Mode & Beauty alle pijlers

kwetsende opmerking

28-08-2009 20:25 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdje geleden heb ik wel eens een topic geopend met vraag om tips...om er jonger uit te zien. Ik ben een ''jonge'' moeder van 25 die telkens weer ouder wordt geschat.

Normaliter zou ik de opmerking naast me leggen en verder gaan maar wat ik vandaag gehoord heb was echt heel erg. Ik werd door de moeder van zoons vriendje geschat op 37!! Als je begin 30 bent en je wordt een paar jaar ouder geschat, ok...maar 12 jaar is wel heel erg. Hoe belachelijk 't ook moge zijn, deze opmerking heeft me zo hard geraakt vandaag...ik was en ben nog steeds van slag.

Ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb geen rimpels. Ik had een frons rimpel maar die heb ik laten behandelen. Verder gebruik ik alleen mascara als make up. Ik ben niet dik, heb wel heupen, en ietwat stevige bovenbenen, maar alles is in proportie en als ik me goed kleed dan zie je er niks van. Ik draag ook vaak gympen en platte schoenen, geen hakken o.i.d. Ik had mijn haar vandaag in een staart, zag er (dacht ik fris uit) totdat deze mevrouw deze opmerking plaatste.

Ik heb wel eerder te horen gekregen dat ik er ouder uitzie dan ik ben. Vriendin van mij is 23 en moeder en ziet er al helemaal jong uit.

VErvelende is dat er ook vaak oudere mannen (40+) gecharmeerd van mij zijn en mij mooi vinden...van jongens van mijn leeftijd heb ik dit niet gehoord. Ik hoor het altijd via via. Ik vind dit natuurlijk aardig, maar het is niet wat ik wil.

Misschien is deze relaas hierboven onduidelijk. Ik wilde het even van mij afschrijven en het met iemand delen, omdat ik het i.r.l. met niemand wil bespreken (geneer me daarvoor).

Ook hoop ik op tips. Wat kan ik doen? in sportiever kleding lopen? Afvallen? zonnebanken? haar lichter verven? Ik ben bereid tot alles, mits ik maar jonger kan lijken.

Bedankt voor lezend oog :-)
Ik ben 40 maar ik word nu nog meestal half in de 30 geschat. Misschien ligt 't ook aan je levensstijl. Anno nu is het vrij gebruikelijk dat vrouwen pas na hun 30e aan kinderen beginnen dus als jij met 'n kind rondloopt dan is de kans klein dat men je jonger schat.
quote:diaantje1971 schreef op 28 augustus 2009 @ 22:07:

En dat hele leeftijdsgedoe zowiezo

Leeftijd is maar een getal

Diaantje dat klopt..maar ik denk dat ik dit opvat als een belediging omdat ik het idee heb dat ik er dus '' uitgeleefd'' uit zie.

Ik bedoel hiermee niet dat je er zo uit hoeft te zien als je 37 bent. Maar vanuit mijn optiek als 25-jarige zie ik iemand die 12 jaar ouder is, simpelweg als iemand met 12 jaar meer levenservaring. Zo ziet iemand die 37 is misschien ook wel een 49-er. Als je 37 bent zou je het ook niet leuk vinden om 49 te worden geschat.

Alsof je minder aantrekkelijker bent dan je leeftijdsgenoten.
hoe oud is je zoontje?

Als jij heel jong moeder bent geworden, zijn alle andere moeders van zijn leeftijd ouder dan jij.

Als je niet goed bent in leeftijd schatten ga je automatisch denken:

zij heeft een zoon van 8 jaar , ik ook, ik ben 37 dan zal zij ook wel rond die leeftijd zitten.

M.a.w , men kijkt ook naar je omgeving om een schatting te maken.

iemand met een hogere functie wordt al snel ouder ingeschat, iemand met oudere kinderen ook
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:elninjoo schreef op 28 augustus 2009 @ 22:14:

Ik ben 40 maar ik word nu nog meestal half in de 30 geschat. Misschien ligt 't ook aan je levensstijl. Anno nu is het vrij gebruikelijk dat vrouwen pas na hun 30e aan kinderen beginnen dus als jij met 'n kind rondloopt dan is de kans klein dat men je jonger schat.

Erg bekrompen gedachten dan

je ziet een vrouw met een kind en dan maak je een rekensom

Oke de gemiddelde vrouw krijgt na haar 30 e een kind,dus dan moet je wel zo oud zijn

IK snap de gedachte wel
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
vrouwen zie je vaak....aan hun rimpeltjes rond hun ogen... gezicht... huid.... lichaamsbouw vooral buik en heupen... type kleding.... hoe oud ze zijn
bedankt voor deze laatste twee relativerende berichten. DAar zou het eventueel ook aan kunnen liggen ja. :-)

Ik hoop dat ik niet hiermee een excuus probeer te verzinnen, maar in werkelijkheid gewoon een ''geleefde kop''* heb.

* of hoe je dat ook zegt
quote:Tommyboy33 schreef op 28 augustus 2009 @ 22:21:

vrouwen zie je vaak....aan hun rimpeltjes rond hun ogen... gezicht... huid.... lichaamsbouw vooral buik en heupen... type kleding.... hoe oud ze zijnJahaaa
quote:fleurtje schreef op 28 augustus 2009 @ 22:22:

[...]

JahaaaSorry hoor probeer ook mee te denken....
quote:lepa_ana schreef op 28 augustus 2009 @ 22:19:

[...]

Diaantje dat klopt..maar ik denk dat ik dit opvat als een belediging omdat ik het idee heb dat ik er dus '' uitgeleefd'' uit zie.

Ik bedoel hiermee niet dat je er zo uit hoeft te zien als je 37 bent. Maar vanuit mijn optiek als 25-jarige zie ik iemand die 12 jaar ouder is, simpelweg als iemand met 12 jaar meer levenservaring. Zo ziet iemand die 37 is misschien ook wel een 49-er. Als je 37 bent zou je het ook niet leuk vinden om 49 te worden geschat.

Alsof je minder aantrekkelijker bent dan je leeftijdsgenoten.

Klopt

Maar wat is dan aantrekkelijk

Waar spiegel jij je aan???

Aantrekkelijkheid heeft niet alles met uiterlijk te maken, maar wat mij betreft vooral met karma, met karakter

En als je een geleefde kop hebt, tja je leeft nu eenmaal

Zijn zat mannen en vrouwen met zo n kop , die ik vreselijk aantrekkelijk vind

beter dan al die glad getrokken barbie s
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:Tommyboy33 schreef op 28 augustus 2009 @ 22:26:

[...]

Sorry hoor probeer ook mee te denken....Ja, maar nu noem je wel zo'n beetje alles op waaraan het zou kunnen liggen
quote:fleurtje schreef op 28 augustus 2009 @ 22:28:

[...]

Ja, maar nu noem je wel zo'n beetje alles op waaraan het zou kunnen liggen Zolang je maar niet in een spook als Vanessa verandert ..
quote:diaantje1971 schreef op 28 augustus 2009 @ 22:28:

[...]

Klopt

Maar wat is dan aantrekkelijk

Waar spiegel jij je aan???

Aantrekkelijkheid heeft niet alles met uiterlijk te maken, maar wat mij betreft vooral met karma, met karakter

En als je een geleefde kop hebt, tja je leeft nu eenmaal

Zijn zat mannen en vrouwen met zo n kop , die ik vreselijk aantrekkelijk vind

beter dan al die glad getrokken barbie stjaa aantrekkelijkheid is voor mij (bij vrouwen): is het algemene geldende schoonheidsideaal: goed figuur, mooi huidje, glanzend dik haar, goed gebit en juiste kleding (passend bij figuur). Karakter is iets totaal anders. Maar uiterlijk is(helaas) wel het eerste waarop je beoordeeld wordt.
quote:SonjaS schreef op 28 augustus 2009 @ 21:30:

Okay, speels is misschien een raar woord. Heb vandaag een wedstrijd naakt slakken vangen gedaan met de buurkinderen. Ik denk dat ik heb gewonnen. Morgen om 12 uur is de uitslag. Ik houd gewoon van spelletjes.

Nou ja, misschien toch wel speels ofzo.HAHAHA. Ik las: ik ben vandaag NAAKT slakken gaan vangen met de buurtkindertjes. Ik dacht al: wat een raar mens! Beter lezen/nadenken de volgende keer...
Hoi Lepa Ana,

ik herken je probleem volledig. Ik was 22 toen mijn dochter geboren werd en werd ook dik in de 30 geschat.

Men maakt vaak een inschatting naar aanleiding van de leeftijd van je kinderen. Het is nu eenmaal zo dat de gemiddelde leeftijd dat er aan kinderen begonnen wordt al zo rond de 30 ligt.

Als ik foto's bekijk van de tijd dat ik 22 was, kan ik me enigszins wel voorstellen dat ik aangezien werd als een midden dertiger. Het was een combinatie van meerdere factoren: haar,kleding, make up,wel of niet roken,manier van praten, houding etc. Als je het toch vervelend vindt, dan kun je daar best wel wat aan doen lijkt me

Je kunt het ook positief bekijken....als je ouder lijkt word je door je omgeving ook serieuzer genomen

Zelf ben ik nu 41 en wordt sinds een aantal jaren jonger geschat, dus waarschijnlijk zal het tij voor jou ook wel keren, ben daarvan overtuigd!

Liefs Tine
http://kledingstijladvies.nl/nieuwsverd ... ected=9032

Workshop jonger lijkende ogen

Voor velen een droom: tien jaar jonger lijken dan je bent. Volgens auteur en gezichtsoefeningen-expert Diana Moran is het mogelijk. Volgens haar kan een combinatie van oefeningen en slim eten je een jonger uiterlijk geven. Misschien is zij zelf het levende bewijs: Diana (zie foto) is op deze foto 65!

Jonger lijkende ogen

Diana schreef een boek, speciaal voor rijpere vrouwen die er jonger uit willen zien: Fresh Face. Dit boek staat boordevol gezichtsoefeningen, make-up-technieken en voedingstips. Natuurlijk kunnen we niet het hele boek voor je kopieëren maar we willen je toch wat meegeven: volg het stappenplan voor jonger lijkende ogen!

Stap 1: oogschaduw kiezen

Volgens Diana staat of valt je oogmake-up bij het kiezen van kleur. Ze geeft het volgende advies per oogkleur:

Voor hazelnootbruine ogen

- grijs, olijf, cacao, abrikoos, perzik

Voor violette ogen

- taupe, olijf, mauve, donkergroen

Voor blauwgrijze ogen

- goudbruin, grijsbruin, grijs, donkerroze, blauwgroen

Voor bruine ogen

- bruin, goud, roest en brons. Ook mooi: goudgroen, bosgroen, zachtbruin, violet, crème of perzik

Voor groene ogen

- goud, zachtgroen, cappuccino, crème, zand. Ook mooi: pruim, violet, rozerood of flamingo

Stap 2: snelle oppeppers

Je hoeft vaak niet je oog op te maken om een fris effect te krijgen. Je wimpers krullen met een wimpertang of je wenkbrauwen epileren en in vorm kammen doet al wonderen.

Stap 3: oogschaduw aanbrengen

Breng de oogscjaduw (in de juiste kleur!) zo dicht mogelijk langs je wimpers aan. werk het opwaarts uit tot de plooi, maar ga er niet overheen. als je ooglid erg crêpeachtig is, concentreer je dan alleen langs de wimpers en laat de rest van het ooglid vrij

Stap 4: evenwicht

Om kleur en effect in evenwicht te krijgen, breng je vanaf de buitenste ooghoek een klein beetje van de oogschaduw langs het onderste ooglid onder de wimpers aan. Voor een subtiel effect ga je niet verder dan halverwege het ooglid

Stap 5: wenkbrauwen borstelen met highlight

Borstel nu de wenkbrauw met een glanzende highlighter om het hele ooggebied te 'openen'. Lichtglanzend roze, ivoor of huidtint geeft het mooiste resultaat. Breng ook highlighter aan op het ooglid om een betere basis te krijgen voor het toevoegen van andere kleuren.

Foute make-up doet ouder lijken

Een voorbeeld hoe het niet moet. Slecht aangebrachte make-up doet je geen goed. Het kan je jaren ouder doen lijken. Deze schoonheidsfoutjes zijn absoluut te mijden.

1. Teveel glans

Wees voorzichtig met glanzende oogschaduw als de huid van je oogleden wat dunner wordt. Door een glimmende oogschaduw lijken die nog dunner en verschijnen er meer rimpels dan er werkelijk zijn. Ook lijntjes en ongerechtigheden vallen meer op. Kies daarom liever voor subtiele matte tinten.

2. Onjuiste kleuren

Met de foute tinten kan je er zeer vermoeid uitzien. Vooral grijstinten hebben die slechte eigenschap. Ook donkerblauwe ondertonen zijn minder geschikt.

3. Foundation met lijntjes

Na het aanbrengen van een hydraterende en vochtregulerende dagcrème, doe je een goede primer op. Die verzacht de huid, zodat foundation niet zo diep in de rimpeltjes of poriën kan zitten. Het maakt de huid een stuk egaler en camoufleert vlekjes en roodheden. Tracht eens een mineraal poeder te gebruiken. Een dergelijk poeder maakt zowel primer als foundation overbodig.

4. Te veel mascara

Wees hier heel zuinig mee, het maakt je niet alleen snel ouder dan je bent, maar het ziet er ook nog eens onnatuurlijk uit.

5. Te veel poeder

Als je na het opbrengen van een vloeibare foundation te veel poeder op je huid doet, lijkt dat geen zicht. Ga voorzichtig te werk, sla het teveel aan poeder van de kwast af en ga er luchtig mee over je gezicht. Gebruik ook liefst een grote kwast. (lvl)

http://www.gezondheidsnet ... ur-maakt-jonger-en-mooier
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.dailymail.co.u ... n-So-does-work-risks.html

http://www.newbeauty.nl/i ... nc=viewpub&tid=1&pid=1028

Beetje rigoreus, dat wel......
http://startgoogle.startp ... n&start=0&source=geentaal
Hey Ana,

als het zo is gegaan als jij beschrijft (en dat zal wel want anders zou je het niet zo beschrijven) dan is er volgens mij helemaal niks om je druk over te maken hoor... Deze vrouw hoorde je leeftijd en keek verbaasd. Vervolgens heb jij haar waarschijnlijk verbaasd aangekeken en heeft zij zich ongemakkelijk gevoeld en dan roepen mensen al heel snel 'dacht dat je meer mijn leeftijd was'. Het kan goed zijn dat, wanneer je het haar gevraagd had zonder dat ze het al wist, je veel jonger had geschat. Wat ze nu gedaan heeft is niet een schatting van je leeftijd, maar een semi-automatische opmerking om uit een gênante situatie (jij merkte haar verbazing) te ontsnappen en dan roepen mensen al snel het eerste wat in hen opkomt en ik zou ook niet verbaasd zijn als er een soort mechanisme was dat je dan ook iets roept waaruit 'verbondenheid' spreek (ik dacht dat je míjn leeftijd was).

Ik snap dat je er erg mee zit dat men je vaak ouder schat, maar ik zou het maar gewoon proberen te laten gaan. Je hebt al veel geprobeerd en blijkbaar verander je er toch niet zoveel aan... take it as it is.
bedankt bianca! Goede tips en goede link!!

Tine: Ik hoop dat t me net zo zal vergaan als jou uiteindelijk. maar inderdaad, er is iets ''mis''....moet nog even uitvogelen wat t precies is.
quote:Tine68 schreef op 28 augustus 2009 @ 23:14:

ik herken je probleem volledig. Ik was 22 toen mijn dochter geboren werd en werd ook dik in de 30 geschat.

Men maakt vaak een inschatting naar aanleiding van de leeftijd van je kinderen. HIk moet bekennen dat ik zelfs op dit forum vrouwen met kinderen regelmatig veel ouder schat en soms schrik als ik dan ergens lees dat ze nog maar eind 20 zijn. En dat dus zonder beoordeling over het uiterlijk.
mensen schatten je ook vaak in door je situatie in te schatten, moeder /kind scheelt dan al

een andere vrouw kan misschien onder de indruk van je geweest zijn en dan ff hebben willen doorboren, vrouwen zijn soms nou eenmaal heel cute tegenelkaar ,not.

mannen van rond 40 durven eerder te versieren dan je leeftijdsgenoten, schrikken niet van een kind erbij etc.

dus dat zegt ook niets.

volgens mij ben je gewoon een ontzettend leuk en lekker wijf en laat lekker lullen.

als je je alles moet gaan aantrekken wat anderen denken/vinden of menen, pfff, dan krijg je het zwaar, moet je niet doen joh.

liefs S
Ik merk ook vaak dat ik sommige vrouwen ouder schat als ze een kind hebben, mischien zit dat wel in mijn hoofd van: ze heeft een kind dus ze is moeder en moeder zijn is wijsheid, klinkt nu stom mischien, maar zo kijk ik naar mijn moeder. Ik heb dat ook gezien bij mijn vriendinnen, kregen een kind en waren meteen veranderd ouder, bezorgder meer oplettend etc..., zelf heb ik ook een probleem ben 30 maar ik word altijd rond de 19/20 geschat, ik heb geen kids en ben ook single, maar ik ben ook wel een echte vlinder vrijheid en vrijheid staat op nummer 1.
Nou ja echt een probleem is het natuurlijk niet dat ik jonger word geschat, alleen soms bij belangrijke zaken, dat ze je aankijken van kind wat weet jij nou ? als ze dan weten wat mijn leeftijd is doen ze direct anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven