**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
O Nadine wat spannend! Ik wens je heel veel succes. Ben zo benieuwd. Haha zit hier helemaal te stuiteren achter mijn pc. De eerste die gaat beginnen. Nu wordt het echie! Ik denk aan je.

Liefs,

Lynx
Oh Nadine wat spannend! Ik hoop dat alles goed is gegaan!

Wat die slijmprop betreft, ik had effe gegoogled op afbeeldingen en dan zie je een paar (ranzige) voorbeelden maar krijg je wel een idee. Het kan ook veel minder zijn dan op de voorbeelden begreep ik. En het schijnt inderdaad nog niets te zeggen en de bevalling kan zo nog een paar weken op zich laten wachten. Maar dus ook maar 24 uur blijkt dus bij Nadine.

Spannend!

Hier alles ok zodra de temp zakt, ben die warme dagen echt spuugzat en kom dan helemaal tot niets terwijl ik heel graag dingen af wil maken.

Ga zo met het kaartje naar de drukker en dan de adressen afmaken. Weet iemand wat handig is om adressen in op te slaan om af te drukken op etiketten? Heb altijd ruzie met die dingen ..

Voor de tabel: 28/8 Gyn

37 wkn!
hoi lieve nadine,

ik hoop dat je kindje snel geboren wordt, en dat 't gezond is! en dat 't voor jou ook allemaal goed gaat!

Ik denk aan je! liefs mayls

(en ik denk aan jullie allemaal natuurlijk! de laatste loodjes meiden! )
Hey Mayls, wat fijn om even iets te horen van je. Hoe gaat het met je? Wel raar zeker om hier te lezen over bevallingen enzo? Ik denk nog steeds aan je en hoop dat je Zaid een mooi plekje in je hart hebt gegeven. xx
yeahhhhhhhh Nadine!! Hoewel een tikkie jaloers (ik wil oohook!!) ga ik meteen ff in de weeëndans voor je Hoop dat het op gaat schieten en dat je snel van jullie lieve ukkie mogen genieten.

Hier nog steeds 0,0 tekenen van een aanstaande bevalling, dus..............ik zet in op augustus 2010

Mayls: wat fijn om je even te "horen" . Denk echt heel vaak aan , jullie en hoop dat alles naar omstandigheden ok gaat. Vind het megalief van je dat je hier nog ff komt buurten, want weet niet of ik dat zou kunnen. Je bent top!

Nog ff eng bericht van een vriend. Werden zondag gebeld dat hij met spoed in ZH was opgenomen. gestoken door 4(!!) wespen. ging ff douchen/in bad, werd onwel, vriending trof hem van de wereld aan, alles laten lopen, schuim op de mond. meteen 112 gebeld en de buurman, de heeft hem gereanimeerd en nu mag hij (als alles goed gaat) vandaag weer naar huis. Maar volgens de artsen echt mega geluk gehad, want hij had zowel in bad kunnen verdrinken als aan een afalactysche (goed gespeld??) kunnen overlijden pffffffffffffffffffffff heb hem meteen op zijn lazer gegeven, want vorige week vroegen zij ons of wij als voogd voor hun dochter in hun testament opgenomen wilden worden en daarmee dus mooi de goden verzocht...................

Maar goed, net als iedereen heel blij dathet warme weer een beetje over is (voor nu) dus hopelijk meer dan 3 uur slaap per nacht.

Nou, ga ff filmpie kijken en wachten tot onze vriend uit het ZH is en wij persoonlijk kunnen checken of hij ok is.

En nadine, morgen een baby dan maar.............
Go Nadine Go
Hé meiden, bedankt voor jullie lieve woorden. Ik meld me weer even. Hier nog niks aan het handje (geen wee te bekennen, hoogstens af en toe wat kramp). Heb net lekker nog even geslapen (met tussenpozen) en ben in afwachting van de vk, die komt straks even langs met visites rijden. Heb geen flauw benul wat ze gaan doen als er niet of nauwelijks weeën komen. Denk toch een infuusje in het zh....

Heb zelfs nog honger en de stelregel is toch echt dat een barende vrouw NIET eet! denk dus dat het nog wel ff kan gaan duren....

@ Mayls, wat lief dat je je even komt melden bij ons. Ik heb de afgelopen weken zoveel aan je gedacht en me dan zo vaak bedacht dat het echt een wonder is, het krijgen van een kindje.... dikke voor jou....

@ Soshiva. Ik heb alle adressen in excel gezet en daarna een etikettenbestand in Word. Die 2 bestanden samenvoegen en klaar is klara, maar je moet er wel een beetje handigheid in hebben....

@ Bieteltje, sorry dat ik voorkruip meid! en wat een bericht van die vriend, poehee! heavy shit! sterkte ermee!

Ik ga even eten en douchen en dan maar wat tasjes klaarmaken. Als het nog lukt later meer en mocht dat niet het geval zijn, dan vraag ik op het andere topic waar ik schrijf of ze hier ff verslag uit willen brengen!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Woohoo Nadine! Spannend! Wie weet is het nu al klaar, het is toch je tweede en dat gaat meestal sneller, toch? Ieh! Echt spannend!

Bieteltje, wat eng van die vriend! Pfoe zeg, dat is even schrikken. Gelukkig is het allemaal goed gekomen. En de artsen zullen hem heus niet zomaar naar huis laten gaan. Het is trouwens anafylactisch(e shock).

Hier ook nog geen tekenen van slijmproppen, weeën of ander leed. Wel is vandaag mijn via internet bestelde voedingsbh binnen gekomen en hij past perfect! Ik had in mijn andere 2 gekeken welke maat het moest zijn en maar gewoon op hoop van zegen dezelfde maat besteld. Nou, dat is dus mooi uitgepakt.

Gister trouwens naar de VK geweest en ik had weer een andere. Mijn bloeddruk was weer mooi (120/75), gewicht is nu +6/7 (afhankelijk van hoeveel vocht ik vasthoud), baby had nog steeds een prachtig hartje en ze ligt nog steeds ingedaald en ik moet vanaf nu elke week terugkomen.

37 weken.
Oh pff, ik zie nu je bericht pas. Dat duurt misschien nog wel even ja... He jammer!
Ik had bij de tweede ook twijfels of ik al bezig was ja of nee. VK gebeld en toen ze langskwam en me toucheerde had ik toch al 5 cm ontsluiting. Ben zeer benieuwd Nadine!

Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang je met gebroken vliezen mag lopen?
@ Lieselotje, ik dacht dat binnen 48 uur dan je kindje geboren moet worden, maar dat verschilt ook weer per vk en er wordt ook gekeken naar de toestand van moeder en kind volgens mij. Nou ja, ik wacht maar af, meer kan ik toch niet doen....
heb nog ff gegoogled over de gebroken vliezen (was zelf ook wel benieuwd...)

Zie HIER de uitleg.
Jeetje Nadine, wat spannend zeg. Hier stiekem ook wel een beetje jaloezie hihi. Heel veel succes en ik hoop dat het snel doorzet allemaal en jullie je zoon snel in de armen mogen sluiten.

@ Mayls, wat super sterk dat je hier nog mee leest en toch ook wel heel leuk. Hoe gaat het met jullie? Kunnen jullie het al een beetje een plaatsje geven?

Ik ben het vandaag even zo zat. Ik ben zo verschrikkelijk moe en dat terwijl ik toch best redelijke nachten maak. Slaap goed en ga zo 2x naar het toilet op een nacht. Zoonlief beweegt ontzettend veel op het moment, terwijl ik juist dacht dat dat minder moest worden vanwege ruimte gebrek, zat ik er dus ff naast.
Joh Nadine, je mag met liefde voorkruipen hoor haha. Hoop dat het nu snel gaat gebeuren. Mijn VK gaf trouwens aan dat zij binnen 24 uur na breken van de vliezen de bevalling in gang willen hebben (ofwel natuurlijk en anders na 24 uur inleiden)

Minnie: Thanks, nu heb ik weer een prachtig woord voor scrabble, 3x woordwaarde lijkt mij haha.
Spannend!!! Hier nog helemaal niets, maar ik 'moet/mag' ook nog 15 dagen...

Ga eerst even snel de rest doorlezen en dan ben ik zo terug!
Zijn jullie nou ook allemaal zo moe?? Ik kan nog geen trap oplopen of ik moet zitten. Ik kan niet langer dan 3 minuten staan, en een stukkie lopen zit er echt niet in.

Ben het helemaal zat eigenlijk.....

- klaagmodus uit -

pfffff........... ik moet/mag nog 32 dagen.......
Ik nog 19... Maar van mij mag het ook wel nu. En met een beetje pech duurt het nog 33 dagen. Maar goed, niets aan te doen. Ze komt wanneer ze komt.
Tof dat je nog met ons meeleest, Mayls. Ik kijk af en toe nog wel eens op je topic om te zien hoe het met je gaat en of je de uitslagen al hebt. Maar volgens mij zijn die er nog niet hè?!

Nadine, ik ben heel benieuwd wat de VK heeft gezegd.

Lieselotje, zo voel je je als je later 70 bent en een trap op bent gegaan, hahaha. Maar ik herken het gevoel hoor. Ik denk dat de meesten van ons daar wel last van hebben of niet?

Ik ben trouwens bang dat beeb nr 2 ook niet is ingedaald net als zoonlief. Heb zo'n "vol" gevoel. En dan te bedenken dat hij/zij nog 3,5-5,5 week kan doorgroeien. Weet niet waar ik het moet laten.

We zijn inmiddels uit de naam (werd ook wel een beetje tijd). Gelijk geboortesticker besteld. Nu ook wat dingetjes besteld voor het kraamfeest. Zijn er nog meer van jullie die een kraamfeest geven? Ik ben van plan om het zelf te regelen; zoveel werk is het toch niet?
Even korte update over mezelf: vandaag naar VK geweest, ze verwachten een 6ponder en alles was weer goed qua ligging/bloeddruk etc. Omdat het de vorige keer een snelle bevalling was komen ze nu niet naar huis maar mag ik meteen naar het ziekenhuis als ik weeen heb, ook als vliezen zijn gebroken en ik pas net weeen heb moest ik snel zijn zei ze... Dus ik ga maar niet meer te ver van huis zonder manlief en koffertje Ziekenhuis ligt maar 2 minuten hiervandaan dus dat is wel een prettig idee! Buren hebben vanaf dit wknd ook mobieltje op nachtkastje liggen en aanstaan dus als we midden in de nacht wegmoeten dan kan dochter daarheen of we zetten de babyfoon bij hun neer.

@ dames met kids: jullie al opvang geregeld? Best lastig dat je het echt niet kan plannen he?

Volgende dinsdag (1-9) weer naar de VK, dan ben ik op een dag na 39 weken. Hoop stiekem echt nog steeds dat ie pas op de uitgerekende datum komt 09-09-09 klinkt zo leuk en zo kan ik nog effe wat aanrommelen thuis....

Nu even wat reacties/vragen/etc:

Eerst uiteraard

@Nadine:

Spannend zeg: bij jou gaat het dus echt niet meer lang duren!

HEEEEEEEEL VEEEEEEEEL SUCCES!!!!!

Ik had trouwens wel gewoon trek op de bevallingsdag en ook niet overgegeven ofzo... heb volgens mij 's ochtends gewoon een paar boterhammen op met chocopasta en om 11u met 6-7 cm nog een sultana en om 12.50u bevallen...dus het zegt niet alles! Maar als je geen weeen hebt dan kan het inderdaad wel nog effe duren misschien: hopelijk gaat het doorzetten. Heb ook gehoord dat het veel scheelt per vk/gyn hoe lang je met gebroken vliezen mag blijven rondlopen, ene zegt 24u en andere 72u... Denk dat het ook aan jouw toestand ligt!

Wat wil je zelf het liefst? Zo snel mogelijk met wee-opwekkers of even natuur afwachten?

Vraagje voor later hoor maar merkte je trouwens meteen dat het je vliezen waren?

@ Lieselotje:

trek je het nog met werken? Gelukkig is het wat koeler / airco! Fijn dat je beeb al ingedaald is, scheelt weer wat zorgen toch?

Organiseren jullie voetbalreizen of zo? Zag dat je ervan leefde? Mijn man is een enorme liefhebber, tijdje geleden gestopt ivm knieblessure maar gaat nu beter en nu kriebelt het weer dus hij zich alweer aan het orienteren op een clubje wat meer in de buurt...

Ik ben trouwens helemaal niet zo moe: wel een relaxed ochtendje gehad: uitslapen / kapper / vk en nu wat computeren (dochter van deze ontaarde moeder is lekker op de creche). Zometeen ga ik ff wat boodschappen doen en nog verf halen voor een tak die ik ga schilderen in de babykamer, hoop dat het lukt! Ben niet zo crea normaal gezien!

@ Visje:

Nog veel last van harde buiken gehad? Of van die oefenweeen van vorige week? Ik heb ze nooit gehad, pas dag voor de bevalling had ik wat 'verstrijkings-weeen' maar die deden niet echt zeer (ik dacht toen nog heel stoer: is dit alles!) Is jouw kindje al ingedaald?

Gezellig dat je moeder er is! Lekker samen zijn, mijn moeder zie ik zondag pas weer: we bellen wel elke dag! Ze woont wel wat meer dichtbij dan jouw moeder, maar ook niet zo heel dichtbij..(1,5u ongeveer). Hoe langt blijft je moeder? Tot de bevalling?

@ Bieteltje:

Morgen D-day voor jou!!! Spannend! Wat denk je, gaat ie zich er aan houden?

Nog wat van je schoonvader gehoord? Heftig hoor om zoiets in deze periode mee te maken... En wat een heftig verhaal van die vriend van jou!! Heeft echt geluk gehad!!

@ Lynx:

Nog steeds last van je benen? Hier gaat het slapen wat beter nu we airco hebben, alleen dat plassen elke keer... Jij ook nog zo vaak? Jij hoopt dus niet op een voetballer? Wij wel: manlief al helemaal en ik kijk het ook graag! Ons geboortekaartje is zelfs met voetballer

@ Jojo:

Jij kijkt dus ook al uit naar het sporten: ik ook hoor! Nog niet eens om weer wat af te vallen maar gewoon om lekker fanatiek bezig te zijn. Ik volley en stond vorige keer na bijna zes weken weer mee te doen: echt zo heerlijk!! Hopelijk gaat het nu weer zo goed!

@ Soshiva:

Lekker dat beeb is ingedaald en je weer wat dingen mag doen. Lukt dat nu nog wel of is je conditie hard achteruit gegaan?

Hoe is het met de blaasontsteking / schimmelinfectie?

Ik heb trouwens etiketten gekocht van Avery en daar stond een code op die ik in Word via Tools - etiketten ook kon selecteren

en toen stonden alle vakjes op de goede plek en kon ik alles zo copy/pasten (had al een lijst gemaakt met gewone layout), misschien werkt dat ook bij jou?

@ Kwimmie:

Wat grappig dat ze dat haar al konden zien! Heb ik niets van gehoord met onze 36-wkn echo. Of ze wilden ons niet teleurstellen of ze hebben er niet naar gekeken, we houden het maar op het tweede

Onze beeb is trouwns ook nog steeds heeeel erg druk, had ook gedacht en gehoord dat het minder zou worden maar dat is hier dus ook niet. VK zei dat het alleen maar positief is: heeft ie het naar z'n zin en is ie in goede conditie!

@ Saxmania:

Epiduraal regelen gelukt? Ik ga misshcien ook Evy doen om wat kilo's kwijt te raken. Vorige keer duurde het me te lang en met alleen volleyen (en kantine hangen, haha) gaat het niet zo snel. Ik ben alleen niet zo'n hardloper, maar heb les 1 en 2 al eens gedaan en toen viel me het toch wel mee! Hier trouwens ook meer cellulitis Maar las dat je 2 kg vet gemiddeld extra krijgt om genoeg reserves te hebben, hopelijk verbrand ik die straks weer snel! Ga ook wat smeren denk ik na de bevalling, wil weer snel een strakke mama zijn! Nog steeds geen nesteldrang trouwens?

@ Minie:

Ook een mc-fan? Altijd al of voornamelijk nu je zwanger bent?

Fijn dat alles zo goed gaat, weinig bijgekomen zeg! Ik zit nu op ruim 10 kg... Waar had je de voedingsbh besteld? Ik heb er nog wel eentje nodig denk ik maar kon alleen maar saaie vinden. De vorige keer waren m'n borsten veel groter dus ze passen nu niet echt lekker, maar dat kan natuurlijk ook nog komen

@ Mayls:

wat lief dat je nog aan ons denkt! Ik denk ook vaak aan jou/jullie... Hoe is het met je dochter? Heeft ze het er nog vaak over?

@ mensen die ik vergeten ben: sorry!!! Was even een paar dingen tegelijk aan het doen achter m'n laptop / computer....
Wow, dit is wel een mega-bericht!

Had het beter wat in stukken kunnen knippen
Wij gaan trouwens geen kraamfeest geven, vond de kraamvisite eigenlijk wel gezellig de vorige keer...

Zelf regelen zou goed moeten kunnen, je kunt het zo gek maken als je wil!

Ga je het thuis doen? Kan wel eens kijken of ik nog wat tips enzo heb...?
Zoooo, daar ben ik weer, MET baby in buik.

Mannetje zit nog prima en maakt totaal GEEN aanstalten om naar buiten te komen. Nog steeds geen kramp gehad.

VK is net weg. Heeft kweek gemaakt (voor evt infectiegevaar) en naar hartje geluisterd. Ze had geen glazen bol, maar verwacht er (net als ik) vrij weinig van. VK heeft nog met gyn in ZH gebeld om plan van aanpak te bespreken. Als er vóór morgenochtend 7 uur niks gebeurt, moet ik om 7 uur bellen en dan wordt ik (weer) ingeleid. Tot die tijd mag ik met de vk in het zh bevallen.

@ Choca: ik werd half wakker en voelde het plots heel warm worden tussen m'n benen en dacht dat ik in bed aan het plassen was. Toen ik opstond leek het wel of ik leeg liep, echt heel raar gevoel! Had gelukkig wel een handdoek in bed en een zeiltje op de grond liggen.

Hier ook een kraamfeest ergens eind september. Lekker even de tijd om aan elkaar te wennen en niet te veel volk over de vloer.

Ga nu ff koken, man komt zo thuis met zoon. Eten we nog ff samen en dan gaat ie uit logeren bij opa en oma. Natuuuuuuuuuuuurlijk hou ik jullie op de hoogte!
yeah Go nadine het wordt dus vannacht en anders morgen inleiden Toch heerlijk om te weten dat je voor het eind van deze week je mannetje in je armen mag houden!

Choca: Denk niet dat ukkie zich aan D-day gaat houden, maar ja we zien wel.

Net bij onze vriend geweest en hij is echt nog mega suf en opgeblazen (heeft prednison gehad) maar gelukkig is ie er nog. moet nu wel altijd een epi suit bij zich dragen voor het geval dat.

Kraamfeest: Wij hebben bij de eerste 2 borrels gegeven (teveel mensen voor 1 borrel in de tuin) en nu doen we 1 borrel/feest in een speeltuin vlakbij bij huis. Schoonzusje heeft het geregeld dus das wel prettig. Hebben wel samen over hapjes/drankjes overlegd. Het wordt van 13:00-16:00 en simpele hapjes en bij binnenkomst een blauw of een roze drankje (Blue curacao met 7-up of creme cassis met 7-up haha) Verder geen ingewikkelde dingen. Grabbelton voor kinderen waar ze iets uit mogen halen als ze naar huis gaan en bij mooi weer in de speeltuin spelen en bij slecht weer een knutseltafel binnen. Huur van de speeltuin is 75,- en we mogen zelf drank etc. meenemen, dus lekker makkelijk haha (reden is dat er vorige keer zo'n 100(!!) man kwamen en dat betekend anders echt maanden visite en daar hebben we geen zin in) Ga nu ff snel koken want lief komt zo thuis met zoon en die zal wel moe zijn, want verjaardag gevierd op de creche na een nacht slecht slapen.........
Yessssss............ de eerste baby wordt gewoon vandaag of morgen geboren. Gek idee hoor. Tja.... tis ook bijna september en we zijn gewoon aan de beurt.. Alleen zo jammer dat ik helemaal onderin sta

Eng verhaal van die vriend Bieteltje. Blij dat het goed is afgelopen!

Choca: wat een geweldig lang verhaal Gelukt met de tak?? Ik ben dus ook verre van crea. Knutselen deden de kinderen op de peuterspeelzaal en later op school. Ben wel van het koken en bakken. En dan vooral het opeten

Mijn man zit inderdaad in het voetbalwereldje. Dus die ben ik regelmatig kwijt. Morgen vliegt hij weer lekker naar Monaco (grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) vvoor een of andere loting en daarna heb ik hem verboden het land te verlaten . Voetballen zelf wil hij nog wel graag, maar helaas zit hij nu alleen nog in een "hobby"team gezien zijn lichamelijke (lees oud!!!) staat

Ik heb er zelf helemaal niks mee, alleen de reisjes zijn af en toe leuk!

Bieteltje: hoe doe je dat dan zo'n kraamfeest? Komt er dan niemand van te voren? Wij hebben nl. ook zoveel mensen maar ik heb gewoon geen zin in visite konstant. Ben ook gewoon van plan dat te zeggen tegen mensen. Van goede vrienden verwacht ik dat ze langs komen en dat vind ik ook echt leuk, maar je hebt altijd mensen die je een kaartje stuurt die van mij niet langs hoeven te komen. Ik probeer dat wel een beetje te sturen

Nadine: zet hem op he!!! Ben zo benieuwd.

Ik heb trouwens de hele zwangerschap al BH's van Noppies aan. Zijn gelijk ook voedingsbh's en ze staan heel mooi onder shirt. Zijn wat dikker. En niet zo heel duur. geloof 25 euro per stuk. Ik heb er een aan op de foto. die zwarte, Staat op mijn eigen hyves.
@ Nadine: zet m op! Die gebroken vliezen waren dan bij jou erg duidelijk! Kon me er niet veel bij voorstellen, vorige bevalling zijn ze bij mij gebroken met zo'n lekkere breinaald (geen pijn maar zag er eng uit)

Is die inleiding dan met gyn? Duim voor je dat het vanzelf

gaat komen vannacht: denk dat puur natuur toch het fijnst is en minder heftig dan opgewekte weeën...

@ lieselotje: Beetje late reactie maar keertje koffie in Breda lijkt me gezellig! Met of zonder baby's, ligt eraan wanneer het lukt om af te spreken... Manlief naar loting in Monaco: klinkt gaaf maar kan me voorstellen dat ie daarna ff niet meer weg mag!

Tak is geknipt uit krant en hangt als proef: ga morgenavond overtrekken en verven als manlief het voorbeeld ok vindt!

Ik ga nu pitten, truste!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven