Vraagje over temperaturen / billingsmethode / eisprong

28-08-2009 14:26 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik vond dat er nogal flauw werd gereageerd op mijn vraag heb ik mijn openingspost gedelete. Maar omdat dat dan weer niet zo leuk staat en voor het geval iemand zich later nog afvraagt wat er precies stond, herhaal ik het toch nog even in het kort.

MIjn vraag kwam er eigenlijk op neer of je, als je aan de hand van de temperatuurgrafiek je eisprong al gehad hebt, je dan alsnog van dat vruchtbare slijm kon hebben. Of dat dat laatste erop zou duiden dat je eisprong toch nog niet is geweest, ondanks de temperatuurstijging. Ik dacht dat die twee aspecten synchroon moesten lopen, maar bij mij kwam dat slijm dus pas later. Ik vroeg mij af of dat kon, want het bracht me in de war.

Maar later heb ik dus al een antwoord gevonden op die vraag, je baarmoedermond maakt tot 2 dagen na de eisprong van dat slijm aan.
Pfff, ben je niet een beetje te analytisch bezig?
Dat je daar de energie voor hebt.............Gewoon een hoop gaan neuken is mijn advies om zwanger te raken.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Haha ja zo komt het wel over hè Nouja ik wil het gewoon graag snappen allemaal (en graag zwanger worden en een beetje snel als het kan

Maar eh, ik heb het al gevonden geloof ik, dus dit topic was idd niet nodig gewest.

---

Billingsmethode

De methode bestaat eruit te checken of er al slijmafscheiding is. Drie à vier dagen voor de ovulatie tot één à twee dagen na de ovulatie wordt in de baarmoederhals namelijk tamelijk veel rekbaar slijm afgescheiden.

De vruchtbare periode begint op de dag dat er voor het eerst slijmafscheiding waargenomen wordt. Vier dagen na de dag waarop voor het laatst slijm werd aangetroffen, is de vruchtbare periode gepasseerd.

----

Eén tot twee dagen na de eisprong kun je dat slijm nog hebben staat er, dus dan had ik het toch goed met mijn grafiek. Hmmzz voortaan eerst ff googlen alvorens ik mijn verhaal opschrijf Alleen dat je tot 4 dagen na de dag dat voor het laatst het slijm wordt aangetroffen nog vruchtbaar bent, dat snap ik dan weer niet. Want na de eisprong ben je toch nog maar maximaal 12 uur vruchtbaar?
quote:singalala schreef op 28 augustus 2009 @ 14:33:

Dat je daar de energie voor hebt.............Gewoon een hoop gaan neuken is mijn advies om zwanger te raken.Nou zoveel werk is het niet hoor, ik ben er helemaal aan gewend geraakt en vind het niet helemaal erg om te doen, dat temperaturen dus. Het kost me elke ochtend 1 minuut en 1 kruisje. Dat seksen komt ook wel goed, dat lijkt me duidelijk. Maar op zulke reacties zat ik eigenlijk niet echt te wachten.
De billingsmethode is nou niet de betrouwbaarste. Als je NIET zwanger wil worden met deze methode kun je maar beter een veilige marge inbouwen van bv 4 dagen.....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Waarom gebruik je geen ovulatietesten? Die zijn heel handig in het gebruik en er is (bij mij ten minste) geen enkele twijfel over het moment van de eisprong. Je kunt ze via internet kopen of bij de drogist.
quote:LusyB schreef op 28 augustus 2009 @ 14:37:

[...]op zulke reacties zat ik eigenlijk niet echt te wachten.

Ehhh, dit is een openbaar forum... En reacties als dit (die ik vrij normaal vind trouwens) kan je verwachten als je een topic opent. Dat jij daar niet op zit te wachten betekent niet dat iemand dan maar geen reacties meer mag posten die niet in jouw straatje passen.

Ik zou er ook moe van worden, zo over analytisch bezig zijn. Maar als jij je er fijn bij voelt moet je het zeker blijven doen. Dat het een maandje anders loopt dan anders kan best. Je lichaam is geen machine en kan wel eens wat ontregelen. Niks raars. Waarschijnlijk is het volgende maand weer gewoon.

Succes met zwanger worden.
Nou als ik een voor mij hele serieuze vraag stel en iemand antwoordt daarop dat ik beter gewoon zo vaak mogelijk seks kan hebben om zwanger te worden, dan vind ik dat wel een beetje flauw ja, openbaar forum of niet. Maargoed, hoe verwijder ik een topic, want ik heb het antwoord eigenlijk al. Thanks anyway!
quote:singalala schreef op 28 augustus 2009 @ 14:38:

De billingsmethode is nou niet de betrouwbaarste. Als je NIET zwanger wil worden met deze methode kun je maar beter een veilige marge inbouwen van bv 4 dagen.....Ah vandaar, als je de methode gebruikt als anticonceptiemethode (ipv conceptiemethode) is dat wel handig ja, zo had ik het idd nog niet bekeken.
Het is bewezen dat je de beste kans hebt om zwanger te raken bij 5 keer seks per week. Dus mijn uitspraak is wel degelijk gefundeerd.

En persoonlijk zou mij inderdaad de lust ontgaan, als ik zo mijn eigen lichaam moet gaan analyseren elke dag opnieuw..

Ben blij dat je wel blij bent met mijn andere opmerking.
Dat is toch niet flauw? Want seks is nou eenmaal de basis voor het maken van een kind. Hoe meer seks je hebt, hoe meer kans je doorgaans hebt om zwanger te raken. Lijkt mij logisch.

Daarnaast is een beetje spontaniteit ook wel bevorderlijk voor het plezier in het maken van een kind. Het zou toch jammer zijn als het een vreselijk verplicht nummer begint te worden op een gegeven moment, wat je toch gaat krijgen als je zoveel met metingen bezig bent. Lijkt mij.

Topics kan je niet verwijderen. Ze zakken vanzelf weg als er niemand meer reageert.
Uiteindelijk zullen jullie wel gelijk hebben, maar ik gebruik deze grafiek pas de laatste 2 maanden om mijn vruchtbare periode vast te stellen. Dus om de frequentie op te voeren van (normaliter) 1 a 2 x per week naar nu 4 a 5 x per week (want dat hou ik echt niet wekelijks vol!). De hoeveelheid "zin" die we dan hebben (of desnoods maken, leuk wordt het dan toch altijd wel) en het bijhouden van die grafiek staat echter compleet los van elkaar, althans bij ons wel hoor, nog wel iig. Misschien dat dat na 6 maanden anders wordt, dat kan. Maar nu gebruik ik die lijsten dus puur als hulp om vast te stellen in welke periode we het vaker moeten doen, dat is toch niet zo gek? En ik wil alleen maar zo goed mogelijk begrijpen hoe het PRECIES werkt met die methode en met mijn lichaam, vandaar dat ik het me afvroeg. Maar wellicht zit ik op het verkeerde forum hiervoor.
quote:Ring1981 schreef op 28 augustus 2009 @ 14:55:

Dat is toch niet flauw? Want seks is nou eenmaal de basis voor het maken van een kind. Hoe meer seks je hebt, hoe meer kans je doorgaans hebt om zwanger te raken. Lijkt mij logisch..Tuurlijk is dat logisch. Alleen... die vraag stelde ik toch helemaal niet?
Hoi Lusy, als je je temperatuur goed wilt bijhouden dan moet je dat even op http://www.fertilityfriend.com/ doen. daar rekenen ze ook je eisprong uit. Als je temp stijgt heb je je eisprong gehad. Voor die maand ben je dan wel te laat als je dan pas gaat beginnen, maar je hebt wel meer inzicht in je eigen lichaam.

Ik vind niet dat je analytisch bezig bent. Ik doe het ook al vanaf ronde 2. Gewoon om mijn lichaam wat beter te leren kennen en ook idd, voor de seksfrequentie. Geweldig dat mensen het elke week 5 keer kunnen doen. Maar bij ons past dat gewoon niet in ons leven. Ook geen probleem, maar als je dan zwanger wilt worden is het wel fijn dat je ongeveer weet wanneer je moet seksen!

Veel succes met zwanger worden!
Waarom wil je geen ovulatietesten gebruiken? Weet er verder niet zoveel van, maar het klinkt handiger dan het temperaturen en de billingsmethode...
Hoi Lusy,

kijk eens op http://www.fertilityfrien ... ?redirect=/ttc/index.php&

Hier kun je je temperaturen invullen in een grafiekje. Daarnaast kun je bij elke dag aangeven hoe je baarmoederslijm- en mond aanvoelde. Aan de hand van die gegevens stellen ze op een gegeven moment je eisprong vast.

Je kunt ook kiezen voor de ´Free charting Course´. Je krijgt dan 30 dagen lang iedere dag een email waarin ze verschillende dingen uitleggen over vruchtbaarheid en hoe je dit kunt herkennen.

Mij gaf het veel inzicht in wanneer nu mijn vruchtbare periode is, want dit wist ik niet. Ovulatietesten werkten bij mij niet goed omdat ik blijkbaar niet voldoende LH aanmaakte om de test positief te laten zijn.

Met temperaturen heb ik dit wel heel duidelijk kunnen vaststellen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Haha Zonnetje je was me voor :-)
quote:keeprunning schreef op 28 augustus 2009 @ 15:07:

Waarom wil je geen ovulatietesten gebruiken? Weet er verder niet zoveel van, maar het klinkt handiger dan het temperaturen en de billingsmethode...Oh ik zeg niet dat ik die niet wil gebruiken, ben daar alleen nog niet aan toe gekomen Zo Ik dacht, ik probeer het eerst met temperaturen (daar ben ik tenslotte toch al een half jaar mee bezig) en kijk eerst of ik het daarmee kan uitvogelen allemaal. Want seksen op het moment dat je een positieve ovulatietest hebt is eigenlijk hetzelfde als seksen in de periode rondom je eisprong zoals je uit je cycluskaarten kunt afleiden toch (d.w.z. uit het gemiddelde van de voorgaande maanden)? En het is ook nog goedkoper ;) Maargoed mocht het met die kaarten niet lukken, dan ga ik idd eens die testen proberen.
dubbel
jeetje weer dubbel :(
quote:singalala schreef op 28 augustus 2009 @ 14:53:

Het is bewezen dat je de beste kans hebt om zwanger te raken bij 5 keer seks per week. Dus mijn uitspraak is wel degelijk gefundeerd.

En persoonlijk zou mij inderdaad de lust ontgaan, als ik zo mijn eigen lichaam moet gaan analyseren elke dag opnieuw..

Ben blij dat je wel blij bent met mijn andere opmerking.Ja in de vruchtbare periode ja. Dus heb je toch iets van een cycluskaart of een test nodig om die te bepalen (of gewoon gokken natuurlijk). Vandaar mijn vraag
Bedankt voor die site trouwens! Dat ga ik vanavond eens invullen allemaal. Ik gebruik nu de kaarten die ik van Babybrabbel heb gedownload, dat zijn gewoon Excel-sheets eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven