Draagmoeder

25-08-2009 14:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs heb ik gehoord dat goede vrienden van mij geen kinderen kunnen krijgen terwijl ze wel graag kinderen zouden willen hebben.

Ik denk er nu over om aan te bieden draagmoeder voor hen te zijn. Met hen heb ik er nog niet over gesproken want ik wil me er graag eerst meer in verdiepen.

Graag zou ik een reactie krijgen van dames die draagmoeder zijn (geweest) of die een kindje hebben gekregen via een draagmoeder; wat zijn de voors en tegens, zou je het nogmaals doen, wat zijn praktische dilemma's, etc. Alle informatie is meer dan welkom.
Hoi Fromrussia.

Ik heb zelf een aantal jaar geleden ook met dit dilemma gelopen. Mijn toenmalig beste vriendin kon ook geen kinderen krijgen. Ik heb er toen over gedacht om voor haar draagmoeder te zijn, als mijn gezin compleet was.

We zijn nu een aantal jaar verder en eerlijk is eerlijk, ik ben blij dat ik het toen niét heb gedaan. Beste vriendin is ondertussen verandert in "goede kennis" en het lijkt me emotioneel toch echt zwaarder dan ik toendertijd had bedacht.

Het probleem heeft zich bij hen trouwens op een andere manier opgelost.

Heb je zelf een gezin, Fr?? Als je zelf (nog) geen kinderen hebt zou ik het je zeker niet aanraden. Het is zeer, zeer heftig!
anoniem_91172 wijzigde dit bericht op 25-08-2009 15:09
Reden: foutje
% gewijzigd
Tjee, wat een grootse en moedige overweging!
Computer says nooooo
Geen ervaring mee, wilde even zeggen dat ik het al ontzettend knap vind dat je het serieus overweegt!
wow, ik heb bewondering voor je!
Ik heb er geen ervaring mee, wel heb ik nagedacht om eicellen te doneren aan iemand. (heb het er niet met het betreffende stel over gehad trouwens, was meer een overweging van mijzelf)

Ik heb besloten om het niet te doen. (en het dus niet aan te kaarten bij hun) Ik heb zelf 3 kinderen, en zou het zo'n raar idee vinden om ergens nog een deel van mijzelf rond te hebben lopen.

Zo voelt het voor mij in ieder geval.

Heb je zelf kinderen? Is je gezin compleet? Wat vind je partner ervan? Kijk anders eens op www.freya.nl Daar staan vast meer ervaringen op. En bovenal, wat ontzettend lief dat je het overweegt!
Zou het dan om een eicel van jou gaan of een eicel van haar die bevrucht wordt geïmplanteerd. Want dat maakt gevoelsmatig denk ik enorm uit. verder geen ervaring, vind het enorm knap dat je er over wil denken.
.
anoniem_88700 wijzigde dit bericht op 26-10-2009 22:04
Reden: niet alles hoeft eeuwig online te staan
% gewijzigd
Woooooow, wat een aanbod (wel superlief van je)! Verdiep je er eerst hééél goed in voordat je dit met je vriendin bespreekt, want het is me nogal wat, lijkt mij. Denk aan alle ziekenhuis-bezoeken, hormonen spuiten (denk ik), 9 maanden zwanger zijn inclusief kwaaltjes, de bevalling, alle emoties... En daarna dat lieve kleine wondertje dus af moeten staan. Zou je dat echt kunnen?!?!

Hoe dan ook: ik vind het een heel moedige overweging!
intressant artikel over draagmoederschap
Yam: wat een goed en interessant artikel, zeg!
programma over nederlands eerste "draagoma"
Heb je zelf al kinderen?

Zo ja, heb je een probleemloze zwangerschap gehad? (dus bv geen keizersnee oid)

Dit zijn sowieso dingen waar je bevestigend op moet kunnen antwoorden wil je uberhaupt draagmoeder mógen zijn.

Als we het tenminste hebben over draagmoederschap waarbij het eitje van de wensmoeder is en 't zaadje van de wensvader.

Daarnaast moeten de wensouders ook aan allerlei eisen voldoen.

Ik ben met eenzelfde afweging 'bezig' maar ben op dit moment zwanger van mijn eigen kind. Heb aangegeven dat ik pas definitief kan besluiten als ik bevallen ben en weet wat het met me doet. Daarnaast kan het besluit dus voor me genomen worden als ik bv een keizersnee krijg.
Phoe, wat een indrukwekkende overweging! Geweldig dat je er over na wilt denken. Heb er zelf geen enkele ervaring mee, maar het lijkt mij niet niks om zo'n keurig afgebakken hummeltje na 9maanden af te staan. Succes met je afwegingen!!
Respect dat je hier over nadenkt. Mits je gezin compleet is, kan ik me best voorstellen dat je dat doet. In ieder geval heel erg lief dat je het overweegt.
Ben eigenlijk gewoon heel benieuwd hoe je er nu over denkt... Wil je nog steeds draagmoeder worden?
quote:blogbabe schreef op 19 september 2009 @ 13:57:

Ben eigenlijk gewoon heel benieuwd hoe je er nu over denkt... Wil je nog steeds draagmoeder worden?Daar ben ik ook wel benieuwd naar
FromRussia: lees je hier nog weleens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven