Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb zojuist twee adressen aangevraagd. Een mag naar Taiwan en de andere naar Rusland. Verder geen nieuws op het Hurrayfront en ook niets ontvangen gisteren. Voor mijn gevoel gaat het de laatste tijd wat langzamer, terwijl ik nu meer kaarten onderweg mag hebben.

Nou ja, gelukkig ben ik heel erg druk met mijn werk, dus hoef ik niet smachtend voor de brievenbus te zitten. (dat komt wel weer:-))
Ik ga vandaag naar Utrecht bij een vriendin die voor meer dan een half jaar stage gaat lopen in het buitenland *jank* ik wilde daar kaarten gaan kopen maar ik heb mezelf op een geen-kaarten-kopen-budget gezet. Nu volhouden...........
Goed zo Steph, af en toe verstandig zijn! Ga gewoon lekker thee leuten met je vriendin, ook heel leuk!

Gisteren een kaartje uit Servië in de bus. Heel leuk, met een heel voedzaam / simpel / typisch Servisch gerecht volgens de verzender. Een maaltijd die daar vaak in het leger wordt gemaakt. Zal het eens maken. Het oogt als een soort chili con carne.
Steph: Veel plezier vandaag in Utrecht. Geniet ervan met je vriendin en voor je het weet is dat half jaar weer om. Jullie kunnen gezellig postcards uitwisselen :D

Gisteren had ik een kaartje uit Duitsland in de bus (plaats Kiel) met een zeehond erop. Leuk verhaaltje op de achterkant over wat er 's zomers allemaal daar te doen is.

Ik mocht ook een nieuw adres aanvragen: Ohio, USA.
Gisteren weer post! Een hele leuke kaart uit Den Haag. (iemand hier??)

Een van mijn kaarten gaat verlopen vandaag, als dat gebeurt ga ik nieuwe adressen aanvragen en gaan we weer kaarten uitzoeken.

Maar nu eerst naar de markt, lekker verse groenten enzo halen.

Fijne dag allemaal!
Een kaar naar Brazilie is aangekomen na 11 dagen, best snel!!

Nieuwe kaart mag naar Nieuw Zeeland.

Ik moet nu even een stop inzetten eigenlijk, tot dat er meerdere kaarten zijn geregistreerd. Maar ik denk niet dat ik dat volhoudt......
EN weer post hier!

2 voor dochterlief en 1 voor mij.

Mijn kaart komt uit Wit Rusland, heel mooi kerkje er op en een lief verhaaltje van een 14 jarig meisje die vertelt dat haar oma naast het kerkje woont. Voor dochter een kaart uit Slowakije en uit Finland. De eerste zonder tekst, alleen het PC nummer er op, en de laatste met een heel leuk verhaal. In het profiel van dochterlief staat dat ze jonge dieren leuk vind, en nu kreeg ze een kaart met hele schattige kittens. En in de tekst stond dat toeval niet bestaat, ze had de kaart gekocht en de volgende dag het profiel van dochterlief gelezen.

Onze dag is weer goed.
Oh nannie wat leuk!

Ik kreeg een kaartje uit Frankrijk, een kaart van luxemburg. Maar ik kan de text niet goed lezen want de tnt heeft er een megagrote sticker op geplakt, (over de tekst, hoe durven ze). Dat mijn adresgegevens niet correct zijn en of ik dat door wil geven aan de zender. Maar het adres klopt gewoon. Tssss zo weinig respect voor de tekst en belangrijkheid van postcrossing
Lekker slim van TNT. Ik heb nou al twee kaarten gehad die aan de voorkant gestempeld zijn. Vind ik ook zo zonde...

Vandaag geen kaarten gekregen en tot nu toe ook nog geen hurray. Begon er al aan te wennen.

Ik probeer nu ook eerst te wachten tot al mijn kaarten geregistreerd zijn voor ik weer nieuwe mag sturen. Gisteren nog leuke kaarten bij Ikea gekocht.

Krijg je trouwens in principe voor elk geregistreerd kaartje een kaart terug, ook al heb je voor een andere geregistreerde kaart al eens twee kaarten terug gekregen?
He, wat balen Kozoo, heb je die sticker er nog voorzichtig af kunnen halen?

@ Nannie B, afgezien van die kaart uit Slowakije, vind ik het leuk om te lezen dat mensen zo hun best doen voor jouw dochter. Wat een opstekers voor haar en daardoor ook voor jou!

Ik heb ook wel eens kaarten gehad met een stempel op de voorkant. Inderdaad zonde, maar volgens mij komt dat omdat de post allemaal door machines gaat en dat er daardoor nog wel eens iets mis gaat, helaas.

Ik ga zo eens naar beneden om in de brievenbus te koekeloeren:)
@ Nannie: Wat grappig dat verhaal van je dochter en de kaart van de kittens!

Hier een kaart ontvangen uit Spanje (Burgos). Beetje standaard verhaaltje, maar de kaart is wel leuk!
Dat is wat Postcrossing zo leuk maakt toch?

Mevrouwtje heeft zojuist een uitnodiging ontvangen uit China!!

Ze kreeg een Hurray met daarin de tekst dat de ontvanger de kaart erg leuk vond en dat als ze ooit naar China kwam, ze bij deze is uitgenodigd voor een chinees diner.

Geweldig......
Heb nu 13 dagen geleden mijn allereerste kaartjes verstuurd richtnig Finland, maar ze zijn nog niet gerigistreerd..:-(
Steph, sorry dat ik je heb laten wachten! Ik heb nu wat kaarten gevonden, maar moet er Unesco op staan? Dat staat er nl niet op. Het zijn afbeeldingen van de oude stad van Salzburg. Tot nu toe heb ik er nog geen kaarten gevonden waar Unesco op staat nl.
Ik had een kaartje uit Finland in de bus! Leuk kaartje.

Verder even geen nieuws.
quote:Ine schreef op 05 september 2009 @ 19:18:

Steph, sorry dat ik je heb laten wachten! Ik heb nu wat kaarten gevonden, maar moet er Unesco op staan? Dat staat er nl niet op. Het zijn afbeeldingen van de oude stad van Salzburg. Tot nu toe heb ik er nog geen kaarten gevonden waar Unesco op staat nl.

Nee, als het maar een Unesco site is dan is het ook goed.

Hier één hurray, ik lees dadelijk/morgen wel bij. Nu even eten en tv kijken.
Linndaatje, lekkere kaart zeg.

Sweetcandy, dat is idd best snel.

NannieB: leuke kaart voor je dochtertje, hoeveel heeft ze er nu al? Ojee, nu al naar China!!!!!!!! Lekker.

Joke, daar gaat het om.

ILW: gewoon geduld hebben, dat kan daar gebeuren.

Gavia, dat is iig iets.
Kom ik net thuis van een feestje en vind ik gewoon 2 kaarten in de brievenbus..JIPPIE!! Moest ze gewoon meteen registreren en hier even een berichtje plaatsen!!

Eentje uit Finland (van twee jongetjes) en de andere uit Duitsland (vlakbij de noordzee). Erg leuk!! Ze hebben echt naar mijn profiel gekeken en de moeite gedaan om een leuke passende kaart te versturen.

Ik ben helemaal blij! Denk dat ik morgen maar een weer een nieuw adres ga aanvragen
Jeej nietjuuh! Leuk om post te ontvangen.

Ik heb vanacht een Hurray gekregen uit USA en mag een nieuwe kaart sturen naar USA. Dat verwachtte ik wel. Maar het is wel een leuk profiel, dus ik ga even een leuk kaartje uitzoeken.
Nietjuuh, leuk zeg zulke kaarten.

Hier gaat er een kaart naar Frankrijk, de heeft twee accounts (ikzelf vind eentje al genoeg anders is het veeeeeel te duur).

Oja, gisteren geen kaarten gekocht *schouderklopje*.
Wat goed zeg dat je de verleiding hebt kunnen weerstaan Steph ! ;)

Ik heb gisteren mijn foto's opgehaald bij de kruitvat die ik had laten afdrukken voor de photo-RR. Best leuk om te doen. Vooral om te doen (het maken en versturen), leuker dan het ontvangen zelfs :D

Maar ik leg mezelf af en toe even een stop op... want het is best duur allemaal: kaarten kopen, foto's printen, enveloppen, velletjes postzegels. Alles bij elkaar opgeteld.. PFOE

Dus ik probeer nu voor in ieder geval een week even niks aan postcrossing te doen. (behalve ontvangen dan ;))
Jaja, Sweetcandy eens kijken hoelang jij de verleiding kunt weerstaan.
Haha Sweetcandy, geloof je het zelf? :P
Zo was ik weer.. Kon even niet reageren, was geen reageer veld onderin. Baalde erg...

Vandaag weer kijken, weer niet.. dacht he hoe kan dat nou. Weet het nu.. was niet ingelogd, had een cleaner over mijn laptop gedaan... ojeee

Maar ben er weer, gisteren een heel leuk moominkaartje uit finland gekregen en een super gaaf zwart wit kaartje uit duitsland. Je ziet een lange weg en daarop zie je een meisje van de achterkant... oo ik smolt gewoon.

Ben op dit moment ook aan het bezuinigen... dus ik heb zoiets van als de postzegels op zijn, wacht ik gewoon tot mijn loon er bij is en dan koop ik weer, dan zorg ik dat ik van binnen en buiten europ 2 velletjes heb liggen en dan is het gewoon op is op.

deze bedoel ik......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven