**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
choca dat is wel lekker dat ze een snelle bevalling verwachten.. ik hoop ook dat het bij mij voorspoedig gaat. sex is wat lastig nu, maar zeker nog wel regelmaat. Dus van mij mag het daarna beginnen...

er kan inderdaad vanalles mis gaan en sommige mensen onthouden ook alleen de negatieve dingen. Als straks het kleintje geboren is is het het allemaal waard geweest. (neem ik aan) Dan vergeet ik spontaan hoe misselijk ik ben geweest enzo.

x
Oh ja: op de buik slapen, wat een feest straks! En goed scheren, af en toe glaasje alcohol, blauwe kaas en filet americain :-)

In willekeurige volgorde trouwens, haha!

Wel paar wkn geen sex dan, btje gevoelig en vies ivm vloeien kan ik me nog herinneren... En dan te bedenken dat oom en tante twee kids hebben met precies negen mnd leftijdsverschil (!).
Ging ff iets niet helemaal goed! Was nog niet klaar...

Kwimmie vroeg jij of ik dacht dat ik niet aan verlof kon wennen? Was ik iig niet: vond t vorige keer ook heerlijk!

Nog 8 dagen en dan ben ik al uitgerekend: echt snel al!!! Gek hè soms dat je nu bijna je kleintje echt gaat zien & vasthouden!

Ik besef me trouwens wel dat ik geluk heb met maar weinig kwaaltjes nu en ook de vorige keer, weet ook wel dat niet iedereen dat geluk heeft maar mbt dat meisje gisteren was het haar hele neg.houding enzo. Ik bedoel: we klagen allemaal wel eens maar iedereen weet wat voor mooi doel eraan zit te komen. Wat jij ook zegt Linda, ergste dingen zijn we straks weer bijna vergeten!

Scheelt ook dat ik vaak nog aan Mayls denk, dan vallen allemaal die kleine ongemakjes toch helemaal in t niet!?

Ik ga onze dochter proberen los te trekken van haar favo-dvd (Bumba!) en haar op bed leggen... Straks nog ff inloggen om te kijken of er nog nieuws is - Minie/Bieteltje????
Het verhaal vh strippen is nog erger: de gyn was aan het toucheren en toen ging zijn telefoon over. Hij moest even opnemen, want hij had dienst. Maar ondertussen was hij mij dus inwendig aan het onderzoeken en stripte me maar gelijk. Ik lag zo'n beetje boven aan het bed, hahaha. Kreeg daarna wel heel attent een maandverbandje, want tja het bloedde "een beetje". Achteraf kan ik er erg om lachen, maar als je met iemand zijn vingers in je ligt en die neemt zijn mobiele telefoon aan is het wel een beetje bizar.

En ja hoor, Linda, al die ongemakken na de bevalling neem je voor lief. Is niet te vergelijken met het klagen wat we nu doen , want dat is meer uit ongeduld.
hmmmmmmmm heb vriend even geinformeerd over het sex verhaal, eieren gekookt (is toch goed voor de potentie ) en dan aan de slag zeg ik (nog even bedenken hoe want combi buik, BI is niet ideaal haha----> damn die smileys werken gewoon niet!)

Choca: Jij ook een bumbaverslaafde thuis? Hier is die gele clown ook immens populair en dus handig om zoon rustig te houden dan wel te chanteren wanneer nodig haha.

Oh heerlijk zo'n persoon die echt alles heeft gehad, het vreselijk vond en er toch weer voor gaat. Hier gewoon een gekke situatie, want eerste zwangerschap voelde ik mij prima, veel doorgesport, alles blijven doen zoals altijd terwijl ik veel meer was aangekomen dan nu (zo'n 12 kg meer, wat heel grappig is, want ben nu maar 12 kg in totaal aangekomen...) vocht vasthield en dus HELLP had. En dan nu " alleen" BI, minder aangekomen, maar toch voel ik mij een bejaarde. Bizar.

Iig, collegaatje (zwanger van eerste) wilde heel graag weten hoe het voelt als de baby geboren wordt (had al veel te veel horrorverhalen te horen gekregen) waarop ik haar heb uitgelegd dat vrouwen die bevallen zijn de enige mensen op aarde zijn die weten hoe een champagnefles zich moet voelen als de kurk er afgehaald wordt haha. Lijkt mij nog de beste vergelijking, weet ook dat dit een van de eerste dingen was die ik zei na de bevalling.

Verder heb je gewoon hartstikke gelijk choca, vergeleken bij Mayls vallen alle ongemakke in het niet. Hoorde net van de beste vriendin van mijn schoonzus dat zij al heel lang bezig zijn voor een 2e, heel veel IVF pogingen hebben gedaan (meer dan 3, dus bakken met geld gekost ook) en het lukt gewoon niet. En dan zit ik op de bank te sjaggerijnen dat onze uk geen haast maakt, ja daaahaag, even een reality check. gewoon doorademen, niet zeuren en blij zijn dat (vooralsnog) je een gezond kind verwacht dat toevallig even langer op zich laat wachten. Zo, dat was dan even een ware speech van Bieteltje ratelband haha.

Oh, overigens, hier nog niets aan de hand, maar wel bedacht dat Nadine en ik wel eens gewoon van plaats gewisseld kunnen zijn. Zij namelijk de 26e en dan ik de 5e, wat ook toevallig volle maan is, dus misschien moet het wel zo zijn.

Zoon is er ook wel helemaal klaar mee. Trekt regelmatig shirt omhoog en roep dan: Beeeeeeeeeebie kom nou maar speeluh met de treiheeeeein. Tja, of dat gaat werken??

Oh ja en filet....JAMMIE!!! De ochtend na de geboorte van onze zoon (om 23:00 geboren) kwam vriend aan met pistoletje filet, een fles rose en een blikje chocomelk (niet dat ik dat niet gedronken had, maar rose op de nuchtere maag is ook zo wat)

Sax: oeffff ja die stuwing, weet nog dat ik wakker werd mety enorme pamela's, vriend helemaal in joepie stemming, maar kijken alleen al was pijnlijk. Maar waren voorbereid, sportbh's maatje kleiner in de vriezer gelegd (ja dat werkt dus echt onwijs goed, dankdankdank kraamhulp!!) en met twee dagen was het echt weg. Ga ik nu ook weer helemaal voor, want doe fv en geen bv.

Strippen doen ze bij ons trouwens pas bij 41 weken en 5 dagen (belachelijk!) maar ga er donderdag wel lekker om vragen hoor. Gaf dat bij vriend aan, die meteen verlekkerd begon te kijken aangezien een van de verloskundigen uit onze praktijk een enorm leuk ding is haha. Uitgelegd wat er met strippen bedoeld werd, dus zijn libido is naar een 0 punt gezakt (dus vandaag de eieren zie bovenaan) hahahahahaha.

Nou ik ga dit zeer onsamenhangende epistel posten en in afwachtende houding het laatste stuk van Carlos Ruiz Zafon lezen(het Spel van de Engel echt een waanzinnig mooi boek!)
uhhh sax, wees blij dat hij zijn mobiel in de andere hand had, anders wordt het wel een heul gek verhaal.................

En Linda: alle ongemakken na de bevalling kun je de komende jaren nog botvieren op je kind(eren). gewoon blijven zeggen ik heb zoveel voor jou/jullie over gehad, extra gewicht, borsten.......mmmmmmm slapeloze nachten in de eerste periode en dan weer zodra ze gaan stappen enzenz. doen mijn ouders ook nog regelmatig, waarna ik hen er graag aan herinner dat zij daar dan ook wel 2 geweldige kinderen voor teruggekregen hebben en zij echt in handen mogen knijpen dat zij zolang voor ons hebben mogen zorgen wahaaaaaaa
Haha, lach me rot en vriend kijkt me vreemd aan

Wij gaan volgende week dinsdagavond pas weer sexen, haha! Willen allebei liefst de 9e baby :-)

hij heeft nog wat "belangrijke dingen" vantevoren - maar mocht het wel beginnen dan is ie er gewoon hoor!

Dinsdag dan wel pas laat want anders wordt het nog de 8e! Pffff, moet er nu nog niet aan denken!

Ik ga ff relaxen, ben benieuwd of de tip gaat werken: go, bieteltje, go!!!! :-)
Sax, dat kan echt niet die mobiel! Heb je geen klacht ingediend of was je te perplex?

Wel leuke anekdote achteraf :-)
En, iemand vannacht bevallen?

Choca, ik heb geen klacht ingediend. Op het moment zelf vond ik het wel erg vreemd (mijn man zat erbij en die vond het geloof ik nog véél vreemder), maar ik kon er ook wel weer om lachen. En ja, dienst is dienst hè, dan moet je je telefoon beantwoorden.

Bieteltje, hoe oud is jouw zoon ook al weer? Die snapt dus in ieder geval al wel dat er iets te gebeuren staat. Enneh... die sportbh's. Leg je die vochtig in de vriezer? Ik heb de vorige keer inlegkruisjes nat gemaakt en met plastic zakjes erom in de vriezer gedaan en die onder mijn shirt gestopt (in bh was echt te koud). Hielp op zich ook best goed. En met bh aan douchen, vooral niet te warm.

Ik ga lekker even in bad. Vanmiddag een sollicitatiegesprek afnemen en tussendoor heel hard werken natuurlijk (NOT!).
Ik moet geloof ik mn vriezer even gaan uitruimen....

Waarschijnlijk zijn vanochtend om 5 uur mijn vliezen gebroken. Ik verlies in ieder geval scheuten van iets wat op vruchtwater (volgens de vk via de telefoon) lijkt en naar vruchtwater ruikt (volgens Beatrijs). Alleen regelmatige weeën wil nog niet zo. Mijn moeder komt straks even langs, want Minieman is werken (op mijn commando) en ik wil toch nog even boodschappen doen. Maar omdat mama alles zo mooi schoon had gemaakt, voel ik nu de drang om even snel wat op te ruimen.
O Minie, wat spannend!!!!

Een weeëndansje speciaal voor jou. Als het echt je vliezen zijn, duurt het niet lang meer. Die volle maan red jij niet meer
Spannend minie!!! Ik duim voor je dat het doorzet!

Lieselotje hoe was de film my daughters keeper? Hoe heet het boek op zijn Nederlands. Ik wil hem wel graag lezen. Of is die niet aan te bevelen voor zwaar emotionele zwangere?
Zet hem op Minie!!! hophophop weeën in galop!

Hier een rustige nacht, en....snotverkouden, maar weeën ho maar

Sax: heb bh's niet eerst natgemaakt, want als ze dan smelten wordt het echt een bende in je shirt haha. Zoon is vorige week 2 geworden en lijkt wel te snappen dat er iets gaat gebeuren, maar wat..........

Ga nu even met een vriendinnetje shirtjes voor zoon kopen want die is werkelijk enorm aan het groeien. Hoewel, hij weegt 11.5 kg (nu naar maat 86) en zijn neefje (wordt in oktober 1 jaar) weegt er al 12 haha.
Goeiemorgen meiden,

Minie wat spannend zeg, ik hoop dat het snel doorzet allemaal. Stiekem ben ik een beetje jaloers hihi.

Hier een zwaar beroerde nacht gehad, in eerste instantie kon ik niet in slaap vallen en daarna heel licht en onrustig geslapen. Het rommelde ook zo in m'n buik en zoonlief bleef maar bewegen en friemelen, blegh.

Controle bij de vk gisteren was goed, zoon ligt klemvast, maar zij verwacht me nog wel 1 of 2x te zien voor ik beval. Hmm jammer, maar goed dat ventje komt natuurlijk pas wanneer hij er klaar voor is .
O Minie ontzettend spannend! Ik hoop dat we gauw goed nieuws lezen..enne ook hier stiekem een beetje jaloers hoor haha.

Weer een waardeloze nacht aan mijn lijstje kunnen toevoegen. Bah wat word ik dat zat zeg! Trouwens echt onwijs buikpijn gehad dat aan bleef houden en daardoor kon ik niet liggen. Erg naar.

Goede tip van de bh's Bieteltje die ga ik onthouden.

Wat is er veel geschreven weer zeg. Helemaal leuk om te lezen, maar wel veel om op te reageren. Hoe bevalt het iedereen om met verlof te zijn?

O ja haha naar aanleiding van jullie maanverhalen ben ik even gaan googlen (waar verlof ook allemaal niet goed voor is) dit kwam er uit: vrijdag 4 september 99% volle maan en zaterdag 5 september 100% volle maan tussen 20.06u en 07.53

Haha dus allemaal dan buiten zitten :-0)
Minie, heel veel succes!!!

Pufferdepuf, deze wee komt nooit meer trug - zoiets was het toch? Ben nog niet zo ver in t boek van Beatrijs!

Hier een goede nacht, maar twee keer plassen en verder veel geslapen! Wel heel verkouden nu, niet zo erg als dochter maar wel vervelend. Heb neusspray gehaald want dat is wel prettiger met bevallen denk ik... Tot nu toe slaat t nog niet op m'n longen, hoop dat t zo blijft...

Nou Minie, hopelijk straks een mooi verhaal van jouw kant! En balen Bieteltje dat t bij jou nog niet bezig is.... Eieren niet geholpen?
Bieteltje, heeft jou zoon t dus wel al btje door? Dochter wordt half oktober twee en die nog niet echt, zegt wel baby tegen mijn buik maar ook soms tegen haar eigen buik

ze is wel vaak lief aan t spelen met pop dus hoop dat ze haar broertje straks ook zo lief behandelt!

Minie, komt de vk straks nog even langs? Spannend!!!
Hoihoi! Nou, de vk is net weg en constateerde inderdaad gebroken vliezen. Had wat vruchtwater opgevangen, was helder met witte vlokjes (zoals het hoort dus) en op basis van wat ik vertelde zei ze dat het gewoon bijna niet anders kon. Het rook ook naar vruchtwater zei ze. Weet ik voortaan ook weer hoe dat ruikt.

Ze heeft nog even naar Miniemeisje gevoeld en geluisterd, en die kleine dame doet het goed daarbinnen. Nog steeds geen weeën, alleen hier en daar een krampje. Als ik morgen om 8 uur nog niet zwaar aan het bevallen ben, gaan we naar het ziekenhuis.

Tot zover de update van mijn kant. Hopelijk de volgende met ernstige weeën of een klein meisje!
Ow Minie wat verschrikkelijk spannend allemaal zeg. Wat goed dat je helder vruchtwater had, betekent iig dat jullie meisje het niet benauwd heeft . Ik hoop dat ze besluit snel te komen.
Ow wat spannend en goed om te horen dat vw goed was! Rook het dus zoals in de boekjes staat?

Heb je nog opgeruimd of veel te hyper aan het wachten op de weeën?

Duim hier voor jullie!!!!
Heb nog opgeruimd. Maar mama staat nu toch weer boven te stofzuigen, dat zou Minieman namelijk vanavond doen. Ach ja. Ik ga zo proberen te slapen, wie weet wat het doet. Nog steeds niet echt noemenswaardige weeën (of ik ben een grotere bikkel dan ik dacht ). Snel weer een update!
Spannend Minie, spannend

Ik houd de site nauwlettend in de gaten. Ben echt benieuwd, wanneer de bevalling doorzet.

Sterkte meid!
Ikwilook, ikwilook, ikwilook!

Spannend hoor, Minie. Enneh.... misschien ben je inderdaad een bikkel, maar ik denk dat de echte weeën nog moeten komen hoor (of ik ben zo'n pieperd, dat kan natuurlijk ook, hahaha). Heb je al geprobeerd om in bad te gaan liggen of lekker onder de douche te gaan staan? Vaak als je je afzondert in combinatie met het warme water schijnt het door te zetten. Of mag je nu niet in bad ivm infectiegevaar?
Ik mocht na breken vliezen wel in bad, maar hoorde laatst van iemand dat zij t niet mocht.. Ff navragen dan misschien?!

Douche mag altijd! Ook lekker met (tuin/klap)stoel om lekker te relaxen!

Tip: mocht je in bad gaan: doe geen olie in

t bad want mijn handen glipten steeds weg uit mijn knieholten tijdens het persen...

Tot snel met hopelijk echte weeën of je kleine meiske al!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven