Geen enkele vorderingen op bepaalde gebieden

24-08-2009 20:15 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit regelmatig met mezelf in de knoop als het gaat om sociale inteactie met vrouwen (of een gebrek daaraan), seksualiteit, mijn persoonlijkheid, houding, autisme, en wat dies meer zij...

Ik ga een aantal dingen uit andere topics quoten en erop reageren (hoewel de algemene regel is dat ik in het bewuste topic quote, en niet een nieuw topic ervoor ga opstarten)

De quotes ga ik verwijderen; ze zijn te vinden op

Is seks echt zo belangrijk als we denken?quote:Digitalis schreef op 24 augustus 2009 @ 10:37:

Weet je nog dat jij -in de tsjet- mij ook 'verdacht' van autisme? ...

Het kost me veel moeite om een vrouw op die terreinen te vinden. De meeste vrouwen zijn bezet, hebben een relatie, of zijn niet geïnteresseerd.

quote:Vrouwen zijn niet onbetrouwbaar als geheel, er zitten er tussen, maar dat geldt eveneens voor mannen.

...

Ik ben assertief genoeg ik observeer sociale gedragingen, neem die over gedeeltelijk over, geef mijn persoonlijkheid eraan, maar ergens wringt toch de schoen.

quote:domnaiefmutsje schreef op 24 augustus 2009 @ 11:15:

Het helpt ook te onderzoeken waar dat wantrouwen vandaan komt.

...

Het is een fout die ik vroeger weleens gemaakt hebt. Maar er waren ook meisjes, en jong-volwassen vrouwen die eindeloos zeuren om een relatie of een uitje met mij.

Het was toen echt schering en inslag. Ik dacht: Ik wacht wel totdat ik ouder word, dan zijn jullie misschien volwassener.

quote:Op die wijze kan je heel zuur gaan kijken naar vrouwen.

...

Zijn die vrouwen ook niet veeleisend naar mij? Die meeste vrouwen voldoen aan die eisen.

quote:milaatje schreef op 24 augustus 2009 @ 12:50:

Ik heb wel vaker postings van jou gelezen en er klinkt een enorme machteloosheid uit hetgeen dat je schrijft.

...

Het is voornamelijk mijn pestverleden, en slechte ervaringen met vrouwen die mij zo negatief beïnvloeden. Ik ben absoluut niet overdreven onvriendelijk, want vrouwen zijn ook mensen. Een mens-mens-relatie gaat prima, maar een man-vrouw-relatie (flirten of een liefdesrelatie) is erg moeilijk. Soms is er bijna sprake van flirten, maar het blijft bij voorzichtig flirten.

quote:Ik wil je trouwens geenszins veroordelen Hans, het is voor mij als buitenstaander heel makkelijk om mijn visie erop los te laten.

...

De omgeving is steunend, er worden ook veel complimenten aan me toegeschreven, maar de invloed op me, zodat ik anders tegen de vrouwen aankijk, is erg gering.

EDIT: Dit openingsbericht was feitelijk te lang... ik probeer het in te korten, zonder de inhoud te veel aan te tasten. Misschien haal ik de quotes weg en zet ik er een link naar naar het topic waar ze vandaan komen.
World of Warcraft: Legion
(Nou Hans, je scoort op de testen beter dan ik. Ik had een 6 op de eerste test, niet genoeg voor een diploma dus. (Wat een stomme vragen)

En die vrouw met die 9 gezichten vond ik al helemaal nergens op lijken. Iemand die 9 hoofden trekt die overduidelijk geacteerd zijn.

Misschien ben ik volgens de test ook autist.)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 16:23:

Ik heb snel het stuk van BGB (14:35) doorgelezen en ik denk dat het geschreven is door een niet-autistische vrouw met een autistische vriend..Dat klopt ; Google zelf maar eens op " autististisch liefdesrelaties " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:domnaiefmutsje schreef op 26 augustus 2009 @ 18:38:

[...]

Das een eigenaardige reactie op Bianca's post...

Mwoah, gaat nogal..............

Maar dat is Háns ; die pikt er de " verkeerde " dingen uit om op te reageren.

Althans.............99% van de mensen zouden op wat anders reageren, namelijk ; de stelling dat het ongelooflijk zwaar is en je er weinig voor terugkrijgt.
quote:Moonlight82 schreef op 26 augustus 2009 @ 18:56:

(Nou Hans, je scoort op de testen beter dan ik. Ik had een 6 op de eerste test, niet genoeg voor een diploma dus. (Wat een stomme vragen)

Ik dacht dat dat soort dingen automatisch gaan. Als ik naast iemand loop en ik hou zijn/haar hand vast, kijk ik ook niet of de positie van mijn hand en van haar hand wel goed is.

quote:En die vrouw met die 9 gezichten vond ik al helemaal nergens op lijken. Iemand die 9 hoofden trekt die overduidelijk geacteerd zijn.Ik geloof best dat er mensen zijn die erg duidelijke gezichtsuitdrukkingen kennen. Veel van mijn collega's zijn "neutraler" of ik moet beter kijken of er een uitdrukking is.
Heb je die slideshow bekeken , Hans ? http://www.lichaamstaal.c ... tml?houdingtest.htmlhttp:
Nog niet... ga ik dadelijk bekijken. Even kijken waar ik op moet klikken...
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 19:05:

Ik dacht dat dat soort dingen automatisch gaan. Als ik naast iemand loop en ik hou zijn/haar hand vast, kijk ik ook niet of de positie van mijn hand en van haar hand wel goed is.

Ja precies, ik let helemaal niet op dat soort dingen

Ik geloof best dat er mensen zijn die erg duidelijke gezichtsuitdrukkingen kennen. Veel van mijn collega's zijn "neutraler" of ik moet beter kijken of er een uitdrukking is.Ik kijk meestal naar de ogen denk ik, en die zeggen me bij deze dame niet zoveel. Maar ik denk wel dat dit goede foto's zijn om mee te oefenen, voor mensen die hier uit zichzelf moeite mee hebben.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Quote Hans Ik dacht dat dat soort dingen automatisch gaan. Als ik naast iemand loop en ik hou zijn/haar hand vast, kijk ik ook niet of de positie van mijn hand en van haar hand wel goed is.

Quote Moonlight : Ja precies, ik let helemaal niet op dat soort dingen

Jullie hebben het over lichaamstaal toch ? hand in hand lopen....dat je daar niet bij na hoeft te denken HOE je dat doet is geen lichaamstaal. Het hand in hand lopen kan duiden op liefde ( stelletje ) , op de leiding nemen en zorg dragen ( ouder- kind / verpleegster - wankelende bejaarde ) etc. ....dát uitstralen ( EN dat herkennen ) is lichaamstaal.

Lopen gaat automatisch..hoe je niet bij na te denken . Maar zie je hóe iemand loopt ? Angstig, gehaast, zelfverzekerd , ..... dáár gaat het om.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 19:22:

Quote Hans Ik dacht dat dat soort dingen automatisch gaan. Als ik naast iemand loop en ik hou zijn/haar hand vast, kijk ik ook niet of de positie van mijn hand en van haar hand wel goed is.

Quote Moonlight : Ja precies, ik let helemaal niet op dat soort dingen

Jullie hebben het over lichaamstaal toch ? hand in hand lopen....dat je daar niet bij na hoeft te denken HOE je dat doet is geen lichaamstaal.

M.i. ook niet. Vreemd om het dan wel in de lichaamstaal-test terug te vinden.

quote:Het hand in hand lopen kan duiden op liefde ( stelletje ) , op de leiding nemen en zorg dragen ( ouder- kind / verpleegster - wankelende bejaarde ) etc. ....dát uitstralen ( EN dat herkennen ) is lichaamstaal.Dus (als ik het goed heb) waarom lopen twee mensen hand in hand. En dan denk ik dat de rest van de situatie ook duidelijk maakt, welke van de drie (liefde, zorgdragen, steun geven) van toepassing is.quote:Lopen gaat automatisch..hoe je niet bij na te denken . Maar zie je hóe iemand loopt ? Angstig, gehaast, zelfverzekerd , ..... dáár gaat het om.Dat herken ik ook wel. Ik ben niet volstrekt ongevoelig voor lichaamstaal.
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 19:05:

Als ik naast iemand loop en ik hou zijn/haar hand vast, kijk ik ook niet of de positie van mijn hand en van haar hand wel goed is.Moet er wel iets aan toevoegen. Als iemand mij een hand geeft, verwacht ik wel een stevige duidelijke hand. Geen slap handje. En ook niet waarbij de ander mijn hand tot moes knijpt. Dat laatste vind ik net zo onfatsoenlijk als helemaal geen hand geven.
[
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 19:29:

[...]

M.i. ook niet. Vreemd om het dan wel in de lichaamstaal-test terug te vinden.

[...]

Dus (als ik het goed heb) waarom lopen twee mensen hand in hand. En dan denk ik dat de rest van de situatie ook duidelijk maakt, welke van de drie (liefde, zorgdragen, steun geven) van toepassing is.

[...]

.

Ik heb de test zelf niet gedaan, dus ik weet niet op welk voorbeeld jij precies doelt.

Maar ik loop anders met mijn bejaarde opa hand in hand dan met mijn man en daar loop ik ook weer anders mee dan toen mijn kinderen klein waren en ze aan mijn hand moesten oversteken.
quote:Moonlight82 schreef op 26 augustus 2009 @ 19:14:

Ik kijk meestal naar de ogen denk ik, en die zeggen me bij deze dame niet zoveel. Maar ik denk wel dat dit goede foto's zijn om mee te oefenen, voor mensen die hier uit zichzelf moeite mee hebben. Ik weet niet of mijn betekenissen bij de 9 gezichtsuitdrukkingen juist zijn. Ik wil wedden dat ik bij sommige foto's er totaal naast zit, en bij andere foto's wel de juiste uitdrukking geraden heb.
Maar, Hans , is het nou zínnig om pagina's lang over spareribs en handinhand te praten?

Wat WIL je nou eigenlijk met dit topic bereiken? Tips? Of uitpluizen aan wie er nou wat ligt en waarom dan wel enzo ?

Ik gaf die link, zodat je kon kijken of het daar bij jou aan schortte. Maar niet,kennelijk?

Waarom heb jij behoefte aan een relatie, of beter gezegd ; wat hoop jij dat een relatie jou zal opleveren ? Wat verwacht jij van een relatie?

Denk jij dat jij een ander wat te bieden hebt op dat gebied? ( wat ? )
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 19:37:

Ik heb de test zelf niet gedaan, dus ik weet niet op welk voorbeeld jij precies doelt.

Ik bedoelde:

3. Als een jongen en een meisje hand in hand lopen...

O is haar hand meestal de voorste

O is zijn hand meestal de voorste

O verschilt het telkens wie zijn hand voor heeft

O is er geen voorste of achterste hand

Ik denk dat de reden hier liefde is, en het hoe "is zijn hand meestal de voorste".
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 19:41:

Maar, Hans , is het nou zínnig om pagina's lang over spareribs en handinhand te praten?

Nee, dat voorbeeld werd er gewoon uitgelicht. En spareribs was een voorbeeld om aan te geven dat mijn wil niet wet is (dat ik niet zo rigide ben) als het gaat om de keuze van een restaurant. Een vriendin of vriend hoeft niet per se dezelfde smaak te hebben als ik.

quote:Wat WIL je nou eigenlijk met dit topic bereiken? Tips? Of uitpluizen aan wie er nou wat ligt en waarom dan wel enzo ?

Ik gaf die link, zodat je kon kijken of het daar bij jou aan schortte. Maar niet,kennelijk?

Tips. En die heb ik ook gekregen. Ik wil ze alleen overdenken. En bovendien is het mijn verlegenheid (zoals eerder gezegd) die me behoorlijk nekt.

quote:Waarom heb jij behoefte aan een relatie, of beter gezegd ; wat hoop jij dat een relatie jou zal opleveren ? Wat verwacht jij van een relatie?

Denk jij dat jij een ander wat te bieden hebt op dat gebied? ( wat ? )Ik moet zeggen dat ik dat niet helemaal duidelijk heb. En misschien moet ik dat eerst duidelijk hebben.
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 19:47:

[...]

Ik moet zeggen dat ik dat niet helemaal duidelijk heb. En misschien moet ik dat eerst duidelijk hebben.

Dat lijkt me wel, ja.

Is het merendeels om de sex?

Zou je het kunnen verdragen iemand om je heen, de hele dag , die dingen anders neer zet en op of kwijt of stuk maakt , herrie maakt ,dingen aan je vraagt ( en dan dus ook vragen zoals ; wat bedoelde je toen je eereergisteren zei dat die blauwe broek me beter stond, bedoel je dat die rode me te dik maakt ? wat denk je nu ? wil je ditofdatofzusofzo ? hou je nog van me ? zeg eens wat liefs ? ) eigen spullen meeneemt ,spontaan visite wil ontvangen , spontaan de deur uit wil , .... zijn dat dingen die je zou verdragen, leuk zou vinden of waarvan je denkt " eerlijk? gaat dat zó ? Eh..... " ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 augustus 2009 @ 19:53:

Is het merendeels om de sex?

Zou je het kunnen verdragen iemand om je heen, de hele dag , die dingen anders neer zet en op of kwijt of stuk maakt , herrie maakt , eigen spullen meeneemt ,spontaan visite wil ontvangen , spontaan de deur uit wil , .... zijn dat dingen die je zou verdragen, leuk zou vinden of waarvan je denkt " eerlijk? gaat dat zó ? Eh..... " ?

Nu wordt het interessant.

Gedeeltelijk om de seks, hoewel ik daarvoor in de eerste instantie niet erg in ben misschien.

1. Ik heb er geen last van dat mijn vriendin dingen anders neerzet. Als ze dingen kwijt maakt, help ik haar mee met zoeken. Als ze dingen stuk maakt, vooral als het een kleinigheid als een glas is, maak ik daar geen probleem van. We kopen gewoon een nieuw glas als we door het gevallen glas, te weinig glazen overhouden.

2. Ligt eraan wat voor herrie. Haar muziek? Haar favoriete TV-serie? Een voor haar leuke film?

3. Je bedoelt in geval van samenwonen? (Is me niet helemaal duidelijk) Natuurlijk mag ze haar spullen meenemen.

4. Spontaan visite, geen probleem. Ik ben wel gesteld op wat gezelligheid. Ik krijg nu ook weleens spontaan visite van mijn huisgenoot.
@BGB: ik vind dat je hele goede dingen geschreven hebt hier.

En ook wel typerend hoe Hans daar op reageert, in hyperfocus op bepaalde zaken, terwijl de essentie wordt uit het oog wordt verloren.

@Hans: sommige mensen zijn gewoon niet in staat tot het "hebben" van een relatie. Dat kan zijn door traumatische ervaringen, maar ook door bijvoorbeeld autisme.

Je bent nu 40+ geloof ik hè? Maak je het voor jezelf niet veel prettiger om te gaan aanvaarden dat jij geen relatieman bent? Dat het er gewoon niet in zit?
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 19:58:

Gedeeltelijk om de seks, hoewel ik daarvoor in de eerste instantie niet erg in ben misschien.

Waar ben je niet erg in?
quote:hans66 schreef op 26 augustus 2009 @ 19:58:

[...]

Nu wordt het interessant.

1. Ik heb er geen last van dat mijn vriendin dingen anders neerzet.

2. Ligt eraan wat voor herrie. Haar muziek? Haar favoriete TV-serie? Een voor haar leuke film?

3. Je bedoelt in geval van samenwonen? (Is me niet helemaal duidelijk) Natuurlijk mag ze haar spullen meenemen.

4. Spontaan visite, geen probleem. Ik ben wel gesteld op wat gezelligheid. Ik krijg nu ook weleens spontaan visite van mijn huisgenoot.

Hoe denk jij dat een niet-autistische vrouw om zal gaan met het feit dat jij misschien niet zo erg in bent voor sex?

1. dat denk je of dat weet je ?

2.Gewoon, geluid..... ik ga even uit van samenwonen of héél veel samen zijn. Praten, muziek, boek omslaan...gewoon...geluid van iemand anders wat jij niet aan en uit kan zetten. Geen moeite met prikkels ?

3...

4.Ik heb weleens gelezen dat iemand hier je uitnodigde ( of bij jou langs wou komen ) maar dat het jouw dag was om je keuken schoon te maken. Visite die een dag blijft zitten....en ook nog mee wil eten. Niet jouw schema in de war? Heb je geen " last " van?
Ben je niet erg in voor sex, of ben je niet erg goed in sex ?
Een relatie gedeeltelijk om de seks. Besef je dat in een relatie seks voor een groot deel gaat om het delen van intimiteit? Dat het veel meer is dan lichamelijke behoeftebevrediging? Dat het vooral heel veel geven is (dus niet zoveel minuten beftijd oid, maar emotioneel geven)?
Niet om lullig te doen, hoor, Hans...maar ik zie jou al ruzie maken met je vriendin ;

V; ' elke keer laat je de aardappelen verbranden , je helpt nooit, je doet altijd .... , je houdt gewoon niet van me !!!!!! .....

H ; nou, op 23 januari , toen heb ik. toch heerlijke bloemige aardappelen gemaakt, mét een kuiltje jus. Weliswaar uit een pakje maar ik had er ook nog een snufje ...

Hans, je focust verkeerd , echt waar. Kan je niets aan doen, maar het voelt ....hoe moet ik het zeggen..... bot.
quote:IvyRosa schreef op 26 augustus 2009 @ 20:08:

Een relatie gedeeltelijk om de seks. Besef je dat in een relatie seks voor een groot deel gaat om het delen van intimiteit? Dat het veel meer is dan lichamelijke behoeftebevrediging? Dat het vooral heel veel geven is (dus niet zoveel minuten beftijd oid, maar emotioneel geven)?

Wow !!!

Goeie posting.

Dát gaat 'm niet worden, ben ik bang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven