Geen enkele vorderingen op bepaalde gebieden

24-08-2009 20:15 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit regelmatig met mezelf in de knoop als het gaat om sociale inteactie met vrouwen (of een gebrek daaraan), seksualiteit, mijn persoonlijkheid, houding, autisme, en wat dies meer zij...

Ik ga een aantal dingen uit andere topics quoten en erop reageren (hoewel de algemene regel is dat ik in het bewuste topic quote, en niet een nieuw topic ervoor ga opstarten)

De quotes ga ik verwijderen; ze zijn te vinden op

Is seks echt zo belangrijk als we denken?quote:Digitalis schreef op 24 augustus 2009 @ 10:37:

Weet je nog dat jij -in de tsjet- mij ook 'verdacht' van autisme? ...

Het kost me veel moeite om een vrouw op die terreinen te vinden. De meeste vrouwen zijn bezet, hebben een relatie, of zijn niet geïnteresseerd.

quote:Vrouwen zijn niet onbetrouwbaar als geheel, er zitten er tussen, maar dat geldt eveneens voor mannen.

...

Ik ben assertief genoeg ik observeer sociale gedragingen, neem die over gedeeltelijk over, geef mijn persoonlijkheid eraan, maar ergens wringt toch de schoen.

quote:domnaiefmutsje schreef op 24 augustus 2009 @ 11:15:

Het helpt ook te onderzoeken waar dat wantrouwen vandaan komt.

...

Het is een fout die ik vroeger weleens gemaakt hebt. Maar er waren ook meisjes, en jong-volwassen vrouwen die eindeloos zeuren om een relatie of een uitje met mij.

Het was toen echt schering en inslag. Ik dacht: Ik wacht wel totdat ik ouder word, dan zijn jullie misschien volwassener.

quote:Op die wijze kan je heel zuur gaan kijken naar vrouwen.

...

Zijn die vrouwen ook niet veeleisend naar mij? Die meeste vrouwen voldoen aan die eisen.

quote:milaatje schreef op 24 augustus 2009 @ 12:50:

Ik heb wel vaker postings van jou gelezen en er klinkt een enorme machteloosheid uit hetgeen dat je schrijft.

...

Het is voornamelijk mijn pestverleden, en slechte ervaringen met vrouwen die mij zo negatief beïnvloeden. Ik ben absoluut niet overdreven onvriendelijk, want vrouwen zijn ook mensen. Een mens-mens-relatie gaat prima, maar een man-vrouw-relatie (flirten of een liefdesrelatie) is erg moeilijk. Soms is er bijna sprake van flirten, maar het blijft bij voorzichtig flirten.

quote:Ik wil je trouwens geenszins veroordelen Hans, het is voor mij als buitenstaander heel makkelijk om mijn visie erop los te laten.

...

De omgeving is steunend, er worden ook veel complimenten aan me toegeschreven, maar de invloed op me, zodat ik anders tegen de vrouwen aankijk, is erg gering.

EDIT: Dit openingsbericht was feitelijk te lang... ik probeer het in te korten, zonder de inhoud te veel aan te tasten. Misschien haal ik de quotes weg en zet ik er een link naar naar het topic waar ze vandaan komen.
World of Warcraft: Legion
Hans, kan je je openingspost niet inkorten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mooie post Bianca.

Voor niet-autistische mensen is het waarschijnlijk ook een heel leerproces hoe je omgaat met een autistisch persoon. Een soort gebruiksaanwijzing uitvinden zeg maar. (maar die hebben alle mensen in feite)

Maar ik denk dat je (Hans) zuinig moet zijn op de contacten met mensen die interesse tonen. Wellicht begrijpen zij je beter dan je denkt, of vinden ze je interessant genoeg om hier moeite voor te doen.

Je hoeft er maar één tegen te komen die voor je gaat... dat is genoeg.

En natuurlijk is het ook eng als iemand dichtbij komt. Dat vind ik ook, en met mij nog veel meer mensen op het forum. Maar juist dan is het een teken dat zo iemand je mogelijk ECHT wil leren kennen.

