= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Het lijkt vandaag al iets beter, iig doen mijn borsten niet zoveel pijn meer, een hele vebetering. Heb hem nu in de box liggen met zijn speentje en hij lijkt rustig. We zullen zien! Misschien is het weekend toch wel veels te druk geweest.

Wel fantastisch dit forum, heb echt veel aan de adviezen. Heb zoiets, van oh ben niet de enige en leg hem dan toch maar wat vaker aan. Dank jullie wel!!
Miss BR, knap hoor met al die kindjes. Ik moet er niet aan denken! Twee lijkt me echt de max voor mij, hoewel vriend nu al niet aan een nummer 2 moet denken. Scheelt natuurlijk wel of je makkelijke kindjes hebt. Die van ons was tot zes weken best makkelijk, maar nu vind ik het echt zwaar worden omdat hij nauwelijks slaapt. Gisteren sliep hij eindelijk tegen half 12, maar om 2.15 en 6.15 uur weer moeten voeden. Toen heeft hij nog van 8.30 tot 9.15 uur geslapen en nu ligt hij 5 minuten in wipstoel te slapen. Hij moet wel flink geentertained worden en minimaal 8x gevoed per dag. Nou ja, misschien verandert het nog.
Fijn dat het wat beter lijkt te gaan Watever.

En ik vind dit forum ook wel een uitkomst. Ik heb wel veel vriendinnen met kleine kinderen maar die zijn ook gauw vergeten hoe zij dingen deden toen baby echt klein was. Hier zijn ze allemaal even oud en kun je direct praktische tips krijgen.
quote:Watever schreef op 31 augustus 2009 @ 11:05:

Het lijkt vandaag al iets beter, iig doen mijn borsten niet zoveel pijn meer, een hele vebetering. Heb hem nu in de box liggen met zijn speentje en hij lijkt rustig. We zullen zien! Misschien is het weekend toch wel veels te druk geweest.

Wel fantastisch dit forum, heb echt veel aan de adviezen. Heb zoiets, van oh ben niet de enige en leg hem dan toch maar wat vaker aan. Dank jullie wel!!

Ehhh, als ik me er even mee mag bemoeien... Je borstvoeding loopt nog niet fantastisch, als ik het zo lees. Vind je een speentje dan wel verstandig? Het advies is namelijk: zolang de borstvoeding nog niet goed loopt is een speentje uit den boze, in verband met mogelijke tepel-speenverwarring. Sowieso zou het het beste zijn om te wachten tot je hummel een week of zes is, dan zou hij een speentje pas echt kunnen herkennen als iets anders dan de borst.

Ik wil je alleen maar proberen te helpen, dit is geen aanval hoor! Hopelijk vat je het zo op als ik bedoel!

Miep is wakker... Ga even tutten, eten geven en de hele riedel. Tot later!
he meiden,

fijn even te lezen dat ik niet de enige met slapeloze nachten ben.

Vannacht: 23.00h voeding wakker tot 1.30 krijsen en inbakeren...daarna: 4.15 voeding en een hazeslaapje tot 5.15...wakker tot 6.00 weer een voeding (3 slokjes was genoeg)... toen maar weer ingebakerd..en geslapen tot 8.45...

Gisteren wilde ze de hele dag alleen maar slapen dus haar dag/nachtritme slaat nu natuurlijk weer nergens op.

Nog 4 weken om het geregeld te krijgen.

Oja: niezen leidt tot spuitpoep.

Dat is een harde les die ik vandaag tijdens het verschonen leerde. Alles weer vies en nu maar weer aan de was.

Watever: wat ben jij een bikkel die doorzet met BV. Knap hoor. Mijn borsten deden ook veel pijn. En veel aanleggen hielp inderdaad. Maar ook op verschillende wijzen aanleggen (de 3 houdingen ken je denk ik wel). Dat doe ik nog steeds wanneer ik de eerste pijntjes begin te voelen. Even een andere houding en de voeding daarna gaat en stuk beter.

Dat masseren onder de douche hielp mij ook enorm.

Ojee het is weer huilen geblazen. Pruttel zit in de domoo en daar moet ze nog erg aan wennen. Gisteren hebben we een wipstoel gekregen. Daar hangen van die beestjes aan, vind ze echt geweldig.

duty calls!
ohhh nog een vraagje over bv

weet iemand waarom ik bijna ieere voeding even een paar minuten misselijk wordt?

ik heb geen honger iig...
O ja dat was ook inderdaad een geweldige tip Jojon, douche masage.

Ring, dat de borstvoeding zo moeizaam op gang kwam was doordat hij op de couveuse afdeling flessenvoeding en spenen kreeg. Hij is daar dus al volledig aan gewend. Het was daar 10 minuten proberen per borst en daarna huppetee fles, omdat de kinderarts daar iets had van beter voeding dan geen voeding natuurlijk. Met de kinderarts ben ik nog niet uitgesproken en wij gaan er maandag heen. Ook over alle communicatie die ronduit ruk was daar met de artsen.

In het ziekenhuis was ik zo labiel als de pest, dus echt opkomen voor bepaalde dingen had ik de fut niet voor. Maar goed, hij heeft gisteren geen 1 keer kv gehad. slechts 2 keer de fles met gekolvde melk.

Ik waardeer je mening zeer, hoor Ring

Vanaf hoe oud kan je eigenlijk de wipstoel gebruiken? Wij hebben er gisteren ook 1 gehad.
quote:maria52 schreef op 31 augustus 2009 @ 11:07:

En ik vind dit forum ook wel een uitkomst. Ik heb wel veel vriendinnen met kleine kinderen maar die zijn ook gauw vergeten hoe zij dingen deden toen baby echt klein was. Hier zijn ze allemaal even oud en kun je direct praktische tips krijgen. En de tips krijg je echt gelijk diezelfde dag nog. Een vriendin kan ik niet ten alle tijden bellen, die is natuurlijk ook gewoon aan het werk. Hier krijgen we gelijk DE antwoorden. Erg handig en fijn! (en natuurlijk ook gewoon héééél gezellig)

Watever: fijn dat het wat beter lijkt te gaan. Hopelijk blijft dit zo.
quote:Watever schreef op 31 augustus 2009 @ 12:15:

Ring, dat de borstvoeding zo moeizaam op gang kwam was doordat hij op de couveuse afdeling flessenvoeding en spenen kreeg. Hij is daar dus al volledig aan gewend. Het was daar 10 minuten proberen per borst en daarna huppetee flesNou ja, zeg!?!? Wat is dat nou?!?! Ik dacht dat ze in elk ziekenhuis tegenwoordig een borstvoedings-protocol hadden?
Misschien hebben ze dat protocol wel, maar ze hebben voornamelijk tijdgebrek. Zoals mijn krramverzorgster zei: ik heb tijd om een dag naast iemand te gaan zitten en te zorgen dat het goed gaat, dat hebben ze in het ziekenhuis niet. En daarom, lieve forumvriendinnetjes, ga ik nu onze kabouter zijn fles geven!
Kan wel zijn Pippa, maar waarom het dan in het ene ZH wel goed gaat en in het andere niet, dat snap ik dan niet. Ik werd heel goed begeleid, en vind het echt jammer om te lezen hoe het bij jou en Watever is verlopen.

Watever, dan weet ik het ook niet... Als hij al gewend is aan een speentje is het denk ik wel heel zielig om het nu weer af te gaan leren! Dan snapt je arme zoontje er misschien niks meer van!

Precies, klopt helemaal wat Blog zegt. Hier heb je gelijk antwoorden, er is altijd wel iemand online!

Sanloes, heb je niet gewoon een virusje? Mijn vriend en ik zijn ook allebei al twee dagen misselijk. Het is een beetje een onbestemd gevoel. Gaat vast wel weer over, maar leuk is anders! Normaal gesproken heb ik het trouwens niet, na het voeden.
quote:blogbabe schreef op 31 augustus 2009 @ 12:20:

[...]

Nou ja, zeg!?!? Wat is dat nou?!?! Ik dacht dat ze in elk ziekenhuis tegenwoordig een borstvoedings-protocol hadden?

Het was zelfs zo dat in hetzelfde ziekenhuis er een ander beleid werd gevoerd op de kraamafdeling en op de afdeling neontologie.

Op de kraamafdeling doen ze het dan nog met cupjes om ze niet aan de speen te laten wennen. Maar goed, het is nou eenmaal zo. Vandaag gaat het super! Hij slaapt nu nog en ik heb net een uurtje samen met hem geslapen.

Maar goed wat die BV betreft had ik ook bijna de handdoek in de ring gegooit hoor. En ik kan mij 100% voorstellen dat je er echt geen puf meer voor hebt. Tot 2 keer toe heb ik geroepen, ik doe het niet meer. Nog steeds ben ik er van overtuigd dat een kind dmv KV net zo goed opgroeit als een kind met BV, net als BV zitten er ook voordelen aan KV.
Fijn Watever, dat het al wat beter gaat. Vooral nu je vriend weer aan het werk is. En lekker een uurtje geslapen, dat doet ook wonderen!

Jojon, ik mis je avatar wel hoor! Als Thijs naar het Zandkasteel ging kijken moest ik altijd aan je denken . Het was niet hetzelfde maar leek er wel veel op. Heerlijk Albert aan de deur!

Maar als ik val lig ik in de Vomar, dus hier niet nodig.

MissBr, ben hier ook nog aan het genieten van mijn "laatste" dagen zonder wekker! Ik zie er wel een beetje tegen op moet ik bekennen. Ben ook al een tijdje bezig om Nica in een ander ritme te krijgen, want nu wil ze eten op het moment dat we de deur uit moeten gaan. Denk dat ik haar maar een halve fles ervoor en een halve fles erna geef.

Hier lekker een rustig dagje. Wel fijn na een druk weekend. Wel balen want de mevrouw met de leuke jurkjes stond niet op de markt deze keer. Nou ja, misschien volgende maand. Kan ik nog even sparen, want ze zijn niet goedkoop.

Ben druk met Thijs zijn verjaardag. Zaterdag zijn allereerste partijtje, zondag vieren we het thuis en woensdag op de creche.

Hopelijk trekt ie het allemaal
Even als kanttekening bij de tepel-/speenverwarring: hier zijn de meningen ook nogal over verdeeld. In de BV-handboeken etc. word het wel altijd beschreven en gehanteerd maar hele harde bewijzen zijn er ook niet voor. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet kan voorkomen, maar heel veel kinderen kunnen ook gewoon beide.

Mijn zoontje heeft ook vanaf dag 1 (ivm medische noodzaak) voeding gehad met de fles, puur omdat het niet mogelijk was hem met een cupje oid de hoeveelheid voeding die hij nodig had te geven. Hij heeft een tijdje met een tepelhoedje gedronken (ongeveer een week) maar verder nooit problemen gehad. De verpleegkundigen in het ziekenhuis zeiden toen ook dat zij in de praktijk nog nooit een baby had gezien die het niet allebei kon als dat nodig was.

Fijn dat het vandaag wat beter lijkt te gaan in elk geval Watever. Jasper heeft natuurlijk ook geen makkelijke start gehad dus ik denk dat dat het sowieso dan wat langer tijd nodig heeft om alles op regel te krijgen.
Jammer Randy dat de jurkjes er niet waren! Spannend allemaal voor Thijs zeg een partijtje en allemaal feestjes voor hem. Ben benieuwd wat hij er van vind.
Klopt Pada, ik denk dat het ook wel mee valt. Wat ik alleen bij Jasper merk is dat hij heel ongeduldig kan zijn. Met een fles krijgt hij het als het ware naar binnen gegoten en met de borst moet hij er voor werken. Dat maakte hem zo ontzettend driftig!!

Nu merk ik wel dat de fles soms iets te makkelijk gaat en dat hij zich nogal eens verslikt.

Hij pakt mijn tepels nu wel prima, soms moet ik hem even corrigeren, want als ik hem er al voor leg stopt hij hem direct in zijn mond zonder dat hij hem ver open doet en dat doet PIJN!!

Oh Randy, dan kan je best teleurgesteld zijn he? Als je je ergens op had ingesteld en dan staat ze er niet met de jurkjes!

Leuk een partijtje voor Thijs, inderdaad maar hopen dat het niet te druk is voor hem.

Jasper slaapt nog steeds.....
Pada: het kan 'm aan mij liggen hoor, maar ik zie geen foto op Hyves van de nieuwe kleertjes die je gekocht had!

Ik heb net ook even geslapen. Babydochter slaapt ook al de hele dag en heeft nog maar twee voedingen gehad. Zal dus eens even bij haar gaan kijken!
Hier is rust in de tent en dat merk ik. Sara doet het echt helemaal goed. Slaapt, drinkt, speelt, knuffelt allemaal zonder te huilen, wat een verademing. Gister ook beide kids te slapen op 20:00 kon het bijna niet geloven. Dan komt ze om 03:00 en dan om 07:00. Dat is allemaal heel goed te doen zo. Ze ligt trouwens nu wel ingebakerd in de Pacco doeken.

Tepel/speen verwarring heb ik mijn eigen mening over en die komt overeen met Pada. Ik had ook een kraam die zei dat het wellicht best eens voorkomt maar dat het heel zeldzaam is. Hem even rustig houden met een speen, of zijn zuigbehoefte enigzins te bevredigen zonder hem meteen aan te leggen is ook een hele hoop waard.

Oh duty calls
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Watever, Je kan ook als je goed advies wil gewoon bellen met een vrijwilliger van de VBN of LLL. Als de stap naar een lactatiekundige te groot is misschien.

En pas echt op met pijn, dat hoort niet!!!!!

Een speen, dat zou ik ook niet doen. Niet vanwege de tepel-speen-verwarring, maar je kan daardoor hongersignalen missen. Als je tepels echt even rust willen, kan ik het me wel voorstellen. Maar ik zou hem echt pas geven na de voeding als je zeker weet dat hij genoeg heeft.

En je bent inderdaad niet de enige. Ik zit ook wel eens met mijn handen in het haar en ben zelfs opgelucht als hij dan even slaapt. Of als mijn man hem even overneemt. Ik ben ook maar een mens.

Sterkte en succes! Sowieso al petje af voor je doorzettingsvermogen!

Even een onzinvraag. Ik ga vrijdag naar mijn werk en wil ook tracteren. Nu heb ik wel bijna 200 collega's. Heel fijn natuurlijk, maar ik zie me nog geen 200 beschuiten smeren. Nu dacht ik om van te voren cake te kopen en die te "besmeren" met gesmolten chocolade en daar dan muisjes over te strooien. Als dat droog is, krijgt iedereen een plakje cake met muisjes. Maar misschien heeft iemand van jullie wel een veel beter idee?

Trouwens ben ik het helemaal eens: zooo fijn dat je hier meteen goede tips en raad krijgt! Jullie zijn echt tof allemaal!

Ik heb niet zoveel puf om steeds te posten, maar ik lees regelmatig bij (tijdens een voeding en typen met 1 hand is niet echt handig).
Sanloes, ik heb hetzelfde als jij: hoe krijg ik beeb in iets van een ritme als ik weer aan het werk moet? Nou ja, de tijd zal het leren... Ik zal binnenkort dan ook moeten starten aan afbouwen van de borstvoeding. Ik wil als ik werk wel proberen om de ochtend en avondvoeding nog te doen, maar of dat lukt? Heeft iemand ervaring met het gedeeltelijk afbouwen van de borstvoeding? Ik vind het ook wel weer jammer om dit te doen, hoewel het een hoop gemak geeft en geen geklooi op mijn werk.

Zoon heeft vanmiddag maar liefst twee uur aan één stuk geslapen in de Puckababy! Ik hoop dat dit doorzet, is voor iedereen beter. Hopelijk is hij dan niet zo huilerig 's avonds waardoor hij ook weer niet slaapt. Want moe is hij dan wel...
Nerwen, leuk idee met die cake, maar is dat niet bijna nog meer werk? Of misschien chocolaatjes kopen bij de bakker? Die hebben ze vaak à la beschuit met blauwe of rose muisjes.
quote:blogbabe schreef op 31 augustus 2009 @ 12:20:

[...]

Nou ja, zeg!?!? Wat is dat nou?!?! Ik dacht dat ze in elk ziekenhuis tegenwoordig een borstvoedings-protocol hadden?Ja vast, alleen is dat protocol niet overal het zelfde blijkbaar... in "mijn" ziekenhuis was het protocol dat BV-kindjes bijvoeding kregen. Ook al liep de BV al prima. Kraamverzorgster snapte er ook niks van...
quote:maria52 schreef op 29 augustus 2009 @ 20:38:

CD, bij jou dus ook nog steeds best drama met huilen? Hier ook, en met name dan de avonden. Gisteren had ik etentje met collega's en heeft zoon echt hele avond gehuild en 20 minuutjes geslapen. Deze week toch eens bespreken bij het consultatiebureau. Zeker omdat hij overdag ook maximaal een uurtje per keer slaapt. Zo komt hij aan niet veel meer slaap dan ikzelf. 's Nachts gaat het wel goed, hoewel hij wel rond 3 of 4 uur nog gevoed wil worden.Hij ligt nu weer een keertje in de puckababy, dus ik ben benieuwd. Nu huilt hij nog....Het is bij ons heel wisselend. De ene dag huilt ze best veel en de andere dag helemaal niet. Als ze een huildag heeft, stuur ik haar eerder naar bed en in de Pacco slaapt ze dan vrij snel in. Heel af en toe komt het maar voor dat dat ook niet helpt. Dan weet ik ook niet wat er aan de hand is en hoe ik haar moet troosten. Gelukkig komt dat steeds minder vaak voor.
CD, haha, lijkt net of ze al kan lopen 'stuur ik haar naar bed'.

Fijn dat het steeds minder voorkomt. Gebruik je de Pacco altijd?
Dat is helemaal een raar beleid Meis.

Maria: geen ervaring met afbouwen, in theorie zou je 1 voeding per week moeten vervangen door kunstvoeding en zo elke week 1 voeding minder borst geven. Ik heb wel lang nog alleen de ochtend- en avondvoeding gegeven maar dat was nadat zoontje zelf de andere voedingen had laten vallen dus dat is toch anders (en toen kreeg hij al bijvoeding).

En volgens mij komt dat ritme vanzelf als je weer aan het werk bent. In het begin is het even kijken wat het beste werkt maar daar krijg je vanzelf regelmaat in.

Chica: wat heerlijk dat het nu beter gaat met Sara! Is alleen maar een teken dat jullie het goed aanpakken, hoemoeilijk het ook is,

Wyfke: er staat een foto in het babykleertjes topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven