Hoe om te gaan met....
dinsdag 1 september 2009 om 20:42
Stresss........van je vriend.
Hoi allemaal,
Ik heb een lang verhaal maar zal niet alles hier neerschrijven, dat wordt ook weer zoiets. Het is zo dat mijn vriend enorme stress heeft op dit moment en ik werkelijk NIETS goed kan doen en voor hem kan doen...geen knuffel, geen gesprek, geen goed bedoelde lieve dingen, woorden...niets...dit maakt mij verdrietig en ik vraag me af wat er dan ook allemaal in hem omgaat. Hij heeft een grote werkdruk nu en reageert dit op mij af. Hij heeft net aangegeven dat ik hem nu maar een aantal dagen moet laten... Dit vind ik lastig en ik wil ook maar iets kunnen doen voor hem!!
Het feit dat ik hem niet kan bereiken (geestelijk dan) maakt me een beetje bang...ik ben bang dat de stress tussen ons in komt te staan...en ben bang hem kwijt te raken.....
Iemand een idee hoe ik hier mee om kan gaan en wat ik kan doen richting mijn vriend? Of moet ik helemaal niets doen...? Ik weet het even niet meer!!
Dromer
Hoi allemaal,
Ik heb een lang verhaal maar zal niet alles hier neerschrijven, dat wordt ook weer zoiets. Het is zo dat mijn vriend enorme stress heeft op dit moment en ik werkelijk NIETS goed kan doen en voor hem kan doen...geen knuffel, geen gesprek, geen goed bedoelde lieve dingen, woorden...niets...dit maakt mij verdrietig en ik vraag me af wat er dan ook allemaal in hem omgaat. Hij heeft een grote werkdruk nu en reageert dit op mij af. Hij heeft net aangegeven dat ik hem nu maar een aantal dagen moet laten... Dit vind ik lastig en ik wil ook maar iets kunnen doen voor hem!!
Het feit dat ik hem niet kan bereiken (geestelijk dan) maakt me een beetje bang...ik ben bang dat de stress tussen ons in komt te staan...en ben bang hem kwijt te raken.....
Iemand een idee hoe ik hier mee om kan gaan en wat ik kan doen richting mijn vriend? Of moet ik helemaal niets doen...? Ik weet het even niet meer!!
Dromer
woensdag 2 september 2009 om 09:56
quote:Summerdance schreef op 01 september 2009 @ 23:45:
Dromertje,mag ik vragen waar dat defensieve vandaan komt?
Je vraagt zelf in je openingspost om hulp en om advies.
Volgens mij wordt dat ook gegeven.
je vraagt hoe er mee om te gaan.
En een ieder zegt hetzelfe
Laat hem met rust.
Hij vraagt daar zelf om.
Hij heeft een probleem, met zichzelf.
Maar het is niet aan jou dat op te lossen, dat kan hij namelijk alleen maar zelf.
als het goed zit tussen jullie dan weet hij dat je er voor hem bent
Op een tijdstip wat hij zelf kiest.
Soms moet je je in een relatie even op de tweede plaats zetten
Das het geven in het spreekwoord, het is geven en nemen
Doordat jij nu veel neemt, je vraagt zijn aandacht, je hangt als het ware een beetje aan hem,voelt hij zich alleen nog maar ongelukkiger...
En ja....gestresste mannen ( en ook vrouwen trouwens) roepen dan wel eens....ik vind je een zeikerd
Waarom?
Omdat hij dat op dat moment ook even zo voelt.
Hij heeft zijn hoofd vol met werk en dan ga jij ook nog eens aan hem trekken en boven op alles ook je onzekerheden er nog eens uitgooien (want al zeg je dat niet direct tegen hem, dat merkt hij echt wel hoor)
gevolg....zijn hoofd raakt oververhit.
Dus als je relatie je lief is is mijn advies
Als je hem spreekt zeg dan tegen hem
Schat, neem je tijd, zoek het een en ander uit, en als je wilt praten, knuffelen,seksen,of wat dan ook....je hebt mijn nummer
En ga dan niet 24 uur per dag bij de telefoon zitten.
Want geloof me....door dit gedrag help je je relatie om zeep
Mannen kunnen niet multitasken
werkstress en relatie stress is teveel voor ze!
SuccesAmen!!!
Dromertje,mag ik vragen waar dat defensieve vandaan komt?
Je vraagt zelf in je openingspost om hulp en om advies.
Volgens mij wordt dat ook gegeven.
je vraagt hoe er mee om te gaan.
En een ieder zegt hetzelfe
Laat hem met rust.
Hij vraagt daar zelf om.
Hij heeft een probleem, met zichzelf.
Maar het is niet aan jou dat op te lossen, dat kan hij namelijk alleen maar zelf.
als het goed zit tussen jullie dan weet hij dat je er voor hem bent
Op een tijdstip wat hij zelf kiest.
Soms moet je je in een relatie even op de tweede plaats zetten
Das het geven in het spreekwoord, het is geven en nemen
Doordat jij nu veel neemt, je vraagt zijn aandacht, je hangt als het ware een beetje aan hem,voelt hij zich alleen nog maar ongelukkiger...
En ja....gestresste mannen ( en ook vrouwen trouwens) roepen dan wel eens....ik vind je een zeikerd
Waarom?
Omdat hij dat op dat moment ook even zo voelt.
Hij heeft zijn hoofd vol met werk en dan ga jij ook nog eens aan hem trekken en boven op alles ook je onzekerheden er nog eens uitgooien (want al zeg je dat niet direct tegen hem, dat merkt hij echt wel hoor)
gevolg....zijn hoofd raakt oververhit.
Dus als je relatie je lief is is mijn advies
Als je hem spreekt zeg dan tegen hem
Schat, neem je tijd, zoek het een en ander uit, en als je wilt praten, knuffelen,seksen,of wat dan ook....je hebt mijn nummer
En ga dan niet 24 uur per dag bij de telefoon zitten.
Want geloof me....door dit gedrag help je je relatie om zeep
Mannen kunnen niet multitasken
werkstress en relatie stress is teveel voor ze!
SuccesAmen!!!