(Overigens - mocht je een leuke vrouw ontmoeten - dan is het raadzaam om niet meteen te vertellen over je autisme. Dat kan beter op een later tijdstip)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 14:14:

Hans, kan je je openingspost niet inkorten?Ja, daar zit ik ook over na te denken. De openingspost is eigenlijk veel te lang.
quote:zoe73 schreef op 25 augustus 2009 @ 13:02:

Sorry, maar ik zou je dan ook geen tweede keer meer vragen. Een beetje enthousiasme en spontaniteit is wel prettig. Zeker als het om een kop koffie gaat. Er word je tenslotte niet gevraagd om te trouwen!

Deze uitspraken vielen mij op, zowel die van jou, Hans, als de reactie. Niet iedereen is spontaan. Volgens mij hoeft dat geen probleem te zijn, maar als je van jezelf weet dat je niet spontaan bent, dan heb je wel een soort morele verplichting om zelf op dingen terug te komen op een later moment.

Je had bijvoorbeeld best kunnen zeggen: "Goh, je vroeg me laatst een kop koffie te komen drinken. Toen is het er niet van gekomen (of: overviel het mij een beetje), maar het lijkt me toch wel erg gezellig. Zullen we..."

Waarom verwacht je wel van die vrouw dat ze je nog een keer zou vragen, maar doe je dat niet zelf?

Spontaniteit...... dat komt alleen voor in het woordenboek van Hans, niet bij Hans zelf. Kenmerkend .

Dat is dus ook de reden dat hij het achteraf niet nóg eens aankaart....het gebeurde tóen niet...over...uit.

Hans zou inderdaad meer aan praktische tips hebben ; Quote ; " Je had bijvoorbeeld best kunnen zeggen: "Goh, je vroeg me laatst een kop koffie te komen drinken. Toen is het er niet van gekomen (of: overviel het mij een beetje), maar het lijkt me toch wel erg gezellig. Zullen we..." " Dáár heeft hij meer aan dan aan de vraag " waarom heb je niet ? "

Het is voor niet-autisten net zo lastig om te gaan met autisten dan voor hen met " ons " .
quote:Moonlight82 schreef op 26 augustus 2009 @ 14:19:

(Overigens - mocht je een leuke vrouw ontmoeten - dan is het raadzaam om niet meteen te vertellen over je autisme. Dat kan beter op een later tijdstip)

Slechte tip, met alle respect.

Een niet-autist zal Hans zijn gedrag uitleggen als niet-geinterresseerd, lomp , etc.
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 14:20:

[...]

Ja, daar zit ik ook over na te denken. De openingspost is eigenlijk veel te lang.Fijn dat je ook reageert op mijn andere posting........ of beter ; Hans, helemaal niet fijn dat je niet reageert.
Hans , ben jij goed in het herkennen van lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen ( daar staan testen van op internet ) ?

Ik weet eigenlijk niet zeker of zoiets enigszins is aan te leren.
quote:Moonlight82 schreef op 26 augustus 2009 @ 14:19:

Maar ik denk dat je (Hans) zuinig moet zijn op de contacten met mensen die interesse tonen. Wellicht begrijpen zij je beter dan je denkt, of vinden ze je interessant genoeg om hier moeite voor te doen.

Je hoeft er maar één tegen te komen die voor je gaat... dat is genoeg.

Inderdaad. Als ik relaties (niet per se liefdes-) verpruts, lukt het me vaak niet om dat te herstellen.

quote:(Overigens - mocht je een leuke vrouw ontmoeten - dan is het raadzaam om niet meteen te vertellen over je autisme. Dat kan beter op een later tijdstip)Nee, evenmin kaart ik dat ook aan op nieuwe collega's op mijn werk. Er zijn dit jaar nieuwe collega's bij gekomen (en een aantal zijn vertrokken). Met geen van hen heb ik over autisme gehad, want het beeld wat anderen over autisme hebben klopt niet altijd (maar ook niet nooit ). Datzelfde geldt ook voor een toekomstige relatie (als die ooit komt). Ik moet er pas over beginnen als ik collega's ov vriendin al een tijd ken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 14:23:

[...]

Slechte tip, met alle respect.

Een niet-autist zal Hans zijn gedrag uitleggen als niet-geinterresseerd, lomp , etc.

Hm... okee.

Tja, ik heb Hans nooit ontmoet en weet niet hoe 'zichtbaar' het is.

(Ik ga teveel uit van mijn eigen situatie denk ik. Bipolaire stoornis, maar daar merk je over het algemeen niks van bij eerste kennismaking. En zou daar dus niet het kennismakingsgesprek aan wijden. Vergelijking gaat niet op... sorry)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Oh, okee, nouja, nu weet ik het niet meer
http://www.lichaamstaal.c ... /gezichtsuitdrukking.html

http://www.lichaamstaal.c ... tml?houdingtest.htmlhttp:

http://www.managementboek.nl/trefwoord/lichaamstaal
Hans, klopt het een beetje hoe ik jou inschat?
Quote: In een relatie met een autist ben jij het die steeds geeft en eigenlijk maar weinig of niets terugkrijgt. Jij bent het die laat zien dat je van hem houdt, attent bent, aan hem denkt. Een autist is door zijn stoornis niet echt bewust dat die ander ook liefde nodig heeft dat men met die ander ook rekening moet houden.

Ze hebben nood aan structuur, strakke regels (afhankelijk van de graad van autisme) en verlangen, dat de ander deze vanzelfsprekend volgt en overneemt. Dit doen ze niet met opzet het vloeit allemaal voort uit het autisme.

Door hun autisme is het veel moeilijker om rekening te houden met een ander met zijn wensen, zijn verlangens. Zij hebben een bepaald ding voor ogen, hebben een plan in hun hoofd en de ander moet dit willens nillens aannemen. Ze kunnen niet of moeilijk van hun plan afwijken, ze zijn niet flexibel in hun denken. Om een voorbeeld te geven: mijn ex-vriend was dol op de lunchgarden en op Italiaanse restaurants, dus als ik met hem ging uiteten was het ofwel de lunchgarden ofwel een Italiaans restaurant. Er was gewoon geen plaats voor een andere keuze ik had niets in de pan te brokken. Overal zocht hij dus de lunchgardens of de Italiaanse restaurants op, door den duur irriteerde het mij echt, ik wou wel eens iets anders.

Wel zulke dingen maak je continu met een autist tegen. Je moet dus vaak jezelf wegcijferen en dat is niet leuk. Verder moet je vaak een helpende hand toesteken bij het organiseren, beheren van geld, lezen van de kaart, aanpakken van problemen, helpen in de luchthaven bij het inchecken. Hoeveel je iemand moet helpen hangt natuurlijk af van persoon tot persoon, het IQ en de graad van autisme spelen een rol. Heb je dus een partner met een ernstigere vorm van autisme en/of geen hoge intelligentie heeft, dan ga je natuurlijk meer moeten helpen. Kijk hiervoor uit want dit helpen kan heel belastend zijn. Het helpen situeert zich op verschillende vlakken.

In een boekje over autisme schreef men dat de niet autistische partner de zware taak heeft om zijn autistische partner continu in te tomen, te beschermen, stimuleren, wijzen op, verantwoordelijkheid nemen. Dit is wat het leven met een autist eigenlijk inhoudt. Het is niet eenvoudig het vergt veel geduld, je moet verschillende functies vervullen, enerzijds moet je jezelf veel wegcijferen,de baas spelen, een moeder zijn. Dit alles kan heel veel energie opslorpen en je kan er echt door uitgeput raken, in mijn geval was ik vaak echt doodop als mijn partner een dag bij mij was geweest.

Omdat de situatie niet houdbaar was heb ik het afgemaakt. Het vergde veel te veel energie van mij, ik was uitgeblust.

Met een autistische partner, stel je bij het begin van de dag samen een dagschema op, waarin je toch probeert om ook aan je eigen eisen en verlangens tegemoet te komen. Je kan ook weekschema's opstellen sommigen hebben dit liever, zorg alleszinds voor veel structuur en vermijd wijzigingen in het plan, dit veroorzaakt agressie, frustratie bij hen. Verander de dingen niet van plaats, zorg voor continuïteit. Deze mensen hebben namelijk een verbrokkeld zicht en nemen de wereld anders waar dan ons. Duidelijkheid en structuur is voor hen de enige manier om iets van onze wereld te begrijpen, om zich veilig te voelen. Breng zoveel mogelijk routine aan, vermijd onverwachtse veranderingen, bereid de dingen zoveel mogelijk voor wanneer je een uitstap plant, op reis gaat. Sommigen kunnen erg gehecht zijn aan bepaalde gerechten of bepaalde voedingsmiddelen, het is soms zelf zo dat ze ook merkgebonden kunnen zijn, ze willen bijvoorbeeld alleen earl green tea van lipton, ze willen steeds puree bij het middageten.

Verder is het ook zo dat autisten gevoelens, non verbalen signalen en sociale signalen moeilijk kunnen vatten, ze kunnen ook slecht tussen de regels lezen. Wanneer je je droevig voelt dan moet je dit expliciet zeggen en het niet insinueren in de trant van pff "ik zie het niet meer zitten, ik weet niet wat ik heb". Een sip gezicht zullen zij niet altijd opmerken of kunnen interpreteren, dit kan voor misverstanden (andersverstanden) zorgen. Hun inlevingsvermogen is beperkt, dus bij hen komt later pas de klik dat je je niet goed voelt, hier moet je rekening mee houden. Ook zullen zij wanneer je iets vertelt nogal koel kunnen reageren, je krijgt dan het gevoel dat ze niet met je inzitten. Maar dit klopt niet want in tegenstelling tot de niet-autist die empathisch luistert en pas in een veel later stadium een oplossing probeert te vinden, kunnen zij de zaak veel nuchterder bekijken en sneller oplossingen vinden. Dit kan handig zijn want soms heeft men wel nood aan iemand die de dingen nuchter op een rijtje kan zetten om zo helder te kunnen denken.

Vermijd te veel onduidelijke gebarentaal, maar maak zoveel mogelijk gebruik van het gesproken woord, vermijd ook woorden zoals misschien, we zullen eens afspreken dat is allemaal veel te vaag voor hen, bovendien hebben ze de neiging om dingen letterlijk te interpreteren. Je moet dus opletten met grapjes irronie enz, verduidelijk dat het een grap is.

Wat sexualiteit betreft ja dat verloopt stroever hé, ook daar hebben ze de neiging om een bepaald plan op te stellen, het gebeurt niet echt spontaan. Ook hier kunnen ze aan bepaalde rituelen vasthouden zoals kaarsjes, muziek die steeds moet opstaan bij het intiem zijn. Het is ook zo dat zij het leuk vinden om stevig geknuffeld te worden, zachtere strelingen vinden zij meestal niet leuk, deze worden vaak als pijnlijk ervaren of hierbij moeten ze te veel nadenken om het te voelen. Soms kunnen ze op sexueel vlak nogal raar uit de hoek komen als je met zijn wensen echt niet akkoord bent dan moet je dit expliciet zeggen, doe niets tegen je zin. Je moet niet steeds aan zijn wensen voldoen omdat hij/zij autisme heeft.

quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 14:31:

Hans, klopt het een beetje hoe ik jou inschat?Ik zal er nog op reageren... maar op dit moment heb ik niet veel tijd. Vanavond heb ik meer tijd om te reageren op de reacties die er vandaag erbij zijn gekomen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 14:12:

Vroeger dacht men bij een autist aan Rainman , nu denkt iedereen er vaak veel te licht over.

Sommigen nu nog, maar ik ben heel wat rustiger dan het personage Rainman. Ik kan soms ook flippen (echt zelden) als dingen anders gaan dan gepland, maar ik ben ook heel snel weer rustig. Ik ben i.h.a. niet gauw van mijn stuk te brengen.

quote:Hans is iemand , zoals hij op mij overkomt ( zeg maar als het niet waar is ), die geen verschil kan horen/ aanvoelen tussen flirten/ aanstaren , pesten/ serieus mee uit vragen , een gemeend compliment/ leugentje om bestwil , kennissen/ diepgaande vriendschappen .

Van sommige voorbeelden heb ik het verschil wel leren zien. Ik heb wel door of iemand mij treitert, of dat iemand een grapje uithaalt, terwijl de relatie met die persoon prima is. En ik ben zelf soms wel in voor een geintje. Je hoeft maar de andere berichten van mij op dit forum te lezen. Vroeger zag ik mee uit vragen niet als pesten, maar door slechte ervaringen was het verschil vrijwel verdwenen. Serieus uitvragen was een treitertaktiek vroeger. Nu ben ik iets beter in staat het verschil opnieuw te zien. Ik moet het pestverleden achter me laten, zoals Korenwolf als suggestie geeft.

quote:Hans moet al nadenken over een kopje koffie drinken . ( dat zal niet zomaar binnen zijn dag/week/maandschema ingepland kunnen worden, hoor)

Nee, dat was niet de reden om erover na te denken. Ik zei dat dat min of meer een uitvlucht was, overigens een stomme uitvlucht, om haar kansen de grond in te boren, des te stommer, omdat het echt een leuke vrouw was. Maar ik kon haar bedoelingen niet goed plaatsen. Ik heb later vaak genoeg spijt van mij daden. Ik ben niet zo rigide in mijn patronen. Er zijn veel dingen die ik op vaste tijden doe, maar soms realiseer ik me, dat bepaalde dingen vereisen, dat ik me daarvan afwijk. Ik zat me eerder af te vragen wat de precieze bedoeling was. Een uitval van zangles omdat de lerares ziek is, een personeelsfeest, op andere tijden boodschappen doen omdat ik me anders dooderger aan de hitte, is ook gemakkelijk in te plannen. Ik ben daar echt niet zo star in.

quote:Daar wordt Hans niet minder door, maar het maakt hem wel bijna onmogelijk voor een vrouw zónder dezelfde problematiek. Een niet-autistische vrouw zal zó na moeten denken over wát ze zegt ( lullig voorbeeldje ; als je tegen een " erge " autist zegt " ach joh, ga toch wééééééég........ " dan gáát íe weg ) en zal er misschien zelf niet voldoende uit kunnen halen wat zíj nodig heeft....

Ik denk, Hans, dat je beter kunt proberen via een lotgenotengroep een relatie te krijgen.Ik heb daar over nagedacht, maar autistische vrouwen zijn dun gezaaid. En ze hebben niet dezelfde problematiek als ik als het gaat om het benaderen van het andere geslacht. Ik zie echter overeenkomsten tussen mij en niet-autistische, maar wel verlegen mannen.
Zo, jij krijgt een hoop reacties, Hans. En de meningen zijn nogal verdeeld: gewoon doen / dat kan een autist juist niet. Misschien hangt het ervan af waar je de klemtoon legt? Gewoon DOEN of geWOON doen zijn nogal verschillende dingen...:)

Ik denk wel dat het voor forummers die jou niet irl kennen, moeilijk is om te zeggen waardoor het komt dat contacten met vrouwen niet lopen. Heb jij hulpverlening waarmee je dit soort dingen kunt bespreken?

Bgb, ik heb een vraag aan jou. Ben jij professioneel betrokken bij autisten? Je klinkt namelijk alsof je citeert uit het handboek-voor-omgang-met. Ik vind dat je nogal boude uitspraken doet over Hans' autist-zijn en hoe hij zou overkomen. Of mis ik iets en ken je hem irl?
anoniem_51420 wijzigde dit bericht op 26-08-2009 16:00
Reden: typen is moeluk!
% gewijzigd
Zoe,

Ik wil nog reageren op de tekst die Bianca cursief heeft gemaakt om 14:35.

En "gewoon doen": Ik denk dat Moonlight bedoelt, dat ik dingen moet doen zonder er (teveel) bij na te denken.

Ik heb wel een hulpverlener, soms kom ik daarop. Eens in de zoveel tijd kaart ik dat aan, maar niet op elk gesprek. Soms houdt dit me erg bezig, en soms laat ik het (lang) rusten, en heb ik naar mijn gevoel leukere dingen om me bezig te houden. Met de hulpverler zeg ik hoe het in Berlijn was, of ik maak een grapje door een daar gekochte pet van de Volkspolizei op te zetten en een bars stemmetje op te zetten (toneelspelen).
Ik heb snel het stuk van BGB (14:35) doorgelezen en ik denk dat het geschreven is door een niet-autistische vrouw met een autistische vriend. Deze vrouw heeft zich behoorlijk in deze materie verdiept. Ze vraagt zich mogelijk af, waarom haar relatie zo moeilijk gaat: "Om een voorbeeld te geven: mijn ex-vriend was dol op de lunchgarden en op Italiaanse restaurants, dus als ik met hem ging uiteten was het ofwel de lunchgarden ofwel een Italiaans restaurant. Er was gewoon geen plaats voor een andere keuze ik had niets in de pan te brokken. Overal zocht hij dus de lunchgardens of de Italiaanse restaurants op, door den duur irriteerde het mij echt, ik wou wel eens iets anders."

Ik heb het idee dat een autist beschreven wordt die erg rigide is. Spareribs is in mijn geval mijn grootste lekkernij, maar ik maak er geen drama van als een vriendin of zo, of vrienden naar een restaurant gaan, waar men geen spareribs kan eten. Maar ikzelf zal wel andere gedragingen hebben, die in ogen van anderen rigide zijn.
hans66 wijzigde dit bericht op 26-08-2009 16:30
Reden: Grammatica.
% gewijzigd
Moeilijk om in het stuk onderscheid te maken tussen 'de autist' en de 'ex-vriend'.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 14:30:

http://www.lichaamstaal.c ... tml?houdingtest.htmlhttp:Wel aardig om eems eem van de tests te proberen waarnaar deze URL wijst. Bij lichaamstaal-kennis had ik 7 vragen goed. Voor een diploma moet ik 8 van de 10 vragen goed hebben. Helaas pindakaas. Ik moet de geschreven gebeurtenissen vaak vertalen naar beelden om te kijken wat gezien de lichaamstaal logisch is (ik ben ook beelddenker, want ik betrap me erop dat ik niet in taal denk, maar in beelden).

http://www.lichaamstaal.c ... l?test/basisemoties2.html

Mijn browser (Firefox 3.5.2) geeft deze pagina niet juist weer. Ik zie eenzelfde vrouw 9 keer, maar steeds met een andere gezichtsuitdrukking. Ik ben niet goed in het herkennen van gezichtsuitdrukkingen van foto's, maar beter in die van video's en spraak van die vrouw:

- Verveeld?;

- Serieus? Chagrijnig?;

- Vrolijk. Opgewekt;

- Verdrietig. Huilend;

- Niet serieus nemend. "Je maakt een grapje.";

- Vindt iets eng of vies;

- Teleurgesteld?;

- "Geen flauw idee!";

- ?

(Emoties of zichtbaar gedrag staat in gewone tekst. Mogelijke gedachten die ze kan hebben tussen aanhalingstekens)

Op zich zijn de URLs interessant om te lezen.
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 16:23:

Ik heb snel het stuk van BGB (14:35) doorgelezen en ik denk dat het geschreven is door een niet-autistische vrouw met een autistische vriend. Deze vrouw heeft zich behoorlijk in deze materie verdiept. Ze vraagt zich mogelijk af, waarom haar relatie zo moeilijk gaat: "Om een voorbeeld te geven: mijn ex-vriend was dol op de lunchgarden en op Italiaanse restaurants, dus als ik met hem ging uiteten was het ofwel de lunchgarden ofwel een Italiaans restaurant. Er was gewoon geen plaats voor een andere keuze ik had niets in de pan te brokken. Overal zocht hij dus de lunchgardens of de Italiaanse restaurants op, door den duur irriteerde het mij echt, ik wou wel eens iets anders."

Ik heb het idee dat een autist beschreven wordt die erg rigide is. Spareribs is in mijn geval mijn grootste lekkernij, maar ik maak er geen drama van als een vriendin of zo, of vrienden naar een restaurant gaan, waar men geen spareribs kan eten. Maar ikzelf zal wel andere gedragingen hebben, die in ogen van anderen rigide zijn.Das een eigenaardige reactie op Bianca's post...
Misschien... de gedragskenmerken die BGB beschrijft (of quotet) komen ook in mijn ogen (erg) rigide over. Ik had misschien ook uitgebreider op haar cursieve tekst kunnen reageren.
Kan nog steeds
Dat zal ik inderdaad dadelijk doen.
quote:zoe73 schreef op 26 augustus 2009 @ 15:59:

Bgb, ik heb een vraag aan jou. Ben jij professioneel betrokken bij autisten? Je klinkt namelijk alsof je citeert uit het handboek-voor-omgang-met. Ik vind dat je nogal boude uitspraken doet over Hans' autist-zijn en hoe hij zou overkomen. Of mis ik iets en ken je hem irl?

Ja, ik heb door mijn werk met autisten te maken.

Ik heb een gedeelte gequote ( dat van die liefdesrelaties ) , maar dat andere stuk komt uit geen boekje ; het zijn opgedane ervaringen, want ik heb het niet in mijn opleiding gehad.

Ik " ken " Hans al jaren van het Forum en ik heb veel van zijn hand gelezen, dus hoe hij overkomt bij mij is niet van één of twee topics.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven