LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Zo twee berichtjes achter elkaar. Is iedereen (net als ik) lekker gaan tukken gisteravond? Vind dat vroege opstaan maar niks trouwens. Bah! Zou dat wennen met een kleintje? Ja toch?!

Heb ook niks nuttigs te melden. Behalve dan dat ik jullie allemaal een fantastische fijne dag wil wensen zonder gedoe in welke vorm dan ook. En Minie wil ik alvast een fijne bevalling toewensen voor vandaag (kom op Mien en miniMien nog even voor mijn vakantie ).
Goedemorgen!

Chicaatje, wat ongelofelijk lief van die kleine van jullie

En ook al is het misschien nog niet helemaal bewust, dat boeit toch niet? Voorlopig lijkt het me gewoon heerlijk om te horen!

Heb even heel snel gescand, dus ben niet volledig op de hoogte, moet zo naar de vk (vanaf nu elke week). Heb vannacht amper geslapen, moet echt wennen aan dat bed op klossen; donderde er bijna uit door inschattingsfout toen ik moest plassen en het kraakt (terwijl we bepaald geen dingen doen die kraak-geluiden kunnen veroorzaken )

Tot later!
Nou Pien, uw wens is mijn bevel!

Waarschijnlijk zijn vanochtend om 5 uur mijn vliezen gebroken. Ik verlies in ieder geval scheuten van iets wat op vruchtwater (volgens de vk via de telefoon) lijkt en naar vruchtwater ruikt (volgens Beatrijs). Alleen regelmatige weeën wil nog niet zo. Mijn moeder komt straks even langs, want Minieman is werken (op mijn commando) en ik wil toch nog even boodschappen doen. Maar omdat mama alles zo mooi schoon had gemaakt, voel ik nu de drang om even snel wat op te ruimen.

Chiek, het went echt vanzelf! De eerste nacht lag ik ook doodstil uit angst voor instorten, maar daarna is het zoveel makkelijker.
Oooh spannend Mien!!!!!!

Weer een nieuwe livebevalling. Jiehaa, mienmeisje is er vast snel!
Waaaaaaaaahhhhhhh Mien!!! Spannend! Oh, ik ben er weer helemaal klaar voor...Samen met Laalbaby zit ik vandaag op de tribune.

Spannend, spannend, spannend...als het echt zo is dan heb je miniemeisje vast heel snel in je armen!

Ik krijg er weer helemaal kippevel van, zo bijzonder weer...

Good luck meisje! Zet hem op!
Arme Minieman...wat zal hij zich goed kunnen concentreren. NOT!
Baas was vanmorgen weer erg lief en aardig. Vind dat als ik er ben dat ik dan goed werk en van hem mag ik zelf bepalen hoeveel ik werk en inschatten hoeveel ik kan. Volgens hem overdrijven ze bij PZ met mij in bescherming nemen en kan ik best op mezelf passen. En hij weet ook dat ik liever werk dan thuiszit maar mijn grenzen echt wel bewaak. En ik mag ook zelf bepalen of er nu al een vervanger komt of echt pas met mijn verlof. Er lopen geen cruciale dingen fout volgens hem, sommige dingen blijven alleen wat langer liggen maar die kan een vervanger toch niet doen. Hij wil stiekem helemaal geen vervanger, toch wel ego-strelend.
Jullie zitten hier helemaal te feesten en ik zit er echt zo bij van: "eerst maar eens zien of het echt vruchtwater was en of er überhaupt nog wel weeën komen." Ik bel zo de VK nog een keer, want ik wil stiekem dat ze gewoon komt kijken of het echt vruchtwater is. Door de telefoon kan ze er ook alleen maar naar raden natuurlijk.
Oh Beng, dat is fijn! Misschien had hij gisteren even zijn dag niet en is hij nu weer bij zinnen. En inderdaad errug ego-strelend!
Mien, anders zeg je maar dat er een hele rits meiden op het verlossende antwoord zitten te wachten...komt ze misschien wat sneller
Oh Beng, dat is inderdaad wel fijn en ego-strelend!

Ik ga Laalbaby even troosten, aankleden en naar het CB.

Mien you go girl en ik kom straks weer heeeeeeeeeeel snel lezen
Veel succes op het CB Laal!

De VK komt over een uur ongeveer even kijken. Das mooi, want anders zit ik jullie hier blij te maken met een dooie mus. (En mezelf ook!)
quote:Lalie schreef op 02 september 2009 @ 09:08:

Mien, anders zeg je maar dat er een hele rits meiden op het verlossende antwoord zitten te wachten...komt ze misschien wat sneller

Hahaha, ja en dat Pien op vakantie gaat en dit ook nog even moet meemaken.

Spannend dus Mien! Ik ga vanmiddag op kraambezoek, maar de rest van de middag zal ik niet van mijn laptoppie wijken hoor! Die arme Minieman die nu met een op hol geslagen hoofd aan het werk is. Nou ja, heel vel anders kan hij misschien ook niet doen. Raar idee, dat gisteravond misschien wel jullie laatste avond samen was. Was het een gezellige avond?

Beng, goed nieuws van je baas! Ook wel begrijpelijk natuurlijk dat hij er vanuit zijn positie van baalt dat je nu even niet op volle kracht bent, zeker omdat hij zo op je gesteld is en je goed bent. Maar zo te horen, geeft hij je alle vrijheid en dat moet wel een geruststelling zijn.
quote:sproet1978 schreef op 02 september 2009 @ 09:17:

[...]

Raar idee, dat gisteravond misschien wel jullie laatste avond samen was. Was het een gezellige avond?

Wat een lieve vraag zeg!

Mientje, hoera!! Gebroken vliezen betekent in elk geval dat je binnen 48 uur gaat bevallen, en hopelijk natuurlijk gewoon uit jezelf. Ik ben de hele dag aan het werk, dus ik geloof dat ik dit scherm maar gewoon open laat staan.

Luusje, hoe is het met jou? Al minder pijn in je borsten?

Chiek, dat kraken hadden wij ook (nu ik er over nadenk kraakt ons bed altijd al, maar hoogzwanger draai je je veel vaker om natuurlijk), en je nachten zijn al zo slecht.. Kreeg Chiekman het wel voor elkaar met de klossen of heb je staan helpen? Wel lekker met in- en uitstappen hè (als je niet vergeet dat je hoger ligt dan..)?
Sproet, het was zeker gezellig. We hebben samen een film gekeken op tv, frietjes gegeten en een spelletje gedaan tijdens het eten. Nu doen we dat bijna elke avond, maar het was gewoon lekker gemoedelijk. Ik had gister de hele dag nog geen krampje gehad, en zodra mijn man de deur binnenstapt: hoppa! Blijkbaar voel ik me dus echt heel veilig en vertrouwd bij hem. Handig, want ik heb hem straks/vanavond/vannacht nog nodig.
Dat klinkt als een geslaagde avond Mien! (wat leuk, spelletjes tijdens het eten, which reminds me: voor mijn vertrek nog een spelletjesavond!) En wat lief wat je zegt over Minieman, want inderdaad, je zult hem nog wel nodig hebben de komende dag.

Ik roep ook nog steeds dat ik het zonder Sproetman niet had gekund, maar in feite heeft hij niet veel meer gedaan dan aanwezig zijn (en op m'n rug duwen tijdens de weeën), maar juist dát is zo belangrijk, een vertrouwd iemand naast je. Daarom vond ik het ook zo leuk te lezen dat Laal uiteindelijk toch haar moeder erbij wilde, pas op dat moment weet je wie je nodig hebt.

Houd ons op de hoogte Mien!
Mien, spannend bij jou!! De vk zal al wel ongeveer bij je zijn.

Verder even niet bijgelezen, gister ons helemaal lam geschrokken. Ik stond op en had bloedverlies!

Precies de dag dat het 12 weken is! Maandag ook al niet helemaal lekker en wat pijntjes in mijn buik en toen gister bloed.

Gelukkig hadden we 's middags een echo en zagen we een kloppend hartje en een beweeglijk kindje en alles was verder goed.

Wel zagen ze een hematoom in mijn baarmoeder en ze weten niet precies wat voor invloed dat heeft.

Nou werd ik van die echoscopistes niet echt wijzer en me geruststellen konden ze al helemaal niet met hun vage antwoorden.

Daarna stond er toevallig ook nog een afspraak bij mijn gyn. Zij was veel begripvoller en gaf ook aan dat ze geen garanties kon geven en dat het best het begin van een miskraam kon zijn. Maar aan de andere kant zei ze dat het er allemaal positief uit zag aangezien alles verder goed is. Dus eigenlijk is het afwachten. Ze stelde wel gelijk voor om volgende week nog een echo te doen en dat vind ik erg prettig, want dan kan ze ook gelijk kijken naar die hematoom en wat meer uitleggen.

Bloeden is bijna helemaal over, maar ik merk dat ik op ieder pijntje let.

Sorry voor het hele ego verhaal, kom straks nog even terug, maar er komt zo een vriendin langs.
Oh Sjippie wat een schrik! Fijn dat je bij de gyn terecht kon en volgende week weer een echo krijgt.

Er staat hier ergens op viva een topic over hematomen in de baarmoeder. Wat ik ervan begreep is dat het geen belemmering hoeft te zijn voor het uitdragen van de zwangerschap. Het is een soort "blauwe plek" die bloedt in de baarmoeder geloof ik.

Zal zo even voor je zoeken en de link naar het topic hier plaatsen als ik het heb gevonden.
Bloeding maar toch nog een hartje.....

dit is 'm.

Hopelijk is het bloeden snel helemaal over en blijft het hierbij en zien jullie volgende week weer een goed beweeglijk kindje dat het super doet!
Sjippie wat een schrik, maar wat fijn dat de gyn zo begripvol is. En dat SuperGoogle Beng weet wat een hematoom is, want ik had geen idee.

Mien wat spannend! Het voelt echt als plas he, dat vruchtwater alleen dan vanuit de verkeerde plek Wel de goede kleur?

Ga je trouwens sowieso naar het zhuis of ga je eht nog thuis proberen?

Sproet wat een lieve vraag voor Mien, ik weet nog goed dat ik dat zelf ook belangrijk vond dat onze laatste dag samen een hele fijne was. Heel gemoedelijk, samen een beetje op de weeen letten (toen had ik weer een fijn dagje met voorweeen die uiteindelijk dus doorzetten)

Mardmeisje past inderdaad al in maat 62, ze is nu 5070 gram en dus in 4 weken tijd 770 gram gegroeid. Ze heeft ook nog wel dingetjes maat 56 die nog passen, maar dan nu als korte broek. Ze is nl. ook al 61 cm. Het gaat dus hard, maar het zal nu wel een beetje stabiliseren denk ik. (al die leuke kleertjes maat 62 zal ze toch wel langer dan 4 weken aankunnen

Ze heeft het inderdaad ook met rompers en pakjes aan een stuk (te leuk badstof chillpak van de Babygap van een vriendinnetje uit NY gekregen, is nu te kort...) En haar hippe tuinbroek kwam tot haar enkels en nu dus boven haar knie, die mag ze dus vandaag weer aan, nu kan het nog!!!

Chiek, bij ons kraakte het bed ook ontzettend op die kratten. Dat viel me vooral op toen ze er weer onder vandaan waren! Wat ik wel heel handig vond was het vouwen van de was op het bed, was zo lekker hoog!

Elev, leuke jas.... Was ik nog vergeten gisteren.

Trouwens, sinds Sproet terug is moet ik opeens na een dagje 4 pagina`s bijlezen ipv 1. Moeten we sproet hierbij bombarderen tot de motor van ons topic of is dat teveel eer Ik ben in ieder geval blij dat je er weer bent!

Caat, wat een schatje die minicaat met zijn mama En ben blij dat je weer bent opgeknapt!

Pientje, goed dat je nog even gebeld had. Vind ik alleen maar duidelijk ipv eager. En nu dus duimen!!!!
quote:mardjen schreef op 02 september 2009 @ 10:34:Trouwens, sinds Sproet terug is moet ik opeens na een dagje 4 pagina`s bijlezen ipv 1. Moeten we sproet hierbij bombarderen tot de motor van ons topic of is dat teveel eer Ik ben in ieder geval blij dat je er weer bent!

Sorry . Hmmm, het zegt vooral wat over mijn niet-werkende, niet-sociale (want, wel werkende vrienden) leven overdag.

Sproetman en ik hadden gisteren allebei een dipje. Het gaat hartstikke goed hoor, maar we zijn het wel een beetje zat, zo 24/7 met z'n drieën in huis. En ik zweef nu in een soort van niemandsland, wil en kan niet echt iets ondernemen op gebied van werk of verhuizing voordat ons visum definitief is. Nou, ja, nog 2 weken en dan hebben we zekerheid.

En wat is Mardmeisje een grote meid! Sproetekind groeide de eerste 2 maanden ook 250 gr per week, maar die stond natuurlijk op een achterstand. Ik verwacht ook wel dat het vanaf nu minder hard zal gaan, is inderdaad alleen maar fijn voor al die kleertjes die nu langer gedragen kunnen worden!

Sjip wat een enorme schrik! En wat fijn dat je meteen bij de gyn terecht kon. Kan me voorstellen dat je nu het liefst plat op de bank zou liggen zodat er niets kan gebeuren, maar zo werkt het natuurlijk niet. Gelukkig is het bloeden nu gestopt, duimen dat het zo blijft! voor de schrik
Mien, stiekeme voorpiepert!!! Heel veel succes de komende uren!
Zo...snel weer bijgelezen

Aruub...bij jou nog geen actie

Kom zo vertellen, ben nu aan het kolven en typen met 1 hand...daarna fles geven...
Oh Sjip, schrikken zeg! Gelukkig zag alles er goed uit op de echo en gelukkig krijg je er volgende week weer één. Doe maar lekker rustig aan hoor, dat is wel belangrijk nu.

De VK is net weg (haar vorige visite liep uit) maar haar conclusie was: gebroken vliezen. Ik had wat opgevangen in een potje (tip van de pufclubdame) en dat beoordeelde ze, en ook mijn maandverband (oh wat een schaamte). Ze heeft ook even naar de baby geluisterd en gevoeld en alles was nog goed met ons kleine meisje. Alleen heb ik nog steeds geen regelmatige weeën. Als ik morgen om 8 uur nog niet heftig lig te bevallen moeten we dus naar het ziekenhuis, en ik moet vanavond mijn temp opnemen voor de zekerheid. Maar voorlopig nog tijd zat om zelf te bevallen, dus hup Miniemeisje!

Mama is rond half 1 hier, ik ga dan denk ik nog een dutje doen.

Mard, je hebt helemaal gelijk. Het is net alsof ik steeds in mijn broek sta te plassen, maar dan kan ik het niet ophouden... Echt heel rot, want je eerste instinct is naar de wc rennen! Terwijl dat toch geen nut heeft, want lopen doet het wel.
Mien, wat spannend!!!

En sjip, wat een stress! Maar ik lees dat het niet perse mis hoeft te gaan. Dat is wel een opluchting. Wanneer kun je volgende week langs voor de echo? Lijkt me wel weer lang wachten voor je gevoel. En het maakt niks uit dat je een ego verhaal post. ik doe het zelf de laatste tijd ook erg vaak.

Mijn borsten zijn nog steeds erg pijnlijk. Slik me het schompes aan de ibuprofen. De ontsteking lijkt iig niet érger te worden, dus dat is wel een goed teken. Sinds zondag is er dus niks veranderd qua borstontsteking. Alleen de spruw is steeds erger geworden.

ff posten, luusbaby is érrug hongerig zo te horen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven