Gewoon, lekker relativeren! (II)
woensdag 2 september 2009 om 11:40
woensdag 2 september 2009 om 17:20
Frizz...denk je niet dat het beter is om MX te laten voor wat het is?
Elke keer krijg je toch weer hoop/kriebels/vlinders en dan krijg je toch de deksel weer op je bevallige neusje...dat vinnik zo zielug...
Daarom zei ik al....een beetje afstand is zo gek nog niet
Elke keer krijg je toch weer hoop/kriebels/vlinders en dan krijg je toch de deksel weer op je bevallige neusje...dat vinnik zo zielug...
Daarom zei ik al....een beetje afstand is zo gek nog niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 2 september 2009 om 17:36
ok, ik denk met je mee.
Waarom wil je nog niet loslaten?
Mijn idee:
Omdat MX je steeds net genoeg geeft om een soort van hoop te houden.
Dat hij je dus wel leuk/lief/lekker/spannend/stoer/geweldig/ideaal plaag object vindt dat misschien.....heeeeeeeeeeeeeel misschien
Niet nu, maar dan over een tijdje....dan toch ineens....
Zoiets?
Waarom wil je nog niet loslaten?
Mijn idee:
Omdat MX je steeds net genoeg geeft om een soort van hoop te houden.
Dat hij je dus wel leuk/lief/lekker/spannend/stoer/geweldig/ideaal plaag object vindt dat misschien.....heeeeeeeeeeeeeel misschien
Niet nu, maar dan over een tijdje....dan toch ineens....
Zoiets?
woensdag 2 september 2009 om 17:44
Ik geloof dat ik het niet wil toegeven, maar dat je wel gelijk hebt.
Mijn gevoel zegt dat het echtwel mee valt met die hoop, maar ik geloof wel dat ik mezelf voor de gek houd dan.
Op dit moment kan ik maar 1 manier verzinnen om ons contact te verbreken, en dat is ruzie krijgen.
Maar das ook weer zo kinderachtig.
Mijn gevoel zegt dat het echtwel mee valt met die hoop, maar ik geloof wel dat ik mezelf voor de gek houd dan.
Op dit moment kan ik maar 1 manier verzinnen om ons contact te verbreken, en dat is ruzie krijgen.
Maar das ook weer zo kinderachtig.
woensdag 2 september 2009 om 17:49
*hmmm....soms zijn er momenten dat ik liever geen gelijk heb*
Ik kan nog wel een manier verzinnen hoor om het contact te verbreken.
Wat dacht je van gewoon eerlijk zijn?
Zeggen dat je meer voor hem voelt dan goed voor je is en dat je daarom het contact (tijdelijk) verbreekt.
Als hij enigszins respect voor je heeft weet hij je eerlijkheid te waarderen (voor zover hij het niet al weet) en geeft hij je de rust en de ruimte...
Vind ik persoonlijk niet eens zo'n slechte optie hoor
Ik kan nog wel een manier verzinnen hoor om het contact te verbreken.
Wat dacht je van gewoon eerlijk zijn?
Zeggen dat je meer voor hem voelt dan goed voor je is en dat je daarom het contact (tijdelijk) verbreekt.
Als hij enigszins respect voor je heeft weet hij je eerlijkheid te waarderen (voor zover hij het niet al weet) en geeft hij je de rust en de ruimte...
Vind ik persoonlijk niet eens zo'n slechte optie hoor
woensdag 2 september 2009 om 17:58
Dat meen je wel,al was het alleen al om het feit dat je elke keer van de buikrupsen krijgt als hij langer dan 1 tel bij je in de buurt is...
Dus......zoals ik al zei:
En ja...doet pijn, en nee het is niet leuk...
Maar elke keer die rupsen die geen vlinders mogen worden is toch ook niets?
Dus......zoals ik al zei:
En ja...doet pijn, en nee het is niet leuk...
Maar elke keer die rupsen die geen vlinders mogen worden is toch ook niets?
woensdag 2 september 2009 om 18:24
Hey kymm, summ en frizz...
struisvogel politiek... ja daar hebben jullie inderdaad ook gelijk in. En wat jullie zeggen is ook helemaal waar.
En ik weet ook dat ik ECHT stappen moet ondernemen.. ik weet het..
Er is alleen zoveel dat me tegenhoudt..
Ik weet dat zij haar baan kwijt (kan) raken..Ik weet dat het heel veel ophef gaat geven. Dat ik alles tot in den puntjes moet gaan uitleggen in detail aan leidinggevende.. Ik weet dat het heeeul veel met zich mee gaat brengen..
Ook dat het veel; bij ons in de groep teweeg gaat brengen.
Ik weet dat ik me hier alleen maar heeel erg kut door ga voelen..
schuldig.. ookal weet ik dat ik me nergens schuldig voor hoef te voelen..
Ik heb al zoveel gedaan om voor mezelf op te komen.. dat ik die strijd ook gewoon een beetje zat ben..
Want het is vooral de strijd die zoveel energie kost..
(er mee rond lopen kost ook veel energie.. maar niet zoveel als er steeds maar mee in strijd zijn).
Bovendien frizz..
Ik heb maandag gesprek gehad met collega.. maar die begint nu ook een beetje wispelturig te doen..
In het gesprek vroeg ze waarom mevrouw X niet aan mijn verwachtingen kon doen, waarop ik antwoorde dat ik dit niet wist omdat mevrouw X daar niets over zegt.
Toen werd Collega beetje pissig en die zei :
Ja maar daar moet mevrouw X het juist wel over hebben .. we moeten hier in contact blijven anders doen we jou tekort bla bla bla..
Vlak daarna zei Mevrouw X tijdens het blok dat ze dus WEL met mijn kan onderzoeken en in contact kan zijn enzo.. maar dat ze dus alleen niet kan aanvoelen wat ik nodig heb..
Nu verteld ik dit ook weer aan Collega. Zei collega:
O .. nou ik zei toch dat er ergens iets fout zat??
en zij doelde op een miscommunicatie..
Terwijl ik toch naar mijn idee heel duidelijk donderdag had aangeven wat verwachtingen waren, en dat die ook wel waren over gekomen..
En nu heb ik gewoon het idee, dat ik misschien ook wel echt fout zit of dat ik het gewoon verkeerd zie.. Ik weet het gewoon niet meer..
Nu collega er ook zo lakoniek over doet snap ik er geen kont meer van...
En al met al zijn dit de redenen waarom ik een klacht indienen liever vermijd..
En ja.. als iemand naar mij toegekomen was met dit verhaal, had ik precies hetzelfde gezegd en het zelfde advies gegeven.. zit ik me nu zo te bedenken..
Maar nu ik zelf in de schoenen sta weet ik het gewoon even niet zo goed..
En het is niet dat ik jullie advies in de wind wil slaan..
ik vind ook dat jullie gelijk hebben.. en ben echt blij met de reacties en steun die jullie me geven !
struisvogel politiek... ja daar hebben jullie inderdaad ook gelijk in. En wat jullie zeggen is ook helemaal waar.
En ik weet ook dat ik ECHT stappen moet ondernemen.. ik weet het..
Er is alleen zoveel dat me tegenhoudt..
Ik weet dat zij haar baan kwijt (kan) raken..Ik weet dat het heel veel ophef gaat geven. Dat ik alles tot in den puntjes moet gaan uitleggen in detail aan leidinggevende.. Ik weet dat het heeeul veel met zich mee gaat brengen..
Ook dat het veel; bij ons in de groep teweeg gaat brengen.
Ik weet dat ik me hier alleen maar heeel erg kut door ga voelen..
schuldig.. ookal weet ik dat ik me nergens schuldig voor hoef te voelen..
Ik heb al zoveel gedaan om voor mezelf op te komen.. dat ik die strijd ook gewoon een beetje zat ben..
Want het is vooral de strijd die zoveel energie kost..
(er mee rond lopen kost ook veel energie.. maar niet zoveel als er steeds maar mee in strijd zijn).
Bovendien frizz..
Ik heb maandag gesprek gehad met collega.. maar die begint nu ook een beetje wispelturig te doen..
In het gesprek vroeg ze waarom mevrouw X niet aan mijn verwachtingen kon doen, waarop ik antwoorde dat ik dit niet wist omdat mevrouw X daar niets over zegt.
Toen werd Collega beetje pissig en die zei :
Ja maar daar moet mevrouw X het juist wel over hebben .. we moeten hier in contact blijven anders doen we jou tekort bla bla bla..
Vlak daarna zei Mevrouw X tijdens het blok dat ze dus WEL met mijn kan onderzoeken en in contact kan zijn enzo.. maar dat ze dus alleen niet kan aanvoelen wat ik nodig heb..
Nu verteld ik dit ook weer aan Collega. Zei collega:
O .. nou ik zei toch dat er ergens iets fout zat??
en zij doelde op een miscommunicatie..
Terwijl ik toch naar mijn idee heel duidelijk donderdag had aangeven wat verwachtingen waren, en dat die ook wel waren over gekomen..
En nu heb ik gewoon het idee, dat ik misschien ook wel echt fout zit of dat ik het gewoon verkeerd zie.. Ik weet het gewoon niet meer..
Nu collega er ook zo lakoniek over doet snap ik er geen kont meer van...
En al met al zijn dit de redenen waarom ik een klacht indienen liever vermijd..
En ja.. als iemand naar mij toegekomen was met dit verhaal, had ik precies hetzelfde gezegd en het zelfde advies gegeven.. zit ik me nu zo te bedenken..
Maar nu ik zelf in de schoenen sta weet ik het gewoon even niet zo goed..
En het is niet dat ik jullie advies in de wind wil slaan..
ik vind ook dat jullie gelijk hebben.. en ben echt blij met de reacties en steun die jullie me geven !
anoniem_91504 wijzigde dit bericht op 02-09-2009 18:31
Reden: spelfouten
Reden: spelfouten
% gewijzigd
woensdag 2 september 2009 om 18:33
Eitherway....wie er in dit geval nou gelijk heeft, wie er fout zit, wat er anders gedaan had moeten worden.........
Helpen doet het je NIET!!!
Dan kan je naar mijn mening maar 1 ding doen...
De boel zo omdraaien dat je er WEL beter van wordt
Dus toch een ander zoeken.
maar je blijft draaien en uitvluchten verzinnen.
Ik weet niet wat je nu verder nog van ons verwacht...
Want ik durf wel te zeggen dat al onze neusjes dezelfde kant op staan maar jij blijft je eigen neusje steeds de andere kant op drukken.
In de eerste alinea zeg je het zelf...er MOET wat veranderen, en dan lees ik vervolgens in de rest van je tekst alleen maar ja maren en ja maar die en die zegt...
En de ergste vind ik nog wel deze....misschien zit ik wel fout.
Lieve Boemen, wat verwacht je nu dan van ons?
Wil je alleen je verhaal kwijt hier?
Want ik weet eigenlijk niet wat verder nog te zeggen wat dan wel tot je door gaat dringen.
Want ik durf wel te zeggen dat al onze neusjes dezelfde kant op staan maar jij blijft je eigen neusje steeds de andere kant op drukken.
In de eerste alinea zeg je het zelf...er MOET wat veranderen, en dan lees ik vervolgens in de rest van je tekst alleen maar ja maren en ja maar die en die zegt...
Want ik weet eigenlijk niet wat verder nog te zeggen wat dan wel tot je door gaat dringen.

woensdag 2 september 2009 om 18:42
@Boemen. De overwegingen die je noemt klinken legitiem. Maar is het zo dat het JOUW verantwoordelijkheid is om hierover druk te maken? De allerbelangrijkste overweging die je eigenlijk alleen maar zou moeten/willen nemen is: Wat brengt het jou?
Zoals ik het zie worden zij betaald om jou te helpen in je proces, maar doen ze hun werk op dit moment niet naar behoren. Als je bij de bakker een half afgebakken brood koopt, ga je je toch ook niet zorgen maken dat bij een klacht de bakker misschien ontslagen wordt? Of je gaat toch ook niet excuses verzinnen, dat de goede man/vrouw misschien afgeleid is en daardoor niet presteert? En dan nog, je helpt mensen alleen maar als je dingen zuiver aan hen kan teruggeven en dat doe je nu met jouw opstelling niet. Voor hetzelfde geld zijn deze personen juist, met het aankaarten van jouw situatie, bij gebaat in HUN ontwikkelingsproces op werkgebied.
Lieverd, het maakt niet uit welke keuzes/afwegingen je maakt. Alleen houdt wel in het oog als je ergens voor kiest, dan kies ook ergens NIET voor. En vraag je dan wel even serieus af: Wat brengt het jou? En voor de rest is het gewoon jouw leven en mag je juist keuzes maken waarbij jij je prettig voelt.
Zoals ik het zie worden zij betaald om jou te helpen in je proces, maar doen ze hun werk op dit moment niet naar behoren. Als je bij de bakker een half afgebakken brood koopt, ga je je toch ook niet zorgen maken dat bij een klacht de bakker misschien ontslagen wordt? Of je gaat toch ook niet excuses verzinnen, dat de goede man/vrouw misschien afgeleid is en daardoor niet presteert? En dan nog, je helpt mensen alleen maar als je dingen zuiver aan hen kan teruggeven en dat doe je nu met jouw opstelling niet. Voor hetzelfde geld zijn deze personen juist, met het aankaarten van jouw situatie, bij gebaat in HUN ontwikkelingsproces op werkgebied.
Lieverd, het maakt niet uit welke keuzes/afwegingen je maakt. Alleen houdt wel in het oog als je ergens voor kiest, dan kies ook ergens NIET voor. En vraag je dan wel even serieus af: Wat brengt het jou? En voor de rest is het gewoon jouw leven en mag je juist keuzes maken waarbij jij je prettig voelt.
woensdag 2 september 2009 om 18:42
Frizzy,
Waarom ik hem niet eerlijk vind, ja omdat hij wel weet hoe het zit en jou toch aan het lijntje houdt. Ook al zal hij vast niet zo bedoeld hebben of er niet bewust van zijn. Dat bedoel ik met niet eerlijk vinden. Hij geeft je net genoeg kruimels zodat jij naar hem toe getrokken wordt. Ik denk ook dat hij het zelf ook niet weet wat hij er mee moet maar dat hij dit niet echt wilt loslaten.
Jij bent erg emotioneel slim. Aan jou ligt het om te kijken en voelen hoe jij verder wilt. Want ik weet het zelf ook heel goed. Als ik voel dat ik iets niet zo wil, ga ik er vanzelf ook naar handelen. Elke keer als je je verdrietig voelt, elke keer deksel op je neusje krijgt, dan ga je het beetje bij beetje meer los laten.
Summerdance, geweldig! Ik hoor graag welke goede sportschool hier is. Ga ik er naar toe om een proefles te volgen en informatie in te winnen. Ik heb er helemaal zin in gekregen.
Nu eten. Heb honger als een paard.
Waarom ik hem niet eerlijk vind, ja omdat hij wel weet hoe het zit en jou toch aan het lijntje houdt. Ook al zal hij vast niet zo bedoeld hebben of er niet bewust van zijn. Dat bedoel ik met niet eerlijk vinden. Hij geeft je net genoeg kruimels zodat jij naar hem toe getrokken wordt. Ik denk ook dat hij het zelf ook niet weet wat hij er mee moet maar dat hij dit niet echt wilt loslaten.
Jij bent erg emotioneel slim. Aan jou ligt het om te kijken en voelen hoe jij verder wilt. Want ik weet het zelf ook heel goed. Als ik voel dat ik iets niet zo wil, ga ik er vanzelf ook naar handelen. Elke keer als je je verdrietig voelt, elke keer deksel op je neusje krijgt, dan ga je het beetje bij beetje meer los laten.
Summerdance, geweldig! Ik hoor graag welke goede sportschool hier is. Ga ik er naar toe om een proefles te volgen en informatie in te winnen. Ik heb er helemaal zin in gekregen.
Nu eten. Heb honger als een paard.
I am Spaaartaaacus.
woensdag 2 september 2009 om 18:45
Hmmmm Sum ik snap wel dat je het zegt tegen Boempje.
Je bent geen bitch, je wil het beste voor haar.
Ik ook.
Maar nu is het aan haar.
Doet ze niets, prima, zij kiest er zelf voor.
Sorry Boem, maar ik ben het ook helemaal met Sum's laatste post eens.
Trouwens Sum, met mijn zusje gaat het redelijk.
Harde buiken waren niet weg.
Heb haar gisteravond gebeld en daar was ze erg blij mee.
Heb haar laten kiezen wanneer we elkaar zien en wat we gaan doen, dus dat word zondag de heel dag.
Zal haar later vanavond nog even bellen.
Nou weet je, als hij in mijn buurt is heb ik dus geen last van buikruspen.
*proest*
Voel me juist helemaal totaal relaxt als ik hem regelmatig zie en spreek.
Pas als dat minder wordt en ik dan ineens merk dat ik dat niet leuk vind is het ineens niet meer leuk...
Volgens mij ervaar ik op dit moment te weinig 'last' om het te kunnen stoppen.
Hoe dom dat ook is.
Je bent geen bitch, je wil het beste voor haar.
Ik ook.
Maar nu is het aan haar.
Doet ze niets, prima, zij kiest er zelf voor.
Sorry Boem, maar ik ben het ook helemaal met Sum's laatste post eens.
Trouwens Sum, met mijn zusje gaat het redelijk.
Harde buiken waren niet weg.
Heb haar gisteravond gebeld en daar was ze erg blij mee.
Heb haar laten kiezen wanneer we elkaar zien en wat we gaan doen, dus dat word zondag de heel dag.
Zal haar later vanavond nog even bellen.
Nou weet je, als hij in mijn buurt is heb ik dus geen last van buikruspen.
*proest*
Voel me juist helemaal totaal relaxt als ik hem regelmatig zie en spreek.
Pas als dat minder wordt en ik dan ineens merk dat ik dat niet leuk vind is het ineens niet meer leuk...
Volgens mij ervaar ik op dit moment te weinig 'last' om het te kunnen stoppen.
Hoe dom dat ook is.
woensdag 2 september 2009 om 18:53

woensdag 2 september 2009 om 18:59
@Chardonnay. Ohohoh jouw posting brengt zoveel herinneringen weer terug bij mij. Het is kut, het is klote en ja, op een gegeven moment zie je het echt weer allemaal zitten….alleen nu wil je dat niet eens weten of aan herinnerd worden.
Lieve meid, het enige wat ik je kan zeggen is onderga al gevoelens met héééééééél vééééééél drama, jank alles eruit totdat je geen traan meer over hebt. Ik weet nog dat dat mij ontzettend opluchtte. Belast al je vrienden en vriendinnen ongegeneerd met jouw woede, verdriet en gezwelg. Ik weet niet hoe close je bent met je collega’s, maar ik heb het toen gewoon aan hen verteld zodat ik ongegeneerd zo niet mijzelf mocht wezen op kantoor. Gelukkig begrepen mijn collega’s het principe "Om alleen te kunnen zijn, zul je eerst door eenzaamheid moeten" en dat het voor mij hééééél zwaar was (achteraf voor hun ook ).
Echt ik heb het zo met je te doen. Het is dat ik niet je adres weet, anders had ik zo een dozijn mini negerzoenen naar je gestuurd.
Lieve meid, het enige wat ik je kan zeggen is onderga al gevoelens met héééééééél vééééééél drama, jank alles eruit totdat je geen traan meer over hebt. Ik weet nog dat dat mij ontzettend opluchtte. Belast al je vrienden en vriendinnen ongegeneerd met jouw woede, verdriet en gezwelg. Ik weet niet hoe close je bent met je collega’s, maar ik heb het toen gewoon aan hen verteld zodat ik ongegeneerd zo niet mijzelf mocht wezen op kantoor. Gelukkig begrepen mijn collega’s het principe "Om alleen te kunnen zijn, zul je eerst door eenzaamheid moeten" en dat het voor mij hééééél zwaar was (achteraf voor hun ook ).
Echt ik heb het zo met je te doen. Het is dat ik niet je adres weet, anders had ik zo een dozijn mini negerzoenen naar je gestuurd.
woensdag 2 september 2009 om 19:01
Frizz, als je maar eerlijk blijft naar jezelf....das het belangrijkste.
Ik snap wel dat het moeilijk is...ik ben alleen zo bang dat je verdriet krijgt en dat wil ik niet.
Aan de andere kant...misschien heb je dat juist nodig om uiteindelijk wel die afstand te kunnen nemen...
Sam, eet smakelijk meis...
Ik snap wel dat het moeilijk is...ik ben alleen zo bang dat je verdriet krijgt en dat wil ik niet.
Aan de andere kant...misschien heb je dat juist nodig om uiteindelijk wel die afstand te kunnen nemen...
Sam, eet smakelijk meis...
woensdag 2 september 2009 om 19:15
Geeft niet, frizzymeisje, doe wat je wilt en je hart je influistert. Ik heb dat ook vaak meegemaakt. Weet je wat bij mij wel een beetje hielp? Om mij steeds af te vragen wat ik precies in hem zag. En waarom ik naar hem toe getrokken werd. Het omdraaien dus. Ik bleef mij afvragen waarom ik juist op hem was gevallen. Waarom ik dit veel accepteerde van hem. Wat er bij hem was dat er voor zorgde dat ik hem niet kon loslaten.
Hoe meer je het door ziet, hoe meer je er boven gaat staan. Fijn dat je nu enigszins van kan genieten.
Hm, volle buikje hier.
Hoe meer je het door ziet, hoe meer je er boven gaat staan. Fijn dat je nu enigszins van kan genieten.
Hm, volle buikje hier.
I am Spaaartaaacus.

woensdag 2 september 2009 om 19:43
quote:Summerdance schreef op 02 september 2009 @ 18:33:
Eitherway....wie er in dit geval nou gelijk heeft, wie er fout zit, wat er anders gedaan had moeten worden.........
Ik verwacht niets meer van jullie lieverd(s).. vind het heel erg fijn dat jullie mij zo geholpen hebben. En ik vind ook dus dat ik niet meer mag zeuren over wat er gebeurt want zoals pom ook zegt; het is MIJN eigen verantwoordelijkheid
( dat komt omdat ik onzeker word door alles, dat ik gewoon aan mezelf begin te twijfelen, dat ik dingen erger maak dan ze zijn, of dat ik het verkeerd zie)
Lieve sum! het is wel degelijk tot me doorgedrongen!! en ik wil ook graag de stap nemen. Maar ik vind het gewoon doodeng
*boemen eet nu salade en gaat zich even moed inspreken om gesprek aan te gaan met leidinggevende*
Ennehh sum ! tuurlijk ben je geen forumbitch gekkerd!
Ik vraag wat jij vindt, jij zegt wat je vindt..
Ik vind er helemaal niets hards aan... Het is gewoon de trap onder me reet die ik nodig heb!!
Ik verwacht niets meer van jullie lieverd(s).. vind het heel erg fijn dat jullie mij zo geholpen hebben. En ik vind ook dus dat ik niet meer mag zeuren over wat er gebeurt want zoals pom ook zegt; het is MIJN eigen verantwoordelijkheid
( dat komt omdat ik onzeker word door alles, dat ik gewoon aan mezelf begin te twijfelen, dat ik dingen erger maak dan ze zijn, of dat ik het verkeerd zie)
Lieve sum! het is wel degelijk tot me doorgedrongen!! en ik wil ook graag de stap nemen. Maar ik vind het gewoon doodeng
*boemen eet nu salade en gaat zich even moed inspreken om gesprek aan te gaan met leidinggevende*
Ennehh sum ! tuurlijk ben je geen forumbitch gekkerd!
Ik vraag wat jij vindt, jij zegt wat je vindt..
Ik vind er helemaal niets hards aan... Het is gewoon de trap onder me reet die ik nodig heb!!
woensdag 2 september 2009 om 19:48
En pom! ook jij bedankt voor je woorden!
zet me allemaal weer dubbel aan het denken.
Leuk die avatar ..
Ik geloof dat ik wel een idee heb bij het jurkje dat je gekocht hebt! naar de omschrijving mag ik toch concluderen dat het een leuk ding is
@ frizz! Wel fijn dat je MX weer hebt gesproken en dat het weer gezellig was..
Hoop dat hij met iets zinnigs komt wat betreft zijn vraag naar vermindering van contact..
En ik hoop ook dat je je wat beter voelt.
zet me allemaal weer dubbel aan het denken.
Leuk die avatar ..
Ik geloof dat ik wel een idee heb bij het jurkje dat je gekocht hebt! naar de omschrijving mag ik toch concluderen dat het een leuk ding is
@ frizz! Wel fijn dat je MX weer hebt gesproken en dat het weer gezellig was..
Hoop dat hij met iets zinnigs komt wat betreft zijn vraag naar vermindering van contact..
En ik hoop ook dat je je wat beter voelt.