December 2006

05-08-2009 12:54 2954 berichten
WieKind(eren)GeborenNieuwsFalcon"M"21-nov-06 JoniBoyd

Eize27-nov-06

08-sep-08 Marloes"J"

"A"03-mrt-03

29-nov-06 KnorretjeJoeri

Meike03-dec-06

15-mrt-09 MainecoonDavina05-dec-06 Indian RoseStijn

Sophie07-dec-06

16-jun-08 Oef"B"

"D"&"R"10-dec-06

02-feb-09 Mette Mare"N"

"S"12-dec-06

08-apr-09 SannieRenske

Casper23-mrt-05

13-dec-06 TinusManuel13-dec-06 06/01/10A1meeKaya

Yahnoa18-dec-06

29-aug-08 FloddertjeTimo

Floortje

Pepijn06-mrt-05

19-dec-06

03-mei-09 The Nurse"R"

"Y"

"A"20-dec-06

08-dec-07

01-apr-09 Kletsmajoor"Y"26-dec-06 LoewyzMerijn

Yenthe05-jan-07

13-feb-09

Link naar het vorige topic
Dit is 'm trouwens: http://www.stpauljs.ie/
Alle reacties Link kopieren
Nee geen wachtlijsten voor de scholen, maar ja... moet me er toch een keer in gaan verdiepen.

Die uniformen zijn niet leuk maar aan de andere kant, als alle kindjes die dragen...

Tis tiet om te goan... Ben benieuwd hoet met de zieke kerel is thuus. Doei doei!
Makkelijk juist die uniformen, geen geruzie 's morgens over wat ze aan willen die dag.
Ben vrijdag in het nieuwe dorp naar 2 scholen geweest om te kijken voor Timo (en toekomst natuurlijk F. en P.). Pas als het 100% goed voelt voor de kids willen we het aan gaan. En dat zit dus goed. Naar 2 scholen geweest. Katholiek en o.b. Ben zelf niet gelovig opgevoed maar vind het ook niet verkeerd als ze wat mee krijgen. Maar bleek dat er meerendeel niet gelovige kindjes op die school zitten. Verder doen ze eigenlijk niks aan het geloof behalve een keer een excursie naar de kerk en een kinderbijbel verhaal met de feestdagen.

P heeft trouwens op en protestants cristelijke school gezeten en ide de enige in het gezin die ongetrouwd is gaan samen wonen en ongetrouwd kinderen heeft gekregen in de fam :-)

Maar de o.b. school oogde veel gezelliger (voor de nette mensen rommeliger :-)) en daar staat sport, spel en theater erg centraal. Dat spreekt mij erg aan. Ze zijn ook van dezelfde org. als de school nu.

Nurse; een kwartier na het eten even dansen en springen en dan op de wc zetten. Misschien toch afleiden met een verhaaltje oid op de wc ?

Ainne; en als iedereen een uniform draagt..... Maar lijkt me wel aandoenlijk bij zo'n kleintje :-)

Tinus; ik weet niet wat voor een vragen je hebt maar de praktische zaken staan ook op internet en je krijgt een schoolgids waar alle info in staat. Ik vond het fijn werken om de site eerst gelezen te hebben dan kan je gelijk wat gerichter/dieper vragen stellen.

Hoest met je vent ?

Floortje vandaag voor het eerst de hele dag bij de oudste groep op het kdv. Ze vinden haar een leuk, pittig ding :-) Altijd leuk om te horen. Ook lekker dat ze haar eigenwijsheid als een kracht zien :-)
Ja idd uniformen lijken mij juist heel fijn!

Enne, heb net nog wat navraag gedaan bij schoonpapa

De meeste scholen hebben een soort van open-dag dan kun je dr met kids en al heen.

Hmm, heb eigenlijk geen tijd nu om te forummen... zijn net thuis (hebben bij schoonouders gegeten) en A. ligt naast me in de box te wachten op een voeding, ga die nu maar eens geven en hem dan te bed leggen.

Kuss!
Ja Nurse maar ik weet niet of misschien het verschil is dat er bij ons (in die durupies) geen wachtlijsten zijn en bij bv Tinus wel ? Dus dat je even wil kijken zodat je weet waar je je kind op de lijst zet ?? Of begrijp ik het nu verkeerd ?

Bij ons was van het begin al duidelijk waar ze heen zouden gaan dus ik ben ook pas laat naar een info dag geweest. Timo mocht toen ook spelen enz. Maar zoals ik al zei, wij hebben geen wachtlijsten hier.....
Voor zover ik weet zijn er alleen wachtlijsten voor de BSO. Maar ik wil het nu wel een beetje geregeld hebben hoor. Over iets meer dan een jaar is het al zover!

Geen idee of er open dagen zijn, maar ik ga morgen wel een rondje bellen.

Inderdaad vind ik de sfeer van een school heel belangrijk. Daarom wil ik graag gaan kijken. Moet allen JP nog aan zijn verstand brengen dat het niet als vroeger is (hij komt ook uit een durp dus zijn christelijke basisschool was echt ggristelijk).

Jp is wel echt ziek trouwens. Algehele malaise, maar ik denk niet dat ie koorts heeft. Wel gek, zonder koorts heb je geen griep lijkt mij, maar hij heeft verder wel alle symptomen: spierpijn, hoofdpijn, diarree, keelpijn... HIj is nu weer naar bed, wilde ook niet eten, dus Manu en ik hebben lekker voor de tv pizza gegeten. Wel rottig hoor voor JP. Hoop maar dat ie snel opknapt. Ik ben morgen thuis met Manu en ik weet niet of hij dan wel zijn rust krijgt. Het wordt ook rotweer anders zou ik wel ff weg gaan.

Manu heeft weer eens een zwelling van een muggenbult. Zijn oor is driedubbel dik, rood en gloeiend heet. Huidje staat helemaal strak. Ziet er weer niet uit, hij is net Ep Oorklep.

Wel weer sneu. Vorige week liep hij 3 dagen met een dikke wang en de week ervoor met een dikke arm. Waarom moeten ze nou altijd hem hebben. Rotbeesten.

Goed dat was alle sores weer hier. Ik ga gezellig alleen tv kijken: Spaanse Droom op Net 5.
advies wat ik hier kreeg is om juist niet naar de open dag te gaan. Dan krijg je een opgepoetst verhaal en het is veel zinvoller om op een ander moment langs te gaan, dan zie je hoe de school er in werkelijkheid uit ziet. (tip van oa de buurvrouw, ook juf op een basisschool een aantal dorpen verderop...)

wat een bikkel die casper.. Hij maakte net een val van een stoel, recht op z'n kop. hij heeft een paar minuten gehuild en net weer gewoon lekker gezwommen.. Hij had trouwens ook problemen met poepen vandaag. Ging wel 10 keer naar de wc... en na 5 minuten zwemmen moest hij toch poepen, arme jongen...
He bah, vervelend is dat het die poeptrubbels...

En idd, wat een bikkel

Tinus:

Bah, ons Y. was ook gestoken op dr voorhoofd en arm.

Gelukkig reageerde ze er dit keer niet zo heel heftig op.

Beterschap met je kerel... Laat je eigen niet tegen houden hoor en ga morgen toch gewoon lekker het dorp in met Manuel, evt. regenjasje aan en gaan! Lekker lunchen ergens met zn 2tjes... Ik zou het wel weten hoor!

Scholen:

Tsja, moet zeggen dat ik me er ook niet in verdiept heb hoor We hebben maar 1 school hier in het dorp en geen wachtlijst.

Heb uiteraard wel wat navraag gedaan over de school maar het is een soort van zelfsprekend dat ze er gaat...

Nou, ook ik ga op de bank.

*Zwaai naar Falcon!*

xx
Leuk Flodder!!!
zwaai terug!

internet is hier heel sloom en ik ben nog steeds niet bijgelezen op HM

Maar leuk dat jullie het over scholen hebben, daar zijn wij ook mee bezig. Alleen jammer dat we nog niet weten waar we volgend jaar wonen.. Wij willen ook graag weten of een christelijke school nou echt zo gristelijk is of dat er net zoveel atheïsten opzitten (nou ja, de ouders dan he). Als we gaan wonen in dat huis wat we nog steeds niet hebben bezichtigd, dan is de keuze uit een christelijk school die goed bekend staat of een openbare in het stadscentrum. We gaan dan gewoon maar kijken.

We willen absoluut geen school waar bijbelse dingen als (geloofs)waarheid worden gepresenteerd, maar als verhalen, zeg maar cultuurgoed. Ik wil ook niet dat M nergens van af weet, ik zag om heen wat een handicap was voor sommige studenten, die moesten dan nog een cursus bijbel krijgen. Ik heb er veel voordeel van in mijn studie en werk dat ik de bijbel zo heb ingepeperd gekregen.

Verder lekker op vakantie heur, vandaag gezwommen. We hebben een schandalig luxe camping (voor wat ik gewend ben), maar omdat het laagseizoen is maakt dat niks uit, wel prettig. M slaapt in een groot bed, de eerste avond in het hotel (op doorreis) was dat drama, hij wilde niet slapen en we konden hem er niet inhouden omdat we op 1 kamer sliepen (en dat heeft KM dus elke dag? brr). Dus eindelijk om half elf wilde hij wel blijven liggen.. Maar nu in de caravan gaat het heel goed!

Morgen gaan we vast een cultuur-uitstapje maken, vandaag hebben we geshopt in een supermarkt. haha, we zijn echt nitwits op camping-gebied, we moesten alles nog kopen..

dag!!

ps Knorrie, ik ben ook blij met jullie
Heerlijk Flcon, geniet !!
Floddertje, spannend hoor allemaal! Lekker dat je het (weer) zo naar je zin hebt op je werk!

Lekker dat het met de kids over het algemeen ook goed gaat!

Hoe is het met Timo nu?

Leuk die traktatie!

Oef, hoe is het gegaan met dat gesprek van de week??

Knorretje, geniet van je vrije dag morgen!

Wat lief dat je dat schrijft over onze digivriendschap, ben het helemaal met je eens!!

Mette, ik hoop dat de kindjes vrijdag weer helemaal de oude zijn...

Wat sneu dat Noof 's nachts zo aan het spoken is...

Wat goed dat stef niet in een spreidbroek hoeft!!

Nurse, ik ben ook een nagelbijtster helaas....als Amber het ziet wil ze het ook wel eens heel demonstratief na doen, maar uit zich zelf gelukkig (nog) niet...

5 maanden al weer!!

Balen van die luier, zal zeker een troepie geven, heb je het weer een beetje schoon gekregen?

Amber heeft ook een paar weken tegen haar poep gevochten, maar ineens was de knop om!

foto van Y!

KM, succes weer met een nieuw jaar studie (laatste toch??)

Goed hoor dat je zo aan het sporten bent!!

Dan maar even hier, leuk hoor je haar!

Wat balen dat Y nog zo aan het donderjagen is met jouw spullen...

Voor je het weet zit je in het ritme hoor van het schoolleven!

Ainne, al weer wat opgeknapt??

Tinus, balen dat JP ziek is, ik hoop dat het jullie bespaart blijft...

Wij hadden Justin ook niet meegenomen, ik ben later met hem naar een open dag geweest.

Amber is inmiddels kind aan huis op school natuurlijk, dus dat gaat al weer makkelijker.

Ze staat ook ingeschreven voor de 3+ groep, dat is in een lokaal dat vorig jaar nog door de kleuters gebruikt werd, dus dat gaat Amber ook echt al als school zien.

Sannie, zeker een bikkel!

Falcon, geniet er van!

crash dieet, ik ben in de afgelopen maanden 5 kilo afgevallen, door meer bewegen en minder snoepen, maar blijf nu al een hele tijd hangen terwijl er eigenlijk toch nog wel 10 kilo af moet....

Nou ziet dat cambridge er wel aantrekkelijk uit, maar vind het wel duur...misschien ook maar eens andere shakes proberen....

BMI is nu 27,4 (maar ben ook niet helemaal zeker van mijn lengte)

Ik vrees dat we hier ook de eerste griepverschijnselen in huis hebben...Amber had het heel de dag al over pijn achter in haar mond (ik neem aan keel) en blafte ook al wat, maar toen ze net van de oppas af kwam klonk ze echt schor en met het hoesten klonk ze als een zeehond. Net werd ze huilend wakker en klonk echt benauwderig, had ook klein beetje gespuugd door het slijm...

Justin had het er over dat hij zich ook wat ziek voelde en het steeds koud had....was verder wel levendig...ik hou mijn hart vast voor morgen....
Houden jullie die griep wel bij jullie ?? Beterschap !!

Timo zijn bulten waren ook muggenbulten. Zal er wel 1 onder zijn shirt hebben gezeten denk ofzo..... Maar gaat weer prima. Alleen heel moe. Kids lagen om 18.15 uur op bed. K ga nu de kleinste ook op bed knallen.....
Flodder wat een ontzettend leuke traktaties! Heb al even aan m'n zus doorgegeven dat het een leuke idee was voor als Tess afscheid neemt. Ik dacht aan iets van:

Hokuspokuspilatuspas, ik ga naar de kleuterklas!

En voor Nova's verjaardag vind ik het ook leuk om uit te delen op de creche.

Tinus; balen dat JP niet lekker is.. Beterschap voor hem. Balen ook weer van de muggenbulten van Manu, ik heb er nu ook 1, ook zo groot..

O ik wil nog zo veel vertellen, maar Stef is aan het wakker worden..

Iig even kort; Nova heeft door een virus een soort spruw in haar mond. Ik heb haar gezegd (oooo slechte moeder) dat het door haar speen komt. Gister meteen haar speen in een envelop laten doen, 'opgestuurd' naar de spenenfee, en laat er toch een cadeau bij de post zitten van de spenenfee

Ik had een k3 staande microfoon gekocht via Marktplaats, en toevallig kwam het vandaag binnen. Anders had ik dat ding opgeborgen voor een andere gelegenheid, maar nu kwam het net mooi uit.

Ze heeft vannacht geslapen dus zonder speen, vanavond vroeg ze wel om een nieuwe, maar het feit dat haar tong toch wel erg veel pijn doet (ze kan ook niets eten) berust ze zich er toch wel in, lijkt het wel.

En nu slaapt ze gewoon weer zonder speen, yiehoee! Nooit gedacht dat ze ooit zou gaan slapen zonder speenie, maar het lijkt dus goed te gaan!

Hij slaapt weer..

Vanavond boodschappen gedaan voor het feestje. Pff wat een spullen!

De kindertjes lijken weer wat beter, maar Tess en m'n zwager (man van Sel= getuige van Tris) liggen ziek op bed. En Tijn was ook niet lekker, en Tris voelt zich ook niet fit.

Najaa, we zien het allemaal wel. Ik heb er iig wel zin in, hahahaha!
Falcon; o heb over je bericht heengelezen, wat leuk dat je even komt kletsen. Klinkt heerlijk jullie vakantie!

Wat voor cultureels gaan jullie doen morgen?
O ja, Nursie, als Noof niet kan poepen masseer ik haar buikje even (tegen de klok in) dan moet ze daarna meestal wel.

KM: Hoe is het trouwens met je lushverslaving?

Marloes; Beterschap voor Amber!
Ohhhhhh Mette, ontaarde moeder :-) !!!!

Wat spennend allemaal !!! Wat hoop ik voor jullie dat iedereen gewoon lekker fit is vrijdag !!! Spannend !!!!

Leuk die spreuk :-) !! Heerlijk dat we elkaar zo nu en dan even aan nieuwe ideeen kunnen helpen !!

Nurse; heb ook nog wel wat masseer technieken in huis als je intresse hebt.......
Goedemorgen meiden!

Hopelijk nog even de tijd voordat Y en A wakker worden, R is al vanaf 7:00 op.

Marloes:

Ach toch, bij jullie ook al aan het kwakkelen? Hoe gaat het vandaag?

En ja, ik heb mn was schoongekregen, gewassen en toen in de droger, dan kun je alle vezels dr uit kloppen (en daarna dus stofzuigen )

Tinus:

Hoe ist met JP? Hier is het trouwens best mooi weer... en daar bij jullie?

Haha Mette! slim van je om er gebruik van te maken! En wat goed dat het cadeautje net op het juiste tijdstip kwam! Wel heel sneu voor Nova dat ze er zo'n last van heeft... wat kun je er aan doen?

Falcon:

(wahaha, ik typte eerst Falcont, klinkt wel leuk, die houd ik dr in )

Pas had M. van een collega een kinderbijbel mee gekregen (hij had wat opgeruimd) ik heb het ding doorgebladerd en weggegooid, wat een rare en nare dingen staan dr in zeg

Wat voor uitstapje staat er vandaag op het programma? Hoe dan ook, geniet dr van en leuk dat je bent langsgeweest!

Flodder:

Ja graag! (al wilde ze gisteren niet eens dat ik aan dr buikje kwam.)

Hopelijk iedereen een goede nacht gehad?

Oh, Y. is wakker.

Groetjes!
He gets, hier regent het al een héle tijd.. Ik moet nog even langs het plein bij ons. Nog even langs de kaasboer, bakker etc.

Een rotnacht gehad, Stef 4x wakker (hij heeft doorgeslapen vanaf 3,5 week, maar sinds z'n oorontsteking is het steeds raak..) En Noof lag tussen ons in, ze had zo'n zere tong.. Dus die was ook om het hortje wakker en huilen.

We hebben spul gehad voor haar tong, en het lijkt idd wat beter te gaan.

Vervelend is wel dat ze al dagen honger heeft maar niets kan/wil eten.

Dus nu een weer yoghurt gegeven. Zal straks voor de lunch iets van gebonden soep maken, vult misschien een beetje.

Want het arme schaap heeft wel honger.

Ze is trouwens hélemaal in de wolken met haar microfoon. Zingen en dansen, dat doet ze echt de hele dag. Al zou ik al haar speelgoed weghalen zou het haar weinig doen denk ik.
Hier valt het gelukkig mee allemaal.

Justin was weer beter vanmorgen zei hij en zo kwam hij ook wel over!

En Amber klinkt echt als een zeehond, maar heeft geen koorts en is verder ook wel fit, dus hoestdrank en dropjes gehaald en dan vanmiddag toch maar naar het kdv zodat ik gewoon kan gaan werken...als het niet gaat horen we het wel weer...

Had er gisteren echt een hard hoofd in, maar gelukkig valt het dus mee!

Mette, ik hoop dat iedereen morgen weer een beetje op de pootjes is, want dit klinkt niet echt best zo....

Zou wel mooi zijn als je Noof zo van de speen af hebt!
Hier een grauwe, natte dag met veel wind maar tussendoor af en toe toch een zonnetje. Ik heb net met Manu boodschapjes gedaan door 2 regenbuien heen. Even een lading ziek-dingen gekocht voor JP: pilletjes voor zijn billetjes (Manu's woorden, tegen de diarree), kip en soepgroente voor de kippensoep, crackers, sinaasappels. Zo moeten we het wel overleven.... Hij voelt zich nog net zo rot als gisteren, maar vind het wel gezellig dat Manu en ik er zijn geloof ik. Hij geniet wel van een dagje bankhangen dus zo ziek is hij ook weer niet!

Mette: oooh wat slim van je om meteen die speen eruit te gooien! Kwam wel mooi uit dat dat kado net bij de post zat, heeeel goed aangepakt! Wel sneu dat ze zo'n last heeft van haar tong, hopelijk gaat het snel over met dat spulletje wat je hebt gekregen.

En nou maar hopen dat iedereen straks weer fit is op jullie trouwdag!! Spannend!! Ben je al zenuwachtig!!! Hopen maar dat je vannacht een beetje kan slapen.

Marloes: Jullie ook beterschap voor de kindjes!

Die 3+ groep lijkt me heel erg leuk. Wij hebben er ook wel eentje op ons kdv maar precies op de dagen dat Manuel niet naar de opvang gaat.

Falcon: Heeee vakantieganger!! Leuk dat je toch kan interneppen vanuit de caravan! Wat voor leuks gingen jullie doen vandaag? Hoop dat je beter weer hebt dan wij hier!

Floddertje: Heb je leuk gedaan dat toverstafje!!

Wij hebben bij Manuels geboorte een kinderbijbel gekregen van JP's ouders. ZIjn vader heeft er iets heel moois in geschreven wat we nog vaak teruglezen. Voor ons is die kinderbijbel dus heel speciaal. Hoop dat we Manu er later wel wat uit kunnen voorlezen als hij een beetje groter is. Ik vond vroeger die verhalen wel heel erg mooi trouwens. Het waren een soort sprookjes voor mij over koningen en wonderen.

Ik ga zo maar een kippensoepie trekken voor vanavond en een beetje opruimen hier.

X
leugentjes voor ons bestwil mogen best.. daar maken we hier vaak genoeg gebruik van. (ik moet dan altijd denken aan een conference van Harry Jekkers, waarbij hij dat een beetje belachelijk maakt, dat we kinderen voorliegen over sinterklaas..)

wat een zieken allemaal, ik blijf denk ik maar hier in Denemarken, heerlijk hier (hoewel het weer net zo slecht). de kinderen spelen nu verstoppertje, en casper was net allerlei foto's van het huisje aan het maken (alleen de oude digitale camera is wat traag, dus het werden voor grond-foto's). vanmorgen heerlijk in een dorpje rondgelopen. genoten van de duinen enz. En daarna in een restaurantje voor casper een stukje chocoladetaart besteld, maar dat bleek een heel dessert, met ijs en 2 stukken taart enz.. bord vol voor zo'n klein ventje...

oh Mette ik duim dat jullie verder allemaal beter worden/blijven..

hier is ook een 3 + groep op het KDV en daar mag casper in december heen... dat is wel erg leuk, want ze werken er met een VVE programma

ik vind het trouwens wel basis dat je iets weet van de bijbel en het christelijke geloof, zoals ik wel heb gemist dat ik te weinig heb geleerd over de andere geloven. Ik vond de boeken van kader Abdolah ook erg leerzaam over de koran. maar ik vind dat jij het mooi verwoord Falcon, als verhalen en niet als waarheid (maar dat is mijn waarheid)
Hey rustig hier

Ben net gebeld door bureau opname.

Heb doorgegeven dat ik mijn voorkeur geef aan half november en als dit niet kan begin november... tis natuurlijk niet leuk om in het zkh te liggen met sinterklaas/ verjaardag Y.

Een 7 a 10 dagen voor de opname word ik gebeld.

Ben benieuwd.

Heb voor half okt. een afspraak staan met de narcose-meneer

Mette:

Nog wel boodschapjes kunnen doen?

En blegh, wat een rotnacht, slapen de kids 's middags (nu dus )nog even? Kun jij ook nog even plat.

Wat schattig dat Nova zo dol is met dr microfoon

Marloes:

Fijn dat het mee blijkt te vallen!

Werkse!

Tinus:

Ohja, dat is veel anders, dan is zo'n bijbel gewoonweg speciaal

Weet ook niet of er misschien verschil in zit, maar ik vond het totaal ongeschikt om voor te lezen hoor... de eerste pagina die ik onder ogen kreeg stond iets in over een hoofd dat er af gehakt werd

Staat je kippensoepie al op? Ik ga zo beginnen aan mn bami... Lust Manuel dat ondertussen al? Geloof dat jullie dat ook zo lekker vinden?

Hoorde net dat liedje van Diggy Dex; 'Slaap lekker' weer op de radio..

Snap dat refrein wat dat vrouwke zingt echt niet...

''Slaap lekker ding want jij is lastig,

Nog meer jij is fantastig toch''

(op http://songteksten.nl/ zelfs nog gekeken of ik het nu telkens goed hoorde)

??? slaat nergens op of heb ik dat nou??

Ohja, en dan nog iets.

Ik wil 2 moedervlekjes laten verwijderen.

(nahja, zeg maar moedervlekken, en ze zijn echt ugly)

Maar het zit een beetje in de buurt van waar ik straks geopeerd word... zal ik het van te voren laten doen of daarna?

Neem aan dat de HA dit ook kan he?

Hmm... ff nog over prakkezeren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven