Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies, hier ben ik weer even!

Voel me best goed nu. Gisteren en vandaag (tot nu toe) weinig last van misselijkheid. Fijn!!

Er is veel geschreven zeg! Gaaf. Ook minder fijne berichten helaas. Nicolette en Pullekie: sterkte. Wat een kutbericht.

Phoenix, ik hoop dat het met je zoontje inmiddels wat beter gaat. Schrikken!

San, ben benieuwd hoe de echo is geweest! Of had je nou alleen maar gesprek bij de vk? (kan niet meer teruglezen...:() Hoop op goed nieuws!

Voor de overige dames: welkom en/of van harte met een kloppend hartje!! Ik kan ook niet wachten... nog 2 weken.

Heb best een fijn en goed gevoel nu en nog maar weinig onzekere momenten. Had ik niet van mezelf verwacht, stresskip als ik ben. Maak me nu vooral druk om het feit dat ik straks naar de tandarts moet om drie gaatjes te boren. Brrr...

Eten is bij mij trouwens nog steeds vaag. Moet echt mijn best doen om gezonde dingen naar binnen te werken. Heb gelukkig wel veel zin in fruit, maar verder wil ik het liefst snoep, zout en vet.

Liefs,

Lucybelle
Pullekie, ook jij veel sterkte. Bij ons ging het de derde keer wel goed. Ik hoop dat dat bij jullie ook zo mag zijn.

Hebben bij jullie de verloskundigen ook een echo-apparaat? Bij ons (in het dorp) niet. Lijkt me wel fijn als ze meteen kunnen kijken ipv alleen met de doptone luisteren. Ik ga binnenkort ook maar vast eens bellen met de verloskundige. Ik hoop voor iedereen op goede echo's met veel kloppende hartjes.
ahahah you didn't say the magic word
Vanmiddag dus voor de eerste keer bij de verloskundige geweest, erg leuk! Zo wordt het toch weer een beetje echter. Volgens haar ben ik nu 9 weken en 3 dagen zwanger. Ik zou uitgerekend zijn op 27 januari (geen rekening gehouden  met een cyclus van 36 dagen maar gemiddeld 28 dagen genomen), maar dat weten we natuurlijk pas echt zeker na de echo. Meteen een afspraak voor de termijnecho gemaakt: donderdag 12 juli.

De tweede afspraak bij de verloskundige is op 25 juli.

Groetjes, san
Hallo,

Ik heb net bezoek gehad van Moeders voor Moeders. Aangezien ik bloedtransfusie heb gehad bij mijn vorige bevallingen mag ik nu niet meedoen. Balen hoor. Dan denk je wat "goeds" te doen en dan mag het niet.

Phoenix: mijn gegevens: Nellebel, ik ben 30, 3e zwangerschap, uitgerekend ongeveer 19 februari, echo op 17 juli.

Groetjes Mandy
Allereerst, Nicolette en Pullekie, wat een akelig nieuws zeg.

Sterkte de komende tijd *;

Ik moet nog een week wachten op de verloskundige en kan pas daarna een afspraak gaan maken voor de echo! Ik hoop dat dat dan wel op korte termijn kan... Ik wil ook een hartje zien!

Ik merk nu wel meer van het feit dat ik zwanger ben, ik doe bijna elke dag na het werk wel een dutje en heb 's ochtends een beetje weeig gevoel.

Vanochtend stond ik ineens te kokhalzen bij de boterham met sandwichspread die ik aan het smeren was voor mijn lunch. 's Middags heb ik hem zonder problemen opgegeten

Verder zit ik snel vol en heb ik vooral zin in gezonde dingen dus daar geef ik maar lekker aan toe!

Maandag is MvM geweest dus ik mag ook in een potje plassen nu...'t is voor het goede doel zullen we maar denken. Wel fijn om te zien dat de test bij haar ook heel erg positief was!

Inmiddels weten al een aantal mensen het en we kregen vandaag een verassingsdoos met allemaal leuke kadootjes van zus van vriend. Erg leuk!

Ik kan niet wachten tot de hele wereld het weet en ik een buik krijg!

Hoi,

Ik wil even mijn ei kwijt....vanaf dinsdag probeer ik al een verlokundige te bellen,zouden terugbellen maar niet gedaan. Dus vandaag weer geprobeerd en weer een voicemail....heb wel mijn nummer weer ingesproken maar ben er eigenlijk al klaar mee! Heb ik nou een tekort lontje door hormonen of zouden jullie allang een ander gebeld hebben?

Ik wil ook heen,ook al is het nog maar 6 weken....
Hall Cin,

Absoluut geen kort lontje.

Dat is toch schandalig. Ze moeten op zijn minst een secretaresse oid hebben die even terugbelt om een afspraak te maken.

Als dit zo gaat als je moet bevallen, is dat erg lekker.

Succes met een andere verloskundige te zoeken.

Mandy
Hoi Mandy,

heb een andere praktijk gebeld,nu 9 juli voor een vroege termijn echo en 24 juli naar de vk voor een intake.

Prompt 10 minuten daarna belde die andere praktijk!! Ze schijnen elkaar aan het boycotten te zijn...vreemd verhaal maar goed. Nu is alles geregeld en gewoon al lekker snel voor een echo.

Zal een stuk relaxer zijn als daar een kloppend hartje te zien zal zijn...

groetjes
Ben ook zwanger, de 1e!, en ook voor febr. uitgerekend! Vgl. een rekenprogramma op de pc. op 15 februari 2008, morgen naar de dokter! Spannend ...!
Nou, wat mij net gebeurt....

Ik bel een vriendin van me die wat verder weg woont. Haar zie ik niet zo vaak, we hebben nu voornamelijk per email contact.

Dus ik dacht; ik bel haar om te zeggen dat ik zwanger ben.

Weet je wat ze zegt??? Oh nee, ik ook.

Nou, gewéldig gewoon.

Ze is 7,5 week, dus 2 weken korter dan ik.

Is dat niet super, en toevallig??? We wisten van elkaar niet dat we bezig waren. Zij ook vanaf januari.

Ik ben zooooooo blij. Meteen afgesproken om samen zwangerschapskleding te gaan kopen (in september ofzo) en weer af te spreken als we minder misselijk zijn.

Ik ben zo blij, misschien een beetje stom, maar ik vind het echt super super leuk.

Heb haar ook gevraagd om hier te komen in de februari topic. Toch leuk om met meer meiden te kletsen wat je allemaal bezig houdt.

Moest het effies kwijt ;)
He meiden,

Wat een wisselende berichten hier....

Nicolette en Pullekie, jeetje zeg, onwijs veel sterkte! Hoe gaat het nu met julllie? Een dikke *; voor jullie allebei...

LH, wat een onwijs leuk nieuws heb jij deze week zeg! Eerst een kloppend hartje en dan hoor je dat een vriendin ook zwanger is! Echt superleuk! Heerlijk om er samen met haar over te praten en alles tegelijk mee te maken.

En Cin, goed dat je een andere VK hebt gebeld hoor! Wat een kinderachtig gedoe van die Vk's, maar goed, gelukkig kan je nu in ieder geval terecht, dat is heel fijn!

Via, ook van harte gefeliciteerd!! Ben je al naar de dokter geweest?

Bij mij is vd week MvM ook langs geweest. Was een leuk gesprek, aardige vrouw. Ze zei tegen me dat ze in mijn ogen zag dat ik van binnenuit straalde :D Echt leuk om te horen! Nu tm 5 sept (!) plassen in de flessen. Jeetje, lang hoor, maar het is voor een goed doel. Verder alles ok hier. Moe en misselijk blijft, maar ja, dat zie ik ook als een goed teken! Vandaag heb ik slaapdienst (werk onregelmatig). Vorige slaapdienst viel me behoorlijk tegen. Ik kijk het nu nog 1x aan, maar als het weer zo gaat, ga ik het toch maar vertellen op mijn werk. Wil ik eigenlijk niet, maar na de vorige slaapdienst was ik zo moe en niet lekker in mijn vel, het voelde niet goed. Dus als het weer is, kan ik het maar beter vertellen, dan kan er  rekening mee worden gehouden. Ik kijk het maar even aan!

Iedereen trouwens alvast een heel fijn weekend!!
Ons even uppen hoor. Volgens mij zitten we allemaal een beetje te wachten tot de dagen verstrijken en we naar de vlk mogen of een echo krijgen. Klopt dat? Wij hebben ons huis verkocht. Per 1 november, dat moet wel gaan lukken. Nu nog een (tijdelijk huur)huis zoeken. Eigenlijk willen we verhuizen naar de andere kant van Brabant, maar ik vind het nu niet zo'n handige periode om te solliciteren ;), dus maar even huren.

Fijn weekend allemaal.
ahahah you didn't say the magic word

Hoihoi, ik kom ook nog even aanwaaien. Echo-afspraak had ik verkeerd neergezet is

12 juli

want de 15e is op zondag.. Eerder kon niet helaas.

En Nellebelletje, waarom zou je niet mee mogen doen na een bloedtransfusie? Zijn ze bang voor HIV of zo? Dat kun je in Nederland toch eigenlijk niet meer krijgen van een transfusie. Bovendien wordt je er ook nog op getest als je zwanger bent. Vreemd.

ff UP weer.

Het is hier inderdaad stil. Als ik voor mezelf spreek komt dat omdat ik me hartstikke beroerd voel. Ben 24/7 misselijk en steeds erg moe. Hoef gelukkig niet te kotsen, maar voel me nogal moedeloos en machteloos momenteel. Geen enkele tip lijkt te helpen, ik sleep me door de dagen. Bah.

(sorry voor dit ego-bericht, hoop dat anderen zich beter voelen).
Hallo allemaal,

Rustig hier inderdaad. Ik heb zelf ook niet zo veel te melden. Ik voel me hetzelfde en wacht ook vol verwachting op de eerste afspraak en hopelijk daarna de echo.

Ik merk wel dat vriend er ook steeds meer aan gewend raakt. Gisteren kwam hij zelfs thuis met een speledingetje voor de baby. Erg lief vond ik het! (hij moest erg aan het idee wennen de eerste weken...)

Alweer 8 weken nu...joepie!

O ja, nog even Lucybelle, heel veel sterkte! Hopelijk gaat het snel beter.
Ik zat me ook te bedenken dat er nu waarschijnlijk zo weinig geschreven wordt omdat de meesten moe en misselijk zijn.

Het is echt een aanslag op je lichaam, een zwangerschap. Ik merk zelf wel dat ik af en toe een wat betere dag heb qua misselijkheid. Alhoewel avondeten er nog steeds amper in gaat. En ik ben nog steeds dood en doodmoe.

Wat leuk, Judat, dat je vriend een speeltje heeft meegenomen.

Lucybelle, heel veel sterkte. Ik herken je gevoel van machteloosheid. "Zal het oooooit overgaan? Zal ik me ooit weer fit voelen? Zal ik ooit weer kunnen genieten van eten?"

En Mirdespir, gefeliciteerd met de verkoop van je huis.
aaaargh, wat ben ik moe zeg!! het ging de eerste 7 weken prima, ongeveer nergens last van, maar sinds dit weekend.... ik ben echt volslagen energieloos. We hebben vorige week de sleutel van ons nieuwe huis gekregen en over 2 weken moeten we uit ons huidige huis, dus veel werk aan de winkel. De eerste paar dagen gingen dus nog, maar sinds een paar dagen... zelfs een kwast vasthouden is al teveel.. Maargoed, t is niet anders. Ik heb gister ook geen lange schilderdag gemaakt. Ook al hebben we verf op waterbasis en zet ik de ramen tegen elkaar open, het voelde toch niet goed om te lang boven de verf te hangen.

Hoop dat het met de rest wat beter gaat! En ik duim voor iedereen voor goede echo's!
Nou ik reageer ook zo weinig omdat ik zoooo moe en misselijk ben. En ik heb het toch nog hartstikke druk. Dus tegen de tijd dat ik niks meer hoef plof ik als een aardappelzak op de bank.

Vandaag ook weer met zoonlief naar het ziekenhuis geweest voor zijn arm om gips te wisselen. Nog 3 weken en dan is hij er weer vanaf.

Maar zelf had ik in het ziekenhuis in een keer last van duizelingen en zwart voor mijn ogen. Het voelde echt alsof ik elk moment gestrekt kon gaan. Echt heel naar. Ik hoop dat de eerste weken nu snel vorobij zijn (nog 3 tot aan 12) en dan gaat het hopelijk weer beter.

Vanaf komend weekend gaan we ook nog verbouwen dus dan heb ik het ook weer vreselijk druk. Maar ik kom gewoon af en toe langswaaien. Het wordt vanzelf weer drukker hier als we allemaal weer meer puf hebben :D

Groetjes,

Phoenix

jeetje zeg..je kijkt even niet en er zijn zo een paar pagina's bij!

Wat goed!

Nogmaals ik lees niet elke dag want soms heb ik daar gewoon de puf niet voor..

Vorige week donderdag naar de verloskundige geweest en eigenlijk een beetje voor "niks".

Had gehoopt dat ze het hartje al kon horen maar dat kon natuurlijk nog niet (was op dat moment 8 weken).

Wel jammer want ik ben nog steeds zo onzeker...

Toen ik dat tegen haar zei kreeg ik gelijk een kaartje met een telefoonnummer..

Voor als je ons echt nodig heb zei ze..bijvoorbeeld met een bloeding ofzo.

Ik weet wel dat ze dat zegt misschien omdat ze dat "moet" maar schrok er wel van.

Je bent al zo onzeker en dan ook nog.....

Maar goed..mijn buik groeit wel voel ik..(herkennen jullie dat?ben nu 9 weken)broeken passen nog wel hoor..haha zo erg is het nog niet, maar gewoon een harde onderbuik en een heel klein bobbeltje voel je.

Nu ben ik niet slank van mezelf dus zal ook wel ff duren voor je het echt ziet bij me.

Maar goed we moeten nu 16 juli voor een termijnecho en 2 augustus weer naar de vk.

Trouwens ook heel lief.

Vorige week werd er een pakje hier bezorgd was het van mijn zus (en haar familie).

Er zat een doptone in voor thuis.

Zo lief!ben gelijk naar mijn vriendin gereden die is 36 weken zwanger en kon je het goed horen..

Kan niet wachten om het bij mezelf te proberen...
Hoi Allemaal,

Worden jullie ook zo zat van die regen?

Vanmorgen wezen bloed prikken,10 buisjes?! Ging prima gelukkig maar best veel he!?

Gisteravond met vriend een kaartje gemaakt met de positieve test,die gaan we van het weekend aan onze ouder geven dus het nieuws vertellen,spannend!!!

Maandag hebben we de echo en wilde eerst daarop wachten maar zaterdag hebben we iedereen bij elkaar en dat gebeurt niet vaak! Heel leuk om te doen!

Verder bij mij geen bijzonderheden voel me goed,moe maar verder niets te klagen!

Ik heb wel verselijk veel zin in een sigaret.....maar ga er niet aan toe geven!!!

groetjes!
Hallo meiden! Mag ik mee schrijven? Van Phoenix wel, want die plukte me al van het april2006-topic.....! Ik heb me 3 weken geleden positief getest en volgens diverse sites ben ik 14 februari uitgerekend. Volgende week woensdag (11 juli) heb ik een termijn echo, terwijl ik donders goed weet wanneer ik ben bevrucht, omdat het een ongelukje was..... :P Ik ben zelf 33 en heb een zoontje van 15 maanden (24 maart '06) die (ook) Sjoerd heet! Op 17 juli heb ik een afspraak met de VK.

Ik heb lang niet alle pagina's gelezen, want dat zijn er al een hoop!!! Maar met de tijd kom ik wel achter de meeste verhalen..... Ik heb op zich geen klachten, vandaag wel vaak naar de wc en een beetje een steek in m'n onderbuik. Maar als me goed kan herinneren van de 1e, zijn dat groeipijntjes. Tot later!!
He Cloud!

Wat leuk dat je dit topic ook gevonden hebt! Het was echt zo toevallig dat ik er achter kwam dat jij ook weer zwanger bent. Ik lees jullie topic eigenlijk nooit. Echt heel grappig. Ik vond het toendertijd zo leuk om te zien dat ik niet de enige was die Sjoerd een leuke naam vind :D

Je hebt trouwens wel een superromantische uitgerekende datum zeg!

(grappig detail: op 14 feb 2005 had ik mijn eisprong er daar is Sjoerd dus uit ontstaan :$:D)

Ik ga mijn bed opzoeken, ik pas binnenkort de tabel weer even aan (hopelijk heb ik morgenochtend even tijd).

Weltrusten dames!

Phoenix

Ben er heel even.

Net terug van de vk mocht vandaag al voor een echo

Om te beginnen vond ik het al raar dat ze een echo via mn buik maakte in plaats van inwendig aangezien zover als ik weet ze via de buik eigenlijk nooit iets kunnen zien.

Dat was nu dus ook het geval.. op de echo was alleen een vruchtzakje te zien van ongeveer 4 weken en 4 dagen leek alsof het leeg was verder vk zei ook dat er vrij weinig van te zeggen is

Weet niet goed wat ik er van denken moet aangezien ik 2 weken geleden al positief testte.

Ben ontzettend bang dat het fout zit.

Mag pas over 4 weken weer voor een echo :(

Heeft iemand hetzelfde weleens gehad dat het na een volgende echo toch goed was?
hallo meiden ik heb slecht nieuws, heb echo vandaag gehad,ben precies 7 weken,maar der klopte geen hartje..

dus doe niet meer mee, groetjes aan jullie allen en veel sucses

els

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven