LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
quote:Peanutje schreef op 02 september 2009 @ 20:04:

Laal ze houden je vast goed in de gaten de volgende keer. Dan zal een vk ook sneller op je stoep staan.

Ja dat denk ik ook wel, we moeten een eventuele volgende keer inderdaad sneller bellen ongeacht de duur van de weeen, bellen zodra ze om de paar minuten komen.

Wat leuk dat je de box gaat ophalen! Ben ook zo benieuwd naar jullie kamertje.
Een tweedehands maar hele mooie. Dat kamertje duurt nog wel even voor het af is maar dan krijgen jullie het uiteraard te zien. Ik geloof dat we er ook uit zijn hoe we het willen. We zijn het steeds vaker en sneller eens. Of misschien geeft Pienman me gewoon vaker mijn zin.
quote:Luaska schreef op 02 september 2009 @ 19:10:

Pien, kindjes komen aan spruw doordat ze door het baringskanaal gaan. Daar zitten natuurlijk jouw eigen goede en slechte bacteriën en schimmels. Als je weerstand wat laag is of de candida bacterie wat ruimer aanwezig is in je vagina dan neemt je kindje dat mee naar buiten. Na een tijdje begint zich dat te openbaren bij de kleine (en hij kan het dan dus door de BV ook weer doorgeven aan de tepels/borsten van de moeder).Bij mij op het CB en bij de huisarts vertelde ze ook dat iedere baby deze bacterien/schimmels in zich heeft, maar dat ze er nog geen weerstand tegen hebben. Daardoor kan het zich ook openbaren. Als het goed is, hebben ze er na 3 maanden minder kans op.
Hebben jullie nu een eigen slaapkamertje voor Pienmini...ja toch?
Ja hoor een klein maar fijn kamertje dat heel mooi gaat worden.
Beterschap Duft!

Mien houdt het wel spannend voor ons! Ben zo benieuwd naar de volgende LGZW-baby...
Ooh Bengman heeft trouwens nesteldrang. Heeft zelfs al plinten voor de keuken gezaagd (in de woonkamer moet dat al 5 jaar...) Verder zit hij mij achter de vodden om alle dozen uit te pakken en de keuken in te ruimen zodat hij met het kamertje aan de gang kan. Pfff, ik heb er echt geen puf voor en ook nog helemaal geen zin in. Vind na de 20-weken echo (dan ben ik 21 weken trouwens) vroeg genoeg om 's voor een kamertje te gaan kijken en een kinderwagen te bestellen etc. Heb totaal geen zin en puf om ook maar iets te ondernemen en/of te kopen op dat gebied.
Heb je nog helemaal niks gekocht Bengie?
Ik weet niet hoe lang de levertijd voor een kamertje is bij een 'echte babyzaak', maar voor kinderwagens e.d. kan dat wel een week of twaalf worden, dus uiterlijk met 25 weken doen hoor, Beng! Wij kregen de maxicosi echt op het laatste moment (gelukkig beviel ik niet te vroeg), dat zou ik volgende keer anders doen.

Ik vind het zo spannend, moet heel de tijd aan Mien denken!
Ja Elev dat vertelde ze ons ook bij de babywinkel.

Hier ook een wat drukke gedachtegang over hoe het met Mien gaat.

We zijn trouwens goed bezig al meer dan 1000 berichtjes. Nog minder dan 4000 te gaan de komende dagen. Gaat lukken toch?!

Goed ga in bed met een boekje en lekker vroeg slapen. Truste meissies. Mien ik denk aan je!!
Nope, eigenlijk niet nee. Heb mezelf vorige week geweld aan gedaan en min of meer onder dwang 2 rompertjes gekocht. Mijn schoonmoeder had nog net geen pistool nodig.

Kinderwagen willen we wel redelijk snel na de echo gaan bestellen met maxicosi etc. Ook ivm de kerst die ertussen zit. Kamertje kopen we niet of ik moet erover struikelen. Kreeg wel een gebruikte aangeboden van de week, mensen zijn nu op vakantie maar als ze terug zijn kunnen we gaan kijken. Denk alleen dat het niet mijn smaak is. Een gewoon simpel bedje is overal wel te koop dus dat zal het uiteindelijk wel worden.
Lig op bed met luusbaby naast me ingewikkeld in n Warme deken. Hij slaapt net in. Zo schattig.

trouwens toen mijn weeen om de drie a vier minuten kwamen moest ik nog twaalf a achttien uur. Nou was jij heel snel laal en ik heel langzaam, dus ik hoop dat mien er een beetje tussenin zit.

ik ga kijken of ik luusbaby in zijn eigen bed kan leggen. Dan lekker douchen en kolven en slapen.

Morgen weer naar t ziekenhuis. Melk is nog steeds net zoveel, dus morgen nog een x zo'n remmend tabletje nemen.
pfffffff..... hoe doen jullie dat?

Ik krijg het niet voor elkaar om te forummen en te moederen.... Ik doe echt iets fout denk ik... Maar tsjonge... ik heb het zooooooooooooooooooooo druk...... en zo weinig slaap.....

Ik denk werkelijk elke ochtend: vandaag ga ik eindelijk weer eens naar het forum... Maar aan het einde van de dag val ik om en lukt het me weer niet.....Maar vandaag voelde ik een extra drang om niet om te vallen, ik wilde perse weten hoe het met minie was.... en ja hoor: Ze ligt te bevallen!!!!

Voor alle moeders... Hoe lang duurde het voordat de stroom aan visite stopte en je je niet meer verplicht voelde om je huis spik en span te hebben, maar je gewoon weer relaxed voelde?

Southmini is echt een schatje hoor, maar ik ben ontpopt tot grote stresskip die alles op orde wil hebben....

Southmini was maandag trouwens ziek. Ze spuugde alle voeding (nog steeds borst trouwens) er weer uit en hield niets binnen, kwam met grote boog er weer uit. Geen koorts gelukkig. Ik belde naar de HA en moest direct komen. Ze kon niets geks vinden, maar voordat ik weer thuis was werd ik weer gebeld of ik weer terug wilde komen om te kijken naar haar neusje (of die niet verstopt was, want dan zou ze wel eens veel lucht naar binnen kunnen krijgen en daardoor zo spugen). Neus leek niet verstopt en spugen bleef. Uiteindelijk naar spoedeisende hulp verwezen en daar dronk Southmini trots een flesje leeg zonder te spugen. (hoera!) En vervolgens kwamen daar een heleboel boeren en scheten en was alle lucht verdwenen en bleek het toch het verstopte neusje te zijn geweest. Als dank heeft ze vannacht zomaar 5 uur achter elkaar geslapen.... ik helaas niet, want was nog erg ongerust...

Sorry voor dit mega-ego verhaal en dat na die lange tijd afwezigheid.....

Ik wil nu toch echt weten hoe het met jullie is, dus ik probeer even wat bij te lezen... Maar ik kan helaas niet beloven om op jullie allen te antwoorden, want southmini moet eigenlijk weer drinken en kan elk moment wakker worden.

Hele dikke kus!!!!!!!!!
Heee South! Gelukkig dat alles goed gaat met je en met Southmini nu ook weer Jeetje dat is schrikken! Gelukkig is alles weer helemaal in orde met je kleine meisje. Wat een ellende kan een verstopt neusje dan opleveren zeg...

Oh en wat die visite betreft...die stroom heb je zelf in de hand en ik ontvang alle visite in een ongeordend huis hoor, want ik heb nog geen stofzuiger aangeraakt...en niemand die er wat van zegt (ze zouden eens moeten durven )
Hoi hoi hoi!!! whoeiii wat spannend zeg voor mientje! Áls je nog komt lezen mien, zet m op meisje. Straks ben je écht mama

Sproet, jouw vraag vond ik ook echt zó lief aan minie...

Luus, welterusten lief. Hoop dat het misschien morgen alweer beter gaat. Vandaag is het niet erger geworden, best kans dat het dan morgen juist al ietsje minder erg zal zijn

Duftie beterschap meisje, wat naar dat je je zo ziekjes voelt. Hou je het wel een beetje in de gaten?

Genieten trouwens om de opmerkingen van mini te lezen, zó schattig!

Och jee, lieve Sjip wat een ellende en spanning zo onverwacht ineens . Heel fijn dat je zo snel terecht kon bij je gynaecoloog, en realistisch wel dat deze zo gereageerd heeft. Wat moet het naar zijn om maar 'af te wachten' en heel hard hopen op een goede wending. Het bloedverlies nam al af toch? Dat is wel een goed teken natuurlijk, maar het zal een ellendige week zijn.. Ik denk aan je.

Pien kan niet anders zeggen: superschattig om jou zo over je zwangerschap te horen. Zó leuk! Dat kleine wurmpje van jullie boft maar!

Serieus, ik vind het echt heel leuk om jullie blije berichtjes te lezen. Het doet me gewoon goed dat de meesten van jullie echt kunnen genieten van je zwangerschap. T is per slot van rekening toch niet niks en nou ja, is gewoon leuk.

Ik snap ook best dat het moeilijker is om blij te zijn als je je minder lekker voelt. Maar tegelijk vind ik het bijvoorbeeld heel moeilijk om mijn schoonzus bijna alleen maar te horen klagen. Ik kan dan alleen maar denken: ik zou maar wát graag met je ruilen, dus kom maar op.

Maar ja, dat is ook niet helemaal fair want ik weet ook dat het lang niet allemaal rozengeur en maneschijn hoeft te zijn. Nou ja, jullie snappen me wel toch?

Elev, die elevmeisje , ik ben wel benieuwd wat jouw antwoord daar dan op is, hoe laat ze een meisje wordt.

Laliefje, wat ellendig van die spruw trouwens maar zo te horen heeft jullie stoere vent er niet veel last van. Zit je nu alsjeblieft niet schuldig te voelen, je bent toch geen dokter? En hij heeft geen enkel teken gegeven dat ie ergens last van had. Jullie doen het geweldig zeiden ze bij het CB zelf. Beterschap voor Laalbaby!

Oh en Caatje ook al ziekjes, getver wat akelig. Nou ja, je bent wel weer min of meer beter maar toch kan dat best nog een tijdje blijven zeuren. Ik vind het stoer hoe je het allemaal rooit want volgens mij is het behoorlijk pittig voor je momenteel hoe lang nog voor jullie vakantie?

Mijn mama komt hier straks slapen, is nu onderweg vanuit zeeland. Ze wilde graag even mee morgen naar het ziekenhuis. Het schijnt dat dat onderzoek voor Carpale Tunnelsyndroom niet heel erg prettig is dus ze wilde me wel komen supporten. Heb ik niet om gevraagd maar ik vind het wel lief. Verder heeft ze ons huis nog helemaal niet in de huidige staat gezien dus dat is wel leuk. Ik ga as we speak trouwens even foto's op mn hyves zetten. En daarna op de groep.
Ach South, ik ben er ook een poos niet geweest hoor en dat is toch niet gek. Soms is het gewoon superdruk en moet je van alles en overal heen. Had ik ook wel.

Hier geen stromen visite, want niet zoveel familie. Dus dat viel mee en ik ben niet zo van het spik en span hebben van mijn huis. Dus maak me daar niet zo druk over. Heb zelfs in de derde week op zondagochtend een keer visite gehad om 10 uur 's ochtends en heb toen gewoon alleen mijn gezicht gewassen en tanden gepoetst. Gewoon in mijn pyama en badjas. Vond mezelf gewoon nog kraamvrouw en 10 uur 's ochtends echt veuls te vroeg. (die mensen konden niet anders) Dus vandaar.

Maar wat zielig voor Southbaby zeg al dat gespuug. Wou net zeggen dat het wel heerst. (ben zelf net ziek geweest), maar dat was het niet lees ik. Fijn dat het niks ernstigs was, maar kan me voorstellen dat je dan voor geen meter slaapt. Ach ja... hoort erbij moet je maar denken.

Hey en geen berichten meer van Mien? Die is vast druk bezig met bevallen. Zag er goed uit zoals ik het las. Leuk!

Duft: Beterschap meisje. Hoop dat je snel beter bent.

Pien: Leuk, box kijken morgen. Wij hebben een box gekregen en dat is een vierkante. Had zelf liever een ronde gehad, maar ja. Wat voor een gaan jullie bekijken?

Beng: Doe je rustig aan? Tegen de tijd dat je 20 weken bent, voel je je vast een stuk fitter, dus dan kan je erweer tergenaan. (nog steeds in een rustiger tempo dan he)

Oh en nu weet ik het even niet meer. Nog een vraag dus voor de wat meer ervaren moeders. Hoe lang duurt het voordat ik mijn concentratie weer terugheb en niet van alles vergeet?? Serieus, vind het niet leuk meer.

Nou, ga zo maar eens tv kijken met Caatman. Die heeft net het andere kamertje ontruimd om te verven. Word mijn werkkamer. Lief he van hem? Dus ga hem maar eens gezelschap houden.

Tot morgen!! En Mien; ZET HEM OP
Oh en nog een voor Neem. We crossposten net. (schrijf je dat zo?)

Veel succes morgen. Ik weet niet eens wat het precies inhoudt dat syndroom, maar dat onderzoek is dus best wel zwaar? Lief van je moeder dat ze daarvoor langskomt en wel helemaal uit Zeeland. Hoop dat het meevalt.
Hi Neem! Succes morgen in het z'huis. Lief dat je moeder meegaat.

Ik met mijn "wonder" ben wel de grootste mieperd he Maar ik kan zwanger zijn dus echt niet leuk vinden. Voel me zo gruwelijk beroerd dag en nacht dat het moeilijk zat is om me staande te houden...en als ik dan ook nog moet genieten, sjee dat kan ik niet opbrengen hoor.
Oeh, Neem, foto's, leuk!!

En ik ben helemaal vergeten om op Sjips schrik-nieuws te reageren. Lieve schat toch! Vergeet niet dat zo'n echoscopist verplicht is om te zeggen dat nu het hartje nog klopt het geen garantie is dat het niet misgaat enz enz, gewoon omdat het nooit helemaal uit te sluiten is, maar als minisjip het nog deed is de kans volgens mij wel héél groot dat die bloeding ergens anders van kwam, hoor. Van die hematoom misschien? (Ik heb niet geklikt op het linkje van Beng) (en niet googlen is inderdaad een goed idee). Deze eerstekeerraakbaby moet gewoon blijven zitten hoor!

South, wat fijn om van jou weer te horen! Mijn huis spic en span houden deed ik nooit echt aan, maar ik weet wel dat ik in die eerste weken al blij was als ik voor het middageten gedoucht was. Dus ja, het is hartstikke druk! Gelukkig gaat alles, op die ene grote schrik na, nog prima met Southmini. Geef haar een dikke knuffel. En komen er weer eens nieuwe foto's?

Oh ja, Neem, ik zei dus: jij blijft een meisje. Toen zei ze: maar ik word heel groot. Ik: jij wordt wel heel groot, maar dan word je een vrouw, net als mama. Zij: ik kan ook net zo groot als papa worden. Ik: dat kan wel, maar dan ben je nog steeds een meisje of een vrouw. Daar kon ze wel mee akkoord gaan gelukkig.

Ik snap heel goed trouwens, dat je je ergert als je schoonzus (of ik ) alleen maar klaagt en niet lijkt te genieten van haar zwangerschap. Maar zelfs voor mensen die het al héél lang heel graag willen is het soms te heftig om het zonnig in te blijven zien (al weet ik natuurlijk helemaal niet hoe zwaar de zwangerschap van je schoonzus is of dat ze gewoon een piepdoos is). Maar het is zoooo begrijpelijk (en ook helemaal niet erg) dat jij je eraan ergert en denkt: mens, wees blij!

Wat lief trouwens van je moeder! Heel veel succes morgen, dikke knuffel!!
Leuke foto's Neem! Geweldig mooie kast en tafel en de keuken is ook heel mooi met blad. Vind het al behoorlijk aangekleed allemaal hoor en de poes loopt er ook lekker tussendoor zag ik!
Waar? Waar? Is dit weer een primeur voor de hyvers? Wij krijgen ze zo ook, toch, Neem? *smekende bambi-oogjes*
Jeetje, wat een drukte hier vanavond. Jullie hebben mij helemaal niet nodig .

Sorry, maar na al dat bijlezen ben ik nu echt een beetje gaar, dus ben snel weer weg. Wilde alleen Neempie heel veel sterkte wensen morgen! En wat lief van je moeder dat ze meegaat. Hopelijk klinkt dat onderzoek vervelender dan het is. Succes!
Bambi, ze komen hoor mop. Mama is er en dus even geen tijd op op de 'lekker gewoon zwanger worden' site te kijken

Uhm ik zal t eens doen. Nu.

Kusje op je voorhoofd Bambi

Beng, lieverd, daarom zei ik het helemaal niet want ik wéét toch hoe vreselijk het voor je is. Echt! T is gewoon dat mn schoonzus echt een onzelfstandige mieperd is, eigenlijk mag ik haar gewoon niet zo. En dus kan ik het van haar helemaal niet hebben.

O reken maar dat ik ook vreselijk kan miepen straks hoor
Auw auw auw auw auw ik wil niet meer! Om kwart voor 10 was de vk er en ik had nog helemaal geen ontsluiting. Zelfs niet eens verweekt. Ik kan het echt niet meer, het doet zo'n pijn!
Mientje toch, ik heb je net gemist! En ik had je zo graag goede moed willen inspreken! Hou vol, het komt echt goed. Focus je op jullie kleine meisje, het duurt nu niet lang meer. Om de hoeveel minuten komen die "bastards" ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven