Zoon naar BSO op vrije dag?

02-09-2009 09:09 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik overweeg mijn zoontje van bijna 5 op 1 van mijn vrije dagen naar de bso te laten gaan (s middags dus). De reden is dat hij het daar erg naar zijn zin heeft en heerlijk kan spelen daar. Thuis verveelt hij zich regelmatig, ook omdat hij een babybroertje heeft die regelmatig op bed ligt.

Nu is mijn gevoel een beetje dubbel: ik voel me nl wat schuldig maar eigenlijk is het ook wel weer lekker zo: even volledige aandacht aan de jongste en oudste zoonlief kan zo lekker spelen.

Zijn er meer mama's die hun zoon of dochter op een (vaste) vrije dag naar de bso / creche laten gaan?
Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling van een BSO.
Ik doe het niet maar ik hoor het veel vaker hoor.

Net als overblijven terwijl mams thuiszit.

Hoe vaak gaat je zoontje voor de rest van de week erheen?

Als ie het zelf zo leuk vindt zie ik er geen kwaad in.
Creche wel, BSO lijkt me inderdaad raar. Maar begrijp ik het nou goed dat hij zich verveelt thuis? Lijkt me belangrijker om dáár wat aan te doen, ipv hem weg te sturen naar BSO.
Hier komt het ook wel eens voor dat het gebeurd. We proberen zo veel mogelijk dezelfde regelmaat aan te houden voor de kinderen, wel zo duidelijk.

Ik bracht mijn zoon van de week naar de BSO. Bleken een aantal ouders de hele zomer thuisgeweest te zijn en kinderen gingen gewoon naar de BSO. Dat zou mijn keuze nou weer niet zijn.
Zijn er geen wachtlijsten voor die BSO dan?
quote:Liv schreef op 02 september 2009 @ 09:13:

Zijn er geen wachtlijsten voor die BSO dan?Bij ons valt het mee, maar is dat relevant?
waarom zou dat niet de bedoeling van de BSO zijn?

Je krijgt alleen de eeuwige discussie over de vergoeding ervan of dat dan wel of niet terrecht is. Stel even dat missmysterious alles 100% zelf zou betalen, dan denk ik dat er veel minder mensen gaan steigeren als ze haar kind naar de BSO brengt (kind blij, mama blij namelijk).

Ik weet niet hoeveel vrije dagen je hebt? Ik heb maar 1 vrije dag door de week, dus wil zoon dan wel bij me hebben, maar dat is al helemaal een andere situatie als dat je bijv. 2 dagen werkt en zoon 1 van je 3 vrije dagen naar de BSO brengt (ook voor hem, ik vind 4 dagen BSO voor een kind namelijk best veel).
Sarah Scott: het is een enorm energiek kereltje die veel wil ondernemen en het liefst de hele middag wil fietsen. Nu speelt hij nog niet vrij op straat dus baalt hij als hij in de tuin of binnen bij mij zit. Ik kan nou eenmaal niet de hele middag met hem buiten op straat zijn ivm jongste.

Op de BSO kan hij heerlijk spelen en fietsen, ik neem zijn fietsje altijd mee voor hem. Hij vind het fantastisch!
Helemaal niet raar hoor, kan het me heel goed voorstellen. Als hij het leuk vindt, het financieel geen probleem is en jij het lekker vindt. Misschien wel een idee om met hem door de week ook wat 1-op-1 tijd in te plannen, zodat hij zich niet jaloers gaat voelen tov de baby.
quote:raponsel schreef op 02 september 2009 @ 09:14:

[...]

Bij ons valt het mee, maar is dat relevant?Lijkt me wel. Als alle ouders hun kinderen daar naartoe gaan sturen op hun vrije dag wordt die wachtlijst alleen maar langer, en dat lijkt me niet echt eerlijk voor de mensen die wél moeten werken.
Ik werd idd maar 2 dagen en hij gaat op 1 van mijn vrije dagen naar de BSO.

Verder gaat hij nog 1 middag naar de bso (is dus op werkdag), tijdens mijn andere werkdag zorgen opa en oma voor hem.

Rest vd middagen is hij gewoon thuis bij mij!
Raponsel: tijdens de zomervakantie is mijn zoon ook op zijn 'vaste' middagen naar de BSO gegaan. Puur om er een beetje structuur voor hem in te houden. En het werkte echt geweldig: lekker spelen met andere kids en even weten waar hij aan toe was!

Maar dit ging maar om 2 middagen dus te overzien!
Ik vind dat ook altijd een beetje een rare discussie Liv. Er zijn zat ouders (zoals ikzelf) die voor het geld helemaal niet hoeven te werken maar dat wel doen. Heb ik dan ook minder recht op een BSO plek dan een ouder die wél moet werken?
quote:Lika schreef op 02 september 2009 @ 09:22:

Ik vind dat ook altijd een beetje een rare discussie Liv. Er zijn zat ouders (zoals ikzelf) die voor het geld helemaal niet hoeven te werken maar dat wel doen. Heb ik dan ook minder recht op een BSO plek dan een ouder die wél moet werken?

Las het verkeerd.

Tuurlijk heb jij recht op die plek, je werkt toch?
Gewoon doen. Hij vind het leuk, jij hebt een middag je handen vrij, lijkt me een goed idee.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
dan zou ik hem gewoon laten gaan miss mysterious!
Wachtlijsten zijn er op betreffende (doorgaans rustige dagen) niet. BOvendien werkte ik voorheen op deze dagen, werk nu (tijdelijk) minder en hebben zijn vaste bso dagen gewoon door laten gaan. Dus zo oneerlijk tegenover andere ouders is dit niet hoor! Wordt een ander verhaal wanneer het om meerdere dagen zou gaan, dat ben ik met je eens.
Mijn kinderen gaan naar het kdv omdat ik moet werken. Als ze straks naar de BSO gaan dan gaan ze daar heen omdat ik moet werken. Daar is het ook voor uitgevonden.

Ik snap niet zo goed dat je dan meer tijd hebt voor de jongste, want je oudste gaat toch naar school, dan ben je toch al alleen met de jongste.

En om hem te brengen omdat hij zich thuis verveeld? Volgens mij kun je dan beter zorgen dat hij zich niet verveeld door dingen met hem te gaan doen. Nodig een vriendje thuis uit, ga naar de speeltuin, knutselen, voetballen.

En ik word persoonlijk een beetje kribbig van mensen die hun kind naar de opvang doen terwijl ze dan niet werken en de wachtlijst hierdoor alleen maar langer maken.
Volgens mij snap je niet wat ik bedoel: als mensen die níet werken een plek in beslag nemen, dan is er dus géén plek voor de mensen die wél werken. Is dat zo'n rare gedachtegang van mij of zo?

Van mij mag iedereen zijn kind naar de BSO sturen hoor, zolang er plek is, lijkt me dat geen probleem.
quote:missmysterious31 schreef op 02 september 2009 @ 09:24:

Wachtlijsten zijn er op betreffende (doorgaans rustige dagen) niet. BOvendien werkte ik voorheen op deze dagen, werk nu (tijdelijk) minder en hebben zijn vaste bso dagen gewoon door laten gaan. Dus zo oneerlijk tegenover andere ouders is dit niet hoor! Wordt een ander verhaal wanneer het om meerdere dagen zou gaan, dat ben ik met je eens.

Dat is idd een heel ander verhaal.

Ik zou hem gewoon laten gaan, zolang hij het zelf naar zijn zin heeft dan.
Als hij toch al op de BSO zit, en er voor de wachttijden geen probleem zijn zou ik zeggen: doen!

Wanneer hij daar zijn vriendjes heeft is de BSO voor kinderen van die leeftijd een heerlijke plek om te spelen na school.

Zeker als je het kan regelen met je werkgever.

Pas wel op, kinderen van die leeftijd vinden de BSO vaak geweldig. Op school moet je stilzitten, en werkjes doen, je mag in de kleuterklas niet van het ene speelgoed naar het andere lopen en daar zit veel meer structuur in. Thuis moet hij zich waarschijnlijk ook aan bepaalde regels houden, zeker met een baby die slaapt.

Op de BSO tellen ook regels maar over het algemeen zijn die losser dan op school. Dit maakt de BSO natuurlijk ook erg fijn voor kinderen. Je kan van binnen naar buiten lopen en terug, alle spelletjes en speelgoed uitproberen op een middag als je ze maar weer opruimd.

Dit kan een tijdelijke fase zijn....
[quote]Liv schreef op 02 september 2009 @ 09:23:

[...]

Mosterd, post van Liv is al aangepast!
Als jij het wel lekker vindt en hij het heus wel naar zijn zin heeft zou ik het niet doen. Als het voor jou fijn is en hij gaat daar liever heen dan naar huis, geef ik je groot gelijk.
Ik zie dat je tijdelijk minder werkt en dan zou ik hem wel laten gaan om structuur te houden. Ik dacht dat je een extra dag had gereserveerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven