Zo'n zere voet!
dinsdag 1 september 2009 om 22:32
Hallo!
Circa drie weken gelden ben ik tegen een reklamebord aangelopen met mijn voet in teenslipper . Een paar dagen daarna kreeg ik ineens last van mijn voet. Of dit verband houdt/heeft met de botsing reklamebord weet ik niet.
Een week later werd de pijn zo erg dat ik naar de huisarts ben gegaan. Die zei dat mijn voet gekneusd is, en voor de zekerheid stuurde hij mij door naar het ziekenhuis voor een foto. Niets te zien op de foto.
Weer een week lopen strompelen met mijn voet, maar het wordt alleen maar erger en erger. Gister weer naar de huisarts geweest. Eigen huisarts is nu ziek dus ik kwam bij een vervangster. Zij denkt aan een peesontsteking. Ik heb 3x 600 mg ibuprofen voorgeschreven gekregen. De eerste pil hielp uitstekend, de daaropvolgende helemaal niets meer!
Vanavond ben ik iets sneller dan strompelend naar boven gegaan, moest snel het raam dichtdoen voor een stortbui. Ik kan nu gewoon eigenlijk niet meer lopen, het doet echt mega veel pijn.
De pijn zit bovenop mijn voet, zeg maar het stukje tussen de aanzet van de tenen en de wreef, dat kuiltje.
Ook op die plek maar dan aan de onderkant doet zeer.
Inmiddels twee diagnoses gehad, waarvan 1 met twijfel.
Herkent iemand dit?
Word er een beetje moedeloos van, zeker omdat rust werd geadviseerd, en ik geen rust in mijn lijf en hoofd heb om ook maar een uur op de bank te gaan zitten!
Circa drie weken gelden ben ik tegen een reklamebord aangelopen met mijn voet in teenslipper . Een paar dagen daarna kreeg ik ineens last van mijn voet. Of dit verband houdt/heeft met de botsing reklamebord weet ik niet.
Een week later werd de pijn zo erg dat ik naar de huisarts ben gegaan. Die zei dat mijn voet gekneusd is, en voor de zekerheid stuurde hij mij door naar het ziekenhuis voor een foto. Niets te zien op de foto.
Weer een week lopen strompelen met mijn voet, maar het wordt alleen maar erger en erger. Gister weer naar de huisarts geweest. Eigen huisarts is nu ziek dus ik kwam bij een vervangster. Zij denkt aan een peesontsteking. Ik heb 3x 600 mg ibuprofen voorgeschreven gekregen. De eerste pil hielp uitstekend, de daaropvolgende helemaal niets meer!
Vanavond ben ik iets sneller dan strompelend naar boven gegaan, moest snel het raam dichtdoen voor een stortbui. Ik kan nu gewoon eigenlijk niet meer lopen, het doet echt mega veel pijn.
De pijn zit bovenop mijn voet, zeg maar het stukje tussen de aanzet van de tenen en de wreef, dat kuiltje.
Ook op die plek maar dan aan de onderkant doet zeer.
Inmiddels twee diagnoses gehad, waarvan 1 met twijfel.
Herkent iemand dit?
Word er een beetje moedeloos van, zeker omdat rust werd geadviseerd, en ik geen rust in mijn lijf en hoofd heb om ook maar een uur op de bank te gaan zitten!
dinsdag 1 september 2009 om 22:39
glazen bol : hielspoor
ded bij mij vooral als ik even gezeten had zeer.
heb ook wel eens met een zere voet gelopen, na een paar agen naar de dokter: middenvoetbeentje gebroken, weet nog niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, maar als er bij jou al een foto gemaakt is, is dat iig al uitgesloten
ded bij mij vooral als ik even gezeten had zeer.
heb ook wel eens met een zere voet gelopen, na een paar agen naar de dokter: middenvoetbeentje gebroken, weet nog niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, maar als er bij jou al een foto gemaakt is, is dat iig al uitgesloten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 1 september 2009 om 22:52
dinsdag 1 september 2009 om 22:53
Ik herken het niet maar wens je veel beterschap en hoop dat het snel overgaat, maar wat ik niet begrijp ik waarom half Nederland altijd op teenslippers loopt, het ziet er niet uit en is zeeeer slecht voor je voeten. Ik draag die dingen alleen op het strand of onder een vreemde douche, ze zijn niet bedoeld om op te wandelen en je bent niet de eerste die er een ongeluk door heeft gekregen.
dinsdag 1 september 2009 om 23:02
5 km is denk ik niet lang genoeg voor wat ik bedoel. Ik heb ooit een marsfractuur gehad, dat voel je niet meteen maar pas wat later, en je ziet het ook niet goed op röntgenfoto's. Bij mij was het pas te zien toen het al weer zowat hersteld was (de vorming van nieuw bot was op de foto te zien).
Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je van 5 km een marsfractuur oploopt.
Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je van 5 km een marsfractuur oploopt.
dinsdag 1 september 2009 om 23:05
Als het na de ontsekingsremmers nog niet over zou ik terug naar de huisartss gaan. Het kan best toch een breuk zijn. bij middenvoetsbeentjes en middenhandsbeentjes zijn deze als ze vers- zin, moeilijk te zien. Na een paar weken, wanneer er nieuw bot gevormd is, wordenn ze opeens wel gezien. En van lang lopen kun je zo'n breuk krijgen, een marsfractuur heet het.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
dinsdag 1 september 2009 om 23:07
Lopen op teenslippers is erg ongezond, lees dit artikel maar eens: http://www.nu.nl/gezondhe ... adelijk-voor-voeten.html.
Overigens zijn röntgenfoto's niet altijd 100% waterdicht. Dat er geen breuk zichtbaar is in je middenvoetsbeentje, wil niet zeggen dat er geen breuk zit. Een klein breukje kan onzichtbaar zijn op een foto maar jou wel een helse pijn bezorgen. Mocht de pijn niet afnemen, dan kun je altijd nog scan vragen.
Overigens zijn röntgenfoto's niet altijd 100% waterdicht. Dat er geen breuk zichtbaar is in je middenvoetsbeentje, wil niet zeggen dat er geen breuk zit. Een klein breukje kan onzichtbaar zijn op een foto maar jou wel een helse pijn bezorgen. Mocht de pijn niet afnemen, dan kun je altijd nog scan vragen.
woensdag 2 september 2009 om 02:55
Plantaire Fasciitis Ook wel flip-flopdisease genoemd.
Bij mij een combinatie van voet slecht afwikkelen en verkeerde schoenen. Een pijn dat het deed. Vooral 's ochtends als ik net uit bed kwam. Daarna viel het wel weer mee, tot ik dan weer een stuk ging lopen. Ik ging naar de dokter en die schreef me een pijnstiller voor (een slap zusje van morphine, voor zover ik heb begrepen) en dat hielp niet! Daarna nog een keer naar een andere dokter geweest en die schreef me ibuprofen gel (geen pillen) voor, toen was ik er snel vanaf
. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je voet snel beter is!
Bij mij een combinatie van voet slecht afwikkelen en verkeerde schoenen. Een pijn dat het deed. Vooral 's ochtends als ik net uit bed kwam. Daarna viel het wel weer mee, tot ik dan weer een stuk ging lopen. Ik ging naar de dokter en die schreef me een pijnstiller voor (een slap zusje van morphine, voor zover ik heb begrepen) en dat hielp niet! Daarna nog een keer naar een andere dokter geweest en die schreef me ibuprofen gel (geen pillen) voor, toen was ik er snel vanaf

woensdag 2 september 2009 om 08:18
woensdag 2 september 2009 om 13:57
woensdag 2 september 2009 om 15:29
dinsdag 8 september 2009 om 12:15
Vorige week terug geweest naar de ha, die dacht een peesontsteking, na een paar dagen ibuprofen, hielp geen steek, ben ik daar maar mee gestopt. Vanmorgen nogmaals foto's laten maken, en inderdaad een marsfractuur.
Geen gips, mocht wel maar het is al aan het herstellen!
Bedankt voor de reacties!
Hoipippilangkous: ik heb een paar slippers voor je, wat is je maat?
Toch moet ik er nog even bij vertellen dat ik vaak lees op het forum: wij zijn geen arts, ga naar de dokter of: waarom ga je niet naar de dokter, wij zijn geen dokter!?
Ik ben in totaal 3 keer bij drie verschillende ha geweest (huisarts is ziek vandaar) 1 zei gekneusd, 2 zei peesontsteking, en bij 3 heb ik zelf aangegeven dat ik het vermoeden heb van een marsfractuur. De info van deze topic!
Ik vraag me af wat ik bij dokter 3 had gehad als ik niet had aangstuurd op een marsfractuur...
Geen gips, mocht wel maar het is al aan het herstellen!
Bedankt voor de reacties!
Hoipippilangkous: ik heb een paar slippers voor je, wat is je maat?
Toch moet ik er nog even bij vertellen dat ik vaak lees op het forum: wij zijn geen arts, ga naar de dokter of: waarom ga je niet naar de dokter, wij zijn geen dokter!?
Ik ben in totaal 3 keer bij drie verschillende ha geweest (huisarts is ziek vandaar) 1 zei gekneusd, 2 zei peesontsteking, en bij 3 heb ik zelf aangegeven dat ik het vermoeden heb van een marsfractuur. De info van deze topic!
Ik vraag me af wat ik bij dokter 3 had gehad als ik niet had aangstuurd op een marsfractuur...