18 jaar naar de .....

14-04-2009 13:53 2027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft van het weekend beslist dat hij van mij scheiden wil. Na 18 jaar huwelijk en 4 kinderen. Hij heeft hele verhalen over ; het gevoel is weg, zijn nu nog jong (ben 41 hoezo jong) en blah die blah die blah, Maar ben erachter wat de echte reden is hij heeft al een nieuw vriendinnetje klaar leggen.

( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.

De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)

Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.

Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
quote:Spijker schreef op 05 september 2009 @ 13:35:

Het belangrijkste is dat het voor het kind goed is om twee ouders te hebben.

Kijk hier zijn we het eens, en wat ik al eerder heb gezegd krummel kan prima meedraaien met de gewone bezoek regeling, zal ik niet in de weg staan. Want ja krummel moet ook zijn/haar vader leren kennen. Maar meer dan dat ? Nee.

meiden
quote:sannemer schreef op 05 september 2009 @ 13:39:

Maar meer dan dat ? Nee.

Waarom niet? je bent nu ontzettend giftig en dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar die hele afgelopen 18 jaar was je man wel goed genoeg om kinderen mee te krijgen en op te voeden en nu blokkeer jij voor hem die mogelijkheid voor zijn laatste kind. Waarom?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
De andere kinderen zijn gewenst door ex en mij, dit kindje is alleen gewenst door mij, dat maakt het verschil, dat maakt alle verschil van de wereld
Dit kindje is toch een ongelukje van jullie allebei?

Jullie zitten nu allebei in een emotionele achtbaan. En ook al zegt en roept hij rare dingen, daarmee verspeelt hij nog niet zijn vaderschap.

Hij is wél de vader.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Volgens mij werkt "meneer"hele dagen en is het al een heel geregel om tijd voor zijn dochter vrij te maken. Als hij dan echt zelf voor Krummel wil zorgen zal hij eerst aan moeten tonen waar hij die tijd vandaan gaat halen. Doos is hier geen partij in deze en wordt in eerste instantie helemaal niet meegenomen door de recht!

Ook is het niet gebruikelijk dat een kleine baby al in co-oudersschap, zoals wij die kennen mee genomen, daar de rechter de hechting tussen moeder en de baby als uitgangspunt zal nemen, deze staat op nummer 1! Tegen de tijd dat de baby twee gaat worden kan daar pas sprake van zijn, mits de omstandigheden van vader optimaal blijken te zijn. Dit is ook het standpunt van de kinderbescherming weet ik.

Sterkte Sanne, je bent een kei, en doet het goed!

vechten als een leeuwin voor je kinderen, daar is niets mis mee! Waren alle moeders maar zo...!
quote:Spijker schreef op 05 september 2009 @ 13:46:

Dit kindje is toch een ongelukje van jullie allebei?

Jullie zitten nu allebei in een emotionele achtbaan. En ook al zegt en roept hij rare dingen, daarmee verspeelt hij nog niet zijn vaderschap.

Hij is wél de vader.

helemaal eens met bovenstaande en daarbij vind ik het nu al een vreselijk getouwtrek om een kindje dat er nog niet eens is, bah

worden jullie nu eens volwassen en laat je ex nu eens los, hard misschien maar de waarheid is nu eenmaal, hij heeft een nieuwe liefde en die is al in zijn leven, en jij sanne, heb je erbij neer te leggen, en doe dat dan ook eens, al vind je het kut!
quote:Spijker schreef op 05 september 2009 @ 13:35:

Welke rare redenen en kronkels hij erbij haalt, dat is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat het voor het kind goed is om twee ouders te hebben.

Oh, dus pa (in dit geval) kan zo egoïstisch zijn en doen als dat hij wil zolang het kind maar twee ouders heeft? Ik vind dat echt zo'n onzin.

Ik denk dat TO al genoeg aan haar hoofd heeft om nu ook nog eens de rechten van haar ex voor die van zichzelf te moeten plaatsen.
Hij is het wel maar hij wil het niet. En ik ga nu in herhalingen vervallen maar krummel kan gewoon meedraaien in de gewone bezoekregeling. En wil hij dat niet, dan spijt me dat verschrikkelijk voor krummel maar ik ga niet met zijn spelletjes meespelen. Hij loopt nu te kloten over de rug van zijn ongeboren kindje. En ik pas. Of gewone bezoekregeling of niets.
Als het leven nou eens zo gemakkelijk zou zijn dat je je er bij neer zou kunnen leggen.......pfffffffft sorry hoor. Alles in mijn lijf zou zich hier tegen verzetten. Het is ook niet eerlijk allemaal.

Tuurlijk kan je van een afstand makkelijk zeggen om het los te laten maar dit gaat onder je vel zitten en doet zelfs fysiek pijn.

Sanne ik ken een verhaal waar man het kind ook niet heeft erkend. Hij verlaat de moeder als ze 6 weken zwanger is en na de bevalling en het eerste jaar blijft het stil. Man heeft dan inmiddels zijn leven weer op de rit en bedenkt dat hij ook nog een kind heeft. Via een DNA test en de rechter erkend hij het kind alsnog en moet moeder toestaan dat er een omgangsregeling komt. Dus je kan nu hoog en laag springen en je ziek voelen van ellende(begrijpelijk) maar het komt toch zoals het komt, is het niet nu dan misschien nog over een paar jaar.

Ex doet dit nu alleen maar om wraak te nemen, volgende week zegt hij weer iets anders of vindt een nieuwe stok om mee te slaan. Tot nu toe heeft hij zich aan nix gehouden wat hij heeft beloofd en uitgeroepen, dus voor je eigen zielenrust probeer het in die context te zien.
@ candy : Sorry had je berichtje helemaal nog niet gezien. Ja vader werkt 40 uur in de week, hij woont nu in de buurt van zijn werk en de co-ouderschap met dd is dan ook nog niet van kracht. Het is de bedoeling dat hij in de buurt komt wonen, ander dorp maar wel in de buurt. Hij is dan van 's morgens 7 tot 's avonds 6 de deur uit. Dus nee hij gaat niet zelf voor het kindje, of voor zijn dochter zorgen. Tenminste niet overdag. Dochter weet dit maar heeft er toch voor gekozen, ik heb haar daar in ook niet in de weg gestaan.

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat co-ouderschap voor zo'n kleintje gewoon nog niet "mag", en als krummel 2 is ? Tja dan zijn we twee en een half jaar verder, dan zien we wel weer.

meiden
Noa ik ben ook niet tegen een bezoekregeling. Ik vind het prima als krummel gewoon meedraait in de bezoekregeling die er al staat voor de andere kinderen.
[quote]Spijker schreef op 05 september 2009 @ 13:35:

Ik vind het erg belangrijk dat een vader net zoveel rechten (en plichten) heeft als een moeder.

even niet speciaal met jouw situatie Sanne, maar ik wordt toch altijd een beetje boel boos om dit soort uitspraken. In een ideale wereld hebben vaders en moeders evenveel rechten en plichten. Mee eens, Maar in de wereld waarin wij leven doen vader toch altijd wel heel makkelijk een stapje terug als het om de verzorging ofwel de plichten gaat. Hoeveel vaders nemen in de praktijk nou 50% van de zorg op zich? In een relatie is dat al vaak niet zo, laat staan in een gescheiden situatie. Ik verbaas me er altijd weer over dat vaders in een scheidingssituatie genoegen nemen met een weekend in de 14 dagen. Hoezo eerlijke verdeling?? Zij leven hun eigen leven en eens in de week of 2 weken nemen ze een weekeindje de zorg op zich.Joepi!!!! Moeders hebben nog altijd het grootste deel van de zorg voor de kids op hun schouders en als die Laml*l jeuk aan zn ballen krijgt en de boel laat ontploffen moeten wij meegaand zijn en ze loslaten en vooral de kinderen niet beinvloeden. Rot op zeg, ik(en vele met mij) lopen op hun tenen om de boel draaiende te houden en we moeten maar rekening houden met alles en iedereen en meneer speelt eens in de zoveel tijd de leuke vader.......

Natuurlijk moeten we in het belang van de kinderen denken, maar was het in de eerste instantie al in het belang van de kinderen dat laml*l via het internet een andere K*t ging zoeken en de boel thuis liet ontploffen?? Kom op zeg.

Zo, dat moest ik ff kwijt. Ik wil niemand kwetsen, maar de ideale wereld bestaat helaas niet. We worstelen en komen boven en we zijn uiteindelijk allemaal verliezers. Niemand wordt hier beter van en onze kinderen al helemaal niet.
Oke er is veel geschreven al. Ik ben het in de regel eens met Spijker. Maar Sanne als jij niet wil dat er een co ouderschap komt voor Krummel dan moet je snel contact opnemen met die mediator. Dan hoor je of Krummel nog in convenant gezet kan worden of niet. Kan dat niet omdat je dan tegen co ouderschap aan gaat kijken (en dat wil jij niet) dan zul je een aparte procedure denk ik op moeten starten voor Krummel. En dan het gevecht aangaan in de rechtbank. Alleen dan kun je denk ik nog het een en ander bereiken. Want anders zul je helaas toch zeker in het belang van Krummel. Een co-ouderschap of iets dergelijks mee akkoord moeten gaan.

Trouwens de kinderen waar bezoekregeling voor is. Denk je niet dat Doos daar ook niet bij is? Dat hij speciaal voor hen ze niet naar zijn huis mee neemt of ergens mee naar toe neemt waar Doos bij is? Helaas voor jou (en echt meis ik vind het rot dat ik het moet schrijven) zal Doos daar zeer zeker ook mee te maken krijgen. En kids zullen zich zowel naar pa zijn regels moeten schikken tijdens die bezoekregelingen. Doos gaat toch deel uit maken van Pa zijn nieuwe leven, en dus ook zijn momenten dat hij zijn papa broek aan heeft. Dat de kinderen dan niet naar haar willen luisteren dat is een ander verhaal. Maar ze zal ze ook mede opvoeden. Hoe cru het ook ligt.

Spijker zei het geloof ik: als jij ooit een nieuwe partner weer krijgt heeft deze ook toch ergens invloed op de opvoeding van jouw kinderen. En reken maar dat ex dan ook niet blij is. Maar hij heeft het dan ook maar te willen. In de praktijk komt het daar toch op neer. Al is het papiermatig dan wel dat jij de ouder en verzorger bent.

Dat je vecht voor Krummel omdat hij die niet wil snap ik volledig. Maar bewandel dan wel de wet en handel het goed. Zodat er geen spelt tussen te krijgen is. Dus eerst die mediator en wil ex dat niet, dan de rechter. Hetgeen betekent dat je een eigen advocaat in de arm moet nemen voor Krummelsbelang.
@ festen : Ik ben niet begonnen met het touwtrekken. Ik heb hem gezegd dat hij overal bij mag zijn, de controles, de bevalling als hij dat wil, en zelfs dat hij krummel wat vaker wil zien om een band op te bouwen vind ik dat prima. Maar hij heeft aangegeven dit kindje helemaal niet te willen, heeft hij tegen mij gezegd en tegen de kinderen. Dat hij nu begint over co-ouderschap is puur en alleen uit kwaadheid over mijn mail naar truus.

Ik heb trouwens niet het idee dat zij van zijn plan afweet zie zijn uitspraak, ALS truus blijft dan.............

We zullen wel zien hoe het verder gaat, ga hem voorlopig volkomen negeren tenzij het over de kinderen gaat.

Ow en loslaten, probeer het, probeer het, kinderen zijn nu heel weekend naar hem en haar, en hoe moeilijk ik het er ook mee heb, ik heb ze veel plezier gewenst. Dus denk dat ik op de goede weg zit.

meiden
Noa je hebt wel gelijk maar het is nu eenmaal bij wet zo bepaald. En het is helaas nog wel zo dat de meeste gevallen moeder de werkelijke opvoeding doet en de kids toegewezen krijgt. En dat pa er maar het kijken naar heeft. Of dit hem nu bevalt of niet. Want ik ken ook schrijnende verhalen van vaders die dolgraag de meeste opvoeding van hun kind/ kinderen voor hun rekening nemen omdat mams er de kantjes vanaf loopt. En dan nog zijn er veel rechters die vinden dat kinderen bij mams horen ipv pa. En pa dus vette pech heeft. Wat ik dus in dit geval totaal verkeerd vind. Maar ben geen rechter!

De laatste jaren is de wet aan het bijdraaien zoals Spijker al schreef: pa en ma moeten gelijke rechten en plichten krijgen. Maar het is nog lange niet ideaal! Nog lange niet.
quote:sannemer schreef op 05 september 2009 @ 14:47:

Noa ik ben ook niet tegen een bezoekregeling. Ik vind het prima als krummel gewoon meedraait in de bezoekregeling die er al staat voor de andere kinderen.Dat had ik ook begrepen Sanne en dat alleen vind ik al heel bewonderingswaardig van je. Mijn hart zou zich omdraaien als ik in jouw schoenen zou staan.
Tuurlijk is dit naar aanleiding van die mail naar Truus Sanne. Dat weet je dondersgoed. En als ik het zo lees weet truus helemaal niet dat jij zwanger bent. Mooi. Dan vraag ik me af hoe hij het wil dat als hij co-ouder wordt dat hij dan Krummel achterlaat bij Truus als ze niets weet. Maar het is nog lang niet zo ver. Hij heeft nu deze stok om mee te slaan, daarvoor was het: jij rekt de scheiding en dat komt door je vakantie.

Probeer je hoofd koel te houden en te bedenken dat hij bij dit soort acties jou enkel wilt pijnigen. En zeer zeker niet in belang van de kinderen denkt en of handelt. Misschien begrijp je nu waarom ik vanaf begin al tegen mediator was. Zolang je zijn wil doet is er niets aan de hand, zodra je je eigen zin en wil doet zijn de poppen aan het dansen. Advocaten zijn in mijn ogen zoveel handiger in vechtscheidingen dan mediators. Want laten we wel zijn: het is toch een vechtscheiding of niet Sanne?
Dushi natuurlijk zal zij ook een rol gaan spelen in hun leven, daar ben ik me zeer van bewust, zeker in het leven van dd. En hoe vervelend ik het ook vind (en dat is meer gevoelsmatig dan dat ik denk dat ze niet goed zal zijn voor de kinderen) Ik heb het nooit in de weg gestaan. DD heeft deze keuze gemaakt en ik heb nooit gezegd dit wil ik niet. (natuurlijk wel gedacht maar dat zeg ik, dat is gevoel en niet verstand)

Maar nu dit gedoe met krummel. Het is gewoon nijd en kwaadheid waar zijn wens vandaan komt en niet de wil om ook voor dit kindje te zorgen. En dat maakt mij zo verschrikkelijk boos.

meiden
Sanne hij is gewoon ff heel kwaad op jou ivm die email die jij aan zijn liefje stuurde, en ergens wel terecht denk ik, oke je had het ook niet moeten doen, maar tis gebeurd.

dat waait wel weer over, en geloof me, hij draait wel weer bij.

probeer alles een beetje te relativeren en relax eens een keer.

het is ook allemaal moeilijk, dat ontken ik niet hoor, maar probeer eerst het een en ander te accepteren en brei daarop voort, anders gaat dit finaal uit de klauwen lopen.

kom op en concentreer je op je ongeboren kindje, dat is wat telt

heel goed van je, geneer hem! iig voorlopig en hou je alleen bezig met de kids met name wat hun aangaat ivm je ex
Dat begint het wel te worden dushi, hoe vervelend ik het ook vind.

En emm ze weet nu dus wel van de zwangerschap omdat ik dat verteld heb in de mail, en daarom is hij zo kwaad, hij had dat willen vertellen in zijn eigen tijd, en zoals hij zei "ik wil ook de omstandigheden uitleggen". En als ik dat dan voor hem ga invullen zal hij het wel zo draaien dat ik hem er zwaar heb ingeluisd. Mijn woorden en gedachtes he niet de zijne. maar denk dat ik hem nu wel aardig ken.

meiden
Ik begrijp ontzettend goed dat dit je boos maakt Sanne. Daarom zeg ik ook: vraag de mediator wat je nu in het geval van Krummel te doen hebt. Niet aan ex, aan de mediator dus. Als die vind dat jullie moeten opdraven om Krummel te bespreken ivm convenant dan moet dat. Komen jullie er dan niet uit. Dan kan het zomaar zijn (maar dit is nergens op gebaseerd maar puur gevoelsmatig, dus begrijp dat goed) dat er een totale bom onder het hele convenant komt. En dat de gang naar de rechter alsnog ingezet moet worden. Ten eerste kom jij daar dan beter uit ( in mijn ogen) dan ex. Want dan wordt er op de letter gekeken waar wie recht op heeft en voor hoelang. En gevoelens of iets dergelijks worden hierin niet meegenomen. De rechter kijkt dan puur in belang van de kids. De advocaten zijn diegene die dan knokken voor jouw en ex het recht scheelt in mijn ogen altijd minder stress. Beslissing ligt bij Rechter. Een mediator is een derde onafhankelijke partij die vind dat jullie het moeten uitknokken en dan met de overeenkomsten naar de rechter gaat. Met alle stress daar dan nog eens bovenop. Maar dat zal die mediator een worst zijn.

Trouwens als jij heel heel vervelend wilt doen, dan kun je nu nog voordat de papieren bij de rechter liggen naar een eigen advocaat en voor al je kinderen knokken. En het dan over laten aan je advocaat. Mediator vervalt dan en de daarbij getroffen overeenkomsten volgens mij ook. Maar 100% zeker weet ik dit niet. Weet wel dat je dan meer geld kwijt bent.
Je hebt gelijk festen, ga zo maar eens even uitgebreid badderen en voor me zelf zorgen. En ja ik kan begrijpen dat hij boos is. Maar vind dit zo min. Ok, rust. Negeren. En denk aan mezelf en de kinderen (allemaal). En ik hoop met heel mijn hart dat dit weer overwaait en dat we straks normaal met elkaar kunnen praten en een goede regeling kunnen treffen voor krummel.

meiden
quote:sannemer schreef op 05 september 2009 @ 15:10:

Dat begint het wel te worden dushi, hoe vervelend ik het ook vind.

En emm ze weet nu dus wel van de zwangerschap omdat ik dat verteld heb in de mail, en daarom is hij zo kwaad, hij had dat willen vertellen in zijn eigen tijd, en zoals hij zei "ik wil ook de omstandigheden uitleggen". En als ik dat dan voor hem ga invullen zal hij het wel zo draaien dat ik hem er zwaar heb ingeluisd. Mijn woorden en gedachtes he niet de zijne. maar denk dat ik hem nu wel aardig ken.

meidenOoh maar daar ben ik ook heilig van overtuigd. Hij zal het zo draaien dat jij hem dronken had gevoerd (of iets dergelijks) en dat je toen misbruik van hem gemaakt hebt. Dat jij jouw verhaal gedaan hebt is eigenlijk maar beter. De manier waarop verdient geen schoonheidsprijs maar dan had Doos dr mailadres maar niet bij je moeten dumpen. Trouwens ze mailt jou ook wel eens dus dan staan jullie met zijn 3en gelijk erin. Dus enerzijds is hij pissed omdat jij die mail hebt gestuurd (en dat snap ik wel van zijn kant) Maar anderzijds dan had Doos jouw kant van het verhaal niet geweten en dat vind ik ook niet eerlijk.
Sanne, sorry voor de anderen maar laat maar lullen, echt. Ineens duiken er 'nieuwe' gezichten op in dit topic, die waarschijnlijk alleen de laatste berichten lezen. Hij heeft niet eens co-ouderschap over je andere 4 kinderen, behalve 1 dochter. En daar is eigenlijk ook niet echt sprake van co-ouderschap, want na school komt ze eerst naar jou toe, omdat hij niet thuis is. Pas na zessen gaat ze naar hem toe is het plan, tja en dan stort pa zich in de armen van de nieuwe vrouw. Niet leuk voor dochter. Kortom, er is geen sprake van co-ouderschap. En nu wil hij ineens co-ouder zijn van een babietje, terwijl hij die ten eerste niet wilde en ten tweede hij werkt 40 uur. Mensen kunnen hier gaan lopen roepen, dat je het moet accepteren en moet loslaten en hij mag ook vader zijn en blablabla. Dat zou allemaal prima zijn, als hij de afgelopen tijd een betrokken vader was geweest, maar hij kwam niet naar een optreden van dochter, kwam niet in de avond naar de kinders op de camping want hij wilde achter de computer met mevrouw chatten, hij weet een week vakantie van zijn kinders te verneuken, omdat zijn vakantiedagen op zijn (opgemaakt aan een tripje naar miep). Kortom, hij verzaakt zijn plichten naar zijn kinderen toe. Dus: een bezoekregeling in de toekomst lijkt me niet meer dan normaal, maar meer zit er niet in bij hem. Dat ligt aan hem, niet aan jou.
quote:sannemer schreef op 05 september 2009 @ 15:15:

Je hebt gelijk festen, ga zo maar eens even uitgebreid badderen en voor me zelf zorgen. En ja ik kan begrijpen dat hij boos is. Maar vind dit zo min. Ok, rust. Negeren. En denk aan mezelf en de kinderen (allemaal). En ik hoop met heel mijn hart dat dit weer overwaait en dat we straks normaal met elkaar kunnen praten en een goede regeling kunnen treffen voor krummel.

meidenBen het met Festen eens dat je je niet zo moet op laten naaien door ex. Hij zal hoe dan ook elke bokkesprong wagen of uitvoeren om jou over de rooie te krijgen. En het lukt hem telkens. Hij doet dat met een doel: zijn eigen belang, niets meer of minder. In de hoop dat jij beslissingen overhaast neemt, of dingen vergeet of wat dan ook. Alles zodat jij er minder van wordt en hij sterker in zijn schoenen staat. Dus zennnnnnn lekker badderen en pak je rust. Krummel heeft dat hard nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven