in je hoofd.....

Livre, ik kan er weinig woorden voor vinden om hier weg te zetten. Vind het heel erg voor je en wou dat ik er iets tegen kon doen maar helaas weet ik niet het middel tegen MS. Het lijkt me zo onwijs klote allemaal. Kop op he! Wij slepen je er wel doorheen (hopelijk). En eens met Q een meet in jou regio staat op het lijstje!

Hier ook zeer herkenbaar van die foto's. Als ik nu foto's van Sicilie zie dan zie ik gewoon een moddervet varken... Terwijl ik dat beeld zo dus helemaal niet van mezelf heb... Ben denk ik blijven hangen ergens in het verleden toen ik nog een stukje minder woog. Maar die foto's zetten me wel gelijk weer op mijn plaats...

GoV, goede tip trouwens van die foto's naast elkaar leggen. Nu is het bij mij pas 9 kg maar vraag me af of ik dat al kan zien zeg maar... Het mooiste zou natuurlijk zijn als ik exact hetzelfde zou aanhebben maar ja.....

Vandaag trouwens te horen gekregen dat het project waarop ik gewerkt heb in Sicilie wel eens een stille dood kan sterven. De onderlinge verhoudingen tussen italiaans bedrijf en nederlands bedrijf werkt toch niet zo goed en het italiaans bedrijf ziet ons liever gaan dan komen... Dus de verwachting is dat het eind van het jaar over is... Dan heeft de so called site manager waar iedereen al die problemen mee heeft gehad zijn doel bereikt want er gaan al geruchten de ronde dat hij dan met zijn italiaans teampje de boel wel eens even recht komt zetten.. Toen ik dat hoorde gingen gelijk al mijn nekharen weer overeind staan.. Want wat hebben we met die kerel afgezien zeg... Staat nog wel een stukje over op hyves volgens mij... Maffia vent.... Bah... Ben gelijk even teneergeslagen, stom eigenlijk want ben er al weer enige tijd weg maar toch..... Baal er wel van op deze manier.. Ze hebben mijn bedrijf gewoon zwart lopen maken bij de klant zodat ze zelf weer hun vinger ertussen konden krijgen. Ik hou daar dus echt niet van... Bah bah en nog eens bah.....
Tis toch gewoon eigenlijk je taille wat je opmeet?

Zal vanavond nog eens zonder kleding doen, nu zat er wel een tshirt tussen.
mosterd (had je laatste post nog niet gelezen )
quote:Quirijn schreef op 24 augustus 2009 @ 16:14:

we worden wel heel klef hoor jongens! al die groepsknuffels..

nou vooruit dan maar,[afbeelding], we doen samen nog even een dansje!

Het goede punt is op de plaats tussen de onderste rib en de bovenkant van het bekken. Dat is meestal twee vingers boven je navel, het dunste punt van de buik (je taille dus)Moet ik dan op mijn rugkwabben meten of er tussenin... ALtijd zo lastig dit... Ik ben erg klein waardoor mijn onderste rib zowat op mijn bovenkant van mijn bekken vastzit.. Heb een kort bovenlijf en daar ook altijd problemen mee terwijl mijn benen juist weer erg lang zijn in vergelijking met mijn lichaam.. Ik meet dus altijd zo'n 2 vingers boven mijn navel en ga dan gelijk door naar achter op mijn rugkwab.. Bij mij is het nu ook zo'n 105 cm GoV...Maar of ik nu goed meet?????
Dat was even zoeken, want ik heb niet echt meer een taille eigenlijk. Maar dan is het 125 centimeter. Heuuul veuuul dus.
Iejoor, vervelend, van dat soort zakelijke kinderachtigheden. Bah!

Enneeeh tis niet "maar" 9 kilo hoor, maar ál 9 kilo! Elke kilo is er 1 he?!
Je mag het meetlint wel wat strak trekken, maar niet te erg! Je mag ook goed uitblazen, want je hoeft geen lucht te meten..

Als je rib/bekken op elkaar zit dat maakt niet uit, dan mag je daar meten.. de kwab moet je denk ik mee-meten, want het gaat juist om de hoeveelheid vet die je om je middel heen hebt..

Het is niet heel erg lengte afhankelijk geloof ik, het gaat erom dat buikvet erger is dan heup/bil/derest vet, dus daarom is de taillemeting belangrijk.
Ik ben trouwens ook erg dankbaar voor dit topic hoor... Iedereen sleept je er iedere keer maar weer doorheen als het even tegenzit en er wordt ook vrij open verteld... Helemaal fijn...

Jullie zijn allemaal ontzettend lief!
Dan heb ik altijd goed gemeten Q, en is het dus 105...met kwab....

herkenbare smilie?
Ik heb 110.....met flinke kwab, vind mijn taille rond mijn navel veel leuker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven