Confronteren of niet?

19-04-2009 17:05 127 berichten
Ik ben nieuw hier op het forum, en zou graag het volgende met jullie willen delen. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet, en zou het fijn vinden als jullie met mij mee zouden willen denken.

Het gaat om één van mijn beste vriendinnen. Al jarenlang deel ik mijn meest intieme dingen met haar, en is zij de enige vriendin die deze meest intieme dingen over mij weet.

Ik heb wat problemen gehad op seksueel gebied waardoor het lastig voor mij was een relatie met een man aan te gaan. Dit heb ik tot in detail met haar gedeeld. Ik heb hierin veel steun van haar ontvangen.

Een aantal maanden geleden ben ik erachter gekomen, dat zij deze informatie aan meerdere andere vrienden van haar heeft verteld. Ik heb hier toen een gesprek met haar over gevoerd, en uiteindelijk kon ik met haar verder.

Ik dacht toen echter nog, dat zij alleen de grote lijnen aan deze andere vrienden had verteld. Ik ben er nu achter gekomen dat zij ook de details heeft verteld, inclusief de dingen die het meest kwetsbaar voor mij liggen (en zij weet dat deze details gevoelig liggen voor mij).

Ik ben er inmiddels al wel over uit, dat ik haar geen intieme dingen meer zal vertellen, en alleen nog over koetjes en kalfjes met haar zal praten.

Waar ik echter niet uit kom, is:

Zal ik haar vertellen dat ik geen intieme dingen meer met haar zal delen, en alleen nog over koetjes en kalfjes zal praten? Als ik dit doe, ben ik een beetje bang haar vriendschap te verliezen, omdat zij zich zeer snel aangevallen voelt en dan mensen van zich af stoot.

Of zal ik simpelweg stoppen mijn intieme dingen met haar te delen, en alleen nog over koetjes en kalfjes praten? Moet ik het haar nog wel waard vinden, om nogmaals een gesprek met haar aan te gaan hierover? Maar als ik dit doe, van voel ik me ook weer zo hypocriet en oneerlijk.

Ik hoop dat ik jullie genoeg info heb gegeven om te kunnen reageren! Ik heb overwogen de seksuele problemen waarover ik het heb hier neer te schrijven, maar ik durf dit niet zo goed omdat het toch wel heel persoonlijk is, en kwetsbaar ligt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Verana
quote:kingmarja schreef op 24 augustus 2009 @ 14:59:

[...]

Mooi, dan kunnen wij samen een eindje gaan fietsen Ja, gezellie!
quote:kingmarja schreef op 24 augustus 2009 @ 15:02:

[...]

Ik prijs mezelf maar met het feit dat ik wel openlijk de confrontatie aanga en niet roddel achter iemands rug om zoals die enge ex-vriendin van je. En joh, je hebt wel bewezen dat je errug stoer bent ondanks dat ik tussen de regels doorlees dat je een hoop te verhapstukken hebt. Cool.

Dankje!

Het is ook denk ik wel stoer dat ik zo voor mezelf ben opgekomen en mijn grens heb gesteld. Ik voel het zelf alleen nog niet echt zo. De pijn en de angst overheerst nu nog. Maar er komt vast een moment dat ik mezelf ook stoer zal vinden, en trots op mezelf zal zijn.

(vanochtend door een wesp gestoken in mijn vinger, en het doet gewoon echt zeer met typen )
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie het onderling uitgepraat hebben. Dit topic heb ik opgeschoond, zodat jullie hier op constructieve manier over het onderwerp verder kunnen praten.
Nou ja... Ik maakte maar een grapje hoor...

toevoeging: natuurlijk vind ik het ook fijn dat er op een constructieve manier gediscussieerd wordt!
anoniem_81214 wijzigde dit bericht op 24-08-2009 19:54
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:viva_angel6 schreef op 24 augustus 2009 @ 19:48:

Fijn dat jullie het onderling uitgepraat hebben. Dit topic heb ik opgeschoond, zodat jullie hier op constructieve manier over het onderwerp verder kunnen praten.

Ok, dankjewel!

Ik log pas weer in sinds ongeveer 4 uur vanmiddag, dus de reacties die in de tussentijd geplaatst zijn, heb ik niet gelezen!

Maar dat is jammer dan, het is goed zo!
Wat fijn dat jij en Marja het hebben bijgelegd! En wat betreft je topic. Stoer dat je je grenzen hebt aangegeven richting 'vriendin'. Ik hoop dat je het nu een beetje los kunt gaan laten. Zou zonde van je energie zijn om je daar nog heel veel langer druk over te maken.
Sneezeweasel, dankjewel.

Ik ben misschien nu een beetje dom bezig, ik heb een fles wijn open getrokken. Misschien niet zo verstandig, maar ik heb even behoefte aan weg van mijn (angstige) gevoelens.

Ik kan al de hele dag niet echt tot rust komen.

Het loslaten komt wel goed hoor. Er moet alleen even wat tijd overheen. Je hebt gelijk dat ik me eigenlijk niet meer druk zou moeten maken over deze "vriendin". Verstandelijk weet ik dat, alleen mijn gevoel moet nog even mee...
Oh stop! Niet meer dan 2 glazen mop, anders ga je drinken om de verkeerde reden.
Ja, weet ik. Maar komt wel goed hoor, Marja.

Ik ben normaal gesproken een matig drinker. Met name het laatste jaar, toen ik wat gewicht wilde verliezen.

Ik drink nu wel om de verkeerde redenen, maar ben me daar zeer van bewust. Vannacht even lekker slapen, en dan morgen ben ik deze "drink-neigingen" weer kwijt. En een kater rijker waarschijnlijk... Maar goed, ik heb vakantie, dus ik kan het me veroorloven.
Dan is het goed. En waag het niet om morgen te klagen over een kater he? Je weet hoe vals ik kan zijn.

En als je wat kwijt wilt, roep maar. Mijn antwoorden zijn over het algemeen beter dan een glas wijn.
Nee, ik zal niet klagen morgen
En ja hoor, ik weet hoe vals je kan zijn

Alvast welterusten, mocht je dit nog lezen.

(of is het weltrusten? taalfout? )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven