samenwonen en baby's

03-09-2009 16:23 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Moet even iets kwijt. Hoorde net dat mijn ex gaat samenwonen. Na 3 maanden relatie. Het is echt al jaren uit. Ik was 17 en hij was mijn eerste vriendje we hebben 6 jaar een relatie gehad. Heel relax uit elkaar gegaan en sindsdien altijd goede vrienden gebleven. Nou, mijn vorige ex ( relatie van 3 jaar) krijgt volgende maand een kind met zijn vriendin. ( na 6 maanden relatie was zij zwanger)

Ik heb nu ander half jaar een relatie. Het gaat goed, maar we het rustig aan. Wij zijn nog niet toe aan samenwonen.

Nou hoor ik dit allemaal om me heen. En voel me treurig onder. Ik ben niet jarloers. Want ik wil ze niet terug. Ik baal dat zij dan zo zeker zijn van hun relatie.... en ik niet. Ben nog steeds een eeuwige twijfelkont.

Heeft iemand dit ook welleens meegemaakt?
Waarom zou je treurig zijn als je die dingen over je exen hoort? Als ik het zo lees, zou jij je helemaal niet prettig voelen bij samenwonen na drie maanden of zwanger raken na zes maanden.

Wel kan ik het me voorstellen dat het vervelend is als je je niet zeker voelt over je relatie, maar dat staat daar verder los van. Voel je je trouwens echt niet zeker over je relatie of denk je dat nu omdat jij na anderhalf jaar nog niet wil samenwonen en zij al zo snel?

Stop in ieder geval met vergelijken. Sommige mensen gaan bijna meteen samenwonen, sommige mensen willen na tien jaar nog niet eens samenwonen (maar kunnen wel heel zeker zijn van hun relatie) en jij zit er misschien ergens tussenin.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Tijd om je eigen relatie onder de loep te nemen dus
Volgens mij weten die mannen heus niet zo zeker wat ze willen, die mannen zijn in dat stadium nog verblind door verliefdheid en denken nog voor 99% met hun lul als die nieuwe vriendinnen toeslaan en ze verleiden tot 't maken van 'n baby.

Heb 't van dichtbij mogen aanschouwen met 'n man waar ik zakelijk contact mee had. Hij liep al 'n jaar te klagen over zijn relatie en tijdens 'n cursus ontmoette hij 'n vrouw waar ie gek op werd en dumpte hij zijn vriendin (na 12 jaar samenwonen) en 'n jaar later werd er al 'n kind geboren. Tja...

Dat ze stom bezig zijn op die manier, jammer voor hen, zij zitten voorgoed vast. Is misschien alleen vervelend als jij je ex nog terug had willen krijgen.
Ik krijg het gevoel dat je wel jaloers bent...

Wil jij niet stiekem, héél stiekem, deep down inside ook gewoon samenwonen een een baby maken met je vriend (die daar nog niet aan toe is)?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Dat ze respectievelijk na 3 maanden gaan samenwonen en na 6 maanden een baby krijgen wil niet zeggen dat ze veel zekerder zijn van hun relatie dan jij hoor.

Ik vind het persoonlijk veel beter om het rustig aan te doen en zou hier echt niet jaloers op zijn.
quote:Kwarktaart schreef op 03 september 2009 @ 16:42:

Dat ze respectievelijk na 3 maanden gaan samenwonen en na 6 maanden een baby krijgen wil niet zeggen dat ze veel zekerder zijn van hun relatie dan jij hoor.

Ik vind het persoonlijk veel beter om het rustig aan te doen en zou hier echt niet jaloers op zijn.Volledig mee eens!
hahaha evyblissy.....

owww...stiekum wel... ( ene kant) Maar andere kant, ja ik geniet van mijn leven/ werk/ vrienden. En ik zou echt niet in de schoenen willen staan van de vriendinnen van mijn exen.

En ja de biologische klok begint te tikken. Ja, natuurlijk wil ik uiteindelijk baby's en samenwonen. Maar ik moet voor mezelf nog zoveel op een rijtje zetten.

ook heb jij gelijk dat mijn vriend er niet aan toe is. Wat mij natuurlijk onzeker maakt als ik dit soort dingen hoor.

Nou goed, nu jullie reactie gelezen te hebben. Voel me me niet meer treurig... ach ja.

Ik geniet gewoon van mijn relatie. We hebben lol en ik weet dat die gek op me is. ( ook al is die nog niet toe aan samenwonen)

Ik ging trouwens ook snel samenwonen met mijn exen, dat ging uit. Dus misschien is rustig aan doen beter voor mij.

bedankt voor jullie reacties.
Hoi ivy, ik voel me precies zo.

Niet qua exen, maar zie toch om me heen dat mensen soms veel sneller, of in ieder geval zekerder zijn over hun relatie en samenwonen/kinderen krijgen. En daar ben ik best jaloers op. Ik wil me ook gewoon zeker voelen, en niet twijfelkonten!

Ik heb nu 9 maanden een relatie en mijn vriend wil graag samenwonen en kinderen krijgen, maar ik zie gewoon allerlei beren op de weg die hij niet ziet. Blijkbaar ben ik er nog niet aan toe, of niet zeker genoeg van de relatie, ik weet niet welke het is.

Heb er veel over gepraat in het topic : "samen een kind, maar is basis sterk genoeg?"

Wel goed om te lezen dat je gewoon geniet van hoe het nu is.

Ik wil dat ook graag, want zoals het is, is het heel fijn samen. Maar omdat mijn vriend telkens begint over samenwonen en kinderen voel ik alsof er druk op staat, een deadline... en die biologische klok is al erg genoeg!

Laten we van het NU genieten!
Hi mozzarella...

Ja, mee eens.
quote:EvyBlissy schreef op 03 september 2009 @ 16:32:

Ik krijg het gevoel dat je wel jaloers bent...

Wil jij niet stiekem, héél stiekem, deep down inside ook gewoon samenwonen een een baby maken met je vriend (die daar nog niet aan toe is)?Ik heb wel een beetje hetzelfde. Niet mbt samenwonen, want dat doe ik al jaren, maar wel trouwen en kinderen krijgen. Ben daar zelf denk ik nog niet aan toe. Maar ben er wel mee bezig. En dan is het toch een soort jaloersheid als iemand dan gaat trouwen of zwanger is. Niet omdat ik dat ook wil, maar omdat zij wel zeker weten dat ze dat willen. Op die beslissing of die zekerheid ben ik dan een soort van jaloers.
quote:Ivy17 schreef op 03 september 2009 @ 16:49:

hahaha evyblissy.....

owww...stiekum wel... ( ene kant) Maar andere kant, ja ik geniet van mijn leven/ werk/ vrienden. En ik zou echt niet in de schoenen willen staan van de vriendinnen van mijn exen.

Ja ik snap je punt
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
tja... i know

maar wanneer weet je het nou zeker?? Als je alle fabeltjes mag geloven... over de "ware". dat je het gewoon "weet"

Maar wanneer is dat, heb het nooit gehad, zal het ooit komen. Die zekerheid! Denk dat we dat zelf moeten invullen voor jezelf. Ik zeg het nu wel heel stoer... maar ben daar verre van.
Ja, dat "ware" verhaal... ik heb dat nog nooit bij iemand gehad.

Komt dat dan omdat het HEM blijkbaar niet was, of is?

Het stomme is dat ik heel graag bij mijn huidige vriend WIL voelen dat hij de ware is. Net zo hard als dat hij dat van mij voelt (hij zegt het steeds, hij "weet" het met mij). Maar dat heb ik dus niet. Hoe hard hij het ook verdiend om mijn 'ware' te zijn. Dat vind ik heel vervelend en verwarrend. Zeker als je al die mensen leest/hoort die 'het' wel 'weten' en HEM hebben gevonden enzo.
quote:elninjoo schreef op 03 september 2009 @ 16:28:

Volgens mij weten die mannen heus niet zo zeker wat ze willen, die mannen zijn in dat stadium nog verblind door verliefdheid en denken nog voor 99% met hun lul als die nieuwe vriendinnen toeslaan en ze verleiden tot 't maken van 'n baby.

. Dus dat is er met mij en Mr. Zwieber gebeurd! Dank voor de opheldering
quote:Ivy17 schreef op 03 september 2009 @ 17:20:

tja... i know

maar wanneer weet je het nou zeker?? Als je alle fabeltjes mag geloven... over de "ware". dat je het gewoon "weet"

Maar wanneer is dat, heb het nooit gehad, zal het ooit komen. Die zekerheid! Denk dat we dat zelf moeten invullen voor jezelf. Ik zeg het nu wel heel stoer... maar ben daar verre van.Voor mij klopte het wel. We wisten gelijk: dat is hem/haar. Heel raar.
quote:Zwieber schreef op 03 september 2009 @ 19:19:

[...]

Dus dat is er met mij en Mr. Zwieber gebeurd! Dank voor de opheldering hahaha, graag gedaan Zwieb!
quote:elninjoo schreef op 03 september 2009 @ 19:48:

[...]

hahaha, graag gedaan Zwieb! Ik ben ook zo'n sneaky bitch, soms heb ik het zelf niet eens door, hoe gemeen ik ben. Whahaha.
Je hoeft het echt niet meteen zeker te weten hoor. Iedereen twijfelt toch wel eens. Niemand is perfect, dus geen enkle relatie is perfect.

En verder... samenwonen kan altijd nog. Geniet nog even van je leventje. Samenwonen is leuk, maar ook... anders. Het is echt een grote stap, je leeft veel serieuzer met elkaar, moet afspraken maken over het huishouden en geld enzo. Soms voel je je dan net je ouders (ik tenminste... ).
Da's wel een goeie dippy, het kan altijd nog!

Op het moment zit ik weer in een positieve golf, ik kan het me nu ineens wél voorstellen dat ik met hem samen ga wonen. Wel over een tijdje hoor, niet meteen morgen. Maar dat vind ik dan weer zo gek. De ene week denk ik: ik twijfel te vaak, moet ik er dan maar een punt achter zetten? De andere week denk ik: jaaaa, ik wil het helemaal allemaal met hem.

Zouden het de hormonen zijn?
Ivy, wat is de reden waarom je twijfelt? Heeft het met problemen in je relatie te maken of is het meer een algemene twijfel, of de fijne, liefdevolle relatie die je nu hebt, wel 'eeuwig' zal blijven duren?
Mijn ex (6 jaar relatie) was een jaar na onze break getrouwd en kreeg 2 maanden daarna een kind. En hij haaaaaat kinderen! En trouwen, daar moest ie ook nooit aan denken... (ik denk dat ze 'm er ingeluisd heeft, gnagnagna...). Ze is overigens net bevallen van hun tweede kind. En had ik al gezegd dat ze heel jong (22) en heel dom (ik niet natuurlijk) is?

Heb zelf inmiddels ook een lief kindje hoor... Wil 'm niet terug, maar schrok er wel een beetje van dat iemand met mij geen kindje wil, maar anderhalf jaar later met iemand anders wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven