Hoe om te gaan met....

01-09-2009 20:42 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stresss........van je vriend.

Hoi allemaal,

Ik heb een lang verhaal maar zal niet alles hier neerschrijven, dat wordt ook weer zoiets. Het is zo dat mijn vriend enorme stress heeft op dit moment en ik werkelijk NIETS goed kan doen en voor hem kan doen...geen knuffel, geen gesprek, geen goed bedoelde lieve dingen, woorden...niets...dit maakt mij verdrietig en ik vraag me af wat er dan ook allemaal in hem omgaat. Hij heeft een grote werkdruk nu en reageert dit op mij af. Hij heeft net aangegeven dat ik hem nu maar een aantal dagen moet laten... Dit vind ik lastig en ik wil ook maar iets kunnen doen voor hem!!

Het feit dat ik hem niet kan bereiken (geestelijk dan) maakt me een beetje bang...ik ben bang dat de stress tussen ons in komt te staan...en ben bang hem kwijt te raken.....

Iemand een idee hoe ik hier mee om kan gaan en wat ik kan doen richting mijn vriend? Of moet ik helemaal niets doen...? Ik weet het even niet meer!!

Dromer
Je vriend geeft zelf aan hoe je er mee om moet gaan. Waarom luister je niet naar hem?(bedoel ik niet zo kort door de bocht als het klinkt). Hij kent zichzelf het beste.
Laat hem.

Niet aan zijn been gaan hangen en niet in zijn aura gaan zitten.

Gewoon niet doen.

Hoe meer hij je van zich afduwt, hoe liever jij dichtbij hem wil zijn. Begrijpelijk want je wil redden, weten dat het goed zit, horen dat er niks aan de hand is, dat het niet aan jou ligt.

Begrijpelijk maar als je vriend zo onder de stress zit dan zijn dat soort acties niet verstandig, het zal eerder tegen je dan voor je werken.

Geef hem nou eens de tijd tot zaterdag. Even met rust laten. Dat is wat hij vraagt. Geef het hem en zet jezelf even opzij.

Waarover heeft hij eigenlijk zoveel stress?

Is het iets van voorbijgaande aard?
Laat hem met rust, maar laat hem je niet uitschelden of iets anders dat echt over de grens gaat. Prikkelbaar en gestressed zijn mag als daar redenen voor zijn.

Meestal werkt 's avonds in een andere kamer aan de slag zijn dan prima. Zit niet te zeuren over huishoudelijke klusjes zoals de afwas, maar doe dat als je er tijd voor hebt, om hem te ontlasten. Ik weet dat mijn vriend dit omgekeerd ook voor mij zal doen.

Maar dit moet natuurlijk niet te lang gaan duren, dus ik hoop dat jullie een einddatum in zicht hebben waarop dit weer over is.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Hij geeft aan wat jij kunt doen om hem te steunen, namelijk hem even met rust te laten. Ga dus niet steeds aan hem vragen wat hij van je vindt, of het nog wel goed gaat, wat je kunt doen want daarmee zorg je alleen maar voor nog meer stress.

Daarnaast vraag ik me af of het wel stress is. Een maand of 2 geleden begon je ook een topic omdat de smsjes minder werden, minder lief.

Zit niet teveel in zijn nek te hijgen dus, daar kan een mens over het algemeen niet tegen. Laat hem met rust en zorg dat je zelf genoeg leuke dingen doet. Dan geniet je in de tussentijd van je leven en he, misschien valt het dan allemaal wel mee als het toch meer blijkt te zijn dan alleen maar stress.

En als hij echt helemaal gestrest is, en jij hebt daar last van (daar zou ik persoonlijk weer niet zoveel zin in hebben), dan kun je ook de volgende keer dat je bij hem bent en naar huis gaat zeggen; "he schat, ik hoor je/ zie je/ spreek je". En dan gewoon verder gaan met je eigen agenda. Dan kan hij uitrusten en bijkomen op de manier die bij hem past en heb jij daar geen last van.
Eens met Eleonora. Mijn vriend is net zo met stress en ik voelde me aldoor aangevallen door zijn reactie op mijn goedbedoelde willen zorgen. Nu besef ik dat ik beter voor hem zorg als ik hem gewoon laat. Behalve als hij schofterig gaat doen door zijn stress, dan word ik boos en dan bindt 'ie weer in. Hij is gewoon niet zo goed met stress. Gelukkig komt het niet zo vaak voor, dat scheelt. Sterkte met laten gaan!
Dag Dromer,

Je vriend geeft aan hoe hij het liefst even met de situatie omgaat. Luister daarnaar, maar laat wel merken dat je er voor hem bent. Je kan bijvoorbeeld aangeven dat hij bij jou terecht kan zodra hij daar behoefte aan heeft.

Blijkbaar hoeft je vriend bij jou niet te doen alsof er niks aan de hand is en gespeeld opgewekt zijn. Hij kan dus even lekker zijn gevoel laten gaan. In mijn ogen is dat geen teken van kwijtraken, maar juist dat hij dicht bij jou staat en je vertrouwt. Geef hem de tijd, en soms hoeft er niet gepraat te worden maar en zegt een kus of fijne knuffel even genoeg!
anoniem_91575 wijzigde dit bericht op 01-09-2009 20:55
Reden: Typfoutje;)
% gewijzigd
@ Madhe; Hij geeft aan dat hij nog steeds om me geeft en een relatie met me wil hebben en dat daarin zijn gevoelens niet zijn verandert. Ik hoop dat dit dan ook waar is wat hij zegt. (heeft weer te maken met vertrouwen) En inderdaad heb ik toen een topic geopend over een ander onderwerp.

We wonen nog niet samen Singlala dus dat is dan wel even een voordeel, nu kan hij zich ook even terug trekken in zijn eigen huis. Maar hij is net wel over grenzen heen gegaan helaas en dat doet me wel pijn....

@ Elenora; hij heeft veel taken van een collega op zijn bord gekregen waardoor hij dubbel zoveel te doen heeft en hierdoor vermoeider is etc.
Zhu dank je wel voor je lieve berichtje!!
quote:Dromer15 schreef op 01 september 2009 @ 20:57:

@ Madhe; Hij geeft aan dat hij nog steeds om me geeft en een relatie met me wil hebben en dat daarin zijn gevoelens niet zijn verandert. Ik hoop dat dit dan ook waar is wat hij zegt. (heeft weer te maken met vertrouwen) En inderdaad heb ik toen een topic geopend over een ander onderwerp.

We wonen nog niet samen Singlala dus dat is dan wel even een voordeel, nu kan hij zich ook even terug trekken in zijn eigen huis. Maar hij is net wel over grenzen heen gegaan helaas en dat doet me wel pijn....

@ Elenora; hij heeft veel taken van een collega op zijn bord gekregen waardoor hij dubbel zoveel te doen heeft en hierdoor vermoeider is etc.Omdat hij je vraagt hem een paar dagen met rust te laten?
Dromer 15: Van de zomer zat ik in dezelfde situatie door het wegvallen van een collega. Het is niet goed dat zo'n situatie langer dan enkele weken duurt. Je vriend moet met zijn leidinggevende / werkgever op zoek naar een oplossing. Als de situatie zijn privéleven verstoort, zou ik hem aanraden een afspraak te maken met de bedrijfsarts.

Jij kunt hem steunen en op een moment dat hij er voor open staat er met hem over praten en hem (op vriendelijke wijze) aansporen actie te ondernemen om het op te lossen, voordat hij ziek/overwerkt thuis zit.
Nee Wuiles, omdat hij me kwetste met opmerkingen...

dingen die hij zei die me erg raakten.
quote:Dromer15 schreef op 01 september 2009 @ 21:21:

Nee Wuiles, omdat hij me kwetste met opmerkingen...

dingen die hij zei die me erg raakten.Zoals?
En ga je daar nog consequenties aan verbinden Dromer?
Dat ik alleen maar kan zeiken.

En misschien pakt hij het als zeiken op maar een vraag zie ik niet direct als zeiken en vind het jammer dat hij dit zo tegen me heeft gezegd. Voor mij voelde het trouwens kwetsend, misschien komt het niet zo "erg" over hier als dat ik het vond klinken.
Het is niet iets wat je zou zeggen tegen iemand waar je gek op bent. Blijkbaar vindt hij dat je zeikt. Blijkbaar zeur je toch teveel. Iemand waar je gek op bent noem je geen zeikerd, en daarvan zeg je ook niet dat diegene zeikt. Simpel.

En sorry dat ik het zeg, maar als jij hier komt vragen wat je moet doen, terwijl hij het zelf aan aangeeft en jij daar niet naar wilt luisteren, maar alleen maar in termen van "ikke ikke ikke en mijn onzekerheid" denkt, dan kan ik mij echt iets bij zijn opmerking voorstellen. Alleen ben ik dan anders dan je vriend. Als ik vind dat mijn vriend teveel zeikt, dan is het tijd om de relatie te beëindigen. Het is namelijk nogal respectloos en liefdeloos om zo over of tegen je partner te praten.
Je kunt eigenlijk 2 dingen doen, maar in beide gevallen moet je hem met rust laten.

Of je verbreekt de relatie omdat hij over je grenzen heen ging, en hij niet genoeg voor je voelt. (en daar kom ik op, omdat je eerder al een topic opende, je dacht dat zijn gevoelens veranderd waren en zo te horen klopt dat).

Of je gaat door met deze relatie, piekert en zeikt niet meer en gaat een leuke relatie hebben waar je energie van krijgt en mee geeft, ipv opmaakt. Maar of dit laatste nog gaat lukken, daar twijfel ik aan.
Madhe je denkt echt dat je alles weet he? Maak geen conclusies waar je geen weet van hebt.
quote:Dromer15 schreef op 01 september 2009 @ 21:51:

Madhe je denkt echt dat je alles weet he? Maak geen conclusies waar je geen weet van hebt.

Nee natuurlijk denk ik niet dat ik alles weet, dan had ik wel een andere nick hier.

Ik reageer op basis van jouw post. En als jij bepaalde dingen niet wilt horen moet je dat even in je openingspost erbij zetten, dan kan daar rekening mee gehouden worden.

Over conclusies trekken gesproken

Ik vraag me trouwens wel af waar je dat op baseert. Ik schrijf;

Je kunt eigenlijk 2 dingen doen, maar in beide gevallen moet je hem met rust laten. Aanvulling; En daar kom ik op doordat je dat zelf schrijft. Hij wil met rust gelaten worden.

Of je verbreekt de relatie omdat hij over je grenzen heen ging, en hij niet genoeg voor je voelt. (en daar kom ik op, omdat je eerder al een topic opende, je dacht dat zijn gevoelens veranderd waren en zo te horen klopt dat). Aanvulling; anders zag hij je niet als een zeikerd. Dan nam hij je serieus in wat je zei.

Of je gaat door met deze relatie, piekert en zeikt niet meer en gaat een leuke relatie hebben waar je energie van krijgt en mee geeft, ipv opmaakt. Aanvulling; hij vindt dat je zeikt, wij zien dat je piekert, en beiden niet meer doen lijkt me toch een essentiele voorwaarde om het weer leuk te krijgen. Maar of dit laatste nog gaat lukken, daar twijfel ik aan. Aanvulling; dit is mijn mening
Maar even terug naar de openingspost. Dan hoef je ook niet over mijn reacties te struikelen.

Waarom, waarom denk jij dat je hem niet met rust hoeft te laten nadat hij daar nadrukkelijk om heeft gevraagd? Wát geeft jou dat idee, waardoor je toch een topic opent met de vraag wat je kunt doen. Waarom zou jij zijn grenzen niet hoeven te respecteren?
Prima, goed opgesomt.

Maar durf niet te beweren dat hij niet genoeg voor me voelt als hij Gisteren nog heeft gezegd hoeveel hij om me geeft. Ik heb ook geen zin om me te moeten verantwoorden.

Je mag best je mening geven en anders zou ik hier ook geen topic openen maar je moet niet gaan beweren hoe de gevoelens van mijn vriend eventueel nu kunnen zijn etc. Dat weet enkel alleen hij zelf.

Einde discussie wat mij betreft.
.
Ik durf dat zeker wel te zeggen. En hij kan zeggen wat hij wil, maar wat zegt zijn gedrag jou? Meer zal ik niet zeggen.

Even eigen ervaring. Ooit, had ik iemand leren kennen, en daar was een hele grote klik mee. Ik had zelfs, als ik het dan toch op een manier moet benoemen, een zwak voor hem.

Het was vrij intens (toen, achteraf valt het wel mee), en beiden hadden veel gevoelens voor elkaar. Maar het zwakte af. En dat merkte ik, aan alles. En we riepen heel hard dat we heel veel voor elkaar voelde, maar weet je. Na een tijd was alles stuk. En het gevoel was weg. En dat mag, dat is prima. Al had het veel gescheeld als we daar toen eerlijk in waren geweest.
Dromertje,mag ik vragen waar dat defensieve vandaan komt?

Je vraagt zelf in je openingspost om hulp en om advies.

Volgens mij wordt dat ook gegeven.

je vraagt hoe er mee om te gaan.

En een ieder zegt hetzelfe

Laat hem met rust.

Hij vraagt daar zelf om.

Hij heeft een probleem, met zichzelf.

Maar het is niet aan jou dat op te lossen, dat kan hij namelijk alleen maar zelf.

als het goed zit tussen jullie dan weet hij dat je er voor hem bent

Op een tijdstip wat hij zelf kiest.

Soms moet je je in een relatie even op de tweede plaats zetten

Das het geven in het spreekwoord, het is geven en nemen

Doordat jij nu veel neemt, je vraagt zijn aandacht, je hangt als het ware een beetje aan hem,voelt hij zich alleen nog maar ongelukkiger...

En ja....gestresste mannen ( en ook vrouwen trouwens) roepen dan wel eens....ik vind je een zeikerd

Waarom?

Omdat hij dat op dat moment ook even zo voelt.

Hij heeft zijn hoofd vol met werk en dan ga jij ook nog eens aan hem trekken en boven op alles ook je onzekerheden er nog eens uitgooien (want al zeg je dat niet direct tegen hem, dat merkt hij echt wel hoor)

gevolg....zijn hoofd raakt oververhit.

Dus als je relatie je lief is is mijn advies

Als je hem spreekt zeg dan tegen hem

Schat, neem je tijd, zoek het een en ander uit, en als je wilt praten, knuffelen,seksen,of wat dan ook....je hebt mijn nummer

En ga dan niet 24 uur per dag bij de telefoon zitten.

Want geloof me....door dit gedrag help je je relatie om zeep

Mannen kunnen niet multitasken

werkstress en relatie stress is teveel voor ze!

Succes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Das een dikke spijker op de kop slaan Sum!

Ben het met elke letter eens.

Wil jij mij alsjeblieft ook advies geven als ik het nodig heb?

Je bent er zo verdomde goed in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven