= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Er zit niks anders in de buurt, dat is het probleem! Ik heb trouwens wel goede hoop... Volgens mij is deze arts er maar tijdelijk als inval voor een arts die met zwangerschapsverlof is. Ik weet het niet zeker, maar dat zou heel fijn zijn! En daarnaast: ze had het over veertig jaar geleden, volgens mij is deze mevrouw al bijna op de pensioengerechtigde leeftijd. (Of geldt die niet voor consternatiebureau artsen?)

Ik snap het gewoon niet. Als consternatiebureau arts moet je gewoon feeling met kinderen en (onzekere) ouders hebben. Dat lijkt mij vereiste nummer één! Waarom is dat dan niet zo, bij ons? Het stomme is, de dermatologen waar ik voor werk zijn zulke menselijke artsen met 'feeling' voor hun vak. De oogartsen waar ik voor heb gewerkt ook. Mijn huisartsen (ik heb er drie) net zo. Mijn vader zijn oncoloog is ook een hele prettige man. Ik heb een keer les gehad van een of andere hotemetoot (Prof. Dr.) uit het UMCU, die ondanks zijn 'hoge functie' ook gewoon heel vriendelijk was. Hij begreep denk ik dat je met vriendelijkheid vaak meer bereikt dan met grenzeloze arrogantie. En dat is toch gewoon het hele punt?

Ik krijg wel een beetje hetzelfde als Pippa. Het lijkt soms alsof ik met niemand kan opschieten en overal een drama van maak, maar dat is echt niet zo hoor! Als je mijn stukjes soms leest, zou je dat idee best kunnen krijgen.
Ring, wat een gedoe bij het consternatiebureau zeg!

Ik kan me herinneren dat ik met wat lichte griepige verschijnselen een paar jaar geleden inentingen voor een verre reis ging halen. Daarna voelde ik me nog slechter. Ik kreeg op mijn kop van verpleegkundige dat ik dit niet van tevoren had gemeld, omdat je van een prik altijd nog een beetje extra ziek wordt...

Zoon heeft hier ook geen voeding overgeslagen na de vaccinaties. In tegendeel: hij heeft juist extra veel en vaak gegeten!

Wat schattig een spijkerrokje, Miss BR, dat vind ik dan weer zo jammer aan een jongetje, dat je ze iets minder schattig kunt aankleden. Hoewel ik helemaal niet van roze hou hoor!

Nou ik ga zoon zo maar eens uit zijn bed halen voor de cursus babymassage. Ik ben benieuwd!
Ik ben ook benieuwd Maria, volgens mij is het heel lekker. Wij zijn nog aan het plannen met de yoga voor een cursus.
Nou ben ook weer terug van het CB, zoon weegt inmiddels 5212 gram bij 58.5cm. En dat bij minder dan 5 weken...

Ergerde me wel een beetje aan het verschrikkelijk zalvende toontje waarmee ze zowel mij als zoon aansprak, (alsof ik een volslagen debiel ben) maar verder is ze volgens mij wel kundig en ook lief voor de kindjes. Want OMG als ik toch jouw arts had getroffen Ring! Ik was geflipt denk ik, laat ze lekker in de tropen blijven als de mensen hier toch alleen maar zeuren!!! Miep moet met alle geweld al bij 6 weken geent worden en zoon krijgt zijn eerste prikken pas als ie bijna 10 weken is. Ik vind het raar...

Maria, veel plezier met masseren, ik ben benieuwd hoe jullie het vinden!

Jojon, das handig, zo'n meisje dat alweer lekker zelf naar bed gaat! Dan was het ook wel echt nodig blijkbaar!

Ojee, baby-alarm...
Sas: bedankt voor de tip, maar de HA zei dat als ze er niet minder om dronk ze nog niet aan de medicijnen hoeft. Ik ga trouwens vandaag even de voedingslijn bellen. Volgens mij mag je bij 6 voedingen makkelijk 150 ml geven als het maar niet meer schapjes poeder zijn die je gebruikt. Toch ga ik dat even checken. Ik hou je op de hoogte.

Ring: man, man, man, je zou toch zo iemand...... Raar hoor die opmerking, echt dom. Hier worden de prikken altijd uitgesteld als er iets aan de hand is. Sterker nog Anniek lipe heel erg achter met de prikken omdat ze elke keer weer wat had. Er zit een minimum en maximum aan tijd tussen waarop ze de prikken moeten hebben. Ik heb dus altijd gebruik gemaakt van die maximum tijden en dat ging altijd goed. Stom mens zeg. Hopelijk is ze tijdelijk want fijn is het niet.

Jojon: Fijn dat je zo snel terecht kon. Ik heb ook een afspraak gemaakt op 21 sept en dat is ook sneller dan verwacht

MissBR: leuk he al die rokjes en jurkjes. Dat is voor jou natuurlijk extra speciaal na alle jongenskleding Zet hem op vandaag want inderdaad met een shit humeur wordt het altijs lastiger (en het weer werkt ook niet mee)

Spiraal zit er trouwens in. Viel me reuze mee (bloedde alleen veel met die menstruatie van mij, bleehhhh). Maar voorlopig wil ik geen polonaise meer daaronder.

En de uitslag van de tampon vraag is ook opgelost. Je mag ze gewoon gebruiken hoor, geen probleem. Dat geldt alleen voor het vloeien (omdat dat is van de wond van de placenta waardoor je een verhoogd risico hebt op infecties en die wond is als het goed is al bijna geheeld) Gewoon net als altijd, op tijd verschonen. Fijn.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Nou net gebeld met de Friso voedingslijn (toch handig). Je moet je inderdaad aan het maximum houden qua schepjes op een dag. Sara is nu tussen de 4 -5 kilo en zou dus 5 voedingen en 5 schepjes mogen hebben. 25 in totaal dus met zelfs een maximum van 30 schepjes op een dag. De hoeveelheid water maakt dan niet uit. Ik geef dus nu nog 7 voedingen met water tussen de 120 en 150 ml, maar met 4 schepjes per keer.

Het is ook niet raar dat ze nog op 7 voedingen zit maar om te kijken of ze naar 6 kan en meer verzadiging uit de voeding kan halen, moet ik kijken of ik de drinktijd kan verlengen. Ze drinkt nl haar fles binnen 10 min leeg en het zou beter zijn als ze daar minimaal 15 min tot 20 over doet. Hoe? Door af en toe de fles eruit te trekken of door nog wat johannesbroodpitmeel aan de voeding toe te voegen. Dat zit al in de Comfort variant van Friso, maar ik mocht er gerust nog wat aan toevoegen (mits het door de speen gaat) en ik moet niet een te grote speen gebruiken, want dan gaat het ook te snel. Toevallig heb ik nog zon pak (Nutriton, gewoon bij de drogist te verkrijgen) dus ik ga eens proberen.

Nu ben ik niet zo van het snel naar 6 voedingen. Het maakt me nl niet uit dat ze er nog 7 krijgt en ik voed dus beetje op verzoek met minimaal 2,5 uur er tussen, maar ik kan het wellicht proberen. Langer drinken verminderd ook de krampjes dus dat is ook een goede reden.

Misschien hebben jullie ook wat aan deze info.
Hoi allemaal!!

Oef ik moet me echt schamen, zo lang als ik niet ben geweest. Toegegeven, het is ook niet erg netjes om zomaar weg te blijven. Ik las wel met enige regelmaat mee maar voelde dan niet de behoefte om te reageren. Soms ben ik het heel erg oneens met dingen die hier gezegd worden en ik heb niet zoveel zin in discussies enzo... dus dan zei ik maar liever niets. Beetje flauw nu ik het zo opschrijf, maar ik merk gewoon dat ik veel minder behoefte heb aan advies nu met de tweede baby. Bij de eerste was ik onzeker, nu totaal niet! Maar dat neemt niet weg dat ik geen interesse in jullie en alle mooie julibeebs heb hoor, integendeel.

Natuurlijk heb ik het ook best druk, zo ineens met 2 kinderen. Ik vind het nog steeds een grote overgang, van 1 naar 2. Daarnaast hebben we de laatste tijd wat tegenslagen gehad, maar gelukkig heeft de geboorte onze relatie intenser gemaakt dus we komen er met elkaar wel uit. Ik zit ook weer volop in de sollicitatie-modus, want ik wil echt de ww niet meer in na afloop van mijn verlof. De arbeidsmarkt is nog altijd dramatisch, dus dat levert wel wat stress op. Maar het komt vast goed... ik blijf er vertrouwen in houden.

Met onze kleine meid gaat het heel goed! Ze groeit enorm, was al 4950 vorige week en 57 cm. We zitten nu op 6, soms 5 voedingen per dag en ze slaapt 9 van de 10 keer door van 23:00 tot 7:00, heerlijk! Ze kan nu ook lachen, geweldig is dat! En mama leeft zich lekker uit met de jurkjes en speldjes in haar haar, want ze heeft toch een bos! Ik kan het al echt naar achteren doen en vastmaken met zo'n schuifspeldje, anders valt het zo'n beetje op haar voorhoofd. Leuk hoor

Jojon en Randy bedankt voor de berichtjes op Hyves, leuk om te zien dat ik nog niet vergeten was
ja, ik moet zeggen dat ik het leuker vind dan gedacht hoor, al die meidendingen! echt niet allemaal roze hoor, maar dat spijkerrokje met een lief maillotje is toch wel heel schattig!

heb hier vandaag een meisje te spelen (vriendinnetje van oudste zoon), erg grappig wel. die is dus veel meer bezig met kusjes en trouwen enzo.. haha! oudste zoon is daar niet zo van gediend (dat is niet stoer).. maar wel erg grappig om ze te zien zo!

pff, morgen ook ngo dagje alleen met de kindjes bedacht ik me net. vriendlief weg naar een of andere dag. niet echt gezellig.. (is ook mijn ding hoor, ik word gewoon een beetje gek van de hele dag binnen met de kinderen, misschien morgen maar even de dierentuin doen ofzo. dan zijn we er even uit..)

ring: dat CB van jou spant werkelijk de kroon! kun je overstappen? je moet daar nog wel even tenslotte...

ok. ga even opruimen. na al die goede tips van jullie over mijn huishoudelijke inspanningen!..
Nee je bent niet vergeten... Ik had ook al naar je gevraagd via een vriendin van je (je weet vast wel wie!). Blij om te lezen dat het goed gaat. En je hoeft toch niet mee te discussiëren? Niemand verplicht je daartoe. En een eigen mening hebben mag. Ik ben het ook wel eens niet eens met bepaalde dingen die hier geroepen worden, maar dat mag toch? Anderzijds zijn anderen het ook wel eens niet eens met mij. Tsja. Dat hou je toch. Maakt dat de een beter of slechter? Ik vind van niet. Waardeer het juist als iemand goed voor z'n mening uit kan komen. Al is het dus niet de mijne...

Maar goed, ik hoop dat je nog eens je forumgezicht laat zien! Gezellig.
Ring, wat een narigheid bij die prikken de vorige keer! En wat slecht hoe ze met je klacht omgaat. Jammer dat er geen ander bureau in de buurt is. Dan maar hopen dat dit mens snel vertrokken is. En inderdaad wat een zeikwijven zijn jij en Pippa zeg

MissBr, dat is schrikken, een fik in de lamp. En inderdaad irritant zo'n alarm dat niet uit wil. Ik had deze week hetzelfde. Ik had verbrand brood in de broodrooster, waarna het heel huis blank stond en dat stomme alarm afging.

Hier trouwens nog iemand die geen fan is van het huishouden doen. Ik vind het ook zo zonde van mijn tijd. Ik ben dus duidelijk niet de enige :-)

Maria, hoe is het nu met je mannetje. Heeft hij de hele tijd zoveel geslapen?

Sanloes, wat fijn dat pruttel de massage accepteerde. Ik ben bang dat als ik dat zou doen, dat ze de hele boel bij elkaar zou krijsen. Ze is nu al niet zo'n fan van insmeren met babyolie enzo.

Kinderopvang moet ik ook nog niet aan denken. Werken lijkt me wel weer leuk, maar om die kleine uk daarnaartoe te moeten brengen.....

Chica, ik heb de kinderopvangtoeslag eigenlijk direct aangevraagd toen ik de bevestiging van het kinderdagverblijf binnen had. Ik had gehoord dat het wel 8 weken kon duren voor het verwerkt was en ik wilde het wel graag hebben, zodra we ook zelf moeten betalen, anders is het meteen wel een hele smak geld die je in een keer moet missen inderdaad.

Jojon, wat balen dat je voorlopig nog niet kunt werken met je bekken. Ik kan me je schuldgevoel naar je collega's en baas goed voorstellen. Maar je kunt er niets aan doen. Jij doet je best en dat zullen je collega's en baas vast ook inzien.

Meis, wat erg van je vader. Wat gek dat hem dat ineens overkomen is.

Chica, nog een vraagje aan jou. Jij had het een tijd terug erover dat je met de Pacco afbouwde door eerst een armpje los te laten en dan later helemaal los. Als het goed ging met 1 arm los, deed je dan de Pacco helemaal niet meer om? In principe heeft ie met 2 armen los geen functie meer toch? Ik ben nu een paar dagen aan het oefenen met 1 armpje los, met name omdat ze nu steeds zo lekker aan haar knuistje sabbelt. En ze slaapt op zich wel, maar wel wat onrustiger, volgens mij. Uk is de laatste dagen toch heel erg onrustig, ze huilt op de gekste momenten en spuugt meer dan anders. Wel gek.
CD: Ben je nu al de Pacco aan het afbouwen? Das best snel, maar ja, ach, als het kan. Inderdaad eerst 1 armpje en dan helemaal weg, want de Pacco is in principe alleen voor de armpjes. Toch kan het zijn dat ze dan nog even moeten wennen omdat de doeken ook nog strak om hun lichaampje zitten. Beentjes zijn geen probleem natuurlijk. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, kijken of het lukt, zo niet, dan kan je toch altijd weer terug?
Ik dacht, laat ik eens proberen of ze al zonder zou kunnen. Maar inderdaad als het niet lukt, heeft ze hem zo weer om natuurlijk.
quote:Carpe Diem schreef op 04 september 2009 @ 14:27:

Kinderopvang moet ik ook nog niet aan denken. Werken lijkt me wel weer leuk, maar om die kleine uk daarnaartoe te moeten brengen.....

. Daarom ben ik ook heel blij dat zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder een dag oppassen. Dat geeft me toch een vertrouwder gevoel. CD: schrijf jij trouwens ook al mee op onze hyve? We hebben hier namelijk een prive-hyve.

Ring: even een dikke voor jou en je consternatiebureau-gedoe!
Pff... ik ben weer aan het opkrabbelen na een heftige migraine-aanval. Migraine en kinderen is dus echt geen handige combi! Jee, ik kon dus echt niet meer voor d’r zorgen (lees: alleen maar kotsen-kotsen-kotsen) en Blogman kon gelukkig snel van zijn werk naar huis komen. Maar dat kan dus ook niet elke keer. Help! Wat voel je je dan machteloos.
Wat ontzettend naar Blog. Ik ben er over heen gegroeit, maar weet hoe naar het is. Verschrikkelijk beroerd voel je je dan he?

En dat met een klein meisje dat zoveel aandacht vraagt, heel veel sterkte ermee. Je zou toch denken dat als je er tijdens je zwangerschap geen last van hebt gehad, dat er een medicijn voor gemaakt moet kunnen worden. Een bepaald hormoon, dat je dan aanmaakt, wat ook kunstmatig te maken is....

Maar ja, ik weet ook niet, ben geen wetenschapper ofzo.

Een dikke knuffel iig voor jou
nou... heb even een experimentje gedaan. Hoor jullie hier steeds maar over inbakeren enzo. Heb ik nooit gedaan bij andere kinderen (voornamelijk omdat het er zo sneu uitziet). Hummel slaapt hier op zich prima, maar was gisteren en vandaag toch wel veel wakker, Nou is ze dan niet vervelend, maar zodra ze dan lekker bij met zat, viel ze steeds in slaap. had dus het idee dat ze best wel zou willen slapen, maar als ik haar dan weglegde,w as ze toch snel weer wakker.

Heb r nu bij wijze van experimentje in een doek gewikkeld (beetje op gevoel), en nu slaapt ze zowaar al anderhalf uur in het bakike van de wandelwagen (dat staat los in de box). door alle kook- en eetlawaai heen. kan toeval zijn natuurlijk, maar ga het ng wel eens vaker proberen..

zo zie je maar, ook met 4 kinderen blijf je leren!

en Blog: wat afschuwelijk zeg! ik heb ook wel eens een migraine aanval, maar dat lijkt nog niet in de verste verte op wat jij beschrijft. en dan voel ik me toch al behoorlijk beroerd..bij mij hangt het erg samen met ongesteldheid.. (tijdesn zwangerschap ook geen last van gehad dus: en ik heb me net als watever wel eens afgevraagd waarom ze nog niet hebben ontdekt hoe ze dat middeltje kunnen gebruiken in een medicijn). heb je al enig idee hoe je dat gaat doen als bligman niet kan inspringen? en hoe lang duurt zo'n aanval? ik ben meestal de dag erna nog behoorlijk brak (ook door de pil die ik dan neem denk k)

nou, net alleen gekookt/ gegeten met de kinders. NIet echt gezellig. geen idee wanneer vriendlief thuis is. reageert ook slecht op sms. (hoewel ie altijd roept dat ie me op de hoogte houdt -o: nu hoor ik trouwens mijn telefoon piepen, dat zal m zijn). wsl zo ook bad en bedritueel alleen dus. ga d'r zelf ook op tijd in, ben bekaf!

ok, kom later nog wel even kijken hier!
Blog

Vreselijk klote he, migraine... bah. Ik zeg Watever, strak plan! Zouden ze echt eens naar moeten kijken inderdaad...

Inbakeren doe ik trouwens ook fanatiek hier! Gewoon in een hydrofiel, dat wel. Jani slaapt er echt beter door en ik vind het echt niet zielig eruit zien hoor... tis net een kleine mummie, cute juist
is hydrofiel niet te klein dan? hoe blijft dat zitten?
Ik gebruik de hydrofiel luiers van de Hema, ze zijn met een motiefje (bloemetjes, hartjes, stipjes) en die zijn wat groter dan de andere die ik heb van Prenatal bijvoorbeeld. En het blijft zitten doordat ik de ene punt eerst onder haar kont stop, en dan de andere over haar heen en weer onder haar kont zodat ze er zelf op ligt. Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen...

Het blijft 's nachts zitten en 's ochtends heeft ze vaak toch haar armpjes eruit gewurmd moet ik zeggen hoor, maar ach, het is dan vaak al rond 7 dus dan mag ze ook wel wakker worden van me
klinkt logisch, ga ik proberen met die doek waar ze nu ook in ligt, die is iets groter ook dus zou moeten lukken.

ga haar nu wakker maken voor badje en fles. anders wortd de avondfles te laat straks. toch grappig dat je zo ineens iets nieuws kan proberen!
ohh wat en hoop bij te lezen!

ik vin d het ook wel schattig zo'n kleine mummie!

wyfke; zullen we het er even niet over hebben die sollicitatie. Dat ging echt niet lekker....half september hoor ik meer.

heb alles gelezen, maar dat geheugen...

ojka hoofdpijn/migraine. Vreselijk al je zelfs moet overgeven...stress denk ik zo. Zelf heb ik altijd en vrijwel continu hoofdpijn met migraine-achtige uitschieters. En ook ik had er tijdens de zwangerschap (ondanks alle werkstress) geen last van. # dagen na de geboorte is het weer begonnen en dan realiseer je je hoeveel last je eigenlijk had en hoe je er dus blijkbaar aan went. Maar ach wat waren die manden zonder hoofdpijn heerlijk. Heb er gewoon bewust van genoten. Het is bijna een reden voor een snelle tweede

Wilde trouwens vanaf afgelopen maandag gezonder gaan eten, maar mijn doorzettingsvermogen is echt nul gebleken, zo zwak!

Dus wel meer vitamines, vezels ed geprobeerd te eten, maar dat snoepen en snacken...

oja bedankt voor het duimen..afgelopen nacht: 22.00h; 3.00h en 6.30h. Er zit dus echt vooruitgang in!
quote:Watever schreef op 04 september 2009 @ 18:05:

Je zou toch denken dat als je er tijdens je zwangerschap geen last van hebt gehad, dat er een medicijn voor gemaakt moet kunnen worden. Een bepaald hormoon, dat je dan aanmaakt, wat ook kunstmatig te maken is....Zei ik ook al tegen m'n huisarts. Maar die moest hard lachen.
quote:MissBR schreef op 04 september 2009 @ 18:19:

heb je al enig idee hoe je dat gaat doen als blogman niet kan inspringen? en hoe lang duurt zo'n aanval? ik ben meestal de dag erna nog behoorlijk brak (ook door de pil die ik dan neem denk k)

Geen idee hoe ik dit zonder Blogman moet doen! Nou, ik heb wel een lieve moeder en schoonmoeder in de buurt wonen. Dat scheelt. Alleen... mijn moeder is nog niet met pensioen. Dus zij moet ook regelmatig werken. Tja, het is denk ik per keer kijken wie er bij kan springen. Zo'n aanval duurt minimaal 24 uur en maximaal 72 uur.
Blog, wat ontzettend balen zeg van die migraine. Fijn dat je moeders in de buurt heb wonen om in te springen. Hopelijk is het voorlopig niet nodig.

Of het masseren een succes was, kan ik nog niet echt zeggen. Zoon was erg moe omdat timing op de dag niet erg handig was (hij had half uurtje geslapen en toen moesten we weg) en hij was waarschijnlijk nog extra moe van de inentingen. Hij moest in het begin heel erg huilen, was daarna rustig en viel daarna zelfs in slaap. Deze week een keertje oefenen en dan volgende week weer naar de cursus.
Goeiemorgen allemaal! :Lekker geslapen?

hier redelijk uitgerust en volle dag voor de boeg. oudste net vertrokken naar scouting, middelste moet zo naar zwemles. straks nog naar een pleinfeest hier in de buurt.. altijd boel heen en weer op zaterdag.. ach ja, tis niet anders.

morgen familiereuinie van mijn vaders familie (10 broers en zussen) die ik bijna nooit zie. Ga nu wel heen, mijn zus ook, dus mijn vader kan zijn hele gezin (11 man, henzelf incluis) tonen. vast leuk voor hem!

vond spijkerrokje zo lief, heb het vandaag weer aan.. zal zo foto op hyves zetten..

fijne dag en tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven