Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle nieuwkomers: van harte!

En wat staan die rode hartjes inderdaad prachtig! Ik moet nog even geduldig zijn...

Met mij gaat het mwoah, maar voel me inmiddels hierdoor wel echt zwanger. Ben veel misselijk en moe. Heb ook nauwelijks puf om te schrijven momenteel. Wel lees ik absoluut mee, maar dagelijks van me laten horen trek ik nu niet.

Ik wens iedereen veel geluk!!

Liefs, Lucybelle
ja laten we hopen dat iedereen straks zo'n hartje heeft

Was van mn ee4rste ook verschrikkelijk moe. moet het afkloppen heb op het moment nog nergens last van hoop dat het ook even zo blijft.

Morgen de vk maar eens bellen kijken wanneer ik op intake kan met mn 4 weken nu denk ik dat dat nog wel even gaat duren
Pfff hier ook moe en misselijk dus doe weinig. Vandaag bloedtesten terug en uitslag was goed, ben resisitent voor de pokken dus geen risico voor het ukkie. Gelukkig maar!

Welkom aan de nieuwe zwangeren en gefeliciteerd!

Dok: ik herken jouw gevoel hoor, vind het ook erg lastig om in zo'n "vol" topic te reageren. Weet nog niet of ik het volhou om hier te reageren, maar lees in ieder geval nog wel mee hoor. En als ik puf heb reageer ik wel.
hallo meiden hier weer een berichtje van mij,ben net als als jullie onzeker.

zeker omdat je zolang op de echo moet wachten.

ik merk dat ik een kort lontje heb..mijn mannetje loopt op zijn tenen,

ik ben niet moe eerder hyper,heel raar.misselijkheid valt mee alleen in de auto moet ik wat eten,daar ben ik wee misselijk.vreemd eigenlijk.mijn borsten zijn gespannen.last van darmen.voor de rest gaat het wel goed eigenlijk.

ik schrijf niet zo vaak omdat ik met mijn 2 ploegendiensten zit,maar lees wel alles,voor allemaaal dikke xxxxx. groet els
Hoi meiden,

Ik had even geen puf om eerder te reageren, ik ben zooooo moe! Als ik op iedereen ga reageren dan ben ik een dag verder hihi, dus dit wordt voornamelijk een echo berichtje, maar in ieder geval:

Alle nieuwe zwangeren, welkom en gefeliciteerd!

Guppie, Phoenix en Tess, van harte met de goede echo's. Ik zie al een heel mooi hartje naast jullie namen staan, die wil ik ook!

Naast de vermoeidheid heb ik sommige dagen constant een wee gevoel in m'n maag, tegen misslijkheid aan, dat alleen maar verdwijnt als ik wat eet, maar dan alleen tijdens het eten:(, een paar minuten later heb ik het weer. Ik kan toch moeilijk te hele dag blijven eten. Gelukkig heb ik het dus niet elke dag, sommige dagen voel ik gewoon helemaal niets, maar dan ga ik we weer afvragen of het echt zo is dat ik zwanger ben, het is ook nooit goed:?.  

Verder vertelde ik eerder dat wij het nog even geheim wilden houden voor familie. Dat is dus niet gelukt:(. Afgelopen vrijdag gaven mijn schoonouders een etentje en wat stond er op het menu: rood vlees. Wij wisten dit van te voren, dus mijn man 's middags naar het restaurant gegaan om te vragen of ze mij discreet een doorbakken stuk vlees wilden geven. Goed geregeld dachten wij. Helaas door een misverstand hebben ze bij binnenkomst aan mijn schoonouders gevraagd waar ik zou zitten omdat ik doorbakken vlees wilde. Toen viel het kwartje natuurlijk. Toen de volgende dag ook maar aan mijn ouders verteld. Ik baalde er eerst flink van, we wilden tenslotte nog even wachten en het ook zelf vertellen, maar nu vind ik het toch wel leuk dat mijn familie het weet, het wordt wel wat echter allemaal zo. Ze reageerden trouwens allemaal errug enthousiast!

O ja, gisteren naar de verloskundige geweest. Stelde niet zo veel voor. Wel besloten geen nekplooimeting te doen. Geeft alleen maar een hoop onzekerheid, mocht daar een verhoogde kans uitkomen, we houden het toch! Ik heb wel een afspraak staan voor een termijnecho ivm onregelmatige cyclus. Deze staat geland op 5 juli, nog twee weekjes wachten dus. Verder staat de volgende afspraak met de vk op 25 juli gepland.

Zo nu zijn jullie op de hoogte. Ik zal proberen het wat beter bij te houden nu, weet alleen niet of het lukt...

Groetjes Juul
Hier ook weer even een berichtje van mij.

Inderdaad veel meiden, bijna allemaal moe en misselijk. Ik ook nog steeds. Hoop dat ik me binnenkort beter ga voelen. Is geen lol aan op deze manier.

Over 2 weken moet ik een paar daagjes naar Spanje voor mijn werk. Ik weet uit ervaring dat het 2 heel vermoeiende dagen zijn, dus ik zie er nu ik zwanger ben helemaal tegenop. Als het tegen die tijd niet beter gaat, ga ik afzeggen.

Juul, wat een verhaal met dat rood vlees. Haha, doe je nog zo je best om het stilletjes aan te pakken. Maar het is wel leuker inderdaad als een paar mensen het al weten.

En (shtttt naam kwijt) gelukkig resistent tegen de pokken. Dat is ook goed nieuws.

Zijn jullie trouwens ook zo verstrooid? Ik moet nu alles opschrijven, anders vergeet ik de helft. Echt erg.

Aanstaand weekend gaan we uit eten met een vriend van mijn vriend en zijn vrouw. We gaan het hun ook vertellen. Het is wel spannend en sneu tegelijk. Zij willen zelf ook dolgraag kinderen, maar kunnen ze niet krijgen. Wij hebben altijd geroepen dat we niet zo nodig hoefden, toch maar van gedachten gewisseld en binnen 4 maanden zwanger. We voelen ons er ten opzichte van hun best bezwaard bij. Eigenlijk zit de wereld dan oneerlijk in elkaar he. Ik had het hun ook heel erg gegund.

We zijn uiteraard heel erg blij dat ik zwanger ben, en we weten dat we het zwanger willen worden niet achterwege hoeven te laten ivm hun situatie, maar we willen toch erg veel rekening met hun gevoelens houden.

Maar ja, het gesprek gaat dit weekend pas plaatsvinden. Kunnen we ons vantevoren voorbereiden hoe we het gaan zeggen.

Oeps, ik denk er nu dus aan dat ik de pianoles nog moet afzeggen. Hoezo verstrooid!!
Hoi allemaal,

Heb net alle verhalen gelezen en het is echt zo herkenbaar! (voel me anders zo alleen...hihi) Alleen voor degene die misselijk zijn,heel vervelend! Hoop dat jullie je snel beter gaan voelen.

Ik herken; verstrooiheid,vergeetachtigheid, moeeeeeeeeeeeeeee, gespannen borsten,steken in mijn tepels!? en idd ook aan beide kanten van mijn onderbuik steken...en dan slaat de twijfel toe! Zaterdag ben ik 6 weken en de vorige keer ging het toen mis dus,het is eng! Maandag vk bellen,ik en de aanstaande papa willen ook een hartje!

Wij hebben het nog aan niemand verteld al ligt het op het puntje van mijn tong! Morgen ga ik stappen met een vriendin,hoe ga ik het verkopen dat ik niet drink? Blaasonsteking maar?

Ben net aan een nieuwe baan begonnen dus hoop echt dat het met de misselijkheid gaat meevallen! Ben nu soms misselijk als ik merk dat ik een lege maag heb! Eten dus...:P
Nog even voor het schema: Leeftijd 33,1ste kindje! Kunnen we het zelf ook bijwerken?

groetjes
Van mij ook maar weer even een kort (ego) berichtje.

Misselijkheid valt mee, als ik op tijd wat eet is het goed vol te houden. Af en toe kokhalzen, maar meer niet.

Ik kan trouwens de hele dag door wel blijven eten, echt niet normaal meer. Een uur na een maaltijd heb ik al weer vreselijke trek. Moet ik nou toch meer gaan eten of er niet aan toegeven?

Die moeheid is echt verschrikkelijk!!! Als ik na veel pijn en moeite toch mijn bedje uit ben gerold ben ik na een kwartier al weer helemaal op en zou ik het liefst nog een paar uurtjes slapen.

Na de lunch zak ik vervolgens weer helemaal in, net als zo rond half 4. Als we 's avonds gegeten hebben en mijn mannetje af gaat wassen val ik al snel op de bank in slaap.

Woensdag moet ik voor het eerst naar de verloskundige, wat duurt dat nog lang zeg...

Groetjes, san
Hallo!

Gefeliciteerd "nieuwe"aanstaande mama's!

Sorry namen even vergeten..

Heb weer bij zitten lezen.

Volgens mij hebben we allemaal (nou ja de meeste dan) wel last van vermoeidheid als ik dat zo lees.Ik dus ook en heb niet elke dag puf om te lezen zeker niet als ik tot 22.00 uur gewerkt heb.

Ukse32  ik herken het zo goed wat je schrijft.

Ben zelf namelijk ook heel onzeker, ik heb er een rotgevoel bij net of het niet goed zit.

Kan niet verklaren waarom  ik het gevoel heb.

Vandaag over een week mogen we naar de verloskundige en kijk ik erg naar uit!Dan weten we of het goed is.Manlief probeerd me wel elke keer gerust te stellen met ach zal wel goed zitten joh maar wil het toch liever met eigen ogen zien.Klinkt misschien heel stom maar weet ook niet hoe het komt.

lh1974 ik herken het verhaal van jou ook wel heel goed.

Sterker nog ik zit met een briefje voor mijn neus aantekeningen te maken van wat jullie schrijven zodat ik kan reageren..haha erg toch....

Dat vergeetachtige is niet gek hoor...
Heb al sinds gisterenavond last van hoofdpijn. Ik drink veel water, dus het komt door te weinig drinken. Ik wil eigenlijk geen aspirine ofzo nemen, of kan dat geen kwaad? Iemand een andere tip?

Groetjes, San
Hoi,

Ik heb vernomen dat brufen als pijnstiller uit den boze is maar als het echt nodig is wel paracetamol mag. Is van horen zeggen van iemand die al 2 kindjes heeft niet van een medisch iemand!

Sterkte vandaag!
quote:Heb al sinds gisterenavond last van hoofdpijn. Ik drink veel water, dus het komt door te weinig drinken. Ik wil eigenlijk geen aspirine ofzo nemen, of kan dat geen kwaad? Iemand een andere tip?

Groetjes, SanHoi, paracetamol kan echt geen kwaad hoor (zonder coffeine). Aspirine niet nemen, want dat is bloedverdunnend. Ibofrufen is ook niet aan te raden.

Beterschap!
Ik kan het ook niet meer zo bijhouden wat iedereen geschreven heeft...

Hier gaat alles ok. Ik voel me eigenlijk prima, net alsof ik niet zwanger ben. Ik ben wel moe, maar heb ook nog steeds Pfeiffer, dus weet niet wat waar door komt.

Omdat ik me echt totaal niet zwanger voel, zal ik blij zijn als we de eerste echo gehad hebben. Die heb ik als ik ongeveer 7 weken ben. Dan kan het natuurlijk alsnog mis gaan, maargoed, dat is in feite tijdens de hele zwangerschap zo. Die onzekerheid blijft denk ik helaas wel. Ik had ook gehoopt dat het met een 2e minder zou zijn, maar nee, ik zal nu al blij zijn als ik hopelijk een gezond kindje in m'n armen zal hebben...Uiteraard is zwanger zijn heel bijzonder enzo, maar toch, zal blij zijn als die onzekerheid voorbij is en het er goed en wel uit is. Het blijft spannend allemaal.
Zomaar op pagina 3... even schrijven dan maar! Hier alles rustig. Ben gaan plassen voor MvM, ben benieuwd of de buurvrouw zo nieuwsgierig is dat ze het ziet, die groene flessen onder de carport op dinsdag.

Een spannende tijd, want we zijn ook bezig met de verkoop van ons huis. Nu in serieuze onderhandelingen en wat moeten we nu beslissen over per wanneer we ons huis verkopen? We gaan waarschijnlijk tijdelijk huren, dus het zal vast goed komen, maar ik wil niet hoogzwanger klussen en al helemaal niet verhuizen kort na de bavalling. Geen saai leven zo. Straks naar de Beekse Bergen met vrienden en ik hoop dat het lukt om mijn mond te houden (vind het nog te vroeg om te vertellen). Hopelijk blijft het droog (zei zij, terwijl de donkere wolken naderden...). Fijn weekend allemaal.
ahahah you didn't say the magic word
Uiteindelijk toch maar niks ingenomen tegen de hoofdpijn. Gelukkig had ik er vanochtend geen last meer van. Alleen zooooooo moe!!!

Vorige week kwam bij ons de informatrice van MvM. Ik had er niet zo'n zin in die potten hier voor de deur te moeten zetten, ik wil het toch echt nog geheim houden dus afgesproken dat we ze elke week naar haar brengen.

Gisteren zagen we diezelfde informatrice bij ons in de straat lopen. Ze ging naar de overburen! Weten we meteen dat ons overbuufje dus ook zwanger is! Ook toevallig. We zullen er nog maar niks van zeggen, maar ik moest er wel erg hard om lachen.

Ik ga zo even lekker een middagdutje doen, ben ik echt al weer aan toe...:$

Groetjes, san
Hallo allemaal,

Allereerst wil ik jullie allemaal een heel voorspoedige zwangerschap toewensen.

Ik ben hier een vaste meelezer en vind het wel zo beleefd om mezelf even voor te stellen.

Ik ben Visje (inmiddels 30) en ook in februari 2008 uitgerekend van onze eerste. Ik schrijf actief mee op een ander topic (momenteel is dat "chocovriendinnen verwachten de eerste chocobeebs") maar lees hier mee omdat ik nieuwsgierig ben naar wat andere vrouwen ervaren die net zo lang zwanger zijn als ik ben.

Groetjes Visje
Zo even F5 voor het nieuwe schema!

Ik ben de afgelopen dagen hier niet zoveel geweest, aangezien ik in het ziekenhuis met mijn zoontje heb gezeten. Hij is vorige week woensdagavond van de salontafel gevallen en kwam zo ongelukkig terecht dat hij zijn rechter onderarm heeft gebroken.

De dokter op de spoedeisende hulp dacht dat het allemaal wel meeviel aangezien hij een hele bikkel was en niet hoefde te huilen. Ze mocht ook gewoon aan zijn arm zitten en draaien en zo. Voor de zekerheid moesten we maar een foto laten maken...

Nou toen ze de foto zag trok ze wit weg, ze begreep niet hoe zoonlief zo rustig kon zitten kijken. Beide botten waren finaal doormidden gebroken en stonden in een hoek van ruim 31 graden (kijk dat maar niet na op je geodriehoek want daar word je waarschijnlijk meteen vrij onpasselijk van). Wij hadden al wel zo'n vermoeden omdat er een rare knik in zijn arm zat en je een hele bobbel voelde *ril*.

Aangezien we net daarvoor gegeten hadden heeft ie tijdelijk gips gekregen om de arm stil te houden in de nacht. De breuk kon namelijk niet zo gezet worden, daarvoor moest hij onder volledige narcose. En ja dat kan alleen nuchter

We hebben van woensdag op donderdag werkelijk een dramanacht gehad natuurlijk. Zoon wist niet hoe hij moest slapen en had ook pijn. Zo zielig. Donderdag om half 10 is hij onder narcose gegaan en om 10 uur waren ze klaar. Nu heeft hij spalkgips en volgende week maandag krijgt hij gewoon gips. Met een beetje geluk is het dan over 4 weken weer helemaal heel.

Maar jeemig wat ben ik geschrokken zeg. Niks aan als je kleintje in het ziekenhuis moet liggen :(

Ik ben dus nog steeds een beetje van de wap en ook nog een heel moe. Tel daar de misselijkheid bij op en jullie begrijpen dat de puf om te posten ver te zoeken is momenteel...

Groetjes,

Phoenix

ach jee wat vervelkend phoenix.

Ik wens je zoontje veel beterschap.

Mijn dochter lag een dagje in het ziekenhuis toen ze net 4 maanden was om haar tongriempje door te snijden.

kleine ingreep maar toch het idee alleen al dus kan em een beetje indenken hoe je je gevoeld moet hebben op dat moment.

Ben de laatste dagen ook vrij weinig achter de pc te vinden.

Heb naast vermoeidheid en heel af en toe wat misselijkheid nog nergens echt last van wat me nog steeds af en toe best ongerust maakt maar alleen die vermoeidheid al kan je soms behoorlijk opbreken :(

Moet morgen met dochterlief naar consultatieburo ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is laatste afspraak was alweer 2 maanden geleden.

Morgen ook maar eens de vk belen voor intake dat heb ik ook nog niet gedaan.
Phoenix, wat moeten dat vervelende dagen zijn geweest voor je.

Gelukkig gaat het nu iets beter met je zoontje. Bah, vreselijk als hij pijn heeft.

Hebben jullie er trouwens al bij nagedacht of je in het ziekenhuis, of thuis wil bevallen? Ik had zelf besloten om in het ziekenhuis te willen bevallen, maar nu twijfel ik. Het lijkt me ook wel relaxed om thuis te kunnen bevallen en het kindje dan in het eigen bedje te kunnen leggen zonder het eerst door weer en wind te moeten vervoeren.

(het is toch hartje winter als we gaan bevallen)

Vraag me af of jullie daar ook al over hebben nagedacht en wat jullie beweegredenen zijn voor de beslissing die je hierin neemt....
Oh de plaats van bevallen is hier al bepaald voor ik zwanger was: THUIS! Ik ben de vorige keer ook thuis bevallen en dat vond ik zo prettig. Nu na onze laatste ziekenhuis ervaring met zoonlief weet ik het weer helemaal zeker. Als er geen medische noodzaak is, krijgen ze mij niet naar dat ziekenhuis. Voor mijn man was het ook prettig om tijdens de weeen gewoon lekker thuis te zijn. Met zijn eigen spullen in de buurt (laptop :P, kon ie via msn een aantal mensen op de hoogte houden ;)) en lekker een bakkie espresso nemen als ie daar zin in had. Ik vond het zelf uitermate prettig om niet met persweeen of zo naar het ziekenhuis te hoeven gaan. Het laatste stuk ging bij mij namelijk extreem snel. Van het punt met 5 cm ontsluiting tot een kind in 3 kwartier. Dus het ziekenhuis had ik niet eens meer gehaald. En na de bevalling hoefde ik niet met zo'n klein kwetsbaar hummeltje meteen de auto in. 's Nachts waren we lekker met zijn drietjes om te genieten als gezin ipv dat de vader naar huis moet. Ook weet ik precies wat zoonlief gehad heeft en dat ie niet zomaar een flesje kunstvoeding naar binnen geschoven gekregen heeft. Nu woon ik 10 minuten met de auto van het ziekenhuis, dus mijn redenering was ook toendertijd dat mocht het toch nodig blijken ik dan alsnog heel snel in het ziekenhuis zou zijn. Nee de bevalling thuis de eerste keer is prima "bevallen" :P dus dat hoop ik weer zo te doen deze keer.
Zou het heerlijk vinden om thuis te mogen bevallen maar ik heb geen keus helaas net zoals bij mn dochter zal ik ook deze keer in het ziekenhuis moeten bevallen.

Vanwege eerdere buikoperaties en het feit dat het binnenin bij mij een redelijk zooitje is vind de dokter het niet vertrouwd.

Waarschijnlijk word het deze keer ook een keizersnee das op het moment hetgene van de zwangeschap waar ik het meeste tegenop zie straks.
Bij de eerste 2 was het idee poliklinisch te bevallen (woonde 2 hoog en de brancar was niet naar beneden te krijgen) en is het is uiteindelijk de verloskamer geworden. Nu moet ik in het ziekenhuis bevallen, heb nu een medische indicatie. De verloskundige mag gewoon de bevalling doen in het ziekenhuis en bij een normale bevalling krijg ik geen gyn. aan mijn bed. Ik hoop dan een paar uur later thuis te zijn. Maar ik denk dat dat een illusie is, want dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen. Bij de oudste moest ik voor hem 2 nachten in het ziekenhuis blijven en bij de tweede moest ik blijven omdat de placenta operatief verwijderd was en de vliezen meer dan 24 uur gebroken waren. Misschien gaat deze volgens het boekje :P. Ik zie wel hoe het in februari afloopt.

Phoenix, hoe gaat het met jou en je zoontje. Trek je het nog een beetje?? Een *; voor jou..
Phoenix, wat vervelend van je zoontje! Hoe is het nu met hem? Heeft hij nog veel pijn? Sterkte!

Over thuis/ziekenhuis bevallen, wij vinden het moeilijk hier een keus in te maken. Het is ons 1e kindje, en we voelen ons nog onzeker (over alles eigenlijk ;)) Daarom hadden we zoiets van, doe maar het ziekenhuis, stel dat er dan iets niet goed gaat, ben je gelijk bij professionals die kunnen helpen en hoef je niet nog met ambulance naar het ziekenhuis te sjeezen. Maar aan de andere kant, als ik zo het verhaal van Phoenix lees, denk ik oja, het is natuurlijk ook heerlijk om in je eigen huis te zijn. Dan ben je ook gelijk een gezin met z'n 3en, ipv mensen om je heen en misschien een vader die alleen naar huis moet. Wij zijn er dus nog niet uit! Ben dan ook benieuwd hoe anderen hier over denken, kan ons misschien ook een beetje helpen met het maken van een keus
Van mijn vorige maandclubje heb ik natuurlijk alle bevallingsverhalen gehoord. En mij viel heel erg op dat de meeste negatieve ervaringen toch waren bij de bevallingen die in het ziekenhuis zijn gedaan.

Er zullen vast ook veel goede ziekenhuisbevallingen zijn, maar bij mijn vorige maandclubje dus niet. Sterkt mij alleen maar weer in het zeker weten dat ik thuis wil bevallen. Dan is de kraamverzorgster er ook voor jou in plaats van voor een afdeling zoals een verpleegster in het ziekenhuis.

Tuurlijk, als er een medische reden is om in het ziekenhuis te bevallen dan zou ik dat ook meteen doen hoor. Maar als het niet noodzakelijk is, lekker thuisblijven zou ik zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven