Lang geleden... deel 3
zaterdag 15 augustus 2009 om 22:56
Voor alle vrouwen
met een verleden
van onveiligheid,
weet je welkom.
Samen vertrouwen ontdekken,
dat is de titel van het plaatje
wat ik vond.
Samen ontdekken we hier
dat een verhaal verteld mag worden
dat ruimte ingenomen mag worden
dat je je mag uitspreken
dat je mag zijn wie je werkelijk bent
met alles wat in je leeft.
Vervolg op Lang geleden... deel 2:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
met een verleden
van onveiligheid,
weet je welkom.
Samen vertrouwen ontdekken,
dat is de titel van het plaatje
wat ik vond.
Samen ontdekken we hier
dat een verhaal verteld mag worden
dat ruimte ingenomen mag worden
dat je je mag uitspreken
dat je mag zijn wie je werkelijk bent
met alles wat in je leeft.
Vervolg op Lang geleden... deel 2:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
dinsdag 1 september 2009 om 23:37
Ah Ster....lieve lieve mooie schat.
" I wanna hold you high and steal your pain away"
Mag mij bij het ik voel mij kutteam aansluiten?
Kom ik bij je onder het dekentje samen huilen
En dan lachen we samen door onze tranen heen omdat ik weer zo nodig lollig moet doen omdat de emotie anders haast ondraagelijk is,en jij knalt daar lekkere droge humor bovenop omdat jij ster bent...
" I wanna hold you high and steal your pain away"
Mag mij bij het ik voel mij kutteam aansluiten?
Kom ik bij je onder het dekentje samen huilen
En dan lachen we samen door onze tranen heen omdat ik weer zo nodig lollig moet doen omdat de emotie anders haast ondraagelijk is,en jij knalt daar lekkere droge humor bovenop omdat jij ster bent...
woensdag 2 september 2009 om 11:28
Gisteren heb ik ook nog over je nagedacht Saartje, vanwege wat je hier schreef over dat je je al dagenlang zo rot voelde. Eenzaam enzo, als ik het zo goed samenvat? Ik vroeg me af hoe dat voor jou is, als je hier leest dat mensen gaan trouwen, relatie hebben etc. Ik vraag dit ook omdat het mij wel wat doet, de verhalen over kinderen, en kleinkinderen. Als je het vervelend vindt om hierop te antwoorden hoeft het niet hoor, en als je niet wilt dat die vraag hier blijft staan haal ik 'm weer weg, maar ik vroeg het me gewoon af.
woensdag 2 september 2009 om 11:38
Ik vind je vraag niet vervelend hoor.
Ik vind het eigenlijk alleen maar leuk om te lezen over trouwen en dat soort dingen. Daar word ik oprecht blij van.
Het verschilt ook niet van mijn omgeving irl. Vrijwel al mijn vrienden hebben relaties, gaan trouwen en krijgen kinderen.
Maar, en ja er is wel een maar, ik kan het soms wel missen dat er niet iemand is. Iemand die me gewoon even vasthoudt als ik me rot voel, waar ik mijn verhaal bij kwijt kan.
Dat is met vrienden toch anders.
Ik vind het eigenlijk alleen maar leuk om te lezen over trouwen en dat soort dingen. Daar word ik oprecht blij van.
Het verschilt ook niet van mijn omgeving irl. Vrijwel al mijn vrienden hebben relaties, gaan trouwen en krijgen kinderen.
Maar, en ja er is wel een maar, ik kan het soms wel missen dat er niet iemand is. Iemand die me gewoon even vasthoudt als ik me rot voel, waar ik mijn verhaal bij kwijt kan.
Dat is met vrienden toch anders.
woensdag 2 september 2009 om 11:46
woensdag 2 september 2009 om 11:47
Lieve Saar... dat snap ik, want het is (ook al maakt een relatie, voor mij dan, vanwege triggers dingen ook veel moeilijker en confronterender) heel fijn als er iemand is waar je je verhaal kwijt kunt én die je soms even vasthoudt en dat is inderdaad anders dan met vriendinnen. Ik snap heel goed dat je dat soms mist! En ja, daar had ik nog niet aan gedacht, maar natuurlijk krijgen mensen in jouw eigen omgeving ook relaties, kinderen etc.
Dat gevoel van eenzaamheid is volgens mij óók een gevoel wat met je kindertijd te maken heeft, bij mij tenminste wel. Dat je zo ontzettend kunt verlangen naar iemand (een moeder.....) die je gewoon vasthoudt en bij wie je kunt uithuilen en daarna weer lachen. Bij wie je gewoon kunt zijn wie je bent en dat het helemaal goed is. Dát gevoel... dat kan ook een partner niet goedmaken, en kinderen ook niet.
Dat gevoel van eenzaamheid is volgens mij óók een gevoel wat met je kindertijd te maken heeft, bij mij tenminste wel. Dat je zo ontzettend kunt verlangen naar iemand (een moeder.....) die je gewoon vasthoudt en bij wie je kunt uithuilen en daarna weer lachen. Bij wie je gewoon kunt zijn wie je bent en dat het helemaal goed is. Dát gevoel... dat kan ook een partner niet goedmaken, en kinderen ook niet.
woensdag 2 september 2009 om 11:49
En....dat is dan soms het kromme van alles.
Ik zou soms willen dat ik echt even alleen kon zijn.
Want altijd mensen om je heen,altijd ergens beschrikbaar voor moeten zijn.. je kop omhoog houden omdat simpelweg anderen niet jou last mee hoeven dragen..dat vind ik nogal eens een opgave.
Liever in je bed willen liggen,of stilte om je heen,op de bank willen huilen of gewoon niets hoeven....dat dat niet kan.
Zoals nu...ik zou er heel wat voor geven om even een dag helemaal alleen te zijn.
Krom he?
Ik zou soms willen dat ik echt even alleen kon zijn.
Want altijd mensen om je heen,altijd ergens beschrikbaar voor moeten zijn.. je kop omhoog houden omdat simpelweg anderen niet jou last mee hoeven dragen..dat vind ik nogal eens een opgave.
Liever in je bed willen liggen,of stilte om je heen,op de bank willen huilen of gewoon niets hoeven....dat dat niet kan.
Zoals nu...ik zou er heel wat voor geven om even een dag helemaal alleen te zijn.
Krom he?