Overig

alle pijlers

Overig

alle pijlers 

Het Bezemtopic

woensdag 5 augustus 2009 om 21:43

Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
                    De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)

maandag 31 augustus 2009 om 09:42

quote:JonnaX schreef op 31 augustus 2009 @ 09:37:
Toen lazen we boeken, breiden we sjaals en wanten voor de komende winter (sorry GL ), haakten we gordijntjes, zetten we de boontjes in de weck en hielden we grote schoonmaak!
't Is misschien nog niet eens zo lang geleden. 10 jaar geleden zaten we nog te rommelen met zo'n modempje wat steeds uitviel
                    Toen lazen we boeken, breiden we sjaals en wanten voor de komende winter (sorry GL ), haakten we gordijntjes, zetten we de boontjes in de weck en hielden we grote schoonmaak!
't Is misschien nog niet eens zo lang geleden. 10 jaar geleden zaten we nog te rommelen met zo'n modempje wat steeds uitviel

maandag 31 augustus 2009 om 09:51

Dank jullie wel voor de felicitaties! Jonna, beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met je man.
Ik kon niet eerder reageren omdat we een weekendje in Trier zaten met mijn schoonouders en oom en tante van man. Daarom ook geen taart voor mezelf gebakken, volgend jaar komt dat wel weer. Ben erg goed verwend, kreeg als afsluiting van het diner een spetterende pina colada van het restaurant.
Erg genoten.
Nikki, ik heb vorig weekend mijn verjaardag al gevierd voor mijn familie, vandaar dat je misschien dacht dat ik eerder jarig was.
Mamz, dat is heftig met ex, laat je niet op de kast jagen door hem!
Zoon mag vandaag met zijn opa en een collega van zijn opa mee op de vrachtwagen. Mijn vader was vrachtwagenchauffeur maar mag dat niet meer ivm een oogziekte en zoon is helemaal gek van vrachtwagens. Nu heeft mijn vader dus geregeld dat ze met zijn tweetjes meemogen met een collega van hem. Vind het zo leuk!
Vandaag:
-boodschappen doen
-was wegwerken
                    Ik kon niet eerder reageren omdat we een weekendje in Trier zaten met mijn schoonouders en oom en tante van man. Daarom ook geen taart voor mezelf gebakken, volgend jaar komt dat wel weer. Ben erg goed verwend, kreeg als afsluiting van het diner een spetterende pina colada van het restaurant.
Erg genoten.
Nikki, ik heb vorig weekend mijn verjaardag al gevierd voor mijn familie, vandaar dat je misschien dacht dat ik eerder jarig was.
Mamz, dat is heftig met ex, laat je niet op de kast jagen door hem!
Zoon mag vandaag met zijn opa en een collega van zijn opa mee op de vrachtwagen. Mijn vader was vrachtwagenchauffeur maar mag dat niet meer ivm een oogziekte en zoon is helemaal gek van vrachtwagens. Nu heeft mijn vader dus geregeld dat ze met zijn tweetjes meemogen met een collega van hem. Vind het zo leuk!
Vandaag:
-boodschappen doen
-was wegwerken

maandag 31 augustus 2009 om 09:55

Moggû, 
Ik ben er weer. Trots, moe, voldaan en vol gevreten.
Ik ben niet echt bij gelezen, ik hoop dat alles ok gaat met iedereen!
Lijst voor vandaag,
- Wassen, drogen en opruimen.
- Boodschappen.
- Gezond eten.
- Niet snoepen, kan eigenlijk niet, alles is op!
- Naar ouders voor kado voor Neefje.
- Huis opruimen, er komt weer een plafond mannetje vanavond.
- Hier bijlezen.
Ik ga beginnen!
                    Ik ben er weer. Trots, moe, voldaan en vol gevreten.
Ik ben niet echt bij gelezen, ik hoop dat alles ok gaat met iedereen!
Lijst voor vandaag,
- Wassen, drogen en opruimen.
- Boodschappen.
- Gezond eten.
- Niet snoepen, kan eigenlijk niet, alles is op!
- Naar ouders voor kado voor Neefje.
- Huis opruimen, er komt weer een plafond mannetje vanavond.
- Hier bijlezen.
Ik ga beginnen!
                                    Erik is de Mol en HPL de Lul.

maandag 31 augustus 2009 om 10:42

Goedemorgen!!
Boro, ik zou gaan voor Robbie W! (Of Jan S, maar dat is heeeul persoonlijk, en waarschijnlijk niet echt iets voor jou, of wel? )
)
Fijn dat je je weer wat beter voelt, pas je wel goed op jezelf?
Goldie, I couldn't agree more..! Ik vind dat ook altijd heel vervelend, dat mensen halverwege de zomer al zeggen dattie voorbij is. Het is nog niet eens september! De lange nazomer komt er nog aan, heerlijk!! Ik heb een vriendin die altijd halverwege de winter niet kan wachten op de zomer, en halverwege de zomer zin krijgt in de winter. Heel vermoeiend... (Ook al begrijp ik het best een beetje, ik vind januari en februari ook wat saai, kan dan niet wachten tot de lente) Als we nou eens gewoon gingen genieten van het hier en nu, van de zon die nú schijnt, in plaats van nu al te bedenken wat voor kerstdecoratie we dit jaar aan zullen schaffen?
Jonna, lastig met de kat! Pas je op dat hij niet jaloers wordt op Ixsje (had ik al verteld dat ik het zo'n lief naampje vind?), en juist meer gaat krabben? Ik heb babyfoto's van mezelf waar de poes bij mij in de wieg ligt, paste er zelf nauwelijks meer bij! En ik at ook samen met de poes mijn pap, heel gezellig!
Rainz, wat superleuk voor je zoontje!! Zal wel genieten worden, en vannacht dromen over vrachtwagens! Ik moet zeggen: ze zijn ook heel bijzonder en indrukwekkend! (En angstaanjagend, was vroeger altijd bang dat er één zou kantelen, net op het moment dat ik hem inhaalde..)
Ik ben vandaag met hoofdpijn wakker geworden, hoop dat het zo wegtrekt. Heb gister in plaats van de hele middag op de bang bank te hangen de hele middag geslapen, dat zal wel niet echt geholpen hebben...
Mijn lijstje voor vandaag:
- Douchen (met nieuwe douchegel, lekker!)
- Opruimen
- Bed verschonen
- Naar de stad voor:
- Kraamcadeautje
- Kaarten voor vader + nichtje
- Evt. nieuwe schoenen
- Taartrecepten opzoeken en boodschappenlijstje maken voor verjaardag morgen!!
- Rekeningen betalen
Enne, 10 jaar geleden gingen we op lamlendige dagen foto's inplakken, spelletjes doen, de zolder opruimen, koffie drinken... Maar we waren ook langer bezig met het schrijven van verslagen en essays (want: geen computer, of nouja, geen snelle computer), met het zoeken van informatie (want: dikke 20-delige encyclopedieën ipv Google, Wikipedia en andere bijzonder betrouwbare bronnen ), en ook brieven schrijven deden we met de hand ipv met een mailtje. Ik denk dus dat internet ons net zo veel tijd oplevert als dat het ons kost! (En hey: zonder dit handige bezemtopic zouden we natuurlijk nooit ook maar iets gedaan krijgen in huis! Dus lang leve het Viva-forum!!)
), en ook brieven schrijven deden we met de hand ipv met een mailtje. Ik denk dus dat internet ons net zo veel tijd oplevert als dat het ons kost! (En hey: zonder dit handige bezemtopic zouden we natuurlijk nooit ook maar iets gedaan krijgen in huis! Dus lang leve het Viva-forum!!)
Nou, ik zit duidelijk weer eens op mijn praatstoel, verschrikkelijk! Ik ga gauw aan de gang met mijn lijstje! Het zonnetje schijnt hier nu lekker, bij jullie ook?
                    Boro, ik zou gaan voor Robbie W! (Of Jan S, maar dat is heeeul persoonlijk, en waarschijnlijk niet echt iets voor jou, of wel?
 )
)Fijn dat je je weer wat beter voelt, pas je wel goed op jezelf?
Goldie, I couldn't agree more..! Ik vind dat ook altijd heel vervelend, dat mensen halverwege de zomer al zeggen dattie voorbij is. Het is nog niet eens september! De lange nazomer komt er nog aan, heerlijk!! Ik heb een vriendin die altijd halverwege de winter niet kan wachten op de zomer, en halverwege de zomer zin krijgt in de winter. Heel vermoeiend... (Ook al begrijp ik het best een beetje, ik vind januari en februari ook wat saai, kan dan niet wachten tot de lente) Als we nou eens gewoon gingen genieten van het hier en nu, van de zon die nú schijnt, in plaats van nu al te bedenken wat voor kerstdecoratie we dit jaar aan zullen schaffen?
Jonna, lastig met de kat! Pas je op dat hij niet jaloers wordt op Ixsje (had ik al verteld dat ik het zo'n lief naampje vind?), en juist meer gaat krabben? Ik heb babyfoto's van mezelf waar de poes bij mij in de wieg ligt, paste er zelf nauwelijks meer bij! En ik at ook samen met de poes mijn pap, heel gezellig!

Rainz, wat superleuk voor je zoontje!! Zal wel genieten worden, en vannacht dromen over vrachtwagens! Ik moet zeggen: ze zijn ook heel bijzonder en indrukwekkend! (En angstaanjagend, was vroeger altijd bang dat er één zou kantelen, net op het moment dat ik hem inhaalde..)
Ik ben vandaag met hoofdpijn wakker geworden, hoop dat het zo wegtrekt. Heb gister in plaats van de hele middag op de bang bank te hangen de hele middag geslapen, dat zal wel niet echt geholpen hebben...
Mijn lijstje voor vandaag:
- Douchen (met nieuwe douchegel, lekker!)
- Opruimen
- Bed verschonen
- Naar de stad voor:
- Kraamcadeautje
- Kaarten voor vader + nichtje
- Evt. nieuwe schoenen
- Taartrecepten opzoeken en boodschappenlijstje maken voor verjaardag morgen!!
- Rekeningen betalen
Enne, 10 jaar geleden gingen we op lamlendige dagen foto's inplakken, spelletjes doen, de zolder opruimen, koffie drinken... Maar we waren ook langer bezig met het schrijven van verslagen en essays (want: geen computer, of nouja, geen snelle computer), met het zoeken van informatie (want: dikke 20-delige encyclopedieën ipv Google, Wikipedia en andere bijzonder betrouwbare bronnen
 ), en ook brieven schrijven deden we met de hand ipv met een mailtje. Ik denk dus dat internet ons net zo veel tijd oplevert als dat het ons kost! (En hey: zonder dit handige bezemtopic zouden we natuurlijk nooit ook maar iets gedaan krijgen in huis! Dus lang leve het Viva-forum!!)
), en ook brieven schrijven deden we met de hand ipv met een mailtje. Ik denk dus dat internet ons net zo veel tijd oplevert als dat het ons kost! (En hey: zonder dit handige bezemtopic zouden we natuurlijk nooit ook maar iets gedaan krijgen in huis! Dus lang leve het Viva-forum!!)Nou, ik zit duidelijk weer eens op mijn praatstoel, verschrikkelijk! Ik ga gauw aan de gang met mijn lijstje! Het zonnetje schijnt hier nu lekker, bij jullie ook?

maandag 31 augustus 2009 om 10:48

Hallo weer!
Vandaag:
Al het beddengoed wassen want de zon schijnt!
Gisteren de verjaardag van de jongste gevierd dus ook nog even wat zooi daarvan opruimen, gelukkig was het gisteren al redelijk netjes, alleen al dat papier en karton hé, dat moeten we dus nog even wegbrengen.
Boro even een vraagje, jouw oudste gaat toch in KD naar school?
Is dat een goede school?
Mijn zus haar zoontje zit nu nog op een mkdv en er is nog geen diagnose maar waarschijnlijk komt die er binnenkort aan (ze hebben weer op asperger en adhd getest) en hij is daarbij te slim om op een gewone cluster-4 school te blijven, tenminste hier in onze woonplaats.
Als het teveel prive info is maak ik je even mijn vriendje, als je dat tenminste goed vind (en wijzig ik mijn bericht).
                    Vandaag:
Gisteren de verjaardag van de jongste gevierd dus ook nog even wat zooi daarvan opruimen, gelukkig was het gisteren al redelijk netjes, alleen al dat papier en karton hé, dat moeten we dus nog even wegbrengen.
Is dat een goede school?
Mijn zus haar zoontje zit nu nog op een mkdv en er is nog geen diagnose maar waarschijnlijk komt die er binnenkort aan (ze hebben weer op asperger en adhd getest) en hij is daarbij te slim om op een gewone cluster-4 school te blijven, tenminste hier in onze woonplaats.
Als het teveel prive info is maak ik je even mijn vriendje, als je dat tenminste goed vind (en wijzig ik mijn bericht).

maandag 31 augustus 2009 om 10:58

quote:fussie schreef op 31 augustus 2009 @ 10:49:
boro wil je de parasol nog? Dan verhuist hij mee anders laat ik hem staan. Roep je het even?
Jaha, ik zou hem wel willen. Moeten we alleen even kijken wanneer het uitkomt om dat kreng bij je op te halen 

Je bent een schat
                    boro wil je de parasol nog? Dan verhuist hij mee anders laat ik hem staan. Roep je het even?
Jaha, ik zou hem wel willen. Moeten we alleen even kijken wanneer het uitkomt om dat kreng bij je op te halen

Je bent een schat
                                    Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

maandag 31 augustus 2009 om 11:01

quote:zusenzo schreef op 31 augustus 2009 @ 10:48:
Hallo weer!
Vandaag:
Is dat een goede school?
Zijn school staat op het terrein van de instelling. Bedoel je die school ?
Fijne school, kleine klassen en er wordt echt alleen naar het kunnen van het kind gewerkt. A zit bijv op dit moment met Lezen en schrijven aan begin groep 3. Maar met rekenen eind groep 4, daar wordt het dus helemaal op aangepast. 

Heb je mijn hyves ? Mail me anders via hyves even 

Hallo weer!
Vandaag:
Is dat een goede school?
Zijn school staat op het terrein van de instelling. Bedoel je die school ?
Fijne school, kleine klassen en er wordt echt alleen naar het kunnen van het kind gewerkt. A zit bijv op dit moment met Lezen en schrijven aan begin groep 3. Maar met rekenen eind groep 4, daar wordt het dus helemaal op aangepast.

Heb je mijn hyves ? Mail me anders via hyves even

Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

maandag 31 augustus 2009 om 12:18

Waren het vijf parasols Fus. Of doet bij jou het forum errug raar.
We zijn bij deze chirurg wijzerg geworden dan bij de andere die we hadden. Helaas moeten we over twee weken terug naar die andere. Omdat die het hele traject van manliefs kanker heeft begeleid. De stoma was binnenstebuiten geklapt, vandaar ook dat we hem niet meer klein kregen. En deze chirurg had het nog nooit gezien. Het is wel helemaal goed gekomen. Gelukkig.
Het gaat steeds beter met manlief, op zijn handen en voeten en de moeheid die hem nog parten speelt na dan.
We vragen ons zelfs af of nog een operatie noodzakelijk is. We hoorden van deze chirurg dat een inkapseling ook vanzelf weg kan gaan?? Volgens de andere niet. Maar zelf hebben we het idee dat ook dit steeds beter gaat.
JIHAAAAA we gaan zo nog effe door.
                    We zijn bij deze chirurg wijzerg geworden dan bij de andere die we hadden. Helaas moeten we over twee weken terug naar die andere. Omdat die het hele traject van manliefs kanker heeft begeleid. De stoma was binnenstebuiten geklapt, vandaar ook dat we hem niet meer klein kregen. En deze chirurg had het nog nooit gezien. Het is wel helemaal goed gekomen. Gelukkig.
Het gaat steeds beter met manlief, op zijn handen en voeten en de moeheid die hem nog parten speelt na dan.
We vragen ons zelfs af of nog een operatie noodzakelijk is. We hoorden van deze chirurg dat een inkapseling ook vanzelf weg kan gaan?? Volgens de andere niet. Maar zelf hebben we het idee dat ook dit steeds beter gaat.
JIHAAAAA we gaan zo nog effe door.

maandag 31 augustus 2009 om 12:20

Wisten jullie dat je een bril beter niet op 75 graden kan wassen! Ik was mijn bril al sinds vrijdagavond kwijt, kon ´m niet vinden in de tas.
Gisteravond thuis kon ik ´m ook niet vinden. Ik heb ´net gevonden toen ik de witte was in de droger wilde doen.
Bril, of wat er van over is, is lekkjer mee gewassen.
Glazen heb ik nog niet gevonden, alleen de pootjes van het montuur zijn nog intact.
Dat waar de glazen in zaten is gesmolten!
Vanavond maar eens opzoek naar mijn heel oude bril.
En nu verder met de was!
                    Gisteravond thuis kon ik ´m ook niet vinden. Ik heb ´net gevonden toen ik de witte was in de droger wilde doen.
Bril, of wat er van over is, is lekkjer mee gewassen.
Glazen heb ik nog niet gevonden, alleen de pootjes van het montuur zijn nog intact.
Dat waar de glazen in zaten is gesmolten!
Vanavond maar eens opzoek naar mijn heel oude bril.
En nu verder met de was!
                                    Erik is de Mol en HPL de Lul.