Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
quote:raccoon schreef op 02 september 2009 @ 23:10:

[...]

Wat een narigheid bloesie..potverdorie wat een toestanden..

Ik hoop dat er snel een oplossing voor handen is ..
Ha, voel me dan weliswaar even zwaar ketvut, maar ga niet bij de pakkies neerzitten! Ha, mij krijgen ze er niet onder hoor! Ben al aan het solliciteren geslagen, dus wat dat aangaande....

Mar we gaan wel goed uit elkaar hoor, komt in orde, geloof ik in!
dikke hug voor bloesie,..
Bloessie pot verdorie wat ewen ellende allemaal. vanuit hier een big hug voor jou.
Thanks meiden, maar ik laat me er niet onder krijgen!

Ben eigenlijk akelig kalm en nuchter onder de gegeven omstandigheden.

Of de real big bang nog komt weet ik niet, zit er gek genoeg al jaren op te wachten wanneer ik een keertje instort. Ik ben daar het type niet voor denk ik. Niet zeuren ( mag wel effies ) maar aanpakken die handel!
bloessie als ik een geld boom had in de achter tuin had je bij kunnen werken als nanny hihihi..

ik welke sector en stad kijk je voor iets? zal ik effe checken bij familie en vrienden of ze iets weten!
Ik werk het liefst in de horeca in Enschede, en uiteraard het liefst de daguren, maar ja, de banen liggen niet echt voor het oprapen, he?

Geeft niks, heb het gisteren nog maar vernomen, dus moet ook ff emotioneel er nog naar toe groeien dat ik daadwerkelijk ofwel werkloos ben of een andere baan moet zoeken.

Het is niet het einde van de wereld, denk ik maar.

Maar wel heel erg lief van je Dutchie, doet me goed al dat medeleven van jullie kant! We kennen elkaar niet eens, en dan zijn jullie zo heel erg lief voor me! Doet me heel erg goed en maakt dat het draaglijker is voor mij en mijn gezin. Want uiteraard meld ik dit soort dingen naar mijn kinderen toe en die vinden het supertof al die lieve reacties!
Bloesie, ik hoop dat er snel een oplossing is. Ik zou je ook graag willen helpen..Het spreekwoord..als de nood het hoogst is is de redding nabij..ik hoop dat dat ook voor julie telt.
bloesie,..een tijdelijk oplossing is ebay,.... ik weet het... maar amerika is gek van Oilily en als je in nederland dingen van ioilily in de uit verkoop koopt of bij een outlet (lelystad of alkmaar) en je zet ze op ebay.com (niet ebay.nl)..amerikanen zijn er gek van vandaag toevallig vandaag schoenen van mini maxie (oilily) verkocht..had ze in leystad 3 jaar terug gekocht voor 30 euro.... ze zijn 2 jaar gedragen en zagen er goed uit..nu voor 50 dollar verkocht hahahaha
quote:dutchie1976 schreef op 03 september 2009 @ 22:47:

bloesie,..een tijdelijk oplossing is ebay,.... ik weet het... maar amerika is gek van Oilily en als je in nederland dingen van ioilily in de uit verkoop koopt of bij een outlet (lelystad of alkmaar) en je zet ze op ebay.com (niet ebay.nl)..amerikanen zijn er gek van vandaag toevallig vandaag schoenen van mini maxie (oilily) verkocht..had ze in leystad 3 jaar terug gekocht voor 30 euro.... ze zijn 2 jaar gedragen en zagen er goed uit..nu voor 50 dollar verkocht hahahaha

Oe., dat heb ik ook een tijd gedaan, Oilily verkopen op Ebay.

Alleen loopt het niet meer zo lekker als vroeger. Toen verdubbelde ik bijna alles wat ik kocht, bizár!
@Bloesie dat is inderdaad zwaar K, dus mijn opbeurende gesprek had niet echt geholpen G$%#@V(*D.

Meid wens je de komende tijd sterkte.

@Dutchie nu weet je echt dat ik wel aan het bewegen ben he, een Nederlandse hijger aan de telefoon die te top van berg had bereikt.

@Vinyl, How are you doing?

@Raccoon zijn de kinderen weer een beetje rustig geworden?
Vinyl, hahaha misshien heb ik ooit wel wat van je gekocht hahah.. tja er zijn bepaalde dingen die echt goed verkopen,..maar ik denk dat door de economie, ebay nu wat minder opbrengt dan 2 jaar terug
SFO,... hahahah hijger dat je er bent!
quote:dutchie1976 schreef op 04 september 2009 @ 16:06:

Vinyl, hahaha misshien heb ik ooit wel wat van je gekocht hahah.. tja er zijn bepaalde dingen die echt goed verkopen,..maar ik denk dat door de economie, ebay nu wat minder opbrengt dan 2 jaar terug

O, dat zou zomaar kunnen!

@ SFO: alles goed hier! Ik heb net de collectebussen voor de KWF kankerbestrijding in elkaar gezet, dus mijn collectanten kunnen maandag op pad! Yeah!
Vinyl Sfo-vrouw heeft mij al zo gek om ons ook voor Team and Training op te geven. Ik moet alleen nog even met Dutchie even bij kletsen over het hoe en wat.
Goede nacht aan die kant van de plomp en goede morgen voor straks!

Allemaal het weekend goed doorgekomen?

Ik wel, lekker gewerkt dit weekend. Gek genoeg is het retegezellig met al mijn collega's, alsof ze het extra leuk maken voor me. We hebben een hoop lol en dat doet me gezien de omstandigheden enorm goed!
@Bloesie wij hebben hier vandaag nog allemaal weekend, het is namelijk Labor Day. Sfo heeft dan ook heerlijk uitgeslapen en heeft nog geen tijd gevonden om koffie te maken.

Zo een lekker eind met Billie lopen en dan het huis op de kop gooien.
Goedige nacht voor een ieder!

Deze dame is al een uurtje uit de veren en gaat van een prachtige nazomerse dag genieten.!
zit onder de muggen bulten..grrrrrr dutchie is filt mignon voor die krengen... nou onder weg naar mijn baas tot zo..
Na ja, wat je genieten noemt....

Ben druk met van alles en nog wat en nauwelijks buiten. De wereld ziet er in ieder geval vriendelijk uit zo met de zon.....

Dutchie, lavendelolie wil wel helpen......
@Bloesie Kijk aan het is dus lekker weer in het Oosten van het land. Maar ben blij voor je dat je in iedergeval een bezig bijtje bent.

@Dutchie had je nog een extra dagje vrij of zo?
was maandag vrij he! dus lekker lang weekend gehad..... gisteren gigantische onweers buien gehad...mocht ook wel want we haddne 4 weken geen regen gehad, das natuurlijk niets voro jou SFO het zal daar wel erg droog en dor zijn....
Inderdaad Dutchie, wat is regen. Hier wel last van FOG maar dat brand voor de middag wel weer weg.
minni dutchie M zegt altijd ..mommy its froggy outsite......

nou mini dutchie C is signed up for boy scouts... hij glom van oor tot oor bij de openings avond....zo lief....

Raccoon hoe voel je je? nu dat je kids weer naar school zijn kan je jezelf ook wat aan dacht geven he! Hoe vind je de boeken? lekker he om effe nederlands te lezen... over een paar weken heb ik weer een boel tijdschriften ......

SFO wanneer komt jou nazaad naar amerika? in deze maand toch? je zal er wel naar uit kijken hoor....

had ik al verteld dat we een deck hebben? mooi gewordne zeg...beter dan dat kleine plakje beton...ik zit elke avodn heerlijk buiten

bloessie is het weer nog zo lekker dat je buiten kan genieten?

kodak b=zijn jullie weer erg druk op je werk?

nou ik ga maar weer iets doen
Even snel een berichtje,,dochter is ook weer naar school gebracht. Ze vindt het geweldig, hopelijk blijft het ook zo.

Dutchie, ik heb nu inderdaad wat meer tijd voor mezelf. Alhoewel ik het nog wel druk heb met ziekenhuis bezoeken, soms denk ik weleens dat ik tot het personeel behoor.

De boeken zijn leuk, en geniet er echt van. Ik heb ook een stapel leuke tijdschriften, als ik je de boeken terug stuur dan doe ik je daar ook een lading van mee.

Mijn zoon zit ook bij de boy scouts en vindt het ook geweldig..leuk he dat pakkie..

Ik kan geen wijntjes meer verdragen, heb gisteren anderhalf glas gehad..heb me nu toch een hoofdpijn. Dat is het me niet waard.

Ik hoop dat ik binnenkort ook op zoek naar een baantje kan gaan, ik weet nu al dat het niet voor me is weggelegd om de hele dag in huis te hangen..

Bloesie, je klinkt weer behoorlijk positief..ik hoop dat er voor jouw ook eeen leuke oplossing komt.

SFO, zal wel weer aan het werken zijn..

Ik ga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven