Mode & Beauty alle pijlers

kwetsende opmerking

28-08-2009 20:25 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdje geleden heb ik wel eens een topic geopend met vraag om tips...om er jonger uit te zien. Ik ben een ''jonge'' moeder van 25 die telkens weer ouder wordt geschat.

Normaliter zou ik de opmerking naast me leggen en verder gaan maar wat ik vandaag gehoord heb was echt heel erg. Ik werd door de moeder van zoons vriendje geschat op 37!! Als je begin 30 bent en je wordt een paar jaar ouder geschat, ok...maar 12 jaar is wel heel erg. Hoe belachelijk 't ook moge zijn, deze opmerking heeft me zo hard geraakt vandaag...ik was en ben nog steeds van slag.

Ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb geen rimpels. Ik had een frons rimpel maar die heb ik laten behandelen. Verder gebruik ik alleen mascara als make up. Ik ben niet dik, heb wel heupen, en ietwat stevige bovenbenen, maar alles is in proportie en als ik me goed kleed dan zie je er niks van. Ik draag ook vaak gympen en platte schoenen, geen hakken o.i.d. Ik had mijn haar vandaag in een staart, zag er (dacht ik fris uit) totdat deze mevrouw deze opmerking plaatste.

Ik heb wel eerder te horen gekregen dat ik er ouder uitzie dan ik ben. Vriendin van mij is 23 en moeder en ziet er al helemaal jong uit.

VErvelende is dat er ook vaak oudere mannen (40+) gecharmeerd van mij zijn en mij mooi vinden...van jongens van mijn leeftijd heb ik dit niet gehoord. Ik hoor het altijd via via. Ik vind dit natuurlijk aardig, maar het is niet wat ik wil.

Misschien is deze relaas hierboven onduidelijk. Ik wilde het even van mij afschrijven en het met iemand delen, omdat ik het i.r.l. met niemand wil bespreken (geneer me daarvoor).

Ook hoop ik op tips. Wat kan ik doen? in sportiever kleding lopen? Afvallen? zonnebanken? haar lichter verven? Ik ben bereid tot alles, mits ik maar jonger kan lijken.

Bedankt voor lezend oog :-)
Geen idee of ik SonjaS een lekker wijf zou vinden, ik ken dr niet

Maar van die "speelse" kindvrouwtjes die zich voor eeuwig als klein dom meisje blijven gedragen en zich als het hulpeloze vrouwtje (Lois Lane syndroom) profileren....die wil ik het liefst net zo lang onder hun hol schoppen tot ze normaal gaan doen.
quote:SonjaS schreef op 28 augustus 2009 @ 21:16:

[...]

Jawel.

[afbeelding]

Shit smileys doen het niet...

Welke wilde je?

quote:fleurtje schreef op 28 augustus 2009 @ 21:19:

[...]

Welke wilde je?

quote:minny schreef op 28 augustus 2009 @ 21:13:

Bedoel je niet gewoon infantiel SonjaS?

Dat zegt m'n vriend van boven de 40 ook altijd...

quote:fleurtje schreef op 28 augustus 2009 @ 20:52:

[...]

Plus, hoe lullig het ook klinkt: jochies van in de twintig zullen niet snel op een moeder met kind afstappen. Veertigers zullen daar iets minder moeite mee hebben.

Had het er vandaag met een collega over, leeftijd schatten heeft echt weinig met de kleding te maken maar veel meer hoe iemand in zn geheel overkomt (en zal diegene zelfs op zestienjarige leeftijd ouder geschat worden. Oud geboren enzo.)

Ana, ben je onlangs moeder geworden? Weet nog van je topics met vriendjesproblemen.
quote:minny schreef op 28 augustus 2009 @ 21:17:

Geen idee of ik SonjaS een lekker wijf zou vinden, ik ken dr niet

Maar van die "speelse" kindvrouwtjes die zich voor eeuwig als klein dom meisje blijven gedragen en zich als het hulpeloze vrouwtje (Lois Lane syndroom) profileren....die wil ik het liefst net zo lang onder hun hol schoppen tot ze normaal gaan doen.Ah, geloof me, zo is SonjaS niet. Echt geen kindvrouwtje. Misschien wil ze dat wel, maar dat is ze echnie.
quote:minny schreef op 28 augustus 2009 @ 21:19:

[...]

Je bent blij he, met je nieuwe smiley!
Haha Growing, dat herken ik wel. Als mij gevraagd wordt een leeftijd te schatten ga ik ook standaard lager zitten dan ik werkelijk denk.

Overigens reken ik toch onbewust ook vanuit de leeftijd van de kinderen. En dan ga je al gauw uit van de leeftijd waarop jijzelf je eerste hebt gekregen...
quote:SonjaS schreef op 28 augustus 2009 @ 21:19:

[...]

[afbeelding]Nee, die zegt altijd wat anders. Hoe dichter bij de nul...
quote:SonjaS schreef op 28 augustus 2009 @ 21:19:

[...]

[afbeelding]Weer geen smiley... Er moest een hele grote staan...
Als mensen zo kinderachtig aan me vragen: hoe oud denk je dat ik ben, ga ik er rustig tien jaar boven zitten.
Jammer dat je je zo laat voelen door een ander. Het is geen belediging voor jou, maar voor haar, ze zit er 12 jaar naast!

Ik zou me er niet druk om maken. Sommige mensen moet je niet serieus nemen en al helemaal niet als het gaat om zulke triviale dingen als 'hoe oud schat jij me'.
quote:fleurtje schreef op 28 augustus 2009 @ 21:20:

[...]

Ah, geloof me, zo is SonjaS niet. Echt geen kindvrouwtje. Misschien wil ze dat wel, maar dat is ze echnie.Ah...een mislukt kindvrouwtje is als een te strakke facelift, geen gezicht.
Hihih ja.. Fleurtje.. Herkenbaar. Dat zijn mensen die ongelooflijk trots zijn op hun uiterlijk..
quote:fleurtje schreef op 28 augustus 2009 @ 21:20:

[...]

Je bent blij he, met je nieuwe smiley!
quote:minny schreef op 28 augustus 2009 @ 21:23:

[...]

Ah...een mislukt kindvrouwtje is als een te strakke facelift, geen gezicht.

Neeheeeee, ook geen mislukt kindvrouwtje. Mislukt impliceert nl dat ze het wel geprobeerd heeft en dat heeft ze niet.

Ze is gewoon een bimbo. Maar wel een volwassen bimbo.
quote:fleurtje schreef op 28 augustus 2009 @ 21:25:

[...]

Neeheeeee, ook geen mislukt kindvrouwtje. Mislukt impliceert nl dat ze het wel geprobeerd heeft en dat heeft ze niet.

Ze is gewoon een bimbo. Maar wel een volwassen bimbo.Dat verklaart nog steeds niet dat "speels" zijn
quote:minny schreef op 28 augustus 2009 @ 21:23:

[...]

Ah...een mislukt kindvrouwtje is als een te strakke facelift, geen gezicht.Whahaha, nee, ben een normaal mens. Maar hou gewoon van gekke dingen. Niks raars hoor.
quote:SonjaS schreef op 28 augustus 2009 @ 21:26:

[...]

Whahaha, nee, ben een normaal mens. Maar hou gewoon van gekke dingen. Niks raars hoor.Ik háát het als mensen dat zeggen, gatver. Jij zegt zeker ook dat je de stad onveilig gaat maken?
quote:minny schreef op 28 augustus 2009 @ 21:26:

[...]

Dat verklaart nog steeds niet dat "speels" zijn Ze is niet speels. Althans, nooit gemerkt. Misschien wél met 80+ers.
Okay, speels is misschien een raar woord. Heb vandaag een wedstrijd naakt slakken vangen gedaan met de buurkinderen. Ik denk dat ik heb gewonnen. Morgen om 12 uur is de uitslag. Ik houd gewoon van spelletjes.

Nou ja, misschien toch wel speels ofzo.
quote:fleurtje schreef op 28 augustus 2009 @ 21:29:

[...]

Ik háát het als mensen dat zeggen, gatver. Jij zegt zeker ook dat je de stad onveilig gaat maken?

Ja, klinkt alsof ik morgen naar Strand Zuid ga en daarna ga bungyjumpen...

Nee, vandaag ga ik de stad niet onveilig maken Fleurtje, Popstars, je weet zelluf...
quote:SonjaS schreef op 28 augustus 2009 @ 21:26:

[...]

Whahaha, nee, ben een normaal mens. Maar hou gewoon van gekke dingen. Niks raars hoor.Gekke dingen maar niks raars?

Ghe
Hoe oud ben je dan SonaS?? Dan kan ik dat even afwegen tegen je naaktslakkenspelletje ...
quote:fleurtje schreef op 28 augustus 2009 @ 21:30:

[...]

Ze is niet speels. Althans, nooit gemerkt. Misschien wél met 80+ers.Ja oke, maar dan is er nog de kans dat je met Sinterklaas te maken hebt natuurlijk. Daar moet je wel lief tegen doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven